En uge i multikulti-land

Af Kasper Støvring 237

I Berlingskes serie om ”den sorte firkant”, altså indre Nørrebro, er spørgsmålet om multikulturalisme atter oppe at vende. Er der tale om kulturberigelse eller kulturkonflikt? Der gøres behjertede forsøg på at italesætte Nørrebro som det første, men at multikulturalisme som hovedregel er lig med polarisering, mistillid, vold og kriminalitet, kan ikke skjules.

Her snart 30 år efter den fatale liberalisering af udlændingeloven i 1983 – anført af Hans Gammeltoft-Hansen og bakket op af stort set et enigt folketing – døjer vi i den grad med integrationsproblemer. Intet nyt dér.

Men hvor store problemerne er, synes stadig at overraske eliten. Lad os bare tage et udpluk af omtalen i den seneste uge:

En enlig mor kaldes luderso og trues af bander.

oplysningerne om, at hver anden voldtægsdømt er udlænding forklarer en ekspert, i dette tilfælde Karin Helweg-Larsen, at pigerne selv er ud om det. De må lære at tilpasse sig en arabisk kultur. Og dommerne er i øvrigt racistiske, antydes det, derfor dømmes der flere udlændinge. Eksperten kan jo også være ligeglad, hun er selv bosiddende på Strandvejen i Klampenborg og i øvrigt politisk aktiv i Enhedslisten. Så meget for endnu en af de ”upartiske” eksperter i integration og multikulturalisme.

En anonym borger fordrives med trusler fra Nørrebro, fordi han befinder sig på indvandrernes ”territorium”.

En sygeplejerske får psykologiske traumer efter at være blevet truet, da hun udførte sit hjælpearbejde på Riget.

Og så er der den sædvanlige afstumpede vold. Dog er der endnu ikke indtrådt svenske tilstande. I Sverige blev der forleden anmeldt 21 voldtægter på tre døgn. Det er tragisk. Men det mest tragiske er, at det faktisk er under gennemsnittet. Der blev sidste år anmeldt 6532 voldtægter; det er altså 18 om dagen.

I et sådant klima fyrer Jyllands Posten deres skarpe kritikere af multikulturalismen, som Hans Hauge, og får i stedet bloggere tilknyttet, der er fortalere for endnu mere indvandring.

For at løse de store integrationsproblemer foreslår en ledende SF’er, at udlændinge sendes på kurser, så de kan lære at opføre sig ordentligt. Jo, det skal nok gå godt. Må jeg i stedet bede om strengere straffe, en langt skrappere indvandringspolitik, gerne med kvoteordninger for udvalgte lande, samt krav om assimilation. Altså alt det modsatte af regeringen og Liberal Alliance.

I dag er temperaturen nået op på 30 graders varme. Men det er altid hedt i multikulti-land.

237 kommentarer RSS

  1. Af Maria Due

    -

    Nå, nu er det der pludselig igen. Der sker meget mærkeligt i tropenatten. Michael Jalvings navn røg også ud, han skal selvfølgelig med, og jeg synes, at DF og Trykkefrihedsselskabet kan være tilfreds med repræsentationen.

  2. Af niels hansen

    -

    @Jørgen Christensen

    Det er i orden. at dine kommentarer er flabede, men behøver de også være ubegavede????

  3. Af niels hansen

    -

    @Gert Hansen

    Min største kritik af Støvrings blog er, at de tiltrækker debattører som dig!

  4. Af Arnar Steinthorsson

    -

    Nemlig…

  5. Af Allan Hansen

    -

    “Det har jeg forklaret, Jensen, men mit indlæg blev bortcensureret.

    Skrevet af Maria Due, 26. juli 2012 kl. 21:22

    Svar: Jeg vil hermed groft protestere over, at man bortcensurere
    Maria Due og andre!
    Enten har vi fri debat – eller også har vi ikke!
    Det er det grundlæggende princip for ytringsfrihed – der er ikke noget enten eller!
    Under tiden må vi alle læse noget vi ikke synes om – sådan er det!

  6. Af Yasin C.

    -

    @ Kasper Støvring (19:51): tro mig, de findes- de sælger bare ikke aviser… At du og mange andre desuden fremhæver Naser Khader som et skoleeksempel på vellykket integration, er blot med til at bekræfte dette, for det afgørende i manges øjne er ikke, om Mohammed eller Ali passer deres arbejde, støtter deres børn eller opfører sig ordentligt, men derimod om de tager afstand fra islam, drikker en fyraftensbajer med kollegerne og generelt bare opfylder pseudobetingelser for at betragtes som dansker. Måles succesgraden af muslimers integration ud fra sidstnævnte kriterier, er det klart, at det kan svært at finde rollemodeller. Måles den ud fra, hvordan muslimske kvinder, som i mine øjne er helt afgørende for en vellykket integration, klarer sig, er det en helt anden historie, hvilket bl.a. antallet af universitetsuddannede beviser. Og i givet fald kan pigens/kvindens forældre da bestemt anses for mønsterbrydere, og derfor også som rollemodeller.

  7. Af Hans andersen

    -

    Ifølge islam er alle ikke muslimer undermennesker og kan derfor plyndres og ihjeldslås sharialoven giver muslimer fuld jagtret på alle ikke muslimer. De dumme er dem der ikke har fattet dette (kineserne har)

  8. Af PREBEN JENSENH

    -

    I England var det så lige ved at gå helt galt. Ved en tilfældig rutinekontrol blev en bil med islamister stoppet. Den viste sig at indeholde en bombe, skydevåben og macheter eller sværd. Formålet med køreturen var efter alt at dømme at forberede et angreb på English Defence Leagh, den engelske bevægelse der protesterer mod masseindvandringen til England.

    Nu blev attentatet heldigvis forhindret, men det var mere held end forstand, for der var blot tale om en trafikkontrol hvor man opdagede at bilen var uden forsikring, hvorfor den blev tilbageholdt, mens islamisterne fik lov til at gå.

    Da indholdet et par dage senere blev opdaget, blev de mistænkte dog hurtigt arresteret.

    Men tænk hvis det var lykkedes for disse fanatikere at dræbe og lemlæste et stort antal englændere. Det kunne være blevet starten på et stort opgør mellem englændere på den ene side, og islamister/muslimer på den anden side. Ja, med tiden kunne det have udviklet sig til en regulær borgerkrig.

    Utilfredsheden ulmer i store dele af den engelske befolkning, både pga. krisen, kolossale forringelser af velfærden, den enormt store indvandring og den voksende arbejdsløshed og kriminalitet.

