Hvad de sagde om Det arabiske forår 2

Af Kasper Støvring 189

Jeg skal da lige love for, at de nye magthavere i Egypten forstår at kvase det fremspirende demokrati. Godt for os i Vesten, for et tilregneligt militærdiktatur er alt andet lige bedre for vores interesser end et islamisk demokrati. Men det er ikke godt for Egyptens flertal, de muslimske borgere, der bakker talstærkt op bag islamisterne – og velsagtens heller ikke godt for de adskillige vestlige politikere, journalister, kommentatorer og andet godtfolk, der fyldte medierne med lovprisninger af det arabiske forår og udsigten til demokrati i den del af verden.

I min seneste klumme i avisen skrev jeg om den svage – og fatale – dømmekraft, der hersker i Vesten, når det gælder muslimer i Vesten og den muslimske verden. Dømmekraften er svag hos prominente folk som Søren Pind, Martin Krasnik, Michael Irving-Jensen, Mogens Lykketoft, Lene Espersen, Michael Aastrup-Jensen, Fathi El-Abed Villy Søvndal, Jakob Erle – altså hele vejen rundt om det politiske spektrum. Læs engang hvad ”mellemøsteksperten” El-Abed skrev i Berlingske:

”[…] vi, der har rødder i den arabiske verden, vidste fra starten, at forandringsvinden ville blæse over hele den arabiske verden. Måske ville det tage uger, en måned eller to eller et år. Men frihed og demokrati ville uden tvivl rense hele regionen fra despoterne og diktaturerne.”

Så dumt skrev man, det var faktisk standarden; Irving Jensen mente, at Broderskabet overhovedet ikke var interesseret i magten, og Venstres udenrigsordfører Aastrup-Jensen mente, at 99,9 procent af de libyske oprørere var liberale individer, der kæmpede for demokrati og ytringsfrihed. Jeg skrev om det i min første “hvad sagde de”-klumme.

Hvor står vi nu? Hvis jeg må have lov at citere mig selv:

”Det arabiske forår er et veritabelt væksthus for radikale islamister, der truer Vesten direkte. Især af den grund kan vi hurtigt komme til at længes efter tilregnelige diktatorer: De sikrer stabilitet, nedkæmper jihadisterne, inddæmmer flygtningestrømmene, vi kan handle med dem, og de overholder fredsaftalerne. Endelig ved de liberale muslimer – og de kristne – at diktatorerne er det eneste værn imod islamisk undertrykkelse.”

I Syrien er det nu kommet så vidt, at den islamiske oprørsbevægelse er begyndt at halshugge kristne børn. Jo, det er skam gode allierede, vi har… Sjovt nok blev vi, der fra dag ét var kritiske over for ”foråret” udskammet som dårlige mennesker, naive og kyniske. I min klumme har jeg givet nogle eksempler, men lad mig her nævne nogle blandt de ærede kommentatorer på denne blog, så vi også får dem inviteret inden for i debatten.

Vi spoler tiden tilbage til den 22. februar 2011, altså få uger efter revolutionerne, hvor jeg skrev en lille blog om mulighederne for liberalt demokrati i den arabiske verden. Blandt nogle af de kommentarer, der blev skrevet om og til mig, hører (NB: jeg har ikke læst korrektur):

Omar Marzouk: Det er nu sjovt at se alle ”Islam kritikeren” kæmp for at holde sig selv relevante og interessante. Nu når jeres grund argument imod islam ”at islam og demokrati og uforenlig” så hårdt er blevet manet til jorden.

Glenn Lynge Andersen: Kasper Støvrings kronik er kun det seneste eksempel på, at den seneste udvikling i Mellemøsten har betydet at “muslimer-på-hjernen-segmentet (som især udfolder sig på jp.dk men også repræsenteres fint af Kasper Støvring er på b.dk) befinder sig i en art eksistentiel panik-angst.

Birger Frandsen: Ubehagelig viden om Kasper Støvring: Han har i en kronik i Berlingske erklæret sig som modstander af tredelingen af magten. Dvs. han er grundlæggende modstander af demokratiet.

Henrik Ladegaard: Støvring, hvis du havde tilføjet anden kønslig omgang med mindreårige drenge til din svada, ja så passer det meget godt på Vatikan staten.

Claus Sønderkøge: Det er ikke ubehagelig viden om Ægypten Støvring. Du er naiv.

Kristian Andersen: Berlingske – JP…same same. En omgang racistisk gyllespredning!

Hannibal Olsen: Helt igennem noget formørket vrøvl, hvis primære drivkraft er et indædt had til alt der ikke er af samme anæmiske og gennemsigtig lød som ham selv.

