Schweiz og det folkelige oprør mod EU

Af Kasper Støvring 44

Schweizerne har som bekendt stemt ja til at begrænse indvandringen, og derfor er EU-eliten og forskellige regeringsrepræsentanter helt oppe i gardinerne, Barroso truer med sanktioner, og man får uvilkårligt mindelser om dengang, Østrig blev mødt med sanktioner, da man ikke kunne acceptere Haiders Frihedsparti.

Det hele vidner om den enorme afstand mellem elite og folk. Herhjemme vil vores nye udenrigsminister have Danmark med i Euroen. Det er ikke bare uklogt – de seneste beregninger viser, at Danmark indtil videre har sparet omkring 340 milliarder ved at stå uden for – det går også massivt imod folkets vilje. Men det er da godt, at vi i det mindste ved, hvor vores egen regering står. Tidligere har vores regering tilsvarende meldt ud, at den gerne ser Tyrkiet som et medlem EU…

EU-fortalerne er naturligvis bange for folkeafstemninger. Magten skal nemlig helst blive ved med at ligge i ikke-folkevalgte organer bestående af kommissærer og dommere. Ellers kan den reaktionære og dumme befolkning finde på hvad som helst (Schweizerne har som bekendt tradition for afstemninger, hvor de bl.a. har sagt nej til opførelsen af minareter).

Tænk, hvis befolkningerne også ønskede genindførelse af grænsekontrollen? Det ville jo være slemt – f.eks. kunne man undgå, at kriminelle bliver ved med at køre busser fyldte med tyvekoster over grænsen.

Som jeg skrev i min seneste aviskommentar, er det ikke uden grund, at EU-skeptikere vinder frem over alt i Europa, selv i Tyskland. Det er forståeligt, at befolkningerne ønsker at værne om nationalstatens suverænitet. Nationalstater bygger nemlig på og sikrer en høj grad af sammenhængskraft mellem borgerne og mellem borgerne og de myndigheder, de regeres af. En nationalstat bygger på følelser, ikke bare på fornuft, på en bottom-up-proces, hvor borgerne kan identificere sig med institutionerne, hvilket i høj grad gør dem stemte til at gøre deres pligt og acceptere love og beslutninger, der ikke umiddelbart er i deres egen eller i deres nærmestes interesse. Endelig er politikerne her valgt ind ved frie valg og kan afsættes igen ved frie valg.

EU er derimod et udemokratisk, bureaukratisk, centraliseret og elitært projekt. Det bygger på en art forfatningspatriotisme, på tynde, abstrakte værdier, som ingen for alvor kan genkende sig selv i. Der sker hyppigt et forfald i ansvarligheden i den slags konstruktioner, der er ikke samme effektive grad af kontrol med f.eks. budgetterne, der i reglen er fejlbehæftede (nepotisme og frås med de enorme midler er ganske almindelig). Der er ingen kritisk offentlighed, hvor man kan diskutere og afsløre den slags, traktaterne er komplet uforståelige (hvis ikke vildledende) for menigmand, og endelig må man sige, at EU-eliten sjældent viser nogen loyalitet over for folket, tværtimod.

Der kunne nævnes mange flere forhold, men lad os bare standse her i denne omgang. Jeg debatterede nogle af disse emner med De radikales Lone Dybkjær på Deadline i forgårs, se her ca. 20 minutter inde i programmet. Og på søndag taler jeg en halv times tid med Adam Holm om min nye bog om Europa i Deadline anden sektion.

 

44 kommentarer RSS

  1. Af Michael Hansen

    -

    En række kloge betragtninger. EU er ved at udvikle sig til et totalitært monster der ikke vil Europa noget godt.

  2. Af søren sørensen

    -

    “Schweizerne har som bekendt stemt ja til at begrænse indvandringen,”,

    Den Europæiske vel at mærke fra andre EU lande. I coo coo landet der lever af hvad de har stjåldet i andre lande og lidt nazi guld med verdens bedst bevæbnet befolkning hvor hver mand over 18 år har en “militær skyder” under sengen..har jo altid været yderst egoistisk..

    Men korrekt at vi er nød til at indføre selvsamme her. De anti-demokratiske partier i Danmark der ikke ønsker at lade befolkningen få deres ønsker opfyldt her for et ordentlig fremtidige velfungerende velfærdssamfund burde selvfølgelig lade folket i Danmark stemme om dette emne, Dong og vores fælles undergrund og EU. Et flertal er henholdsvis imod,for og imod her men politikerne er det modsatte..

    “Haiders frihedsparti”…Jeg mener nu stadigvæk ikke at vi skal acceptere tidligere nazister oppe i hirakiet i den politiske process. Som anti-demokrater og fascister går det ikke i et demokratisk samfund…

    “Tidligere har vores regering tilsvarende meldt ud, at den gerne ser Tyrkiet som et medlem EU…”

    Søren Pind har også udmeldt idag at Giraffen marius og borgerkrigen i Syrien er en og samme sag. Men mener du at nogen medlemmer af en regerings ønske med 4 partier er en generalitet? Måske er du vandt til fascisme VKO tiden hvor kæft trit og retning var vejen frem og ikke et medlem af borgerlig fløj åbnet munden mod den store fogh i 4 år? De anti-demokratiske tendenser hva? Godt ihvertfald at vi har en regering der er kritisk internt her og der. Kaldes demokrati. Din model der er Plutokrati…

    “Endelig er politikerne her valgt ind ved frie valg og kan afsættes igen ved frie valg.”

    Er jo ligegyldigt så længe de ikke repræsentere befolkningen alligevel og tillader de afstemninger om alt fra EU,Indvandring,DONG mv..Partierne -pånær socialisterne er jo købt af industrien rub og stub og tillader ikke demokratiske tendenser der tillader folket at få noget af det de ønsker sig…”midten af universet” ved altid bedre..De 900 milliarder kr EU bedømmes at koste årligt i korruption viser tydeligt at småt er godt og stort er skidt…Især når det drejer sig om magt og penge og at dele da store institutioner har det med at blive autoritæriske og anti-demokratiske elitære projekter for industrien..FN er yderst fornuftigt og skal udvides med alt fra beføjelser til magt..Alle lande for fred ikke disse grupperinger af interesser..Bedre små stater uden nogen selv..