    Der har jo allerede været omfattende og voldsomme uroligheder i flere engelske storbyer, og hvis der opstår en række uheldige episoder, kan det starte en kædereaktion der yderligere vil eskalere de politiske, religiøse og sociale konflikter i London og mange andre byer.

    I Tyskland har en fremtrædende politiker udsendt en bog, hvor han advarer om at Tyskland er ved at afskaffe sig selv. Og i mange andre lande er der nu røster som advarer om at hele Europa kan være på vej mod en katastrofe, der vil få alle tidligere katastrofer til at ligne små hyggelige skovture.

    Er det ikke på tide at indsé at det er nødvendigt at få Danmark ind på en anden kurs, væk fra den radigale kurs som kun er vejen mod undergang og endeløse ulykker.

  9. Af Hans andersen

    -

    Nu må man ikke klandre muslimer for at rette sig efter sharialoven der er givet af deres Gud allan at de derved kommer på tværs af dansk straffelov er importørendes fejl 🙂

  10. Af PREBEN JENSENH

    -

    Se også 22.02 og 23.33 mv. eller Uriasposten og derunder Islamiseringen af Danmark.

    Maria Due………..

    Hvilket klokkeslet er dit genopdukkede indlæg?

  11. Af Michael Hansen

    -

    Nu hvor man er i gang med at generalisere alle danske borger med indvandre baggrund, så har jeg også lyst til at generalisere f.eks. danske mænd! Når danske mænd har økonomiske problemer ELLER ægteskabelige problemer, så har de tendens til at slå deres kone og børn ihjel. Hvor mange frygtelige historie har vi på det seneste ikke set i medierne med danske familiefædre, så dræber børn eller hustruer/ekshustruer over banale problemer i faderens økonomiske/kærlighedsliv??? Jeg synes at jeg har læst så meget om disse danske familie fædre der slagter deres egne børn ihjel… Det er også sjovt at se hvordan folk glemmer at det ikke er muslimerne som har travlt med at komme til Danmark og belære den danske befolkning om hvordan de skal opføre sig, hvorimod det er bla. den danske regering som har sendt soldater ud til krige i muslimske lande for at belære disse samfund hvordan de skal opføre sig (endda i deres eget hjemland)..

  12. Af Maria Due

    -

    Preben Jensen.

    Mit indlæg lå til moderation, forsvandt, kom tilbage og er nu helt væk. Det indeholdt ros til en række dygtige klummeskrivere samt to link til JP’s nye indvandrerbloggers skrivelser i andre fora, hvor hun bl.a. opfordrer til stærk social kontrol af muslimske kvinder. I JP opfordrer hun desuden til større indvandring til Danmark og udleverer sikkert nogle tankegange, som hun deler med mange i samme miljø.

  13. Af Thomas H. Rasmussen

    -

    Ja, og i den i forvejen hårdt belastede Vollsmose-bydel i Odense har Udlændingestyrelsen hen over hovedet på Odense Kommune netop placeret 200 asylansøgere! Men medarbejderene i de samfundsundergravende virksomheder – Dansk Røde Kors og Dansk Flygtningehjælp – jubler da det jo giver fede skatteyderfinansierede lønninger til de ansatte, i en tid hvor vores lille land kører med stort underskud og hvor de etniske danskere er ved at få beskåret deres velfærd! Men regeringen går åbenbart ind for denne import af flere socialklienter fra mellemøstlige lande istedet for at hjælpe dem i nærområderne og så få sendt de afviste asylansøgere hjem! Og nu vil en radikal borgmester i København ovenikøbet lave et velkomsthus til disse fattigdomsflygtninge!! Man græmmes!

  14. Af Niels Poulsen

    -

    @Niels Poulsen kl. 20:52

    Hvorhenne eksisterer der en Islam-light? Problemet er at muslimerne rent faktisk tror at Koranen er Guds ord. Vi er nødt til at forholde os til virkeligheden og ikke stikke os selv blår i øjnene om at de vil tilpasse sig, når de har været her tilstrækkeligt længe. De første muslimer kom for over 40 år siden. Vi taler nu om 3.die generation. Præcis de samme problemer ses overalt i Europa. Jeg tror at en væsentlig del vil tage imod 1 mio kr for at forlade landet. En familie med 4-5 børn vil få 6-7 mio kr. Hvad er din løsning hvis vi antager at problemerne ikke bare går over af sig selv, at de ikke tilpasser sig bedre i fremtiden end de gør idag, altså hvis vi forholder os til virkeligheden?

  15. Af niels hansen

    -

    @Hans andersen

    “givet af deres Gud allan…. ”

    Det er vel ikke Allan Hansen, du tænker på? 🙂

  16. Af PREBEN F1 JENSENH

    -

    Hello friends………

    Nu må I altså prøve at tage jer lidt sammen. Kl. 22.02 og kl. 23.33 i går blev det påvist at vores demokrati på det nærmeste er brudt sammen, og at et otte-dobbelt angreb på velfærdsstaten og meget mere er i gang. Men ikke een eneste kommentar hertil har været at se.

    Det kan selvfølgelig være at alle bare er enige om at det er helt rigtigt…………. eller at alle mener at det er noget værre vrøvl som ikke er værd at kommentere? Men det kan jo også være fordi det er ganske forgæves at lægge frem, hvor afsporet vores samfund efterhånden er?? Er det spild af tid at skrive her, fordi ingen tager sig af det skrevne, eller hvad??

    Kasper Støvrings oplæg er jo fremragende. Men hvad kommer der ud af det, hvis der ikke bagefter er en konstruktiv debat?? Nu er det så næsten “bevist” at rets- og velfærdsstaten er ved at bryde sammen, og at Danmark er ved at blive ødelagt oppefra og indefra, men denne “sensation” (i forhold til situationen i tresserne og halvfjerdserne, i forhold til DRs “nordkoreanske” propaganda om det lille yndige og superlykkelige land), er der ikke een eneste direkte kommentar til?

    Men den ottedobbelte undergravning af danskernes fremtid er måske en bagatel der ikke bekymrer nogen? Selvom der bare til nu er hundredtusindvis af ofre for Borgens forrykte, asociale, familiefjendske og udanske politik.

  17. Af Heino Nybroe Jensen

    -

    Hej Kim Olsen

    Velbekomme vedrørende situationsrapporten – selvom du læser den lidt forkert og tillægger mig en nogle holdninger, som jeg ikke har givet udtryk for, og lægger påstande i min mund. Jeg skriver skam ikke, at der ikke er problemer på Nørrebro. Og at der ikke er integrationsproblemer i Danmark i det heletaget.