George J: pudsigt hvor mange hadske og paranoide ‘ægte-dansker’ wackoes støvrings tåbelige skriblerier tiltrækker – det i sig selv er vel en ganske god indikator for hvad det er støvring står for. Pinagtigt at berlingske giver plads for den slags.

Kristian Olesen: Kasper Støvring er uhyrlig i sin mangel på basal viden om forholdene i Egypten og om meningsmålinger … Du og Karen Jespersen er nu placeret på en dansk Le Pen fløj på højre side af DF. Helt derude, hvor ingen bare nogenlunde klarttænkende borgerlig-liberale nogensinde mere bevæger sig ud.

Zeki Laurent Sadic: Kasper Støvring har tilsyneladende fået en agenda: At gå Lars Hedegaard m.fl i bedende i ren islamofobi.

P Miller: Støvring overgår påny sig selv i smalsporede og uforstandige betragtninger. Han går i bedste danskfolkeparti-stil helt i sort når han hører ordet muslim. I Hr. Støvrings reaktionære verden er Mubarak og Gadaffi selvfølgelig bedre til at fastholde den arabiske befolkning som en ekskluderet del af verden. En befolkning og kultur vi ikke behøver bekymre os om og som lever bedst som slaver under en autoritær hersker.

Poul Madsen: Fy for satan en gang Nazi lort Kasper Støvring lukker ud. Det er sgu da ufatteligt at berlingske bliver ved med at give spalteplads til sådan noget. Man skulle jo tro berlingske forsøger at overgå “Der Sturmer”.

Tom Romdal: Jeg kan kun udlede […] at Støvring mener at det rigtige at gøre er at holde demokratiet nede for enhver pris. Tak for kaffe. […] Hele ideen om at det er “farligt” at indføre demokrati i de arabiske lande er dybt dybt latterlig.

 

189 kommentarer RSS

  1. Af Kim Olsen

    -

    Her er et godt eksempel på en venstrefløjsprædiken:

    “Nogen falder igennem debatten med historie forfalskninger ingen nævnt og ingen glemt..De er dog alle borgerlige og ønsker at hvidvaske tavlen således at en vis generel selvtilfredshed af velvære og arrogance føles ved solnedgang..Dette kaldes blind nationalisme og ikke at kalde en spade for en spade..Fakta forstås bedst når fakta bruges, Men netto er ikke en diskussion værd ”

    Det er fuldstændig sort snak, og forholder sig overhovedet ikke til emnet.

    Visse Imamer benytter i stort omfang samme retorik!

  2. Af Niels Poulsen

    -

    @søren sørensen

    “Du kan ikke skyde skylden på iraq krigen på dem selv …”

    Det gør jeg heller ikke. Jeg tog blot til genmæle mod Jens Hansens unuancerede påstand om, at al ulykke i Irak er Vestens skyld.

    Saddam Hussein var jo en fuldkommen uforudsigelig diktator, som destabiliserede hele regionen. Han invaderede både Iran og Kuwait.

    At han og den i øvrigt lige så uforudsigelige diktator Gaddafi (som stod bag store terroraktioner i Europa tilbage i tiden) er blevet fjernet … det må da være en lettelse for hele menneskeheden.

    På den anden side så forhindrede grusomme diktatorer som Saddam Hussein, Gaddafi, Mubarak, den nuværende Assad og hans far sekteriske og religiøse konflikter i at bryde ud. Det er det samme, man siger om Tito i det tidligere Jugoslavien.

    Men jeg må bare spørge dig og Jens Hansen. Ønsker I virkelig det raritetskabinet af diktatorer tilbage, for at Vestens hænder kan være rene?

  3. Af Niels Poulsen

    -

    @Kim Olsen

    “Mon ikke også vesten er skyldig dinosauernes uddøen – andet lader sig næppe antage.”

    Ja, og neandertalernes uddøen skyldes også, at borgerlige homo sapiens i sin tid tog livet af dem.

    For ikke at glemme de klimatiske forandringer på vor klode. Det er også vores skyld.

    Ak ja, hvis det ikke var for os onde borgerlige mennesker, så ville Mellemøstens og Nordafrikas diktatorer, muslimerne, neandertalerne, dinosaurerne, Greenpeace og alle de røde leve i en paradisisk verden, hvor der aldrig var krig.

  4. Af søren sørensen

    -

    Kims olsen@

    Kloge mænd taler fordi de har noget at sige; tåber fordi de skal sige noget – Platon..

    At vi skulle være imod sunni diktatorer i Saudi Arabien MV. er er en tåbelig udtalelse! De har vestens største støtte og alt er for deres interesser-. De har købekraften som er eneste tanke.

    “Der er en klar parallel til kristendommens forklaring på at kvinder skal føde deres børn i smerte”,
    Altså en parallel om vestlig kvinders fødselssmerte og? Kl. er 6, Er det stadig første kasse bajer du er igang med?