  3. Af Henrik Vind

    -

    Søren Sørensen kan sagtens gemme sig bag Verdens mest annonyme navn, naar han blotstiller sin egen taabelighed: “Den Europæiske vel at mærke fra andre EU lande. I coo coo landet der lever af hvad de har stjåldet i andre lande og lidt nazi guld med verdens bedst bevæbnet befolkning hvor hver mand over 18 år har en “militær skyder” under sengen..har jo altid været yderst egoistisk..” (det var et citat)
    Schweizerne sagde ja til et populistisk formuleret spoergsmaal, som i sin simple genialitet var designet til at sabotere, hvad der med moeje og besvaer blev bygget op igennem 10 aar. Det lykkedes! Man glemmer imidlertid at 49.7% af de stemmeberettigede faktisk sagde nej til forslaget. Tungen paa vaegtskaalen, og kilden til overraskelsen ,var saakalte “vaekstmodstandere”. For dem er benplads i togene vigtigere end hoejt til loftet.
    Jeg har i oevrigt boet og arbejdet i Schweiz siden 1999; og jeg har nydt overordentlight godt af aabne graenser og vaekst. Schweiz er den mest aabne og internationale stat i Europa; eller rettere: Var det indtil soendag. I Schweiz har de stemmeberettigede blot retten til at vaere taabelige i flertal indimellem. For eksempel som i soendags. Hvis alle “Søren Sørenserne” blev stillet det samme spoergsmaal, er jeg overbevist om, at de ogsaa vill vaere taabelige i flertal.

  4. Af Erik Larsen

    -

    Lige så snart der kommer en fornuftig artikel – kommer der en “soren sorensen” ind og ødelægger (bestilt) al form for debat! Og I accepterer det b.dk.!!! ???
    Nu kommer så mine kommentarer – en ganske almindelig ældre danskers mening om hvad der sker i dag:
    DER ER KUN EEN ENESTE KOMMENTAR TIL DET OG DET ER : SCHWEIZ HAR FORSTÅET DET HELE – SCHWEIZ FORSTÅR AT BORGERNE MÅ VÆRE MED TIL AT BESTEMME!!!
    FOLKEAFSTEMNING – JA, OG DEN SIGER SELVFØLGELIG AT NUUU STOPPER INDVANDRING FRA LANDE DER IKKE PASSER IND I DEMOKRATISKE SAMFUND!!!
    HVORNÅR kan vi finde partier der lytter til os danskere der ØNSKER ET STOP fuldstændig ligesådan?
    lad os nu få en folkeafstemning og 1) EU , 2) Stop for indvandring 3) Grænsekontrol!!!

  5. Af PREBEN F1 JENSENH J

    -

    HENRIK VIND………….

    Hvor længe kan man nyde godt af at opholde sig i et land, hvis det bliver oversvømmet af evighedsturister, løntrykkere, kulturfremmede, kriminelle og potentielle terrorister?

    Forsøger du at bilde os ind at det vil være godt for europæerne at overlade deres lande og demokratier til en fjern og bureaukratisk regering? Som bl.a. går ind for at lade 150 millioner eller 250 millioner totalitært tænkende mennesker fra Asien, Mellemøsten og Afrika rejse ind i Europa til evig forsørgelse.

    Forstår du ikke at det nemt kan ende med ruin og borgerkrig? Véd du intet om hvad der foregår i England, Frankrig, Norge og Sverige? Har du aldrig læst Snaphanen eller 180 grader?

    Er du i familie med Marlene Wind?

  6. Af søren sørensen

    -

    AF HENRIK VIND – 13. FEBRUAR 2014 19:54

    Svejts er Europas mest ussel land, der er ingen konkurrent her overhovedet men Luxembourg er vel tæt på også men nej ikke helt..

    “Jeg har i oevrigt boet og arbejdet i Schweiz siden 1999; og jeg har nydt overordentlight godt af aabne graenser og vaekst. Schweiz er den mest aabne og internationale stat i Europa; eller rettere: Var det indtil soendag.”

    “The world says: “You have needs — satisfy them. You have as much right as the rich and the mighty. Don’t hesitate to satisfy your needs; indeed, expand your needs and demand more.” This is the worldly doctrine of today. And they believe that this is freedom. The result for the rich is isolation and suicide, for the poor, envy and murder.”
    Fyodor Dostoyevsky, The Brothers Karamazov

    “The Master said, “If your conduct is determined solely by considerations of profit you will arouse great resentment.”
    Confucius

    ” I Schweiz har de stemmeberettigede blot retten til at vaere taabelige i flertal indimellem. For eksempel som i soendags”,

    Det samme siger de rigeste og mest ussle Danskere her der er ligeglad med den Danske model og endda ønsker dens nedlæggelse….Sjovt hvorledes du helt dernede i svejts og dem på strandvejen alligevel kan dele mening med så mange tropiske km imellem jer? Politikerne i alle partierne støtter endda op om modellen her at fratage fornuftig ytringsfrihed til folket som intet ved eller kan forstå og blot er stemmekvæg til slagtning..

    Korrekt at borgerlige er dem der støtter op om totalt frie grænser..DF var jo blot en populisitsk opfindelse og indførte over dobbelt så mange løndumpere til DK under deres tid end Nyrup gjorde. Den nye regering har lige sat ny Danmarks rekord med 63.ooo arbejdstilladelser i år. At være åbent er godt, men den Danske model bliver den Amerikanske model med fattigdom og armod for flertallet hvis den fortsætter..

    -80% i økonomisk forståelse der stadigvæk kun ejer 15% af de Danske værdier, var gået direkte over til socialisterne for ordentlig fremtidig medejerskab af DK for deres model gavner alle der..Og dem der ønsker at dele fornuftig i en kapitalisme med måde og nåde før det er for sent ligeledes..

  7. Af Henrik Vind

    -

    Kaere Preben Jensen

    “Hvor længe kan man nyde godt af at opholde sig i et land, hvis det bliver oversvømmet af evighedsturister, løntrykkere, kulturfremmede, kriminelle og potentielle terrorister?”:
    Det ved jeg ikke; men det er heller ikke et billede, som jeg kan genkende fra Schweiz. Landet har i oevrigt tradition som indvandringsland. Faktisk har 50% af den nulevende befolkning roedder uden for landet. I Zürich er der 23% invandrere, og Zürich sagde nej til forslaget; fordi flertallet i Zürich godt ved, at indvandringen er godt for oekonomien, velfaerden og udviklingen i kantonen. Det samme gaelder for Genève og andre internationale kantoner. Ironisk nok var det isaer omraader med faa indvandrere, der sagde ja til at begraense indvandring.

    “Forsøger du at bilde os ind at det vil være godt for europæerne at overlade deres lande og demokratier til en fjern og bureaukratisk regering? Som bl.a. går ind for at lade 150 millioner eller 250 millioner totalitært tænkende mennesker fra Asien, Mellemøsten og Afrika rejse ind i Europa til evig forsørgelse.”:
    Jeg bilder ikke nogen noget ind. Tillad mig at stille et spoergsmaal: Er Asien, Mellemoesten og Afrika lige blevet medlem af EU?! I saa fald er det forbigaaet min opmaerksomhed. Hvis ikke, saa vaer venlig at reformulere dit spoergsmaal korrekt!

