Anerkendelse OG afvisning af islam

Af Kasper Støvring 717

I sommerheden skrev jeg en avisklumme om sondringen mellem (moderate) muslimer og (radikale) islamister, som jeg opfatter som problematisk al den stund, at grænsen er svær at trække (såmænd!). Undersøgelser viser, at flertallet af muslimer i Vesten og Danmark deler følgende træk:

De bor i de samme områder, og stort set ingen gifter sig ind i den oprindelige befolkning. De føler sig ikke som danskere, har dårlig kontakt med danskere, opfatter ikke dansk som deres modersmål, mener ikke, at man skal tilpasse sig værtslandets kultur, er imod at en muslimsk kvinde gifter sig med en ikke-muslimsk mand, mener at homoseksualitet skal være ulovlig, mener at flerkoneri skal være tilladt, og de mener desuden, at det skal være forbudt at kritisere religion.

Er de så muslimer eller islamister? Lidt flere eksempler:

I efteråret sad jeg på en internetcafe i Rom drevet af muslimer, og stort set alle brugere var, om ikke muslimer, så dog efter alt at dømme af arabisk afstamning. En del af dem sad helt åbenlyst og knaldede ud til You Tube-videoer med Osama bin Laden. Åbenbart almindelig praksis blandt tilsyneladende almindelige muslimer.

Et indblik i Facebook-diskussioner, hvor man som bekendt ytrer sig uden filter (hvilket man ikke nødvendigvis gør i en spørgeundersøgelse, hvor risikoen for behagesyge er større), viser også talrige eksempler på gennemført radikal bekendelse til islam med sharia og hele pakken.

I maj måned var der så skandalen, hvor muslimske drenge stenede nogle smågrise, der efterfølgende måtte aflives (ganske betegnende valgte ejeren af landbruget at fjerne grisene i stedet for drengene). Disse børn er vel ikke ”islamister”, men almindelige muslimer? De kommer jo i hvert fald fra en kultur, hvor grisen er så uren, at det er tilladeligt, måske endda velset, at stene den ihjel.

Min pointe med dette er og var ikke at slæbe læseren igennem endnu en omgang debat om fejlslagen integration – selv om sommerens begivenheder nok kunne tåle en runde mere: Stenkast mod myndighederne og bilafbrændinger (bemærk de eufemistiske udtryk ”unge” og ”enkeltstående tilfælde”) og indførelsen af halalkød i offentlige institutioner (at halalslagtning er en ganske grusom praksis, kan man forvisse sig om ved at se forskellige klip på You Tube, hvis man kan holde til det). Nedbrydning af skellet mellem det sekulære og det religiøse (lovreligion) er i fuld gang, og regeringen viger og viger som sædvanligt.

Min pointe er, at vi kan og bør anerkende islam som en af verdens store religioner. Hverken muslimer eller islamister er vores fjender, og vi bør afstå fra at fordømme dem moralsk, når de praktiserer deres religion. Hvis man forstår kulturens og religionens betydning for mennesker – at traditioner giver livet mening og retning – bør man kunne indse det.

Denne pointe hviler dog på (mindst) to præmisser: At anerkendelsen er gensidig, og at praktiseringen af islamiske skikke ikke foregår i vestlige lande med en helt anden kernekultur. Vi har ganske vist religionsfrihed, men ikke –lighed. Hvad dette indebærer politisk, kommer jeg til sidst i mit indlæg. Det afgørende er at forstå, at vi har at gøre med en dem og os-sondring, hvor vi går fra at være fjender til at være modstandere. Islam er noget helt anderledes, noget eksistentielt andet, og selve denne forskel gør det vanskeligt for os at leve sammen.

En af mine Facebook-veninder formulerede det på denne måde: ”Tænk, hvis vore politikere ville tænke så dybt over sagerne og komme til den erkendelse, at vore veje må skilles. I stedet for at finde på lovforslag, som skal forsøge at chikanere muslimerne ud af landet. Mange af disse love (f.eks. krav om, at børn SKAL gå i daginstitution) kan ikke undgå også at ramme danskerne, og samtidig er de næsten umulige at administrere.”

Denne enhed af anerkendelse og afvisning var, hvad Yildiz Akdogan ikke forstod i sin kritik af mit indlæg.  Akdogan mener, at vi stigmatiserer og påfører muslimer en identitet, der gør integration vanskelig. Jeg mener snarere, at muslimer selv vælger at modstå vestliggørelse og leve som muslimer. De tager deres tro alvorligt, og det kan man da ikke klandre dem for.

Naturligvis gælder det ikke alle, men min formodning er, at det gælder flertallet. Vi er for længst inde i identitetspolitikkens æra, hvor mennesker stiller sig selv det mest elementære spørgsmål, man kan stille sig: Hvem er jeg? Og de besvarer det på den måde, mennesker altid har gjort det, nemlig gennem henvisning til det kulturelle fællesskab, til tro, hjemland og etnicitet.

Anerkendelse af og på visse punkter beundring for islam er farlig, hvis den ikke ledsages af en vilje til at stå fast på vores eget. Det er Vestens problem: Vi viger konstant, når vi presses på vores ytringsfrihed, sekularisme, lov og orden. Politisk bør vi genindføre en stram udlændingepolitik med begrænset indvandring fra muslimske lande, ingen særbehandling af muslimer i det offentlige rum samt større mulighed for udvisning af kriminelle udlændinge.

Mennesket er et meget tilpasningsdygtigt væsen. Hvis vi bliver ved med at vige, får vi endnu flere områder, hvor man ikke længere kan færdes frit, vi vil påføre os endnu mere selvcensur, og vi vil ikke længere kunne stole på hinanden. De fleste af os vil endnu kunne huske, hvordan det fredelige Danmark så ud, men vores børn vænner sig til at leve med en grad af forråelse, vi ikke havde forestillet os for bare få år tilbage.

Det bliver et umådeligt kulturtab.