    Jeg angiver blot, at medierne og forskellige samfundsdebattører overdriver dem ikke så lidt. Det ved jeg af egen erfaring. Man kan sige, at vi i Danmark har det modsatte problem af Sverige, hvor problemerne, så vidt jeg ved, bliver fortiet og negligeret.

    Og så må jeg lige sige, at jeg ikke ophøjer en enkelt observation til virkeligheden. Jeg har boet på Nørrebro, så der er tale om, at jeg har oplevet bydelen hver eneste dag. Hvis vi skal snakke ”statistik-sprog”, er der altså tale om rigtigt mange observationer. Det er virkeligheden, og det er nu den, som jeg giver allermest for.

    Dermed ikke være sagt, at statistikkerne bare kan kasseres. Men statistikkerne fortæller faktisk det samme som den virkelighed, som jeg beskriver. Indvandrere og efterkommere begår mere kriminalitet end etniske danskere, men det er stadig et fåtal af dem, der rent faktisk begår kriminalitet. Der er sikkert mere kriminalitet på Nørrebro end i Silkeborg, men risikoen for at blive slået ned på Nørrebro er stadig forsvindende lille.

  18. Af Heino Nybroe Jensen

    -

    @ Kåre Hvid Lind

    Godt eksempel at finde frem med voldtægtsstatistikkerne. Jeg kender ikke til specifikke tal for henholdsvis Esbjerg og Kolding på den ene side og Nørrebro på den anden. Men vi kan se på statistikkerne for henholdsvis etniske danskere og indvandrere/efterkommere. De nyeste tal, jeg kan finde er fra 2010.

    De fortæller mig, at etnisk danske mænd i 2010 begik 542 sædelighedsforbrydelser, mens indvandrere/efterkommere sammenlagt begik 109 sædelighedsforbrydelser. I Danmark boede der pr. 1. januar 2010 2.475.002 etnisk danske mænd, mens der i alt boede 268.284 mandlige indvandrere/efterkommere.

    Hvis vi forudsætter, at hver forbrydelse var unik – altså at der ikke er nogen gengangere i statistikken, hvilket dog ikke nødvendigvis er tilfældet -, så begik 0,02 % af alle danske mænd i 2010 en sædelighedsforbrydelse, mens det samme gjaldt for 0,04 % af alle mandlige indvandrere/efterkommere.

    Blandt mandlige indvandrere/efterkommer begås der altså dobbelt så mange sædelighedsforbrydelser, som blandt etnisk danske mænd. Er det problematisk? Ja da! Indikerer det, at vi har et integrationsproblem? Ja, selvfølgelig! Fortæller det os, at det er normalt for mandlige indvandrere/efterkommere at begå sædelighedsforbrydelser? Nej!

    Kig lige på tallene igen. Med 0,04 % (1 ud af hver 2500) er det jo heldigvis et lillebitte mindretal af indvandrere/efterkommere, som begår sædelighedsforbrydelser, akkurat som det er for etnisk danske mænd (1 ud af 5000). Når man læser i danske aviser eller på debatsider som disse, får man jo indtrykket af, at det snarere er reglen end undtagelsen, at mandlige indvandrere/efterkommere begår sædelighedsforbrydelser.

    Og det spøjse er, at sådanne påstande bliver bakket op med henvisning til statistikker, som – når man kiggere nærmere på dem – i den grad fortæller det stikmodsatte. En optælling af, hvor ofte indvandrere/efterkommere bliver nævnt i forbindelse med sædelighedsforbrydelser i medierne i forhold til, hvor ofte de bliver nævnt i andre sammenhænge holdt op imod en identisk optælling for danskere, vil da også utvivlsomt vise en voldsom proportionsforvrængelse.

    Det korte af det lange er, at i medierne og på debatsider som disse, er indvandrere/efterkommere kriminelle, men ude i virkeligheden er langt de fleste indvandrere/efterkommere ikke kriminelle. Det viser statistikkerne, og man kan opleve det på egen krop ved at gå udenfor.

  19. Af Heino Nybroe Jensen

    -

    @ Jakob Schmidt-Rasmussen

    Min bemærkning vedrørende selvforskyldthed skulle forstås fuldstændigt, som den blev skrevet. Hvis man ude på gader og stræder tiltaler folk, som enkelte formulerer sig herinde, så må man nok regne med at være i fare for at få en på snotten.

    Det gælder på Nørrebro som i Esbjerg, Kolding og Hirtshals. Ikke at det er i orden, men sådan må vi nok konstatere, at verden ser ud alle steder. Der er mange, der ikke finder sig i at blive talt ned til, og som reagerer uhensigtsmæssigt på det.

    Og hvis jøder ikke kan gå i fred på Nørrebro, så er det selvfølgelig ikke i orden, men jeg må tilføje igen, at jeg ikke har set jøder blive chikaneret på Nørrebro, og måske er der også her tale om en lille overdrivelse.

    Ikke nødvendigvis på størrelse med de meget voldsomme overdrivelser, som jeg ovenfor har påvist finder sted i indvandrerdebatten, men måske en lille en. I hvert fald er det væsentligt at forholde sig lidt mere kritisk til mediernes vinkling på diverse historier, end du giver udtryk for at gøre her.

  20. Af Emilie J. Sørensen

    -

    Med baggrund i de faktiske problemer med indvandrere på Nørrebro og andre steder her i landet, er det helt ude i hampen med den siddende regerings alt for lempelige indvandrerpolitik. Hvorfor har Socialdemokraterne, SF-erne, De Radikale og støttepædagogerne i Enhedslisten ikke lært af den forfejlede politik i 80-erne? Og hvorfor handler de anderledes, end de lovede før valget? Det sidste gælder specielt Socialdemokraterne, der bebudede en stram udlændingepolitik før valget. Var det blot en del af den forløjede strategi, der skulle føre frem til et regeringsskifte? Godt nok opdagede en stor del af vælgerbefolkningen Helle Thornings sande jeg gennem hendes skattesnyd for 150.000 kroner, hendes løgne over for SKAT i øvrigt og Justitsministeriets Lovkontor samt hendes omgåelse af dansk moms ved leasing af en bil i Tyskland, men på grund af fremgang for De Radikale og Enhedslisten lykkedes det lige akkurat, at få et regeringsskifte igennem. Socialdemokraterne og SF-erne tabte jo stort i dette valg. Det skyldtes dels det blakkede ry, der var opstået omkring Helle Thorning, men i høj grad også de vidtløftige løfter, som bl.a. Helle Thorning og Villy Søvndal var eksponenter for. De var urealistiske, og efter valget viste de sig også at være løgnagtige. Det er deres endnu engang forfejlede udlændingepolitik et aldeles skræmmende eksempel på!!!