    “Forstår du ikke at det nemt kan ende med ruin og borgerkrig? Véd du intet om hvad der foregår i England, Frankrig, Norge og Sverige? Har du aldrig læst Snaphanen eller 180 grader?”:
    Lad os tage Norge: I Norge var der en nationalist, der hader personer, som ikke er nordmaend, som koldblodigt draebte 69 hovedsageligt nordmaend. Sjovt nok er Norge er ikke medlem af EU; saa EUs “skyld” kan det vel naeppe vaere denne gang. Havde Breivik boet I Zürich, laegger jeg hovedet paa blokken paa, at terror-angrebet aldrig var sket! I Frankrig var der en ultranationalist ved navn Penn, som var een af de foerste til at lykoenske Schweiz.

    “Er du i familie med Marlene Wind?”:
    Ikke saa vidt jeg ved; men maaske Marlene Wind kan sige noget om det. I ovrigt har det ikke en hylende fis at goere med diskussionen. Ja, det skulle da lige vaere at hun blev paatvunget en mundkurv af danske nationalister med Pia Kjaersgaard i spidsen.

    Som sagt: Alle og enhver er sikkert lidt taabelige i flertal indimellem; men i Schweiz har det blot konsekvenser, naar populister voldtager demokratiet.

  8. Af søren sørensen

    -

    “Jeg bilder ikke nogen noget ind. Tillad mig at stille et spoergsmaal: Er Asien, Mellemoesten og Afrika lige blevet medlem af EU?! I saa fald er det forbigaaet min opmaerksomhed. Hvis ikke, saa vaer venlig at reformulere dit spoergsmaal korrekt!”
    AF HENRIK VIND – 13. FEBRUAR 2014 21:14

    Åbenbart er det forbigået din opmærksomhed at Italien og Spanien mv. har solgt millioner af pas til Afrikanere mv..Denne er jo faktisk god nok flere millioner afrikanere har fået Spanske papirer de sidste 20 år. 17 millioner i alt, ca. 440.000 Afrikaner kommer årligt ind i OECD. Jo Europa flest. Et Spansk pas er et Dansk pas..
    Jeg forstår godt deres ønsker for at komme her da jeg har rejst i ca 25 lande i Afrika, men ….

    Jeg ønsker en kritisk rød tendens i immigrationen, der er jo ingen borgerlig som vist under den sidste VKO regering som mere end fordoblet indvandringen til DK end Nyrups ditto..Spørgsmålet vinder det næste valg igen og de populistiske kræfter der siger et, gør et andet og mener et tredje er fremtrædent i Dansk politik..

  9. Af hans andersen

    -

    Svejserne har stemt nej til at forsørge flere evighedsturister så nu kan de venstredrejede multikultister ikke importere mere stemmekvæg.

    Det er meget farligt for kommissærerne i EUSSR (lande i EU kunne jo gøre det samme) det kunne jo gå dem som det gjorde kommissærerne i USSR.

  10. Af PREBEN F1 JENSENH J

    -

    Henrik Vind…………..

    Du har jo ret i at Afrika og Tyrkiet osv. ikke er med i EU (endnu), men hvad hjælper det, når EU lader hundredtusindvis…………. eller snarere millioner…………. af kulturfremmede rejse ind i Europa…………?.

    Billedet med kriminelle trusler i gaderne og hjemme oplever du ikke i Schweitz. Nej, men i England, Frankrig, Tyskland, Norge , Sverige og Danmark er kriminaliteten blevet dramatisk forøge…………., hvis ikke mangedoblet…………. efter at pladderhumanisterne og de radikale/ skabsradikale kom til magten, og efter at landegrænsernes bevogtning blev afskaffet.

    Norge er på papiret og i teorien ikke med i EU, men i praksis ligger de norske politikeres flertal på maven for EU. Og for radikale kredses ønske om at “berige” Norge ved at gøre det til et multi-etnisk land. Noget der bl.a. har ført til rekorder i overfald på kvinder i Oslo, Bergen og flere andre byer.

    Breivik er syg og utilregnelig, iflg. den første mentalobservation, så ham kan vi vist ikke bruge til noget.

    Det korte af det lange er, at EU er et udemokratisk foretagende som udvikler sig i en totalitær retning, og som ønsker at nedlægge nationalstaterne og de lokale nationale demokratier, til fordel for bureaukratisk fjernstyring og planøkonomi osv.

  11. Af PREBEN F1 JENSENH J

    -

    Henrik Vind…………..

    Du har jo ret i at Afrika og Tyrkiet osv. ikke er med i EU (endnu), men hvad hjælper det, når EU lader hundredtusindvis…………. eller snarere millioner…………. af kulturfremmede rejse ind i Europa…………?.

    Billedet med kriminelle trusler i gaderne og hjemme oplever du ikke i Schweitz. Nej, men i England, Frankrig, Tyskland, Norge , Sverige og Danmark er kriminaliteten blevet dramatisk forøget…………., hvis ikke mangedoblet…………. efter at pladderhumanisterne og de radikale/ skabsradikale kom til magten, og efter at landegrænsernes bevogtning blev afskaffet.

    Norge er på papiret og i teorien ikke med i EU, men i praksis ligger de norske politikeres flertal på maven for EU. Og for radikale kredses ønske om at “berige” Norge…………….. ved at gøre det til et multi-etnisk land. Noget der bl.a. har ført til rekorder i overfald på kvinder i Oslo, Bergen og flere andre byer.

    Breivik er syg og utilregnelig, iflg. den første mentalobservation, så ham kan vi vist ikke bruge til noget.

    Det korte af det lange er, at EU er et udemokratisk foretagende som udvikler sig i en totalitær retning, og som ønsker at nedlægge nationalstaterne og de lokale nationale demokratier, til fordel for bureaukratisk fjernstyring og planøkonomi osv.

    Oveni går EU ind for masseindvandring og fri bevægelighed for utallige kriminelle, noget der kan ende i yderst farlige og ubehagelige tilstande.

  12. Af søren sørensen

    -

    Formel 1@

    Kriminaliteten i Danmark har været faldende under alle former under den siddende regering..Kun en form for kriminalitet har fortsat sin stigende tendens siden VKO tiden, nemlig den borgelige skatte svindel kriminalitet som i stærk fremvækst..Det er fakta!

    Måske på tide at få disse kriminelle straffet ordentligt som forårsager måske ved 5o millioner kr. svindel 5o døde på hospitalerne og de psykiatriske institutioner som er mærkesager dig her og der ved fuldmåne har interesseret dig! Løsningen er da skam formel 1. Den ligger i rød blog hvor du kan stemme næste gang hvis du ønsker at løse dette problem..Husk at undgå at stemme på R og også helst S dog..

    Forresten formel 1 skriver altid 4 indlæg i træk til sig selv..Er interne dialoger normalt i borgerlig blok? Jo det er de jo hvis men tilegner kommunikationen mellem menneske og tegnebog som værende internt..