 

717 kommentarer RSS

  1. Af Jens Kirkeby

    -

    til hr Jørgen willy Madsen. hellere det end østsibirien, hvor meget få kom ud. I øvrigt slog stalin og mao jo hitler med flere længder med hensyn til udryddelse af mennesker, som ikke havde den rigtige socialsistiske tro.
    Negerkys læst bagfra er meget ord indenfor psykiatrien i særdelseleshed overfor personer som lider af storhedsvanvid.

  2. Af Christian Knudsen

    -

    Jamen, så er det bekræftiget at mr. j.villy Madsen, mener at “breiviks manifest virker sundt!!!!!” i sammenligning med os normale danskere der fra starten har taget afstand fra den syge , syge normand, der havde rødder i nazismen, islamismen m.m. Normal var han og er han jo ikke. Men hold da kæft hvor vi skal høre på denne psykopat om og om igen, selvom han jo burde forties og blive indenfor den låste dør! Men hvor er det bar TYPISK at denne ekstremt sørgelige begivenhed er den som de røde bliver ved, ved, ved, ved med at trække ind i debatten. Mens islamisterne dræber, dræber, dræber, dræber, dræber, dræber hvert eneste sekund!!!
    Ligesom de planlægger at DRÆBE uafbrudt!
    Dem der supporter disse voldelige folk, stater m.m. burde nok være dem PET skulle følge en anelse mere end de måske gør. Og deres eneste modsvar er tilsyneladende ufatteligt lavt, at deres modstandere er “på medicin” o.s.v. Ja, så må man sige at deres niveau ligger langt, langt under bæltestedet.
    Jeg har tidliger truet med at trække mig fra disse børnehave-personer. Og jeg ved at de vil glæde sig, for så slipper de for én der siger dem og deres uhyggelige udanske meninger imod. Men jeg tror alligevel at jeg gør det. Det er FOR meget, så dumme dänen gider jeg ikke mere at debattere med.
    Men stakkels Danmark – det er jo det de ønsker m.m.
    Trist. Og deres nærmest landsforræderiske gerninger vil så nok yderligere køre vores samfund nedad.
    Men jeg gider ikke mere! “Jens Hansen”, “J.V.Madsen”, AAby, m.fl. er bare FOR meget!

  3. Af Hans Hansen

    -

    Christian Knudsen, 6. august 2013 kl. 20:34

    “Jamen, så er det bekræftiget at mr. j.villy Madsen, mener at “breiviks manifest virker sundt!!!!!”

    Na. JVM er blot mindre i stand til at udtrykke sig fornuftigt. JVM bryder sig ikke om Breivik, heller ikke nazi, og det kan man ikke fortænke ham i.

    JVM’s problem består i, at han tror, med tryk på tror i religiøs betydning, at DF er antidemokrater. JVM’s begavelse er derfor i spørgsmål.

    Citat fra JVM ved anden lejlighed:

    Intet menneske er ondt

    JVM mener formentligt: Intet menneske er født ondt. Det er heller ikke korrekt, men konteksten er ikke afklaret.

    Brødteksten handler om, ifg. JVM, at Marie Krarup er hadefuld, og ikke udtaler sig i overensstemmelse med kristent religiøs næstekærlighed.

    Ganske underholdende, som debatten udformer sig, udviser JVM samme manglende overblik, både med hensyn til logik, men også følelser, i sine udtalelser.

    Lidt overraskende, eftersom JVM formentlig er dobbelt så gammel som jeg efter billeder at dømme.

    JVM mener tilsyneladende, at man skal elske alle, men i overensstemmelse med virkeligheden, kan han ikke selv overholde budskabet.

    Ganske underholdende, så længe jeg gider spilde mere tid her i det mindste 😉

  4. Af Allan Hansen

    -

    Bossanova:

    Hvad skal vi med kvinder
    når vi har en god cigar?

    Hvad skal vi med kvinder
    når kaffen er den klar?

    Hvad skal vi med kvinder
    når der er åben bar?

    Hvad skal vi med kvinder
    det bedste som vi har!
    – da da da da,,,, da da da da osv.

    Lev Vel

  5. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    @ Christian Knudsen.
    Ingen ved deres fornufts fulde brug ville finde på at kalde dig eller Preben Hansen eller dine meningsfæller normale danskere.

    Det kan ikke være et tilfælde, at jeres skriblerier ikke er til at skelne fra Breiviks fantasterier. Ligesom han er I fanget i en syg verdensforståelse. Det er kun ord hos jer – endnu. Eller er det?

    Danmark er et af verdens bedst fungerende lande. Denne kendsgerning begraver I i en forpestet sump af hjemmebryggede rædselsscenarier uden rod i virkeligheden.

    I stedet for at medvirke til at gøre dette land bedre, insisterer I på at ødelægge det. Det er for sygt og det vil ikke lykkes jer.

  6. Af PREBEN F 1 JENSENH

    -

    Jørgen Villy………

    Du bliver da sjovere og sjovere, og dygtigere og dygtigere til at vende alt på hovedet. Dine indlæg er fremragende underholdning.

    Hvad med at du fulgte din egen opskrift, og begyndte at rejse rundt og holde foredrag om alle kommunismens lyksaligheder og dybe indsigter. Hvis du medbragte 300 klaphatte-tosser der brød ud i stormende jubel og drabelige klapsalver, hver gang du fortalte om de millioner der var så heldige at få en gratis rejse til Sibirien, eller fik kost og logi på statens regning i Kina eller Rumænien, osv., så kunne publikum da sikkert opildnes til også at bryde ud i jubel og godt humør, hvorefter du ville få ry som komiker og humørspreder i højeste klasse.

    Det ville hurtigt kunne gøre dig rig, så du kunne bevæge dig fra kommunist til kapitalist.

    Vel egentlig alle røde hoveders hemmelige drøm?

    …………………………………………….

    (PS: Hvis du øver dig, kan du nok også vende rundetårn på hovedet. Og allerede dagen efter vil du være verdensberømt…..!!!