    Niels Poulsen@
    OK, men det var nu ikke hvad du skrev..Korrekt at de var mere fredlige før diktatornes fald. Men volden må gå sin gang der indtil enten stenalder mennesket eller demokratiet vinder. Det er en lærerprocess. Og hvis stenalder mennesket vinder må vi lukke af for samarbejdet..Uanset hvem der vinder, ville det være bedst hvis samarbejdet var rent handelsmæssigt i fremtiden og ikke menneskelig…..
    Den muslimske karakter,varmen og livets hårde vilkår der nødvendiggøre nok en stærk mand til ro og orden detsvære. De skal ha lavet mange kurser i bevidstheds udvidelse om deres naboers anstændighed og deres egen families uovervindelighed før det bliver muligt at sidde ned og få gennemført et eller andet der gavner landet, demokratisk. Men det er nødvendigt at de starter på den vej…Og indtil da bliver det ikke særligt sjovt…10 år måske hvis vi er heldige…

  5. Af Niels B. Larsen

    -

    Man ser, at selv en blind hane som Søren Sørensen kan finde et guldkorn: “Uanset hvem der vinder, ville det være bedst hvis samarbejdet var rent handelsmæssigt i fremtiden og ikke menneskelig.”

    Jeg er 110% enig!

  6. Af Kim Olsen

    -

    søren sørensen

    Jeg var godt klar over, at du ikke kunne forstå mit indlæg. Dertil var abstraktionsniveauet for højt.

    Til gengæld underbygger du min påstand om manglende evne til at argumentere lødigt:

    “Kl. er 6, Er det stadig første kasse bajer du er igang med?”

  7. Af søren sørensen

    -

    kims@

    Uvidende mænd stiller spørgsmål som kloge mænd besvarede for tusind år siden – Johann Wolfgang von Goethe

    Niels b@
    En klog mand kan lære mere af et tåbeligt spørgsmål end en tåbe kan lære af et klogt svar – Bruce Lee

  8. Af Kim Olsen

    -

    sørensen,

    Enhver idiot kan google et par citater.

    Er det virkelig hvad du formår?

  9. Af søren sørensen

    -

    Kims@

    Det er mere interessant og udvidende at google et svar til dig end at besvare din stenaldermentalitet af egoisme.

    “Et menneske som ser sig selv som verdens omdrejningspunkt, stiller ofte meget dumme spørgsmål.”, citat slut!

    ..Dog kan rigtig meget læres af dumme folk som jer. Det er dog ret fejt at bruge den da i er så nemme ofre..Men fejhed er dog OK hvis kampen er politisk og for alle menneske og altså udover en selv..

  10. Af Jo Albertsen

    -

    Ekskluderende muslimer vil ikke sine hjemlande og stigmatiserer fejt påtvunget repatriering.
    Og håber reaktionært og autoritært at realisere regimedrømme her.

    Venstreorienterede er reelt slavestemmekvæg for fremmedimperialismefidusen islam.
    Og behøver ikke bekymre sig om muslimernes asociale og feje svigt mod sine hjemlande.

    Det asyl muslimske resurse erobrings trick gennem asyl jihad er som taget fra fascismens logik: Når muslimerne hævn myrder hinanden baner deres religions hævntogt vej for nykolonisering af naive, dumme vantro, f.eks. røde tåber.

    Islam og muslimer vil diktatur, som deres koranlære altid har foreskrevet de feje hunde det.

    Islam er verdens mest højreorienterede ideologi før og efter Hitler. Men ikke for ‘røde‘.

    At integrere religiøse koran fans er det dummeste, man kan gøre. Det bør være forbudt.

    Muslimer og islam hører til i Saudi Arabien og ingen andre steder. Ligesom fans af dem.

    Muslimsk vækst udenfor Saudi Arabien kan kun skabe dårligt miljø og elendigt klima.

    Muslimers kæmpe fremmedhad må ikke brede sig: alle som en bør de hjem og folde sig ud i Arabien og allerhelst i Saudi Arabien, som islam oprindeligt foreskrev dem alle.

    Selv moderate muslimer får muslimske unger. Det kræver deres ufri ideologi af dem.

    Muslimerne er her faktuelt asocialt for at røve og erobre vore penge, boliger, olie, vuggestuer og nationalbank.

    Kritiserer man muslimer og islam, så kritiserer man regimet, som har lukket snylte imperialismen ind.

    Derfor får røde hunde røde ører af islam kritik. Og af islam fans kritik. De hører alle hjemme i Saudi Arabien.