  21. Af Niels Poulsen

    -

    @Niels Poulsen, kl. 05:52

    Om Nørrebro:

    Jeg synes, at det er en skandale, at politiet lukkede deres politistation på Nørrebro. Politiet skal naturligvis have adresse på Nørrebro. Om ikke andet end som symbol vil det være en klar meddelelse til gadebanderne, at de ikke er herre på Nørrebro. Efter overfaldet på de fire jyder blev det besluttet at genetablere en politistation på Nørrebro. Den åbner efter sommer. Det er en positiv udvikling.

    Generelt:

    I stedet for at rakke ned på en minoritetsgruppe vil jeg hellere satse positivt på sammenhængskraften i Danmark.

    1. Det skal være slut med at kritisere dansk kultur og danske værdier. Den danske nationale kultur og dens status som majoritetskultur er ikke til debat.

    2. Ideen om det multikulturelle samfund skal én gang for alle lægges i graven. Den model bruger vi ikke her til lands.

    3. Grundloven skal stå fast. Al diskussion om at ændre den radikalt skal stoppe. Danmark er et monarki, med repræsentativt demokrati, med en folkekirke som bekender sig til den evangelisk-lutherske tro. Vi indrømmer vores minoritetsgrupper frihed til at dyrke deres religion. Men deres frihed bliver aldrig til en lighed. Den danske kultur er herre i det danske hus.

    4. De kulturradikale og de af de borgerlig-liberale, som sætter spørgsmålstegn ved den nationale kultur, skal mødes med kraftig kritik. De må ikke få en fod til fod jorden i debatten.

    5. Lovgivning, som favoriserer den danske kultur, skal fortsætte, evt. øges.

    Mødt af denne mur af national kultur tror jeg, at det bliver svært at opretholde ens mellemøstlige kultur som tilflytter.

    Jeg synes, at vi i Danmark skal få samme positive holdning til vores nation, som amerikanerne har til deres. Jeg har altid undret mig over, at 5. juni går med, at politikere som eksempelvis Marianne Jelved holder tale om den flue, de tilfældigvis har fået i øjet. I stedet for burde Grundlovsdag være en højtidelig dag med deltagelse af hele det officielle Danmark, hvor vi ved nogle ceremonier fejrer vores demokrati, kongehus, folk og kirke. Skab et monument for vores nation og forfatning. Læg en krans, hejs Dannebrog og spil nationalmelodien. Gør den 5. juni til det, den 4. juli er for amerikanerne.

    Det vil styrke sammenhængskraften. Det moderne menneske undervurderer desværre styrken i symboler: Hvad vi har brug er styrkelse af nationale symboler. Så bliver lille Hassan også dansker i sit sind.

  22. Af Heino Nybroe Jensen

    -

    @ Niels Poulsen

    Den er jeg med på. Hvis jeg altså må få lov til at bestemme, hvad dansk kultur er 😉

    Min pointe er selvfølgelig, at dansk kultur ikke er en fast størrelse. Du og jeg kan sikkert ikke blive enige om, hvad der definerer dansk kultur, og hermed bliver det allerede problematisk. I dit fjerde punkt – eksempelvis – begynder du at udelukke nogle retten til at være med til at definere dansk kultur. Det er ret udansk…

  23. Af PREBEN F1 JENSENH

    -

    Heino……..

    Nu er du jo dygtig til at forklare os at alt er idyllisk på Nørrebro osv.

    Forklar os så også lige hvorfor kristne i afsides egne af Ægypten myrdes i hundredvis? Hvorfor kristne kirker i Tyrkiet nu ligger øde hen? Hvorfor islamister sprængte tog i luften i England? Hvorfor der var et terrorforsøg mod JP i København? Hvorfor flere sagesløse danskere er blevet skudt eller stukket ned på Nørrebro? Hvorfor en bil i England med islamister også indeholdt en kraftig bombe og skydevåben? Hvorfor åbne/nedlagte grænser har givet danskerne et hav af problemer? Hvorfor skattetrykket er så enormt at Danmarks konkurrence-evne er svækket, så at arbejdsløsheden er tordnet i vejret?

  24. Af Niels Poulsen

    -

    @Heino Nybroe Jensen

    “Min pointe er selvfølgelig, at dansk kultur ikke er en fast størrelse.”

    Hvad er det så? Er det en klump gelé? Udgøres dansk kultur af fem procent sharia, burka og tvangsægteskaber? Jeg synes, at vi skal holde op med at relativere vores eget værdigrundlag.

    Jeg ønsker i øvrigt ikke at udelukke nogen fra debatten. Jeg siger bare, at de, som forsøger at relativere den danske kultur og de danske værdier, skal mødes af kraftig modsigelse. Det er noget andet.

  25. Af Troels Petersen

    -

    @Gert Hansen
    Min største kritik af Støvrings blog er, at de tiltrækker debattører som dig!
    Skrevet af niels hansen

    Man bør ikke kaste med sten, når man bor i et glashus. Fej for din egen dør, førend du begynder at feje for andres.

  26. Af Heino Nybroe Jensen

    -

    Hej Preben.

    Jeg kunne godt kaste mig ud i at forsøge mig med forklaringer på alle dine spørgsmål, men det virker ret formålsløst. Jeg kan ikke se, hvad det har med de indlæg, jeg har skrevet tidligere.

    Men jeg kan tage et par enkelte op:

    “Hvorfor der var et terrorforsøg mod JP i København?”

    Det var mig bekendt nogle tossede og ekstreme islamisters forsøg på at hævne Muhammed-tegningerne. På tosse og ekstremist-barometeret lå de nok oppe i nærheden af Breivik/Bin Laden-niveau.

    “Hvorfor flere sagesløse danskere er blevet skudt eller stukket ned på Nørrebro?”

    Der ligger mig bekendt lige så forskellige forklaringer bag forskellige voldsepisoder på Nørrebro, som der gør bag voldsepisoder andre steder.

    I nogle tilfælde er de bande-/rockerrelaterede, i nogle tilfælde drejer der sig jalousi mellem kærester/ægtefæller, i andre tilfælde simple, men overordentlig grove røverier, og i alle tilfælde er de meningsløse. Heldigvis er den slags ikke udbredt – heller ikke på Nørrebro. Bare tag et kig i statistikkerne.