  7. Af Allan Hansen

    -

    Hvad ska´vi med kvinder?

    http://www.youtube.com/watch?v=1wLXQHbUKyo

    Lev Vel

  8. Af Allan Hansen

    -

    The Doobie Brothers – Live.
    “What a fool believes,,
    Det bedste klip jeg har set med dem!

    http://www.youtube.com/watch?v=BxKHYlNRMuc

    Lev Vel

  9. Af Jens Hansen

    -

    “Preben Jensen: ANMELD HAM NU!”
    Skrevet af Christian Knudsen, 6. august 2013 kl. 19:20

    Nå. Nu mener PREBEN F 1 JENSENH/Christian Knudsen åbenbart at hans “ære” er beklikket.
    PREBEN F 1 JENSENH/Christian Knudsen`s valgsprog er nok:
    „Meine Ehre heißt Treue“

    Gad vide om PREBEN F 1 JENSENH/Christian Knudsen inviterer alle de radigale, røde, femistiske, mandehadende, landsforræderiske damer med, som han har tilsvinet på disse blogs i årevis, med som vidner.

    Egentligt tankevækkende.
    Alle seriøse og troværdige partier i Danmark er ledet af kvinder. EL, R, SF og R.

    Ale useriøse, utroværdige og populistiske partier er ledet af mænd.
    V, LA, K og DF.

  10. Af PREBEN F 1 JENSENH

    -

    Jens Hansen……..

    Dine indlæg har pt. nået et så forrykt og lavt niveau at jeg pt. ikke gider besvare dem.

  11. Af Søren Aaby

    -

    Du har aldrig svaret på noget af det vås du fyre af.
    Bliv dog politiker de svarer jo heller ikke.

  12. Af Jeppe Aalykke

    -

    Preben Jensen angriber også højresidens kvinder, fordi de ikke vil lade sig reducere udelukkende til sex og service. Han er sikkert en falsk identitet og kunne for den sags skyld sagtens være identisk med dig, Jens Hansen. Han skader jo højresiden med sine voldsomme blogaktiviteter.

  13. Af Niels B. Larsen

    -

    @ Niels Poulsen, 6. august 2013 kl. 14:28

    Som sagen med den amerikanske, muslimske major-morder viser, vil det være klogeligt at have som udgangspunkt, at man ikke kan stole på nogen muslim overhovedet.

    Og lade det være op til muslimen over årene at modbevise den tese – hvis han kan.

    Jeg er en hel del mistænksom overfor Akkari og tror ikke helt på hans omvendelse.

    De radikales talen om at møde intolerance med dialog, oplysning og inklusion er komplet tåbelig. Intolerance skal mødes med total afvisning og intet andet.

  14. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    @ PREBEN F 1 JENSENH.
    Som kommunist er jeg naturligvis begejstret, når jeg udsættes for angreb af typer som dig og de øvrige medlemmer af den slimede sekt af kolde og klamme kældermennesker, hvis kernetropper har samlet sig i Dansk Folkeparti, trykkefrihedsselskabet og Krarupklanen.

    Omvendt ville jeg naturligvis foretrække bedre kvalificerede modstandere, men de findes åbenbart ikke i blogunderverdenen. Jeg må tage, hvad jeg kan få og håbe, at på et eller andet tidspunkt vil et begavet menneske give lyd.

    Indtil da må jeg nøjes med de underfrankerede mørkemænd, som du jo er en aldeles glimrende repræsentant for. Du har gjort dig til talsmand for alle de egenskaber, jeg foragter allermest: Snæversyn, egoisme, nationalisme, fremmedhad, negativitet – Fortsæt selv listen, du kender dig selv bedst.

    I øvrigt er kommunisme det samme som humanisme, men da du formodentlig ikke har nogen anelse om, hvad de ord betyder, kan det jo være lige meget. Men husk du er ikke forpligtet udover dine evner, så hvis du stopper nu er det forståeligt. Det ville være rosværdigt.

  15. Af Niels Poulsen

    -

    @Niels B. Larsen, 7. august 2013 kl. 09:58

    “Som sagen med den amerikanske, muslimske major-morder viser, vil det være klogeligt at have som udgangspunkt, at man ikke kan stole på nogen muslim overhovedet.”

    Det har du, må jeg erkende, desværre ret i.

    Det var jo også tilfældet med de muslimer, som bombede Londons undergrund. De var jo også tilsyneladende velintegrerede. De havde uddannelse og arbejde.

    Det samme med maraton-bombemændene i Boston, som var under uddannelse, vellidte, ingen i deres omgangskreds anede tilsyneladende uråd.

    Men det gør naturligvis ikke alle muslimer til terrorister, men det viser, at Støvrings diskussion om, at sondringen mellem islamisme og islam, islamister og muslimer, måske er falsk, er relevant, trods de sædvanlige automatreaktioner fra centrum-venstre på tråden her.

    Det kan også godt være, at du har ret i, at vi skal være skeptiske over for Akkaris omvendelse til demokrat og tilhænger af ytringsfriheden. Det er Naser Khader også, og han kender sandsynligvis den arabisk folkesjæl bedre end os (naive) nordboere.

    På den anden side, hvis Akkari virkelig lader sig interviewe til Al jazeera og gentager, hvad han har sagt i de danske medier, så er det da noget helt bemærkelsesværdigt. Hvad reaktionen bliver i den arabiske verden, tør jeg faktisk ikke spå om. Det er måske igen, fordi jeg er et lidt naivt menneske, som grundlæggende håber det bedste.

    Det bedste ved Akkaris omvendelse er, at vi kan bruge det imod de danske kræfter, som var illoyale mod ytringsfriheden under muhammedkrisen: Politiken, Uffe Ellemann, visse eksportvirksomheder og S,R,SF …

    Hvis en radikal islamist som Akkari kan erkende, at han tog fejl i sin kritik af Jyllands-Posten og den danske regering, som stod fast i forsvaret af ytringsfriheden, hvorfor kan de, som er mindre radikale end Akkari, så ikke også gøre det?