    ……………

    Det er på tide
    at vor befolkning høres i spørgsmålet,
    så vor udemokratiske regime
    ikke fortsætter sit feje overgreb
    med mere asocial diktatorisk skidt af samme skuffe ind over os .

    Etnisk Dansk Folklore Bevægelsen For Folkestyre i Danmark (EDFB2FD).

  11. Af peter kocsis

    -

    Niels Larsen

    “Hvad kommer tiden omkring Den franske revolution nutiden ved?”

    Den borgerlige franske revolution druknede hurtigt i den af borgerskabet foranstaltede sædvanlige blodbad,og inden man fik set sig om ,var der allerede en ny diktator, Napoleon.
    Her ville datidens Støvringer skråssikkert have erklæret at demokrati aldrig ville kunne indføres i Frankrig. Men det kunne det, men det tog bare mange år.
    Og det samme gælder selvfølgelig for de islamiske lande.

  12. Af Niels Poulsen

    -

    @peter kocsis

    Det er jo fantastisk læsning, at du sætter lighedstegn mellem oplysningstidens Frankrig – Voltaires, Diderots og Rousseaus Frankrig og så nutidens muslimske verden.

    Hvor i alverden ser du Voltaires og Rousseaus ånd i den muslimske verden?

    Voltaire, som gik ind for ytringsfrihed og religionskritik.

    Voltaire, som er blevet tillagt ordene om, at “jeg er uenig i det, du mener, men jeg vil kæmpe til døden for din ret til at ytre det”?

    Hvor ser du den oplysning i den muslimske verden?

    Det eneste, vi hører fra den verden, er et ønske om at skabe et samfund, som blindt følger Allahs love.

    Et dementi af hensigten af Rousseaus ord om, “at mennesket er født frit, men overalt er det i lænker.” (Ønsket var at frigøre det enkelte menneske).

    Bare den mindste religionskritik, eksempelvis nogle eksil-kopteres gøren nar ad den menneskeundertrykkende religion islam på YouTube… og så vælter det frem med aggressive muslimer i den muslimske verdens gader, som kaster med sten og stikker ild til Vestens ambassader, bekræftende at de ikke ønsker friheden og demokratiet, men et liv i islams lænker.

    Du er kulturblind, når du kan sætte lighedstegn mellem oplysningstidens Frankrig og vore dages radikaliserede Mellemøsten og Nordafrika. Der er ingen tegn på en intellektuel bevægelse, som ønsker personlig frihed, demokrati og sekularisering i den muslimske verden.

    Så det er en ommer fra din side.

  13. Af Jens Hansen

    -

    peter kocsis, 27. september 2013 kl. 22:55
    “Den borgerlige franske revolution druknede hurtigt i den af borgerskabet foranstaltede sædvanlige blodbad,og inden man fik set sig om ,var der allerede en ny diktator, Napoleon.”

    Struense startede en revolution i Danmark.
    Den blev også kvalt af borgerskabet.
    Og tortur og udertrykkelse blev genindført.

    Men frihedens og demokratiets frø var sået.
    Ikke mange år efter blev stavnsbåndet ophævet.
    Og vejen til demokrati påbegyndt.

    Mærkeligt at tænke på at Danmark kan takke en tysker for, at vi idag er et nogenlunde civiliseret og demokratisk land. Trods tilbageslag under VKO.

  14. Af Jens Hansen

    -

    “Men jeg må bare spørge dig og Jens Hansen. Ønsker I virkelig det raritetskabinet af diktatorer tilbage, for at Vestens hænder kan være rene?”
    Skrevet af Niels Poulsen, 27. september 2013 kl. 17:34

    Igen en af dine beskidte stråmænd Niels Poulsen.

    Det sagen drejer sig om er at Vesten er ansvarlig for måske en million dræbte i Iraq. Og millioner af fordrevne.

    Vestens hænder bliver aldrig rene.

    Med mindre Fogh, Per Stig Møller, Bush, Blair og alle andre ansvarlige stilles for en krigsforbryder domstol.
    Men sjovt nok, så har den internationale krigsforbryderdomstol netop ændret praksis.
    Således at det bliver svært at få dømt krigsforbrydere som Fogh, Bush og Blair.

    Men her er nok tale om tilfældigheder.

  15. Af Niels Poulsen

    -

    @Jens Hansen

    Jeg skal ikke diskutere danmarkshistorie med en, hvis viden om samme tilsyneladende stammer fra en spillefilm.

    Men hvis endelig Struensee var den oplysningstidens reformator, som danske kulturradikale historikere vil gøre ham til, hvem er da den muslimske verdens Struensee?

    Er det Mohammed Morsi, som det egyptiske militær har sat i husarrest?

    Nej, han og Det Muslimske Broderskab ville skabe et samfund baseret på islamisk lov.