  13. Af Erik Carlsen

    -

    AFTER THE GOLDRUSH
    De kloge borger I Schweiz har heldigvis sagt NEJ til mere af det samme fra dette ufolkelige samt udemokratiske project som foregår EU. EU er et rent beskæftigelses project for uduelige politiker. Så venter vi andre danske mænd bare på at den DANSKE MAND vågner op og siger NEJ TIL DET RÅDNE STATSFACISTIKE SKILSMISSE SYSTEM, hvor den danske mand ikke får lov til, at bestemme noget som helst om retten til signe egne børn, efter skilsmissen.
    Hele landet hidser sig op over, at en Giraf er blevet aflivet I ZOO. SElv medierne er gået I selvsving over denne lille hendelse. Utallige danske mænd sidder hver enste dag I de STATSFACISTISKE STATSAMTER og mister retten til at væres sammen med deres egne børn efter en skilsmisse. Dette STATSFACISTISKE OVERGREB på danske mænd interesserer ikke medierne en skid. Den danske mand har betalt til dette RÅDNE STATSFACISTSIKE SYSTEM, og sidder nu og får den klamme besked, at den danske mand ikke vil få ret til at se sine egne børn mere. Derefter får vi ofte nogle ulykkelige historier om, at desperate mænd foretager ulykkelige hendelser på dem selv, eller deres børn, fordi de ikke kan klare nederlaget, at miste retten til at se vores fælles elskede børn, efter skilsmissen, I det RÅD STATSFACISTISKE STATSAMT.. Jeg er en af de mange danske mænd, der også mistede retten til at se min datter, og min gamle mor der sad på plejehjem, mistede retten til at se sit barnebarn, min datter. Jeg håber at politikerne som har lavet dette rådne system snart laver det om.
    EC Shade

  14. Af Jesper Høegh

    -

    Schweizerne har stemt – har vist vejen – indvandrngen hænger de allerfleste Schweizere langt ud af halsen –
    det har det gjort de sidste 20 år – men som her er der stemmeret for indvandere der har opnået stasborgerskab-
    der som her – forvrænger det totalt billedet.

    Hvor mange etniske Danskere har stemt om indvandringen/integrationen af udefra kommende individer til Danmark er ønsket.
    Vi har en invandrer der er minister på området – tidligere Kirkeminister – forhånelse af Danskerne i allerhøjeste potens.

  15. Af Tom Romdal

    -

    Højrenationalister som Støvring hævder altid uimidsagt at højrenationale EU-skeptiske partier vinder frem, det har de hævdet de sidste 20 år.
    Men hvorfor er Front National i Frankrig så gået tilbage fra 14,9% af stemmerne i 1997 til 13,6% i 2012 – hvordan er det fremgang?
    Jörg Haiders parti er gået tilbage fra 26,9% af stemmerne i 1999 til 20,5% i 2013 – hvordan er det fremgang?
    Geert Wilders parti i Holland er gået tilbage fra 15,5% af stemmerne i 2010 til 10,1% i 2012 – hvordan er det fremgang?
    Vlaams Belang er gået tilbage fra ca. 12% til ca. 8% af stemmerne.

    osv osv

  16. Af Tom Romdal

    -

    Støvring skriver om det schweiziske afstemningsresultat:
    “Det hele vidner om den enorme afstand mellem elite og folk. ”

    Tænk på mig vidner det mest om afstand mellem den halvdel som stemte det ene, og den halvdel som stemte det andet? På god demokratisk maner må man huske.

    Men vi ved jo godt at hvis højrenationalister får deres vilje i en afstemning, så er det “folket” som har talt, mens hvis de ikke får deres vilje, ja så er “folket” undertrykt af “eliten”. For vi som mener noget andet end Støvring, vi er ikke værdige til at være “folk”.

  17. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    DEMOKATIET HAR SEJRET I SCHWEIZ – STORT TILLYKKE!

    -det har det, derimod, ikke i EU, hvor det nu må stå krystalklart, for selv de mest naive tåber, at demokrati er en by i Rusland, når resultatet af en demokratisk folkeafstemning ikke lige passer den såkaldte elite.
    Så er vælgerne fremmedfjendske, fascistiske og mange andre modbydelige skældsord, men hvem er det nu lige, de besidder fascistoide-/kommunistiske ( som bekendt to sider af samme sag ) tendenser..? Hvem er det nu lige, der ikke acceptere en demokratisk folkeafstemning når resultatet ikke falder ud til EU’s fordel…? Kvalmende, ikke sandt!

    Et land, der ikke selv kan bestemme over sin egen indvandringspolitik og ikke selv kan bestemme over sine egne grænser, ikke selv kan bestemme over sin egen arbejdsmarkedspolitik er
    IKKE ET LAND
    men derimod et ligegyldigt område, der kan udnyttes af alverdens lykkeriddere, socialklienter, religiøse fanatikere, dybt kriminelle bander og andet af verdens bærme.
    Naturligvis, skal Schweiz KUN lukke højt kvalificeret arbejdskraft ind, der kan gavne landet med skattebetaling m.v. – alt andet er MASSIVT JUBELIDIOTI.
    Lad os huske det d. 25. Maj når vi skal stemme om et andet tåbeligt EU-forslag, der udelukkende vil være til stor ulempe for alle DKs. mindre og mellemstore virksomheder ( = langt flertallet af danske arbejdspladser ) samt valget af politikere til det selvbestaltede Mickey-Mouse parlament, der tillader sig at negligere de europæisk befolkningers folkevalgte parlamenter ved påberåbelse af EU-domstolen og andre landsskadelige institutioner, der fremture med trusler, selvbestaltede udemokratiske domme, der tilsidesætter landenes demokratisk valgte love .
    Forhåbentlig siger de europæiske befolkninger snart definitivt stop for dette massive vanvid, inden Europa synker hen i massiv fattigdom, massiv kriminalitet og massiv ødelæggelse af de igennem flere tusinde år møjsommelige opbyggede europæiske lande.
    EU skal bekæmpes for enhver pris inden det er for sent!
    EU = Europas Undergang! –

  18. Af Jens Hansen

    -

    Nu skal man jo huske på, at Schweiz er en snylterstat.
    Som lever fedt og godt af at gemme formuer af vejen for diktatorer, korrupte politikere skattesnydere og slyngler i al almindelighed.

    Så altså et anløbent samfund.
    Og en befolkning med en flosset moral.

    EU lægger pres på dette anløbne land.
    Således at EU borgere ikke kan gemme deres formuer af vejen i dette land.
    Det er nok derfor Schweizerne er utilfredse.