    Jeg synes, at vi skal forlange, at de siger undskyld. Offentlig bodsgang nu! Uffe Ellemann skal ned på knæ for den kære ytringsfrihed. Hahaha, jamen jeg mener det.

  16. Af Søren Kristensen

    -

    Til Jørgen Villy Madsen, kl. 10.51. Du er et menneske, som vil være den første til at udvælge de personer, som du og dine ligesindede ikke kan lide, når togene til opdragelseslejrene skal fyldes. Du tilhører den kategori af mennesker, hvorfra NKVD senere KGB, SS, De Røde Khmerer, Mao udvalgte deres rakkere.
    Du skriver: ”I øvrigt er kommunisme det samme som humanisme”. Joh, spørg rundt omkring i Gulag lejrene om det er sandt!!

  17. Af Jens Hansen

    -

    Jørgen Villy Madsen, 7. august 2013 kl. 10:51
    “dig og de øvrige medlemmer af den slimede sekt af kolde og klamme kældermennesker, hvis kernetropper har samlet sig i Dansk Folkeparti, trykkefrihedsselskabet og Krarupklanen.”

    Helt enig med Jørgen Villy Madsen.
    PREBEN F 1 JENSENH har i årevis i skiftende navne og anonymt tilsvinet alle som ikke tilhører den yderste højrefløj.
    Det mest ækle ved PREBEN F 1 JENSENH er dog, at han synes at have en særlig forkærlighed for at tilsvine og forulempe kvinder.
    En ualmindelig klam og usympatisk person.

  18. Af Hans Andersen

    -

    @Niels Poulsen

    Hvis man i hele sit liv har fået at vide, at det er ens hellige pligt at udplyndre de urene vantro så vil der da være nogle svage sjæle der tror på propagandaen og kun politistatsmetoder kan holde røverne i ave, men det giver jo en meget dyr kriminalforsorg.

  19. Af Søren Kristensen

    -

    Til Jens Hansen, kl. 12.00. Du er et menneske, som vil være den første til at udvælge de personer, som du og dine ligesindede ikke kan lide, når togene til opdragelseslejrene skal fyldes. Du tilhører den kategori af mennesker, hvorfra NKVD senere KGB, SS, De Røde Khmerer, Mao udvalgte deres rakkere.

  20. Af Niels B. Larsen

    -

    @ Niels Poulsen, 7. august 2013 kl. 10:51

    Jeg er enig i, at Akkari kan bruges til at tørre i fjæset på apologeter som Ellemann.

    Og hvis Akkari lader sig interviewe til arabiske medier (og han vel at mærke siger det samme som til de danske), så vil jeg begynde at tro på omvendelsen.

    Ellemann får du aldrig til at undskylde. Han er alvidende og har altid ret – i egen indbildning.

    @ Søren Kristensen, 7. august 2013 kl. 11:29

    Hans Usselhed J. V. Madsen ville have været blandt de første til at melde sig som vagt i Gulag, hvis han havde haft muligheden. Ikke meget tvivl om det. 🙁

  21. Af Hans Hansen

    -

    Jørgen Villy Madsen, 7. august 2013 kl. 10:51

    Din bemærkning til PREBEN F 1 JENSENH iht ovenstående, beskrevet herunder:

    “Som kommunist er jeg naturligvis begejstret, når jeg udsættes for angreb af typer som dig og de øvrige medlemmer af den slimede sekt af kolde og klamme kældermennesker, hvis kernetropper har samlet sig i Dansk Folkeparti, trykkefrihedsselskabet og Krarupklanen.”

    “Omvendt ville jeg naturligvis foretrække bedre kvalificerede modstandere, men de findes åbenbart ikke i blogunderverdenen. Jeg må tage, hvad jeg kan få og håbe, at på et eller andet tidspunkt vil et begavet menneske give lyd.”

    ————

    Hvor arrogant og afficeret. Finder du selv din dysmorfiske bemærkning intelligent?

    Betyder det noget, at dine meningsfæller i det antidemokratiske nordkorea er despotiske, lidt tilfælles med den islamistiske?

    Selv Ole Sohn er kommet på andre tanker, men er din forståelse præget af benægtene obsessiv dubiøsitet?

    Det er nemt at se at du narrer dig selv, og nemt at forstå din evidense frustration over sovjet og kommunismens fald.

    Tænk hvis du skulle indrømme, at hele din politiske opfattelse, formentlig igennem det meste af dit liv, skulle vise sig at være et enormt bedrag.

  22. Af Jens Hansen

    -

    Søren Kristensen, 7. august 2013 kl. 14:03

    Søren Kristensen.
    Du ville uden tvivl have meldt dig frivilligt som rakkerknægt til nazisternes udryddelseslejre.
    Havde du haft muligheden.
    Dine indlæg er gennemsyret af had til dem som tager afstand til ekstremisme, facisme og nazisme.
    Husker du at fejre Hitlers fødselsdag?

  23. Af Allan Hansen

    -

    Vi begår alle små og store fejl her i livet
    – sådan er dét!
    Men, det at man ikke erkender sine fejl
    og retter ind efter erfaring – er en
    utilgivelig dumhed!

    Hvad er det, der gør os til det menneske, vi er?

    Det er tilgivelsen, der gør os til det menneske, vi er!
    Uden tilgivelse ville vores art tilintetgøre sig selv i endeløs gengældelse. (se islam, som eksempel).
    Uden tilgivelse ville der ikke være nogen historie.
    Uden håb ville der ikke være nogen kunst, for et hvert kunstværk er på en måde en tilgivelseakt.
    Uden drømme ville der ikke være nogen kærlighed, for
    hver kærligheds-handling er på en måde et løfte om tilgivelse.
    Vi lever videre, fordi vi kan elske, og vi elsker, fordi vi kan tilgive.
    På en forunderlig vis fører tilgivelsen også til selvransagelse, selvkritik
    og selverkendelse.