    Hvorfor åbne/nedlagte grænser har givet danskerne et hav af problemer?

    Det har de skam heller ikke. Tag endnu et kig i statistikkerne. Eller gå en tur udenfor. Her mellem betonblokkene langs Roskildevej i Rødovre, hvor jeg bor og arbejder, er vejret dejligt.

    Der er en hel del indvandrere/efterkommere, men mærkeligt nok har ingen af dem skudt eller voldtaget mig. Den virkelighed stemmer dårligt overens med mediebilledet – men fint overens med statistikkerne.

    Måske man skulle stole lidt mere på statistik og virkelighed, lidt mindre på medierne og meget mindre på hysteriske internetdebattører.

    “Hvorfor skattetrykket er så enormt at Danmarks konkurrence-evne er svækket, så at arbejdsløsheden er tordnet i vejret?”

    Skattetrykket er så højt, fordi vi i Danmark har vedtaget det. Spørgsmålet er, om det virkeligt har svækket vores konkurrenceevne så voldsomt, som du giver udtryk for?

    Hvis det har, kan vi da glæde os over, at det heldigvis opvejes stærkt af andre faktorer, for Danmarks konkurrenceevne hører som bekendt til blandt verdens bedste, ligesom vi – sammen med tre andre nordiske lande (Sverige, Norge og Finland) – er på listen med de blot 8 nationaløkonomier i verden som opnår den højeste kreditvurdering.

    Forklar os så også lige hvorfor kristne i afsides egne af Ægypten myrdes i hundredvis? Hvorfor kristne kirker i Tyrkiet nu ligger øde hen? Hvorfor islamister sprængte tog i luften i England? Hvorfor en bil i England med islamister også indeholdt en kraftig bombe og skydevåben?

    Jeg svarer lige på disse spørgsmål samlet. De viser nemlig meget fint, hvor langt ude paranoiaen kan komme, når man baserer sin virkelighedsopfattelse på mediedækning og internetdebatter.

    Når man kan frygte at gå rundt på Nørrebro, fordi kristne myrdes i Egypten, fordi kristne kirker i Tyrkiet ligger øde hen, fordi islamister har sprængt et tog i luften i England, fordi en bil i England er blevet stoppet med en kraftig bombe og skydevåben – så drager man nogle forbindelser, der er langt ude, og så får man dette voldsomme forvrængede syn på virkeligheden.

    Du har i den grad brug for at lægge aviserne til siden og komme ud ad døren og gå en tur ned ad Nørrebrogade. Efter min mening en af Københavns dejligste gader, idet den summer af liv. Skulle din angst overmande dig, så husk på statistikkerne, som fortæller dig, at risikoen for at blive overfaldet er yderst minimal.

    Nørrebrogade har i øvrigt begrænset biltrafik – måske har du læst det, for der var en del om det i medierne for få år siden – så risikoen, for at du bliver kørt ned af en bil – med eller uden bomber og skydevåben i lasten -, er også ganske lille. Husk at tage et smut forbi Blågårds Plads senere. Der er smukt på en sommeraften.

    Mvh. Heino 🙂

  27. Af Niels Poulsen

    -

    @Heino Nybroe Jensen

    “Du har i den grad brug for at lægge aviserne til siden og komme ud ad døren og gå en tur ned ad Nørrebrogade.”

    Jeg vil stærkt opfordre PREBEN F1 JENSENH til at få fjernet alle sine tatoveringer, inden han begiver sig ud på det togt.

  28. Af Niels Poulsen

    -

    @Niels Poulsen kl. 10:48

    Fine forslag, men hvad får dig dog til at tro at den skulle ændre det mindste på muslimernes kultur. Som jeg siger: de tror på at det der står i Koranen er skrevet af Gud og skal følges bogstav for bogstav. Faktisk er der dødsstraf for at ændre i Koranen. Fortæl mig hvilke lande der har en succesfuld integration af muslimer. I flere europæiske lande har de boet i længere tid end i Danmark, men de har præcis de samme problemer som vi har. Jo længere vi lader stå til, ved at nægte at se sandheden i øjnene, jo værre bliver opvågningen når den endelig kommer. Lad os diskutere udfra virkeligheden som den er, istedet for udfra hvordan vi gerne ville have at den var.

  29. Af Kim Olsen

    -

    Heino

    “Hvis vi skal snakke ”statistik-sprog”, er der altså tale om rigtigt mange observationer. Det er virkeligheden, og det er nu den, som jeg giver allermest for.”

    Ja, i virkeligheden kan du foretage adskillige hundrede “observationer” på strækningen fra Nørrebro station til Blågårdsgade. Er det så statistik? Naturligvis er det ikke det, og det tror jeg også godt du ved…..

    Men, du er ikke af den opfattelse, at der er mere kriminalitet på Nørrebro end i Silkeborg, og hvis der skulle forekomme voldsepisoder, så er det nok offerets egen skyld. Jeg går ud fra, at du også er helt enig i at piger som bliver voldtaget har en ikke ubetydelig egenskyld – præcis som imamer og “eksperter”.

    Du er ikke alene med dit standpunkt. At benægte statistiske fakta med henvisning til “egne observationer” er helt normalt, og viser bare at man ikke forstår hvad statistik er for en størrelse.

  30. Af morten olesen

    -

    http://www.rtbf.be/video/v_ras-le-bol-des-insultes-vis-a-vis-des-femmes-en-rue?id=1747208&category=info

    Hun er træt af ikke at kunne gå 5 meter uden at blive kommenteret eller fysisk antastet med tilbud om sex. Der er en grund til at vi skal begrænse indvandringen fra visse områder !

  31. Af PREBEN F1 JENSENH

    -

    Heino…….

    Det med statistikkerne giver jeg ikke meget for. For nok er de sommetider oplysende, men lige så tit eller tiere forvrænger de virkeligheden.

    Lad mig give dig et eksempel: Rigspolitiet har lavet en definition på hjemmerøverier, som giver et meget lille tal. Danmarks Statistik opererer så med en anden definition, som giver et trecifret tal. Og sådan kan man via forskellige definitioner skære forbindelsen til sandheden/virkeligheden til eller over, og nå frem til et hvert ønsket resultat. Eller man kan have samme definitioner, men forskellige (ledende) spørgsmål.

    Som Churchill sagde: “Jeg vil aldrig stole på en statistik jeg ikke selv har forfalsket”.

    Eller som ordsproget siger: der findes løgn, forbandet løgn og så statistik.