  19. Af Jan Petersen

    -

    Folkets værste fjende har alle dage været deres “folkevalgte” repræsentanter 🙂 ….. OG det bliver det tilsyneladende ved med at være 🙁

  20. Af Finn Bjerrehave

    -

    Tænk hvis alle borgere i EU, stemte de fornuftige politikere som ville borgernes det bedste, og ikke skulle spilde kræfter på modstand, så ville vi nok knibe os i armen, og spørge om vi stadig lever.
    EU skal have en grundlov, som klart definerer hvad målet er, samt vejen dertil,og ikke som nu, med konstante reguleringer( ligesom i Danmark) netop den frie handel og borgernes frie bevægelighed , som topprioritet, men så keder EU politikerne sig til døde, og lovstrømmen fortsætter.
    80.000 indvandrere i Schweiz i 2012, 56.000 indvandere i Danmark i 2012, altså flere indvandere i Danmark contra befolkningstal, disse mennesker håber jeg har et job, og betaler skat, og netop job, som vi Danskere ikke ønsker, os der har 40.000 unge Danskere i ledighed, men hvor mange af de job som indvandrene tager fra vores unge, er uoplyst.
    Hvis vores Politi havde andre interesser end fartkontrol, samt fodboldkampe, ville de uønskede personer nok kunne indfanges, og det i hele Europa , hvis Shengen samarbejdet virkede optimalt, men Politiet henviser til forsikringen, som udbetaler erstatning, og dermed slut.
    Kan og ønsker vi et bedre EU.Finn Vig

  21. Af Krister Meyersahm

    -

    Grundlov og folkestyre er snigløbet og nu æder vi enhver dumhed, inklusive den, at lukke horder af udlændinge ind for dernæst, at hænge på forsørgelsen af et tilsvarende antal arbejdsløse danskere. Dét synes man i Schweiz er – for dumt.

    Det mener jeg også og det er rent vrøvl, at EU overhovedet har noget at bestemme her, lige som i mange andre spørgsmål. Læs her, hvad grundlovskommissionen slog fast med syvtommersøm, i forbindelse med behandlingen af § 20/1953 Grundloven.

    “Det bemærkes, at der i kommissionen har været enighed om, at såfremt en suverænitetsbeføjelse, som rigsdagen tidligere har overdraget til en mellemfolkelig myndighed, ønskes taget tilbage, vil et lovforslag herom kunne vedtages efter den almindelige regel ved simpelt flertal”.

    Altså; det er altid, det til enhver tid siddende folketing der bestemmer i Danmark. EU bestemmer alene i det omfang, folketinget tillader det og – det er også sundest, at det fungerer sådan mellem andre medlemsstater og EU.

    Lad os stoppe vanviddet nu.

  22. Af Henrik Vind

    -

    Skal man doemme efter de noget foelelsesladede, til dels naermest hadske, udfald paa dette sted, er det sikkert bedst for Danmark at melde sig ud af EU saa hurtigt som muligt. De selvsamme personer ville sikkert ogsaa hoppe med paa at genoprette Danevirke og rive broen til Sverige ned.

    Interessant at faa kastet et komplet andet syn paa det land, Schweiz, som man har levet i de sidste 15 aar! Der tegnes et billede paa dette media, som jeg overhovedet ikke kan genkende. Der er tydeligvis mange Schweiz-“kendere” i Danmark, der har en mening om, hvad der sker i Schweiz, og hvorfor. Hvis jeg havde haft den samme opfattelse som dem, ville jeg absolut ikke have brudt mig om at leve og arbejde her. Det goer jeg imidlertid!

    Den Schweiziske minister (Bundesrat) vil indtil Juni forsoege ar rage kastanjerne ud af ilden med EU. Indvandringsmodstanderne hernede mener at ministeren har gode kort paa haanden i forhandlingerne. I dette tilfaelde haaber jeg at de har ret. I mellemtiden er der forslag fremme om at begraense kvoterne for indvandring relativt mest der, hvor modstanden mod indvandring var hoejest. Med andre ord: De omraader, der ikke bryder sig om indvandring, skal have svaerere adgang til udenlandsk arbejdskraft. Det er fair og skulle goere flere glade.

    De “snyltende evighedsturister”, som er blevet naevnt tidligere i denne debat, maa have drejet udenom Schweiz og taget turen direkte til Danmark. Hernede er der stort set udelukkende haardtarbejdende mennesker, der kan lide at tjene deres penge selv!

  23. Af Niels B. Larsen

    -

    Udenrigsministerens tanker om euroen viser blot dybden af den radikale stupiditet. Vi har iflg. eksperter sparet op mod 350 milliarder kroner (1/4 af det danske statsbudget) ved at stå udenfor og der er absolut ingen valide argumenter for at melde os under fanerne.

    Også når det gælder Tyrkiet lyser tåbeligheden ud af politikerne. Hvordan har de tænkt sog, her vil se ud, hvis 70 millioner tyrkere med en fremmed kultur og religion får adgang til Europa? Skræmmer sporene ikke rigeligt i forvejen?

    For at gentage mit indlæg andesteds fra:

    Der er grund til at glæde sig over det schweiziske afstemningsresultat, som har været et wake up call til den magtfuldkomne og (i egne øjne) bedrevidende europæiske politikerklasse – og et bevis på, at i det mindste ét sted i Europa holdes demokratiet endnu i hævd.

    Der er næppe den helt store tvivl om, at schweizerne talte på vegne af de vesteuropæiske befolkninger. Der er heller ikke tvivl om, at politikerne er for forstokkede til at lære af resultatet.

    Afstemningen er for at bruge Churchills bevingede ord ikke enden, ej heller begyndelsen til enden, men måske slutningen på begyndelsen af den naive og skadelige indvandring af mennesker fra Mellemøsten.

    Nu begynder det lange seje træk med at uddanne politikerne til at se virkeligheden i øjnene!

    EU har udviklet sig til et totalitært diktatur, hvor befolkningernes røst kun med beklagelse høres når der er valg til Europaparlamentet.

    Man må håbe, at samtlige modstandere af vanviddet tropper op og afgiver deres stemme til maj!

    Og jeg er helt enig med Erik Larsen: Lad os nu få en folkeafstemning om 1) EU, 2) Stop for indvandring og 3) Grænsekontrol!!!

    Det kan også siges kortere: lad os genindføre reelt demokrati i Danmark bl. a. ved at politikerne bliver mere ydmyge overfor deres primære opgave, som er at sørge for den DANSKE befolknings ve og vel – ikke diverse udlændinges!

    @ Henrik Vind

    Jeg var med til at stemme os ind i EF. Ikke meget ville glæde mig mere end at være med til at stemme os ud af EU!

  24. Af Henrik Vind

    -

    @Niels Larsen, “Jeg var med til at stemme os ind i EF. Ikke meget ville glæde mig mere end at være med til at stemme os ud af EU!”:
    Det skulle for min skyld vaere dig vel undt at faa lov til det; for jeg har ikke haft stemmeret nogetsteds siden Folketingsvalget 1998.