    Love&visdom – Buddha.

  24. Af Søren Kristensen

    -

    Til Jens Hansen, kl. 14.41. Hvis du ikke kan læse, så benævnte jeg også SS, men dine indlæg er gennemsyret af had til dem, som ikke har samme opfattelse, som du. Hvis du havde levet i 30erne, ville du med glæde have båret en sort uniform. I dag vil du uden tvivl bære en KBG uniform og med stor glæde sende mennesker med anden holdning en din til Gulag.
    ”Husker du at fejre Hitlers fødselsdag?” Har du??
    Siden du så ofte omtaler herren.

  25. Af Hans Hansen

    -

    Kommunisme => Despotisk døende antidemokrati
    Islamisme => Despotisk salifistisk antidemokrati
    Facisme => Despotisk døende antidemokrati
    Nazisme => Despotisk døende antidemokrati

    Alle med hadefulde alliancer imellem, og til hinanden.

    Alle yderliggående dysfunktionelle psykopatier.
    Alle med koncentrationslejre, gulag eller massemord på samvittigheden, der får selv Guantanamo til at ligne en legeplads.

    Hvor naiv kan man være?

  26. Af Axel Eriksen

    -

    Jørgen Villy Madsen og Jens Hansen (røde) behøver da slet ingen moddebattører:

    Med alt det ævl, vrøvl, bræk og perfide personangreb, de producerer, er der ingen, der kan tage dem alvorligt!

    Men morsomme er visse af deres ytringer – eksempelvis kommunisme er det samme som humanisme!
    Verdens største humanister fra den ideologi var Lenin, Stalin, Mao og Pol Pot!

    Men der kan da godt være lidt humanisme i ombringelse af millionvis af mennesker:

    De er så sluppet for at høre mere endeløst, tåbeligt kommunistisk vrøvl

  27. Af Hans Andersen

    -

    Nu må man huske på at en muslim fra helt lille har været udsat for massiv hadepropaganda mod alle ikke muslimer. Hvilke forældre ville gøre dette mod deres børn?
    Måske nogen der vil beskytte dem, da børnene skal lære at hyle som de ulve de er iblandt hvis de skal overleve.
    Og så er også de forældre der er overtroiske og derfor selv tror på hadepropagandaen.
    Man må sige at muslim importørende har påført skatteyderne kæmpe problemer og udgifter.

  28. Af Hans Hansen

    -

    Hans Andersen, 7. august 2013 kl. 15:28

    “Nu må man huske på at en muslim fra helt lille har været udsat for massiv hadepropaganda mod alle ikke muslimer. Hvilke forældre ville gøre dette mod deres børn?”

    Forældre der selv har været samme tur igennem formoder jeg.

    Der er naturligvis tale om massiv religiøs hjernevask.

    For dem af de mest overbeviste politiske yderliggående, hjernevask, traumatiseret opvækst med masser af tæv, eller omfattende stofmisbrug.

    For alle kan det skyldes fejl i Frontal Cortex (Lobe), måske medfødt, måske på grund af traumer.

  29. Af Hans Hansen

    -

    Frontal Cortex:

    http://www.neuroskills.com/brain-injury/frontal-lobes.php

  30. Af Jens Hansen

    -

    Søren Kristensen, 7. august 2013 kl. 15:05

    Søren Kristensen.
    Det var mennesker som dig der bar sorte uniformer under anden verdenskrig.
    Din slags ændrer sig aldrig.
    Men for øjeblikket har I vel ingen mulighed for at sende jeres modstandere til udryddelseslejre.
    I dag er I istedet små potentielle breiviker.
    Hvis man skal sige noget godt om Støvrings blogs, så er det at typer som dig Søren Kristensen, Axel Eriksen, Preben F1 jensen og Hans Hansen udstiller sig selv og deres ekstremisme på disse blogs.
    Er egentlig modstander af den omfattende overvågning.
    Men man må sige, at det er godt, at PET har små breivikker som Søren Kristensen, Axel Eriksen, Preben F1 jensen og Hans Hansen og deres mange ligesindede blandt Støvrings rygklappere under opsyn.

  31. Af Hans Hansen

    -

    Jens Hansen

    “Hvis man skal sige noget godt om Støvrings blogs, så er det at typer som dig Søren Kristensen, Axel Eriksen, Preben F1 jensen og Hans Hansen udstiller sig selv og deres ekstremisme på disse blogs.”

    😉

    Jeg må indrømme Jens, at jeg har lidt ondt af dig. Måske skal du have tjekket Epikrisen?

    Seriøst.

  32. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen (røde)!

    Ja, det med overvågning er vel lige dig med din “røde” indstilling!

    Måske behøver jeg hverken at have video- eller nabo-overvågning, hvis PET klarer opgaven!

    Kunne du ikke også organisere noget kontrol fra FET og SKAT, når du er så godt inde i “kontrolindustrien”?

  33. Af Niels B. Larsen

    -

    Umiddelbart vil jeg tro, at PET har mere travlt med at overvåge Rød-Hansen og Gulag-Madsen end de personer, som Rød-Hansen nævner…

    Og jeg vil tro, der er større grund til det…

  34. Af Allan Hansen

    -

    Den omvendte Verden: Mig, Marx, Mao og Muhammed.
    Den gang jeg var en ung mand dvs. i 70´erne da var jeg “selvfølgelig,, venstreorienteret det var jo, god tone – den gang.

    Et gammelt ordsprog siger: hvis man ikke er socialist som ung har man ikke noget hjerte – og omvendt hvis man ikke er konservativ når man bliver gammel har man ingen hjerne.

    – Man læste Karl Marx og Mao´ s den lille røde – andre læste Nietzsche og Freud og nogle læste Ebbe Rich Kløvedahl ( som jeg personligt kendte) og Svend Åge Madsen, som jeg desværre aldrig har mødt.