    Den med “minimal risiko” giver jeg heller ikke så meget for. Jeg kender en familie hvor de har været udsat for så meget, fra hærværk, indbrud, svindel og overfald til voldtægt og retslig humbug og uretfærdighed, at det statistisk set ikke skulle være muligt. Og jeg har flere bekendte der har været udsat for røveri, jobtab eller hospitalssvigt. Faktisk kender jeg mennesker fra mange samfundslag og steder i Danmark, så jeg tror nok at jeg nogenlunde kan følge med i hvad der foregår i Danmark. Og de der rammes, er ikke bare de særligt uheldige, uforsigtige eller ufornuftige, nej, det er mennesker og familier hvor alt eller det meste var fint, lige til lynene slog ned i form af kriminalitet, krise, fyring, ulykke, skilsmisse, sygdom, bureaukratiske overgreb eller andet.

    Så har jeg talt med mange som har oplevet Danmark før 1970. Og de siger nærmest alle sammen at Danmark er blevet et utrygt og ufrit og skatteplaget land, i sammenligning med det Danmark som de kendte før den pludrende klasse, specielt de radikale og de røde mv. blev toneangivende. Og det er altså ikke folk fra en bestemt gruppe jeg har fået disse beretninger fra.

    Hvis man ikke kan se at Danmark minder en del om TITANIC og COSTA CONCORDE inden de forliste, tror jeg at man ignorerer eller overser mange negative tendenser og megen menneskefjendsk lovgivning og forvaltning.

    Iøvrigt har jeg ingen tatoveringer. Men er det ikke på tide at de to Niels Poulserne tilføjer et mellemnavn eller andet, så man lettere kan se hvem der er hvem.

    Heino, jeg vil ikke påstå at du er ansat i indvandringsindustrien eller er med hos de radikale, for det véd jeg ikke noget om, men du lyder næsten sådan, i al din ubekymrede optimisme vedrørende danskernes økonomi, sikkerhed og fremtid.

    Men ellers så gå dog i gang med at læse bøger om de totalitære systemers og islamismens lange, voldelige og blodige historie, eller se under Uriasposten og islamisering mv.

  32. Af Heino Nybroe Jensen

    -

    @ Kim Olsen

    Lad nu være med at tillægge mig holdninger, som jeg aldrig har givet udtryk for.

    Jeg har ikke skrevet, at der ikke er mere kriminalitet på Nørrebro end i Silkeborg, og jeg har ikke skrevet, at ofre selv er uden om voldsepisoder, og jeg har slet intet skrevet om pigers “egenskyld” i forbindelse med voldtægter.

    Jeg har gjort det klart, at kriminaliteten på Nørrebro overdrives helt vildt i disse spalter. Jeg har endda hevet statistik frem for at underbygge den påstand.

    Er du uenig med mig i, at sandsynligheden for at blive overfaldet, hvis du går en tur fra Nørrebro Station til Blågårdsgade alt andet lige er meget mindre, end sandsynligheden for ikke at blive overfaldet?

    Jeg benægter ikke fakta. Tværtimod henholder jeg mig til statistik (fra Danmarks Statistik), som viser, at andelen af indvandrere/efterkommere, der begår kriminalitet, er marginalt lille. For etniske danskere er den endnu mindre. Det er fakta.

  33. Af Allan Hansen

    -

    Dr. B. R. Ambedkar (fader til den indiske konstitution): ”Allah er en brutal tyran, en barbarisk morder og voldelig despot. Islamisk Umma er den største bande kriminelle på jorden, og Allah er deres leder og vejleder af denne kriminelle bande, og prøver at etablere sig selv som verdens gud, med hjælp fra mujahidinere gennem terror og blodsudgydelse”

  34. Af PREBEN F1 JENSENH

    -

    PS: Heino, kan vi blive enige om at det radikale parti er det mest anti-danske og landsskadelige parti nogensinde? Eller betragter du også masseindstrømning af asylanter og løntrykkere samt kriminelle ind i et lille land som ren berigelse?

  35. Af Heino Nybroe Jensen

    -

    @ Preben F1 JensenH

    Jeg har ikke tid til at besvare hele dit indlæg nu. Men jeg undrer mig, at når statistik viser, at indvandrere/efterkommere er mere kriminelle end danskere, så kan den bruges.

    Men når man ud fra selvsamme datasæt kan aflæse, at andelen af indvandrere/efterkommere, der er kriminelle, faktisk er marginalt lille, så kan det selvsamme datasæt ikke bruges. Så er det upålideligt.

    Jeg håber at få tid til at besvare dit fine indlæg mere uddybende senere.

    Mvh. Heino.

  36. Af Kim Olsen

    -

    Heino,

    “Er du uenig med mig i, at sandsynligheden for at blive overfaldet, hvis du går en tur fra Nørrebro Station til Blågårdsgade alt andet lige er meget mindre, end sandsynligheden for ikke at blive overfaldet?”

    Joda, og sandsynligheden for at man vinder den helt store gevinst i Lotto er 50%: Enten vinder man eller også gør man ikke 🙂 Sådan kan man såmænd sagtens lave sin egen statistik, se bare her:

    “Jeg benægter ikke fakta. Tværtimod henholder jeg mig til statistik (fra Danmarks Statistik), som viser, at andelen af indvandrere/efterkommere, der begår kriminalitet, er marginalt lille. For etniske danskere er den endnu mindre. Det er fakta.”

    Dit eksempel er dybt uinteressant, og viser at du ikke har forstået et klap af det hele.

    Det som er interessant er indvandreres/efterkommeres andel i den samlede kriminalitet sat i forhold til etniske danskeres.

    Fakta lyver ikke. Der er en markant overrepræsentation af indvandrere/efterkommere i forhold til etniske danskere i kriminalitets-statistikkerne.

    Det kan du ikke ændre på uanset hvor mange gange du trasker op og ned ad Nørrebrogade og foretager “observationer”.

  37. Af Allan Hansen

    -

    En grænse for vor høresans.
    Man hører kun de spørgsmål, som man er i stand til at finde et svar på.

    Mvh. Allan Hansen.

  38. Af Karin Bennedsen

    -

    “En uge i multikulti land”

    Jeg håber, at krisepsykologerne stod klar til at tage imod dig, da du vendte hjem, Kasper Støvring.

  39. Af Allan Hansen

    -

    TROEN DER BLEV UDBREDT MED VOLD.
    Islam eller døden.

    Islam trækker det dybeste, bredeste og længste blodspor ned igennem mennesket historie.

    Marius Baar. Teolog og forfatter.