    Intet sted i den islamiske verden er der tegn på et ønske om en reform af islam og dens traditionelle samfundssyn.

    Så analogien mellem oplysningstidens Europa og nutidens muslimske verden giver ikke mening.

    “Igen en af dine beskidte stråmænd Niels Poulsen.”

    Det er sådan en bemærkning, der viser, at du slet ikke magter en civiliseret debat, hvor man bl.a. for at blive klogere prøver at forstå, hvad den anden debattør mener.

    Jeg stiller dig et enkelt spørgsmål: Hvis du kunne rulle historien tilbage: ingen amerikansk invasion af Irak, hvis du kunne få det, ville du så virkelig betale for det ved at få Saddam Hussein og hans fætter, kemiske Ali, tilbage? For at Vestens hænder kunne være rene?

    Du svarede heller ikke på oplysningen om, at mange af dødsfaldene i Irak skyldes, at sunnimuslimer og shiamuslimer slås om magten. Hvordan kan Vesten være ansvarlig for det?

    Verden er kompleks og fuld af dilemmaer. Din sorthvide opfattelse af, hvad der er godt og ondt, har ingen gang på jorden i virkelighedens verden.

  16. Af Niels B. Larsen

    -

    @ Kocsis

    Som Niels Poulsen så flot har beskrevet er det ikke blot forkert, men decideret tåbeligt at sammenligne tiden omkring den franske revolution under oplysningstiden med de muslimske barbarers fremfærd i nutiden.

    Der er oplysning, individualisme og mange civilisationsgrader til forskel.

    Med lidt held og en kæmpeindsats kan den muslimske kultur og udvikling muligvis nå det europæiske stade fra 1789 omkring år 2489. Men det vil kræve en kamp uden lige.

    I øjeblikket er den muslimske verden nærmest på samme højde som tiden under den spanske inkvisation.

    Og intetsteds ser man det mindste tegn på reform i demokratisk forstand i den muslimske verden af åndelig formørkelse. Selv i de få europæiske muhammedanerstater går det den forkerte vej med mere radikalisering.

  17. Af henning svendsen

    -

    De vil ikke have demokrati og alle de overkloge,de kan jo bare se på syrien!-stiller oprørene med skitse til en grundlov,lover de frie valg og antydning af menneskeret??og alligevel har vi ungdomshus typer her på blokken som jubler og klapper i deres små hænder,ligesom børn,der ser Tarzan film.

  18. Af Jens Hansen

    -

    Niels Poulsen, 28. september 2013 kl. 07:57

    Nå. Du fortsætter med dine beskidte stråmænd Niels Poulsen.
    Og pådutter andre debattører meninger som de ikke har.
    Du skriver:
    “ville du så virkelig betale for det ved at få Saddam Hussein og hans fætter, kemiske Ali, tilbage? For at Vestens hænder kunne være rene?”

    Din form for argumentation er syg Niels Poulsen.
    Forhold dig til hvad andre skriver.
    Du skal ikke forsøge at bringe andre ned på dit infantile niveau.

    Din naivitet er forbløffende. Og din uvidenhed er uden huller.
    Du er et nemt offer for manipulation Niels Pousen.

    Godt vi ikke har en ny “Fører” i Danmark. Efter Fogh.

  19. Af Niels B. Larsen

    -

    Nu rabler det da ganske for hr. Jens Hansen…

    Er han løbet tør for medicin?

  20. Af Hans Andersen

    -

    Da en røverhøvding for 1400 år siden fastsatte reglerne for sin bande fastsatte han samtidig reglerne for den muslimske verden, disse regler er ikke ændret siden da de er baseret på overtro. Dette har optimisterne der så “foråret” som en fornyelse helt overset.

    Når så muslimer retter sig efter disse 1400 år gamle regler som ikke kan ændres er der altid nogen der som her kocsis der forsøger at bortforklare at muslimer retter sig efter deres overtro, men det eneste bortforklarene gør er at medvirke til at fastholde muslimerne i mørket og latterliggøre dem.

    Man må huske på at muslimer er også mennesker desværre handikappet af en modbydelig overtro.

  21. Af Jens Hansen

    -

    Niels B. Larsen, 28. september 2013 kl. 09:42

    Har du fået klynget nogle af dine landsforræddere op nede på Kgs. Nytorv i dag NBL.
    Som du så poetesk formulerer det i et andet indlæg.

    Og har du fået banket nogle af damerne i omgangskredsen. Som du skriver i et andet indlæg er en af dine fornøjelser.

  22. Af kim olsen

    -

    Jens Hansen

    De par linjer, som har ophidset dig, er jo formuleret som et spørgsmål.

    Kig selv:

    “ville du så virkelig betale for det ved at få Saddam Hussein og hans fætter, kemiske Ali, tilbage? For at Vestens hænder kunne være rene?”