    Vi var unge – vi var smukke og vi var rige – romantiker – men vi var mest af alt – MEGET NAIVE.

    Vi var flowerpower-hippier, som troede, at det gode kom af sig selv – hvis blot man troede på DET.
    Vi troede på det gode blot fordi det var” godt..

    Vi var sociallister og humanisme var vores store kæphest var – vi ville frelse hele verden, at det ikke hang sammen med den virkelige verden det forstod vi ikke dengang men det gjorde ikke så meget for vi var så GLADE og vi havde det skide godt. Nogle var sågar kommunister uden nogensinde, at havde besøgt et kommunistisk land.(så var man nok blevet lidt kloger).

    Man læste Politiken og Information med de politiske korrekte meninger også selv om vi ikke kom fra arbejderklassen men boede i Nordsjælland med villa, Volvo og vovse. Når jeg læser disse blade i dag undere det mig, at disse blade stadig eksistere.

    Hvad vi ikke viste var, at det Socialistiske folkeparti blev grundlagt af en gammel nazist, som senere blev kommunist han (Gert Pedersen) grundlage det Socialistiske folkeparti sammen med Axel Larsen.

    – Den stod på mikro makro mad ( du ved nok – SUNDT) kollektiv gruppe sex , vandpibe og LSD i Weekenden
    jo vi var glade den gang – meget glade .

    Og de der russer skal nok få kærligheden at følge når mig og THE BEATLES kommer til Moskva med en stor bukket blomster.

    Jeg har personligt stemt på VS, SF. og sågar Socialdemokratiet – det kunne jeg aldrig finde på, at gøre igen!

    FRIHED er mennesket fundamentale ret og pligt!

    Nogle af vores mærke sager var dengang: FRIHED, LIGHED og RETFÆRDIGHED , det være sig – for alle – selv for dem, der ikke respektere frihed , lighed og retfærdighed- ( ?) man havde STORE DRØMME.

    Og det,ser jo meget godt ud på papiret – men sandheden, er, at vi ikke havde styr på disse begreber egentlig betydning.

    Vi gik ind for ligestilling mellem kvinder og mænd, overalt i samfundet!
    Vi gik ind for alles ret til, at sige NEJ TAK til stamme religion og rettede en voldsom kritik mod kirkens dogmatiske monoteisme.

    Vi troede på, at alle mennesker, er født , som et frit tænkende menneske.
    Vi troede på ytringsfrihed dvs. at alle mennesker har ret til at tænke og give udtryk for deres meninger!
    Vi troede også at alle kulture var ens (at vi alle tænkte det samme). Vi troede, at vi alle var ude i en fælles sag og dermed tænkte på det “samme,, (?).

    Men vi havde aldrig hørt, om islam! ( nogle havde ” hørt om buddhismen og Hinduisme – men vi viste ikke en skid, om islam!)

    Og derfor forstod vi ikke krigen i Mellemøsten – eller vi misforstod – krigen i Mellemøsten.).

    Det er i øvrigt ganske grotesk, at venstrefløjen i Danmark og andre europæiske lande
    har valgt at slutte op omkring islams totalitære og fascistiske system, det på trods af, at muslimske diktatorer
    har myrdet i millioner af venstreorienteret rundt omkring i verden – et forhold, som vi gamle venstre folk har svært ved at fatte
    Fx. udslettede præsident Sukarno to millioner marxister og andre venstrefløjs folk i Indonesien. Det samme er sket i andre muslimske lande bl.a. Ægypten, Pakistand og Sudan

    Siden antikken har filosoffer forstået friheden som uafhængighed af sårvel for ydre tvang som egoistiske impulser.

    Den omvendte verden.

    I dag og hermed mener jeg de sidste 20 år har de to fløje byttede politik.
    Friheds kampen bliver i dag ført af højrefløjen mens volden er rykket ud på venstrefløjen.
    Man sætter ild til biler busser og banevogne og brænder skoler ned og begår fysisk vold mod politiske modstander – længe leve humanismen.
    I Deadline den 2 maj 2010.
    Blev Ayaan Hirsi Ali spurgt hvorfor hun tror, det er højrefløjen der støtte op omkring ytringsfriheden

    her under islam kritik.( og ikke venstrefløjen)

    Hirsi Ali svar var ikke overraskende skarpt og præcist:

    “Socialismen andskure mennesket som gruppe eller grupper og ikke, som individer.( det samme gælder for islam).

    Hvorimod Liberalismen opfatter mennesket, som individ og ikke som grupper,,.

    Det gør hele forskellen!

    MVH. Den filosofiske efterretningstjeneste.

  35. Af Hans Hansen

    -

    Niels B. Larsen, 7. august 2013 kl. 16:21

    PET, FET inklusiv USA, aflytter med programmet PRISM. En digital “robot” der aflæser alt digitaliseret hvor forud definerede ord forekommer, eksempelvis i forbindelse med terrorisme, børneporno med mere.

    For tiden er det hovedsageligt islamiske terrorrister, men det kunne ligeså vel handle om højre- og venstre ekstremisme.

    Jens Hansen er næppe interessant 😉

    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/06/30/114228.htm

  36. Af Hans Hansen

    -

    Niels B. Larsen, 7. august 2013 kl. 16:21

    PET, FET inklusiv USA, aflytter med programmet PRISM. En digital “robot” der aflæser alt digitaliseret hvor forud definerede ord forekommer, eksempelvis i forbindelse med terrorisme, børneporno med mere.

    For tiden er det hovedsageligt islamiske terrorrister, men det kunne ligeså vel handle om højre- og venstre ekstremisme.

    Jens Hansen er næppe interessant 😉

  37. Af Hans Hansen

    -

    PRISM og NSA

    http://www.theguardian.com/world/2013/jun/06/us-tech-giants-nsa-data

    🙂

  38. Af Axel Eriksen

    -

    Jens Hansen er vist ikke så interessant! 🙂

    Nej, han er utrolig uinteressant! 🙁

  39. Af Axel Eriksen

    -

    @ Allan Hansen!