    Schweiz bliver oensket til lykke med resultatet fra sidste soendag. For 49.7% af de stemmendes vedkommende vil det vaere en direkte provokation, fordi de stemte “nej”. 1’463’934 personer vil omvendt sige “Danke vielmal”, fordi de stemte “ja”. Med andre ord bestemte ca. 18% af inbyggerne i dette land at 10 aars konstruktivt, men konstruktivt arbejde med at integrere Schweiz i Europa skal smides overbord. Disse 18% bestemmte, at man i fremtiden risikerer igen at skulle staa i to koer i lufthavnen, muligvis maa skulle soege om visum foer man kan shoppe i Tyskland, at studenter ikke kan udveksles under deres studier, at virksomheder flytter til lokationer med bedre, og friere vilkaar, at den oekonomiske vaekst halveres, etc., etc. 18%!
    Det er risikoen ved direkte demokrati. Isaer naar det bliver misbrugt maalrettet af nationalistiske populister. Det er ikke noget man skal oenske til lykke med!

  25. Af Henrik Vind

    -

    Hvis man stillede danskere foran valgene “Ja, til mere velfaerd” og “Nej, til hoejere skat” ville flertallet vaere enfoldige nok til at stemme begge igennem. Schweizere er selvfoelgelig ikke i hverken mere eller mindre enfoldige end danskere; omend de har en langt mere nuanceret og sofistikeret debatkultur og stor oevelse i demokrati. Men det goer ikke skuffelsen over, at det svipsede for schweizerne denne gang mindre. Hvis man spurte schweizerne i morgen, om de vil give afkald paa alle de fordele samarbejdet med EU har givet, ville det blive et overdoevende “Nej!”.

  26. Af søren s ørensens

    -

    Kasper Støvring hvorfor har du slettet mit indlæg?
    opfyldte alle B regler..

  27. Af søren sørensen

    -

    AF HENRIK VIND – 14. FEBRUAR 2014 17:41

    Jeg kender skam udmærket svejts. Det er de borgerliges bedragers drøm om et land…

    Et svindler paradis der har stjåldet verdens rigdom iblandt dens værste diktatore, slyngler og forbrydere. Det er et land uden måde og nåde..Ingen rollemodel for den vestlige verden.

    I Danmark og EU skal vi da selvfølgelig indfører sanktioner over for dem og Luxembourgh nu indtil de oplyser her eneste navn på Danske formuer og bedragere der! Intet mindre kan gøre det..

    Udover at jeg er enig i svejts model for demokratisk repræsentation ved ret til at stemme om forslag..Læg også her mærke til det positive Belgiske bidrag så sent som igår der tillader aktiv dødshjælp af børn under ordentlige humanistiske forhold dog parlamentarisk bedømt. Sådanne ting burde der stemmes om af hele folket dog..

    Danskerne skal ha ret til at stemme om…

    1. Indvandringen..
    2, Aktiv dødshjælp
    3. Ejerskab af vores fælles undergrund. Norge kan men de konservative Danske magter og midten af universet magter kan ikke..
    4, Grønlands/færøerne mineraler og dens ejerskab.
    5. DONG selvfølgelig.
    6. Lønmodtager bliver medarbejdere af de firmaer de arbejder i..
    7. Minimumsløn og dens niveau…
    8. En landbrugsreform. Er jo en industri i rivende udvikling og fremtid og arbejdskraft muligheder..
    9. Skal frimurer ha lov at arbejde inde for den øvende og udøvende magt?
    10. Straffe for skattesvindler ift til deres synder og ikke ynder…

    Vil kunne finde 20-30 stk flere hvis du blot spørger mig?

    “Schweizere er selvfoelgelig ikke i hverken mere eller mindre enfoldige end danskere; omend de har en langt mere nuanceret og sofistikeret debatkultur og stor oevelse i demokrati.” Henrik Wind

    Det er verdens største forbrydersamfund de har der i schweiz..LIgesom at de borgerlige som Støvring mv. kun ønsker demokrati i spørgsmålet om indvandring af muslimer men ikke tillader ordentlig demokratiske tendenser som i fx dem jeg foreslog ovenover -og andre- er de kun interresseret i stemmekvæg..Schweitz har gjort det samme her..

    DF blev opfundet for at liberalisterne kunne få magt. Der var aldrig blevet nogen borgerlig sag med 85% af ejerskab af de Danske værdier i top 20% uden DF i moderne tid. Det er synd for de 20% af sagesløse Danskere der har stemt på partiet her og har mistet alt indflydelse over deres liv og fremtid og stadigvæk ikke er klar over det..

    Jeg går udfra at situationen er den samme i Svejts i den fhv nazist Haiders frihedsparti som i DF?

  28. Af Niels B. Larsen

    -

    Nå-nå, Sørensen.

    Jeg kan da gå ind for følgende af dine punkter:

    1, 2, 3, 4, 5, 7, 10 – så helt galt står det vel ikke til? 🙂

    Mht. Schweiz bliver vi dog ikke enige. Jeg ser det som et langt bedre og langt mere udviklet demokrati end det, vore politikere er ved at slå ihjel.

    Og Marx bliver vi nok aldrig enige om. Jeg ville ha’ foretrukket at både han og Engels var blevet pletter på lagenet.

  29. Af søren sørensen

    -

    AF NIELS B. LARSEN – 14. FEBRUAR 2014 21:52

    Louis..I think this is the beginning of a beautifull friendship…

    Du glemte selvfølgelig at underskrive de 3 vigtigste..

    AT kristenfundamentalistiske frimurer der tilhører toppen af den udøvende og øvende magt og mange middelmådige ejere ikke skal underminemere demokratiets interesser i deres personlige interesser..Er jo en borgerlig sygdom og du er tilgivet at du ikke er blevet vaccineret endnu, da det jo blot er starten..

    En landbrugsreform kan blive yderst gavmild for landets helhed. Der bliver rigtig mange penge i landbrug i fremtiden og vi skal væk fra tanken om at top 1% skal eje mere end de 34% de gør idag…Den gavner hverken folket eller den økonomiske helhed..

    Medejerskab af lønmodtagere af de firmaer de arbejder i vil gavne humanismen og den Danske model. Kun via medarbejderskab får vi de medarbejdere interesse som er vigtigt nok for at udvide..Brødkrummer af ejerskabet er ikke nok..

    Men som sagt måske kan du via vores nye venskab lære de 3 vigtigste også i fremtiden. så den er accepteret uanset hvor håbløs udgangspunktet for videre udvidelse…

  30. Af PREBEN F1 JENSENH J

    -

    Det som flertallet af vores åndsformørkede eller korrupte politikere ignorerer, er at millioner af almindelige danskere lider under deres EU-lefleri, som har ført til en lang række komplet idiotiske og landsskadelige tiltag.

    Kun ignoranter og tåber frygter ikke udemokratisk og kommunistisk/ totalitær politik.