    Der er således ikke tale om en stråmand, men om et spørgsmål, som godt illustrerer at verden ikke er sort hvis (eller som i det tilfælde: rød).

    Hvorfor er det så svært for dig og søren sørensen, at indgå i diskussionen uden at blive tøsefornærmede og trække krænkelseskortet når I bliver modsagt?

  23. Af Jens Hansen

    -

    kim olsen, 28. september 2013 kl. 10:05

    Kim Olsen.
    Nu er du jo nok ikke den rette til at udtale dig om hvordan andre reagerer på f.eks. Niels poulsens stråmænd.
    Niels poulsen må da være indstillet på at få et mindre pænt svar, når han insinurerer at andre kommentatorer ønsker at lande i M.Ø. regeres af diktatorer og tyraner.
    Det var i øvrigt ikke for at indføre demokrati at vesten overfaldt Iraq.

    Men du har jo kun et formål med at deltage i debatten Kim Olsen.
    At tilsvine andre debattører.
    Og sænke debat niveauet.

  24. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen,

    Du misser pointen. Der var tale om et spørgsmål, ikke en stråmand.

    Læs her:
    “ville du så virkelig betale for det ved at få Saddam Hussein og hans fætter, kemiske Ali, tilbage? For at Vestens hænder kunne være rene?”

    Bemærk de to spørgsmålstegn 🙂

    “Men du har jo kun et formål med at deltage i debatten Kim Olsen.
    At tilsvine andre debattører.”

    Hvori består tilsviningen?

    Hvorfor bliver du fornærmet over et simpelt spørgsmål?

  25. Af Niels B. Larsen

    -

    @ kim olsen: “Hvorfor er det så svært for dig og søren sørensen, at indgå i diskussionen uden at blive tøsefornærmede og trække krænkelseskortet når I bliver modsagt?”

    Ganske enkelt.

    1) Mangel på saglige argumenter og 2) holdninger, som modsiges af virkeligheden.

  26. Af Kim Olsen

    -

    Niels B. Larsen,

    Jamen er det ikke mærkeligt, at de rummelige og demokratisk indstillede
    debattører Hansen og sørensen har så store udfordringer med at besvare simple spørgsmål.

    Et godt eksempel er Jens Hansens postulat om det fredselskende og hæderlige Sverige.

    Da jeg stilfærdigt gjorde opmærksom på, at Sverige både er i Afghanistan, var med i Libyen med deres JAS fly, og at de efter alt at dømme vil være at finde i Mali, var svaret fra Hansen en insinuation om at jeg var homoseksuel og levede i et fast parforhold med en anden debattør herinde 🙂

    Det er niveauet hos demokratiets og mangfoldighedens stolte bannerførere.

    Sidste nyt om det rummelige og humane Sverige: Der udføres ulovlig registrering og overvågning af romaer… Hansens svar er vel, at jeg er nekrofil, nu er bøssekortet jo trukket et par gange – uden virkning.

  27. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen, 28. september 2013 kl. 11:00

    Nu ved jeg ikke rigtigt, hvorfor du ikke lader Niels Poulsen svare for sig selv.
    Han er vel trods alt voksen nok til selv at forklare sig.
    Og er du sikker på, at selv han ønsker at blive associeret med en person som dig Kim Olsen?
    Måske er han lidt kræsen trods alt.

    Hvad angår det tøsefornærmede.
    Du laver ikke andet end at svine andre til Kim Olsen.
    Meninger har du ingen af.
    Ok. Nogle fordomme naturligvis.
    Som din slags jo har.

    Men hvergang du får et svar på dine tilsvinelser.
    Så klynker du som et lille barn Kim Olsen.
    Ret ynkeligt at overvære.

  28. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen, 28. september 2013 kl. 11:12

    Nå.
    Så sladrer Kim Olsen til Niels B. Larsen.
    Om at han er blevet grimt behandlet.
    Er der da ingen grænser for, hvor dybt Kim Olsen kan synke.
    Og hvor ynkelig han kan være.

    Gå hjem til mor Kim Olsen.
    Og tig om en ny sut.

  29. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen

    “Men hvergang du får et svar på dine tilsvinelser.
    Så klynker du som et lille barn Kim Olsen.
    Ret ynkeligt at overvære.”

    Jeg føler mig ikke tilsvinet. At være bøsse er faktisk helt OK med mig selvom jeg ikke selv er det.

    Jeg er et ret fordomsfrit menneske. Min mangel på respekt for dig og sørensen bygger udelukkende på jeres jammerlige debatkultur. Det er ikke en fordom idet enhver kan forvisse sig om hvor galt det står til ved blot at læse dine tre sidste kommentarer.