    Hva` er det egentlig du mener?

    Jeg var også ung i halvfjerdserne – men det er godt nok nogle årtier siden!

    Mener du, at man stadig skal have et naivt syn som ung – og så siden lave en “kovending”?

    Ja, hvorfor ikke?

    Nogle bliver naturligvis naive hele livet – eksempelvis Jørgen Villy Madsen og Jens Hansen – fred med dem!

  40. Af Allan Hansen

    -

    Jo, kære Axel jeg tror at du har fattet
    pointen!

    Mvh. Allan

  41. Af Axel Eriksen

    -

    Ja, så er jeg vist heller ikke dummere!

    Jeg har vist fattet det!

    Mvh. Axel

  42. Af Allan Hansen

    -

    FILOSOFISKE REFLEKSIONER!

    Dette indlæk skal naturligvis – ses (læsses), i sammenhæng med de øvrige indlæg, som jeg har skrevet på denne islamkritiske blog, ellers giver det (måske) ingen mening.

    Lad min indlednings vis starte med et citat, som jeg har lånt hos den pakistansk filosof og ex. muslim Ibn Warraq – (Derfor er jeg ikke muslim. 2004.)

    ” Muslimer er islams første ofre. Ofte har jeg under mine rejser i Orienten observeret, at fanatismen kommer fra et lille antal farlige mænd, der ved hjælp af terror fastholder de andre i religionsdyrkelsen. At befri muslimen fra hans religion er den bedste tjeneste, man kan gøre ham.” – Ernest Renan. (1923-92):en fransk orientalist, religionshistoriker og skribent. Underforstået – muslimerne er de første og største ofre for islams umenneskelighed! Hermed skulle grundtonen være sat.

    Ibn Warraq er selv af muslimsk oprindelse, men han har stillet sig selv den filosofiske opgave, at redegøre for nogle af alle de dårligdomme, som islam har på ført muslimerne selv – Warraqs konklusion bliver – Derfor er jeg ikke muslim! Hans bog , som er én af det bedste fagbøger på området og er, derfor blevet læst af millioner af mennesker verden over – herunder mange muslimer – nogle med afsky andre med forståelse. Til den sidste gruppe høre min ven Ma Khan, som redigerer en af verdens største islamkritiske hjemmesider http://www.islam-watch.org
    I sin bog rede gøre Warraq omhyggeligt for de grusomheder, som islam har på ført menneskeheden over alt på jorden, herunder æresdrab, tvangsægteskaber, stening af kvinder, halshugning af bøsser og lesbiske, omskæring af små hjælpeløse piger,hævndrab og slavehandel, som stadig forgår i den muslimske verden bl.a. Sudan og Somalia osv.

    Kort sagt 1400 års plyndringstogter, massevoldtægt og slavehandel. Bogen handler altså ikke, om “dem og os forholdet,, men tager sit udgangspunkt i den manglende selv refleksion (selvkritik) i den islamiske verden og dette tema er bogens absolutte stykke.

    Set i en samlet perspektivring skal kritik her forstås, som noget possetivt – også, der hvor den gør lidt ondt!

    Feminismen er død, der som diskussions redskab ellers var det redskab vi kunne bruge til, at bringe disse ting (grusomheder) ind i en rationel debat, (uden rationalitet kan et samfund ikke overleve – her bør man lige slå et lille smut forbi den fremragende danske filosof Kai Sørlander: Forsvar for rationaliteten – religion og politik i filosofisk perspektiv 2008), desuden har vi alt for længe forsømt de filosofiske traditioner, som igennem århundrede har været omdrejnings punktet i den europæiske diskurs og tænkning.

    Omvendt har vi i Vesten været alt for dårlige til, at udtrykke vores glæde for den fredelig sammeeksistens med hinduer, buddhister, jøder, katolikker og andet godtfolk, som ellers kunne bringe lidt dualisme (modsætningsforhold) ind i debatten.

    Jeg skyder også en stor tak til den somaliske politiker og forfatter og ex. muslim Ayaan Hirsi Ali: Jeg anklager 2005, og den canadiske feminist Irshad Manji: Problemet med ISLAM 2004. og også den syriske-amerikanske psykolog og forfatter Wafa Sultan: A God who hate 2009.

    EFTERTANKE:Troen der blev udbredt med vold!

    Der går jo ikke en dag uden, at vi på TV. (CNN,Sky News, ITV, Fox News og BBC), ser had, vold, blod, terror i den muslimske verden med selvmordsbomber i Pakistand, Afghanistan, Iran, Irak. Indien, Tyrkiet ,Thailand osv. Fra 2004 til 2006 blev ca. 100.000 mennesker myrdet i Irak – det var vel og mærket muslimer, som myrdet andre muslimer. Rapporten kan læses her. http://www.iraqbodycount.org/
    Alligevel benægter den politiske “korrekthed,, læs: Big Brother – hårdnakket, at vold og islam er to ender af den samme stok!
    – Islam uden vold,er, som en ommelet uden æg.

    Uden vold havde islam været utænkeligt – man husker, at islam begyndte som en militant forbryder organisation. Se: The TRUTH about Muhammad – Founder of the world´s most intolerant religion. Robert Spencer 2006. Se også: Koranen og pædofeten´s Muhammeds liv.
    Kåre Bluitgen 2006.

    Konklusionen bliver da, at muslimerne (voldtægtens børn), er de første og største offer for islams had, vold, bold, og terror!
    Set med en filosofisk optik kun man sige, at kristendommens gud, er en gud, som alle små børn elsker hvor imod den gud, som pædofeten Muhammed opfandt var et blodtørstige svin, som alle muslimer frygter i hele deres liv – her ser vi forskellen mellem frygten og tilliden. Allah´s krig stopper aldrig. Se: 1400 års krigen af Hedegaard og Camre 2009.