    Det burde være indlysende at et lille land ikke skal agere på samme måde (overfor omverdenen) som et stort land. Og det burde være soleklart, at det ikke er politikernes opgave at forære deres egen befolknings penge, boliger, arbejdspladser, byer, landområder, velfærd og tryghed/ sikkerhed væk til alle mulige tilrejsende kulturfremmede og evighedsturister.

    Ligesom det forlængst burde være aldeles klart for alle der ikke er direkte åndssvage, at det ikke er politikernes opgave at nedlægge landets grænser, sundheds-systemer og velfærdsgoder. Og SELVFØLGELIG skal man ikke tillade at titusindvis af kriminelle bare kan drøne ind og ud af landet.

    (Aldrig før har vi været så plaget af tyverier, indbrud, røverier, voldtægter, overfald, svindel, trusler, knivstikkerier, skyderier, påsatte brande, mishandling, mordforsøg og mord som nu)

    Kun en tåbe frygter ikke havet. Og kun en tåbe frygter ikke hvor Danmark er på vej hen. Anført af Vestager, Jelved, Helle, Sofie, Karen, Manus Sareen, Corydon og hvad de røde bande-medlemmer ellers hedder.

    Læs også om de stadig værre tilstande i Sverige. På den korte og Snaphanen.

  31. Af Henrik Vind

    -

    Søren Sørensen, som kender Schweiz godt, burde egentlig give sine Schweiz-neuroser frit loeb her: http://www.tagesanzeiger.ch/
    Eller her: http://www.nzz.ch/

    Hvis Søren Sørensens sprogkundskaber raekker, og han vaelger at dele sine synspunkter med et mere internationalt publikum, saa kunne det bidrage vaesentligt til “forstaaelsen” af Danmark i Schweiz.

    Hvordan kan de selvsamme personer, som afskyr et samfund, det schweiziske, saa meget beundre det samme samfund saa meget for dets demokrati og tilmed lykoenske samfundet med en demokratisk afgoerelse?
    Enkelt: 1. Danmark er blandt de mindst demokratiske lande paa dette kontinent; og 2. nationalpopulisme kender ingen graenser.

  32. Af Jesper Høegh

    -

    Schweiz er landet – utroligt smukt – en kultiveret befolkning -veluddannede – naturlgvis afhænger oplevelserne af landet/befolkningen
    om man befinder sig på Savoy eller Nåleparken i Zürich – eksempelvis.
    Privatejede firmaer lægges ikke for had af venstreorienterede – de fremvises med stolthed – .

  33. Af søren sør ensen

    -

    Henrik Wind@

    “Hvordan kan de selvsamme personer, som afskyr et samfund, det schweiziske, saa meget beundre det samme samfund saa meget for dets demokrati og tilmed lykoenske samfundet med en demokratisk afgoerelse?”…..

    Det er fordi saglige mennesker godt kan se hvor bolden er!…Det er ligesom at adskille et folkemord i Syrien med et enkelt mord af en udryddingstruet Giraf foran en vuggestue!..Borgerlige debattøre i B ser ingen forskel og mener at det gør folket heller ikke…At være demokratisk eller leve af andre folks og landes sorte penge med lidt Nazi guld her og der som ikke er beskattet fungerer i Svejts begge..

    Hvorfor skulle jeg debattere med ostefundue spiserne dernede? Hvad skulle kunne opnås derved? De aflevere ikke frit de stjåldene værdier som de lever af dernede..En rask lille EU ring rundt om Alperne ville være på sin plads så må de flyve og betale extra for at bruge EU´s luftrum når de skal til Nice eller Paris også kan vi kontrollere enhver bedragere der forsøger at indrejse til ostefunduets drømme land……

  34. Af Jens Hansen

    -

    Af søren s ørensens – 14. februar 2014 20:41
    “Kasper Støvring hvorfor har du slettet mit indlæg?”

    Søren Sørensen.
    Jeg har også problemer med indlæg, som jeg skriver til Støvrings blog.
    Det tager tid inden de kommer på.
    I henhold til Støvring, så skyldes det ikke ham, men dem som styrer debatterne.

    Jeg henvendte mig til Støvring personligt.
    Eller var det omvendt.
    Og oplevede ham som en ordentlig person.
    Selvom vi er dybt uenige politisk.

    Han anførte, at jeg var velkommen på hans blog.
    Så længe at jeg fulgte retnings linjerne.

    Hvortil jeg svarede, at det var helt i orden.
    Så længe han ikke gjorde forskel på højrefløjen og venstrefløjen.

  35. Af Jan Johansen

    -

    Godt gået, Kasper Støvring. Hvor er det befriende med så klar tale om et betændt emne. Glæder mig til at høre mere fra dig i Deadline søndag aften.

  36. Af søren sørensen

    -

    Skal vi tage den mulighed for at relatere til ytringsfriheden..Et utal af mine indlæg har den sidste uge fået skiftet et eller 2 ord om, ca. lo indlæg ville jeg gætte på..Meningen lyder ret forskelligt..Så til B ansatte som manipulere mine indlæg fra dags dato vil jeg gemme en kopi af hver eneste indlæg sendt ind til jer over det næste måned.Og jeg garrantere denne..Stop med at manipulere i mine indlæg…I skal få hvert et indlæg i ændre i retur..Er i klar over at i er betalt af en rød lønmodtager regering, at i modtager 63 millioner kr årligt..Jeg er virkelig træt af manipulationen af mine indlæg..Og jeg garrantere jer herved at hvert eneste indlæg jeg trykker over det næste måned bliver gemt..

    De fleste af mine indlæg kan folk godt genkende meningen..Men i er advaret. Jeg går videre denne gang..

  37. Af Kasper Støvring

    -

    Tom Romdal – prøv at læse denne artikel fra i dag http://denkorteavis.dk/2014/chokmaling-schweizernes-opror-mod-indvandringspolitikken-breder-sig-til-andre-lande/

    Og læs så mit Perspektiv-indlæg om fremgangen for bl.a. UKIP og Front National. Selv i Tyskland vinder EU-skepsis frem.

  38. Af Niels B. Larsen

    -

    Så meget er vore politikere og EU ude af kurs i forhold til befolkningerne:

    denkorteavis.dk/2014/chokmaling-schweizernes-opror-mod-indvandringspolitikken-breder-sig-til-andre-lande/

    “Det er Schweiz’ største betalingsavis, Blick, der står bag målingerne, som er foretaget af markedsanalysefirmaet Isopublic.

    Man spurgte borgere i Tyskland, Frankrig og Storbritannien, om de ville stemme for eller imod et forslag som det, der blev vedtaget i Schweiz.

    I Tyskland sagde 61,8 procent, at de ville stemme ja eller hældede mod at gøre det, i Frankrig var det 69,7 procent og i Storbritannien 77,5 procent! Altså klart større flertal end det, man så i Schweiz.