    Du mangler derimod at svare på dit postulat om Sverige og på spørgsmålet om diktatorer.

    Er det fordi du ikke kan?

  30. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen, 28. september 2013 kl. 11:25

    Har du overvejet hvorfor ingen har respekt for dig Kim Olsen.
    Bortset fra en person som Niels B. Larsen der skriver at han vil have jeres “modstandere” klynget op nede på Kgs. Nytorv.
    I er et kønt sammenrend.

  31. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen,

    Jeg føler mig ikke grimt behandlet.

    Jeg noterer mig blot med undren, at de besvarer et spørgsmål om Sveriges krigsindsats og våbenindustri med en bemærkning om min (formodede) seksuelle orientering.

    PS. Det vil være ret besværligt, at “gå hjem til min mor og tigge om en ny sut”. Hun døde nemlig for en del år siden.

  32. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen,

    Du kører vist i ring nu…

  33. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen, 28. september 2013 kl. 11:38

    Så græd ud hos Niels B. Larsen.

    Jeg ved sådan set ikke, hvorfor du finder det opportunt at begynde dine tilsvinelser på denne blog.
    Jeg har ikke nævnt dig med et ord, før du begyndte dine tilsvinelser.

    Men klynk videre Kim Olsen.

  34. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen,

    Jeg har sådan set ikke svinet dig til. Jeg har blot vist, at du ikke kan forsvare dine fejlagtige postulater om Sverige.

    Det reagerer du aggressivt på, men sådan er det jo tit når argumenterne og evnerne slipper op.

  35. Af Niels B. Larsen

    -

    Mindre begavede og uartikulerede personer har det med at agere aggressivt, Kim Olsen.

    Det kunne forklare hr. Hansens noget mærkværdige opførsel.

  36. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen, 28. september 2013 kl. 11:59

    Ingen skylder dig et svar.
    Før du opfører dig nogenlunde normalt.
    Men det har nok lange udsigter.
    Du har det jo åbenbart bedst på det absolut laveste niveau.

  37. Af Jens Hansen

    -

    Niels B. Larsen, 28. september 2013 kl. 12:10

    Niels B. Larsen skriver, at dem som er uenige med ham skal hænges på Kgs. Nytorv?
    Og at kvinder skal tæskes efter behov.
    Skriver han sådan fordi, at han er begavet og velartikuleret?
    Synd at hans begavelse ikke hjalp ham i byretten.

  38. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen

    “Men det har nok lange udsigter.
    Du har det jo åbenbart bedst på det absolut laveste niveau.”

    Jeg har jo blot bedt dig underbygge nogle postulater. Hvorfor reagerer du aggresivt og nedladende? Er det fordi du ikke kan svare?

  39. Af Niels B. Larsen

    -

    @ Kim Olsen

    Venstrefløjsere, som løber tør for argumenter, tenderer til

    1. at blive personlige
    2. slynge om sig med nazipostulater
    3. bruge latrinært sprog
    4. fremsætte uvederhæftige beskyldninger
    5. ty til løgne.

    Hr. Hansen er ingen undtagelse fra reglen.

  40. Af Hans Andersen

    -

    @ Niels B. Larsen, 28. september 2013 kl. 16:33

    Var selv overbevist kommunist indtil jeg for mange år siden fik læst Orwell.

    Derefter kunne jeg se at kun kommissærer levede fedt af kommunismen den arbejdende befolkning havde det elendigt.

    For ideologien islam gælder det samme imamerne lever fedt af at udnytte den almindelige muslim.

    Præsterne herhjemme levede før i tiden da også fedt af at holde den arbejdende befolkning nede

    Jeg må give jøden Karl Marx ret religion er opium for folket. Hvilket alle røde her i landet synes at have glemt.

  41. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen, 28. september 2013 kl. 13:03

    Kim Olsen.
    Nu må du lige lære at opføre dig nogenlunde civiliseret.
    Så kan det være, at anstændige mennesker vil nenværdige sig til at give dig lidt opmærksomhed.
    Uhøfligt, uartigt og barnligt har du blandet dig i en debat imellem undertegnede og NP. Uden at du overhovedet er blevet bedt om det.

    Niels B. Larsen, 28. september 2013 kl. 16:33
    Nå. Vil NBL ikke stå ved hans dom for racisme.
    Vil han ikke stå ved, at han har skrevet, at hans modstsndere skal klynges op på Kgs. Nytorv.
    Vil han ikke stå ved, at han har skrevet at kvinder skal prygles.
    NBL er den rigtige til at spille moralsk.

    Det er et sødt par Kim Olsen og Niels B. Larsen.
    Godt at de har hinanden at støtte sig til.

  42. Af Niels B. Larsen

    -

    @ Hans Andersen

    Lige på det ene punkt havde Marx ret.