    Jeg vil slutte med, at citerer den amerikanske filosof og forfatter Richard Dawkins: De af os, der i årevis høfligt har skjult vores foragt for religionens farlige, kollektive blændværk, må nu stå frem og sige fra. Alting ser anderledes ud nu ,, Alt er forandret i bund og grund forandret,,

    Vi lever altså stadig i en tid, hvor fornuften må bære slør, når hun bevægger sig ud i det offentlige rum.

    Og endelig et citat af Buddha, som var en god tænker:

    ” Vi er, hvad vi tænker. Alt hvad vi er, opstår med vores tanker. Med vores tanker, skaber vi verden”.

    Love & visdom.

    Linedanser og åndelig bjergbestiger. Mahávisnu.

  43. Af To overfladiske bemærkninger | ricardtriis

    -

    […] har skrevet et ”indspark” i Berlingske, se her, hvori han hævder, at man ikke kan forlange, at muslimer skal være utro mod deres religion. Og da […]

  44. Af Maria Due

    -

    Som jeg havde ventet, blander Naser Khader sig i diskussionen om Ahmed Akkari og ikke for at hilse velkommen, dertil kender de to hinanden for godt, og nu er de konkurrenter.

    Khader taler om “vi” (danskerne?) kontra Akkari, og jeg tror ikke, at han selv har skrevet sin klumme i BT, for der er en verden til forskel på dens formulering og på hans talesprog i almindelighed. Men klummen har givetvis fat i noget rigtigt, som Khader ved alt om. Den handler bl.a. om, at danskerne er nemme at lokke, fordi de så gerne vil hoppe.

    Naser Khaders sammenligning mellem Jonni Hansen og Ahmed Akkari finder jeg groft usmagelig. Ikke at jeg vil forsvare Jonni Hansens synspunkter, de ligger mig uendelig fjernt, men under Muhammedkrisen opførte han sig mig bekendt upåklageligt. Jeg husker, at Jonni Hansen travede rundt foran Frederiksborg slot med Dannebrog, og at jeg kom til at le midt i elendigheden. Det var ikke nazister, der blev anholdt under urolighederne i Danmark, det var muslimer og de såkaldte anti-fascister, og det var i stort antal.

    Naser Khader er blevet båret på hænder i Danmark og feteret af pressen ud over alle grænser, selv om familien Khader ligeom Ahmes Akkari har haft sin gang hos salafisterne på Dortheasvej og måske stadig har det.

    Khader fik betroede hverv både i Etisk Råd (førend han knap var tør bag ørerne), og han sad fx i udenrigspolitisk nævn og fik viden om mere, end vi andre fik betroet, selv om en stor del af landets biblioteker har flere af hans bøger stående, hvor han priser Det Muslimske Broderskabs primus i Europa Tariq Ramadan til skyerne og ønsker sig en dublet i Danmark. Det sidste kan læses i hans “Ære og Skam” et honi soit qui mal y pense. I hvert fald ikke PET.

    Så hvorfor ikke Akkari, kan nogen tænke. Det er åbenbart ikke andet end en invitation fra en stor arabisk tv-station, der skal til for at bane vejen for en politisk karriere med adgang til de statslige lønkamre. Mon ikke det kan fixes?

    Der foreligger endda den mulighed, at Akkari danner sit eget parti. Han kan sikkert sagtens samle de nødvendige underskrifter, og derefter vil han få en fast plads i medierne i lang tid fremover som partiformand for landets første muslimske parti.

    Jeg er spændt på Kasper Støvrings næste kommentar om disse forhold.

  45. Af Jens Hansen

    -

    “Ja, så er jeg vist heller ikke dummere!
    Jeg har vist fattet det!”
    Skrevet af Axel Eriksen, 7. august 2013 kl. 19:27

    Brune Axel Eriksen.
    Jo, du er endnu dummere end du selv vil indrømme.
    Din dumhed og din højreekstremisme er en meget farlig kombination.
    Bare se Breivik.
    Vi må håbe, at PET har styr på, hvad du og dine ligesindede højreekstremistiske look-a-likes her på bloggen går og sysler med.

  46. Af Jens Hansen

    -

    “For tiden er det hovedsageligt islamiske terrorrister, men det kunne ligeså vel handle om højre- og venstre ekstremisme.
    Jens Hansen er næppe interessant”
    Skrevet af Hans Hansen, 7. august 2013 kl. 16:43

    Korrekt Hans Hansen
    Jens Hansen er ikke interessant for PET og FET.
    Men det er jer højreekstremister squ.
    Men I kan så til gengæld glæde jer over, at der ikke er andre som finder jer interessante.

  47. Af Niels B. Larsen

    -

    @ Hans Hansen, 7. august 2013 kl. 16:43

    Axel Eriksen, 7. august 2013 kl. 17:57 har givet svaret. 🙂

  48. Af Henning Svendsen

    -

    Han skrev fra Changhai,ved kinabugtens kaj,hvor drager flyver på alfarvej og delfiner springer i leg.
    Så skriver han fra Grønland,der er korte natte og han kan rigtig forfatte,samt drikke isvand det giver klar forstand.
    Nu skriver han vistnok fra Albanigade,her er Tyrkisk bade og bedetæpper på al facade.

  49. Af Hans Hansen

    -

    Niels B. Larsen, 8. august 2013 kl. 07:06

    Axel Eriksen, 7. august 2013 kl. 17:57 har givet svaret. 🙂

    Ja, det er tydeligt, at man blot skal lade være med at tage ham alvorligt.

  50. Af Hans Andersen

    -

    Den tyrkiske premierminister Erdogan har sikkert ret der findes ikke moderate muslimer eller islamister, men kun muslimer. Enten har man Muhammed som forbillede eller også har man ikke. Hvis man ikke har røverhøvdingen som forbillede så er man frafalden. En muslim der er normal oven i hovedet er i samme situation som en tysker i nazitiden der ikke var nazist. Uhyggeligt

Kommentarer er lukket.