    “Guds kærlighed er ukendt for muhamedaneren. Koranen prædiker had og forbandelse mod og over alle, især jøder og kristne, der ikke vil bekende sig til islam. Da Muhammed så, at jøder og kristne ikke omvendte sig til islam, indpodede han hadets gift, der gennem mange hundrede år ikke har mistet virkning. Med Muhammed har islam degraderet den rigtige gammel testamentlige lære om guds enhed på en forkert og umenneskelige måde. Allah er for muhamedanerne en sjælløs, ubevægelig og ubarmhjertig gud.

    En sådan gud tåler kun sit eget billede. Denne gud fordrer underkastelse og tilbedelse af alle skabninger. Han er den fuldkomne egoisme, en grusom kærlighedsløs tyran, der kun fordrer. Det lugter lidt af satan. Den sorte sten, allah, var længe før Muhammeds tid én af de 365 afguder i Kaabaen, islams hovedhelligdom. Denne ene afgud havde fortrængt de øvrige 364, men han blev ved med at være en afgud, der blev tilbedt i Kaabaen.

    Muhammed forjagede de 364 gudebilleder. Hans sten gud”allah, var den eneste gud. Ved en hedensk offerfest i Mekka trådte Muhammed frem for folkemængden, pegede på Kaabaen og råbte: La alla illa allahu (Der er ingen allah, uden at allah er ham) Allah var den øverste af de dæmoner, der blev dyrket i Kaabaen. Denne udtalelse af Muhammed blev senere ændret til La illahilla Allah (der er ingen gud uden Allah), der er islams trosbekendelse.
    Kaabaen var islams første helligdom. Den egentlige kerne i islam ligger i denne binding til allah, den øverste dæmon. De mennesker, der giver sig hen til denne ånd, bliver bundne af Satan.
    Muhamedanerne må ikke have forbindelse med hverken jøder eller kristne.
    ”Hvis en muslim dræber en ikke muslim, kan han ikke idømmes dødsstraf, for hans udviklingsstadige er højere end den dræbtes”
    Sultan Hussein Tabandeh. 1980.

  40. Af Niels O

    -

    ASYLANSØGNINGER OG OPHOLDSTILLADELSER 1. kvt. 2012

    Til interesserede i denne debat kan jeg oplyse, at Danmarks Statistik i dag har udgivet tallene for 1. kvartal 2012:

    dst.dk/pukora/epub/Nyt/2012/NR382.pdf

  41. Af Hvem er de intolerante? « Snaphanen

    -

    […] historierne fra Kasper Støvrings artikel nedenfor? Hvem overfalder homoseksuelle? Hvem voldtager? Hvem jager folk ud af ‘deres […]

  42. Af Allan Hansen

    -

    340. Den døende Sokrates. – Jeg beundrer Sokrates
    tapperhed og visdom i alt, hvad gjorde, sagde – og ikke sagde.
    Dette spydige og forelskede uvæsen, denne rottefænger fra Athen, der
    fik de mest overmodige unge mænd til at bæver og hulke, var ikke
    blot alle tiders snakkehoved: han var lige så stor i tavshed.
    Jeg ville ønske, at han også havde været tavs i det sidste
    øjeblik af sit liv – måske han så tilhørte en endnu højere orden af ånder.
    Om det nu var døden eller giften eller fromheden eller ondskabsfuldheden: et eller andet
    fik i det øjeblik hans tunge på gled, og han sagde” Åh, Kriton, jeg skylder Asklepios en
    hane,,.
    Disse latterlige og frygtelige “sidste ord,, betyder for den, der har øren at høre
    med:Ӂh, Kriton, Рlivet er en sygdom!
    Skulle det være muligt, at en mand som han, der levede muntert og for alle øjne
    som en soldat, var pessimist?
    Han havde altså blot gjort gode miner til livet, alt imens han livet langt skjulte
    sin afgørende dom, sin inderste følelse!
    Sokrates, Sokrates – led af livet.
    Og han hævnede sig endda for det – med disse forborgen, forfærdelige, fromme
    og blasfemiske ord! Var Sokrates nødt til ligefrem at hævne sig!
    Var det et grand storsind for lidt i hans overrige dyd? – Ak, venner! Selv grækerne må vi overvinde!

    – Friedrich Nietzsche.

  43. Af Bjarke Mortensen

    -

    Sikken mange venlige mennesker fra landet der med et eksamebevis i kartoffelarvl blander religion og politik sammen i en pærevælling.
    Visse mennesker har ikke levet forgæves.
    Kasper Støvning du svare aldrig på de mest perverse, intetsigende, dumme, facistiske, rabiale udtalelser/udtryk/meninger. Er det fordi du er enig i sådanne holdninger, eller ønsker du bare, at skabe et mistillidsforhold imellem befolkningen frem for sammenhold og forståelse?
    Hvorfor søger du altid forskellen frem for de ting vi har tilfældes?

  44. Af Kim Olsen

    -

    Bjarke,

    Måske har du en pointe.

    Hvad er det vi har tilfælles? Altså etniske (eller gammeldanskere) og så de parallelsamfund der nu skyder op i ghettoerne?

    Hvad er det helt præcist for værdier vi er fælles om, og som kan bære integrationen og tolerancen igennem denne turbulente tid?

    “Vi og dem” er ikke befordrende, kan vi nok være enige om.

    Hvorfor skriver du så sådan noget:
    “Sikken mange venlige mennesker fra landet der med et eksamebevis i kartoffelarvl blander religion og politik sammen i en pærevælling.”

  45. Af Dennis Jespersen

    -

    Er det ikke soleklart at islamisterne er det nye “herrefolk”?!! De ansér sig selv for at være bedre, finere og klogere end alle andre. Og de mener sig berettiget til at dræbe alle “vantro”, dvs. alle der ikke er islamister.

  46. Af Allan Hansen

    -

    Man glemmer aldrig da Poul Nyrup Rasmussen i 1993 (det er 20 år siden)
    med vand i øjnene stod og forklarede familien Danmark
    hvor dejligt det var, at man kunne gå ned til sin Pakistanske
    grønthandler og købe nogle røde tomater.

    ca. 200 meter derfra blev en 14 årig pige gruppe voldtaget
    af 4 pakistaner – men det sagde han ikke noget om!