    Man spurgte også folk, om de var ubetingede fortalere for den fri bevægelighed. I Tyskland sagde under en tredjedel af vælgerne ja, i Frankrig var det en femtedel, og i Storbritannien kunne den fri bevægelighed kun mønstre ubetinget støtte fra 15 procent.

    Schweizernes brug af en folkeafstemning vinder også gehør blandt vælgerne i de tre lande. Hver anden brite, tre ud af fire franskmænd og fire ud af fem tyskere ønsker ”at der i fremtiden ligeledes gennemføres folkeafstemninger i EU om vigtige spørgsmål”.”

  39. Af Niels B. Larsen

    -

    @ Kasper Støvring

    Jeg har nu med næsten 24 timers forsinkelse set din optræden i Deadline 2. sektion og jeg må sige, at jeg i ét og alt er fuldstændig enig med dig.

    EUs læggen vægt på nogle påståede højprofilerede universaliteter såsom eksempelvis menneskerettighederne er skudt helt ved siden af og kan under ingen omstændigheder anvendes som bindemiddel mellem de europæiske folkeslag og da slet ikke, da EU insisterer på at være primus motor i bestræbelserne på at importere folk fra et område af verden, hvor disse højtbesungne “universelle” rettigheder groft trædes under fode.

    Og alene det, at vi anerkender, at der er forskellige europæiske folkeslag undergraver alle bestræbelser på at opbygge en koncensusunion. Nordeuropa har svært ved ikke at ryste på hovedet af Sydeuropa med dets udbredte korruption, nepotisme og ustabilitet politisk såvel som socialt. Danskerne ryster på hovedet af den gennemsyret tåbelige svenske politiske korrekthed og svenskerne harcellerer over en i deres øjne udbredt fremmedfjendsk holdning her i landet. Næppe gode udgangspunkter for at skabe en union efter amerikansk forbundsstatsforbillede.

    Også Vestens ulidelige trang til at ville udbrede sine idealer om demokrati og menneskerettigheder til andre kulturer er decideret med til at opfylde Huntingtons profetier. Vi bør indstille alle militære indgreb rundt omkring i verden med mindre de direkte dikteres af latente farer mod vor egen sikkerhed. Det er ikke vores opgave at påtvinge andre kulturer vore ideer og i de fleste tilfælde afviser de andre kulturer disse.

    Eksempler er Kina, Rusland og de muslimske lande, som ikke vil vide af menneskerettighederne og i de fleste tilfælde heller ikke ser noget tiltrækkende i demokratiet. Og hvem siger, at demokrati er det eneste saliggørende for eksempelvis et klansamfund eller et stammesamfund? Eller at de samfund har samme indstilling til individets rettigheder som vi har? Eller at samfundene kan overleve, hvis de indfører demokrati og individuelle rettigheder? Og hvem giver os ret til at ville ændre disse samfund?

    Som jeg ser det er EU ved at forrådne de frugter, vi fik ud af 2 verdenskrige. Homogeniteten ødelægges bevidst i de enkelte nationalstater gennem en blandt befolkningerne i Europa forhadt indvandring og arbejdskraftens frie bevægelighed (se denkorteavis.dk/2014/chokmaling-schweizernes-opror-mod-indvandringspolitikken-breder-sig-til-andre-lande/) uden at have noget samlende at erstatte med. Europæerne har lært at leve sammen, men i hvert sit land. At EU fik tildelt Nobels Fredspris anser jeg for den største, omen dårligste vittighed i mange, mange år.

  40. Af Hans Nielsen

    -

    TAK til Niels B. Larsen for et par glimrende indlæg!

    Ja, Den Korte Avis er fremragende.

    Lad mig henvise til en anden undersøgelse der er bragt i Den korte Avis:

    “7 ting de politisk korrekte ikke vil vide om muslimers holdning”

    Det er en undersøgelse der viser at ca. 65% af muslimerne i forskellige lande i Europa mener, at shariaen står over samfundets love.

    Og så er der ellers bare at glæde sig til EU-valget, hvor “MESSEREN” gør rent bord og gør DF til landets største parti.

    FOLKET har fået nok af ignoranter som Ellemann & Lykketoft og Marlene Wind!!

  41. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Jeg vil blot gøre obs på en artikel/interview med den franske filosof Bernard-Henri Levy i Weekendavisen 14. feb. – den findes på nettet, hvor han udtaler sig om EU-projektet.

    Selv er jeg stadig tilbage til min holdning overfor projektet fra 1972, den første afstemning – og det var ej ‘nej’. Jeg mente da og lige modsat, at det netop kunne føre til krige, hvis vi skulle slå os for meget sammen, da vi er meget forskellige og har forskellig historik, identitet/er osv.

    Det kan være forkert, da EU måske vil kunne forhindre, hvis nogen virkelig ville op at slås, indbyrdes i Europa – men jeg er imod en egtl føderation.

    Europæerne er ikke indvandrere som befolkningen i USA, vi er el var snarere udgangspunktet for disse de amerikanske indvandrere, som så fik et fælles sprog. Det har vi ikke – og Europa er en meget gammel dame med sin egen historik og tillige inden for hvert land. Og – det er vigtigt for folks identitet, hvorfor der netop handles henover hovedet på os af en lille elite, der ‘bare’ kender hinanden. Det er ikke nok til at samle et Europa som var det De Forenede Stater – vi er og har det væsensforskelligt i forhold til Amerika og dette lands mange stater. Alle – el de fleste er indvandret.

    Og – vi bliver nødt til at se i øjnene, at freden sikres bedst, hvor folk kan sammen, og hvor kulturer ikke kan blandes – især hvor disse ikke vil kunne være med os, men nødvendigvis må være imod os ud fra en anderledes kulturs præmisser.

    Denne Levy udtrykker fx, at moderate muslimer er langt mere udsat for denne islamisme end andre – men vi skal åbenbart i en vis udstrækning lægge land og ryg til, såvel som anti-semitismen er voksende i Frankrig. Han mener ligefrem, at under de Gaulle, så slog man bare en streg over det skete, hvorfor en højrefløj i dag i Frankrig er opstået, hvor nogle også nægter, at et holocaust har fundet sted mm.

  42. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Ups, i andet afsnit, første linje, sidste ord skal det stå ‘et’ og ikke et ‘ej’. Beklager, BHL

  43. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Jeg kunne måske udtrykke det sådan: Europa som ‘allemands-pige’. Eller hvert enkelt land ligedan? Det går ikke! Og – slet ikke i større udstrækning. 🙂

  44. Af Hovedtaler: Kasper Støvring | Mosbjerg Folkefest

    -

    […] udlandet, og blot i år har han dækket så forskellige emner som: Enkebrænding og andre særheder Schweiz og det folkelige oprør mod EU Professor Marlene Winds politiserende forsvar for EU Vesten forstår ikke Putins civilisationskamp […]

Kommentarer er lukket.