    Al religion bør ikke blot forbydes, men forhånes til evig tid som værende det rene skære vanvid.

  43. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen,

    Hvis du vil diskutere privat, så gør det i privat regi.

    Hele ideen med blogge, er at man byder ind med meninger og kommentarer.

    Du mangler at påvise hvor jeg har generet dig? Hvis du ikke kan tåle, at du bliver modsagt, eller at faktuelle urigtigheder bliver påpeget, så hold dig dog langt væk.

    Skriv eventuelt i kinesiske aviser. Hvis du der er på linje med partiet, så bliver du ikke modsagt. Det er forskellen på Danmark og Kina.

    Du trives åbenlyst bedst med det kinesiske system.

    Du er en antidemokratisk barnlig demagog, som ikke tåler modsigelser uden at trække fornærmelseskortet.

    Et sølle kommunistisk skvat er hvad du er!

  44. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen, 29. september 2013 kl. 09:54

    Du er en sørgelig person.
    Du kan ikke debattere uden at svine dem som du er uenige med til.
    Du mangler det overskud som normale og sunde mennesker er udstyret med.

    Et sølle facistisk udskud er hvad du er.
    Hvorfor finder du ikke en naziavis at skrive i.
    Her er ingen uenige med dig.

    Spis nu et par tudekiks.
    Så gør det nok lidt bedre.

  45. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen,

    Nu er det jo ikke mig, der har et problem med at andre er uenige med mig. Det er sådan set dig.

    Jeg svarer beredvilligt på spørgsmål, og hvis det viser sig, at jeg tager fejl, indrømmer jeg det som regel.

    Fascistisk udskud? Naziavis? Er man fascistisk udskud, hvis man f.eks. ikke køber præmissen om det fredselskende anstændige Sverige? Skal der virkelig ikke mere til?

    Her er hvad du skrev:

    “Du kan ikke debattere uden at svine dem som du er uenige med til.
    Du mangler det overskud som normale og sunde mennesker er udstyret med.”

    Jeg tror simpelthen, at du er en troll. Hvad du skriver er åbentlyst selvmodsigende.

    Hyg dig min ven og hav en god søndag! Og bliv for alt i verden i Kina. Fjolser som dig har ingen berettigelse i åbne demokratiske samfund.

  46. Af Jens Hansen

    -

    Kim Olsen.

    Jo, du har store problemer.
    Du er jo skruphysterisk og kan ikke styre dig selv.
    Du starter en debat med at svine andre til. Helt uprovokeret.
    For bagefter at optrappe dine svinerier.

    Du formoder at undertegnede er kommunist.
    Så må undertegnede formode, at du er nazist.

    Får du svar på tiltale bliver du hysterisk.
    Bliver du ignoreret, så bliver du endnu mere hysterisk.
    Søg den nødvendige hjælp.

  47. Af Niels B. Larsen

    -

    Kim Olsen: “Du er en antidemokratisk barnlig demagog, som ikke tåler modsigelser uden at trække fornærmelseskortet. Et sølle kommunistisk skvat er hvad du er!”

    Lidt af en karakteristik af Jens Hansen.

    Beklageligvis kan der ikke sættes en plet på den.

  48. Af Jens Hansen

    -

    Niels Buksemarius Larsen.
    Du er en antidemokratisk barnlig demagog, som ikke tåler modsigelser uden at trække fornærmelseskortet. Et sølle nazistisk skvat er hvad du er!

  49. Af søren sørensen

    -

    Niels b. Larsen@
    Forresten af ren nysgerrighed hvad hva du sagde i byretten som du fik en racismedom for? Da så få nogensinde er blevet dømt der, må det da være et eller andet fornøjeligt?

    kims@
    “Folk som dig har ingen berettigelse..”
    Det var altså nu hvad Hitler sagde angående handicappet osv. Sig mig er du en fascistisk DF’er? Det har du jo før tilkendegivet men for nylig noget med K eller V og det fine borgerskab. Er du virkelig blevet inviteret til en middag sådant et sted der med ske og gaffel og tallerken og det hele og altså på tålt ophold i 2 timer? Og ud kom en international forretningsrejsende med jakke og slips?

    +

  50. Af Hans Andersen

    -

    Det såkaldte arabiske forår har bare vist at de såkaldte eksperter og politikere er uvidende naive tåber der smider skatteborgernes penge ned i muslimsk mørke. Forhåbentligt bliver disse skadelige personer snart udskiftet med nogen der har kontakt til virkeligheden, men med den propaganda vælgerkvæget er udsat for, er det op ad bakke. Ansatte i massemedierne lever jo af at fordreje virkeligheden og de lever godt:-)

Kommentarer er lukket.