  47. Af Bjarke Mortensen

    -

    Kim Olsen.
    Vi er alle borger i samme land og skal leve sammen. Opdragelse af vores børn og deres fremtid er blandt de mange ting vi har til fælles.
    Skabe et Danmark hvor man uanset hudfarve/religion måles på sine gerninger som menneske frem for hvad andre tror og mener.
    Der findes idioter i alle verdensdele og blandt alle folkeslag. Ingen er mere værd end andre pågrund af pigmentering eller tro.
    Vi er alle forskellige, men alle mennesker har fællestræk da vi er samme race. Hvem ønsker, at leve i frygt frem for fordragelighed med sine naboer?
    En Moder/Fader ønsker det bedste for sit barn/børn uanset hvor man lever på denne jord, men opfattelsen af hvad vi anser/tror på er en værdi er meget forskellig. Da ingen folkeslag er ens må man lede efter de fællestræk vi deler frem for de ting der adskiller os og derigennem prøve, at forstå sin nabo.
    Som en meget klog mand engang sagde. Du skal behandle din nabo/ medmennesker som du ønsker, at blive behandlet selv. En anden person sagde. Du skal behandle folk som de behandler dig og ham kender vi alle.

  48. Af Doddy T.

    -

    Tak Kasper S. for en god debat. Eller rettere sagt..at skabe debat om noget der er så vigtigt som indvandring.
    Er selv fra et arabisk land. Dog ikke født i landet. Har muslimsk forældre. De er dog rimelig liberale med hensyn til islam og vestelig livssyn. Forlod for ca. 12 år siden islam bag mig. Da jeg ikke følte i hjertet at det var noget der bevægede mig. Tror mere på karma og loven om handling og konsekvens, dog uden at være buddist.

    Ikke fordi jeg skal skrive en hel roman herinde. Men uanset hvad, så er det vigtigt at tale om indvandring ( den massive indvandring) da det koster kassen! Plus har jeg overbevisning om at når et menneske flytter til et andet land, hvilket som helst land! Så skal han/hun opfører sig efter de normer og værdier landet har. Assimilation.
    I tilfælde af en indvandrer vælger ikke at leve efter regler og normer, og skaber ufred i det land han/hun er flytet til, må man simeplthen flytte!
    Jeg tror ikke særlig mange muslimere kan indordne sig det danske samfund. Ellers havde vi ikke de problemer vi har i dag.
    Derfor er det essientialt med antallet og hvem der kommer ind i landet, der er vigtigt.
    I kan bare se i dag. Sverige er forvandlet til en indvandre landsby. Desværre frygter jeg at DK er på vej. I skal tænke på, at de fleste af de forbrydere vi har i dag var født og opvokset i DK. De har lært at hade danskerne og Danmark. Ved at lave “zoner” ligesom på nørrebro, hvor man dominerer og skaber ufred for de danske beboere.
    Så jo det er stadig og bliver stadig vigtigt med indlæg fra personer som Kasper S.
    Og så er det skide irriterende at manden bliver kaldt for racist og er fremmedfjendsk. I kender jo ikke manden! En racist er en person med en meget dårlig moral. Som f.eks. de indvandrerdrenge som har irriteret og chikaneret den stakkels mand, der valgte med et godt hjerte at flytte ind i en getto for at gøre en forskel. De er takken. Er virkelig ked af det på mandens vejene at blive behandlet på den måde. De skulle tage og skamme dem. Hvor er deres forældre henne?? Ingen af dem har været ude og tager afstand fra de modebydelige handlinger manden har været udsat for.

    Tak igen Kasper for dine altid gode indlæg. Og jeg ved du er et godt menneske med hjertet på rette sted. :-))

    Fortsæt det gode arbejde. Danmark er dejligt og tolerant, men ingen grund til at være naiv og blåøjede.

  49. Af Birte Frandsen

    -

    Det er sørgeligt med den radikale anti-danske politik.
    Radikale arbejder tilsyneladende mod kaos- hvor der
    bliver arbejde for deres mange tilhængere blandt
    pædagoger og mere eller mindre seriøse behandlere.

    Som antydet andetsteds her på blokken, er der røde feminister som også står for nedbrydning–ja–de er til tider rent Stasi-agtige.

    Også på den nye Radio 24.7 har de fået talerør.
    Lyttere opfordres til at deltage–ok.der ringes op,
    og så spørger en iskold, militant småpige om
    alder, bopæl,og hvad man vil fremføre i æteren!
    At tlf -nr og navn opgives er naturligt.
    OK så kommer man til en anden ung dame som også spørger HVAD der vil fremføres–hvorpå der skal
    ventes..og der vil måske blive ringet op.

    Man ringes op– skal så sidde og vente–hvorpå det kan opleves at en af de unge damer kommer frem og siger–nej, vi har ikke plads til flere idag….
    Mon ikke sandheden er–at de unge røde damer IKKE
    vil risikere at blive sagt imod ?
    Det er censur og ringe tiltro til indringere som
    ikke er anonyme.

    Og den radio får mellem 60 og 100 mill i tilskud om
    året. Men siges skal det at der foruden de røde,
    mandehaderkvinder er der adskillige virkelig gode
    programmer.Oplysende, og uden censur.

  50. Af søren sørensen

    -

    Skrevet af Axel Eriksen, 26. juli 2012 kl. 16:14
    “Men den integration, der kunne komme ud af det sidste ved etablering af fælles familieforhold mellem muslimske kvinder og “etniske” danskere, bliver jo så spoleret af familietraditionerne: Pigen skal naturligvis have en hel- eller halvfætter fra Anatoliens højslette eller et andet sted i Mellemøsten, hvor analfabetisme ikke er nogen hindring!”
    ….Det skal sønnen også. At du her viser dit forældede borgerlige kønsmønstre med ønske om at de muslimske piger(kun og ikke sønnerne til de danske piger!)skal tilhører etniske Danske.(i udvidede form tillader jeg mig at bruge ordet misbruge,da du ikke nævner sønnerne,og godt mener men kan konkludere således da!).

    Skrevet af Birte Frandsen, 27. juli 2012 kl. 17:09
    Så sjovt at læse om ultras der har noget mod medborgerlige radikale(der ideres økonomiske politik er mere borgerlig og elitær end venstre og DF!). skal vi bytte, vi røde får DF og i får de Radikale, så får vi et mere rødt Dansk samfund(det er hvis DF for første gang nogensinde i deres historie har i sinde at fuldføre noget de har sagt angående landets svageste). De har kun fået indført en grænsebom i 6 uger og forsikret at de borgerlige under DF har tilladt flere indvandrer end i Danmark under vko end hvad der kom under Nyrup og de Radikale. ja historien gør tit folk blinde, når de hverken læser,forstår eller ønsker at forstå den.

Kommentarer er lukket.