Dramatiske tal bag vold og røverier begået af udlændinge

Af Kasper Støvring 480

Den kommer tættere på, volden og den grove kriminalitet. Blot inden for de seneste par uger er nært beslægtede til et par af mine venner blevet overfaldet med slagvåben eller blevet frarøvet værdier efter trusler med skydevåben, knive og baseballkøller. Gerningsmændene havde alle udlændingebaggrund og var sandsynligvis efterkommere af indvandrere fra Afrika og Mellemøsten.

Weekendens mest brutale sager omhandlede dels en 15-årig dreng, der begik voldtægt i Vollsmose, dels to unge mænd der stak en 25-årig ned i en stillekupe på Nørreport Station – offeret bad dem dæmpe sig – og dels Bent Sandberg, der blev udsat for et voldeligt overfald.

Fælles for gerningsmændene er ikke blot deres udlændingebaggrund, men at det især drejer sig om unge mænd med somalisk baggrund. Det er næppe tilfældigt. Nye chokerende tal viser nemlig, at bl.a. denne gruppe er næsten ti gange så kriminelle som danskere. Ti gange!

Modeskaberen Christian Stadil fortalte også i denne weekend om sin erfaring med at være offer for et gaderøveri, og netop antallet af gaderøverier er stigende. Der var 664 anmeldte røverier i 2010, og det var vokset til hele 921 røverier i 2012. Lægger man dertil, at de danske fængsler har særdeles mange udlændinge blandt de indsatte, så har vi et skræmmende billede af en stigende kriminalitetsbølge, der angår noget af det mest forfærdelige, man som offer kan komme ud for.

Jeg skrev om det i min seneste avisklumme og var her inde på, at der bag hvert af de voldelige overfald findes et offer, der resten af livet sandsynligvis må leve med depression, angst, post-traumatisk stress, med søvnforstyrrelser, koncentrationsbesvær og svækket selvtillid. Nogle ofre kan igen blive relativt velfungerende borgere, men andre vil få svært ved at klare selv almindelige ting i dagligdagen. De vil ikke kunne passe deres rolle som forældre, deres arbejde eller uddannelse godt nok.

Det virkelig triste er, at politikerne overhovedet ikke vil indføre tiltag, der kan dæmme op for alt dette – tværtimod. Der lempes på udlændingepolitikken på alle afgørende områder. Og det er mange. Det virker som om, at det hele er ude af kontrol. Selv politiet undlader at føre tilsyn med de udlændinge, der ankommer i lufthavnen. Og nu vil regeringen så også gøre det lettere at få dansk statsborgerskab…

Jeg gennemgik i min avisklumme de seneste tal fra Danmarks Statistisk, der entydigt viser, at der generelt er en større andel af mandlige indvandrere og efterkommere end af mænd med dansk oprindelse, der er dømt for kriminalitet, herunder vold. Og de nye tal om somalierne mere end bekræfter tallene. Tilmed går det hele i den gale retning: Der bliver flere og flere kriminelle.

Naturligvis er der mange, der er lovlydige borgere blandt ikke-vestlige udlændinge, og der er også modige mennesker fra denne gruppe, der står op imod forråelsen. Jeg har i de seneste måneder haft fornøjelsen at samarbejde med og fremme nogle af disse personer, bl.a. Ahmed Akkari, Naser Khader, Mehmet Necef og Yahya Hassan.

Men der er altså et generelt problem, og man – dvs. politikerne – kan faktisk gøre noget. Hvis de vil. Strammere indvandringspolitik, flere udvisninger og hårdere straffe er effektive midler. Hvad det sidste angår, kunne man passende skue til New York. At man kan gøre noget effektivt med relativt enkle midler er en af grundene til, at jeg bliver ved med at skrive om disse problemer.

Det er bare ubegribeligt, at politikerne undlader at handle effektivt. Man bliver så trist og vred og nogle bliver måske også mere og mere desperate. Ikke mindst når borgerne i stigende grad synes at miste tillid til politiet, som Eva Selsing skrev i går. Der tales nu meget mere og meget mere åbenlyst om selvtægt i forskellige diskussionsmiljøer, om muligheden for at bevæbne sig og slå igen for at beskytte sig selv. Folk er ved at miste tiltroen til politikerne og myndighederne og måske også besindelsen. Det er virkeligt bekymrende at tænke på, hvad fremtiden i så fald vil bringe med sig.

 

 

480 kommentarer RSS

  1. Af Axel Eriksen

    -

    @ søren sørensen!

    Med dine “evner” til at angive rigtige måleangivelser – en barracuda på 4 m – tager jeg med sindsro din opgivne højde for gode varer!

    Og selv en sådan “kæmpe” kan bare med anvendelse af lidt elementær nærkampsteknik komme til at indtage en vandret stilling!

    Og så hold for helvede kæft med dine gentagne beskyldninger: Du bliver mere og mere latterlig for hver gang, du galper op!!

  2. Af søren sørensen

    -

    Ko@

    Ironi er en sjov størrelse og kræver brug af alle kognitive muligheder, Du er derfor undskyldt mht din manglende forståelse…

    hilsen Liden Tue…

    Balthezaaar og lars holm hansen@

    Det religiøse budskab er aldrig stuerent..

  3. Af søren sørensen

    -

    kompagni chef AXEL ERIKSEN – 28. DECEMBER, 2013

    Et V medlem som enda er V-revisor kan heller ikke tages seriøs for brug af ironi se løkke mv…I er to gamle sure sutsko uden håb for forbedringer der……
    Der endda skriver i andre folks navne…..KO er jo bevist således da han ikke skriver under eget navn bla…Tænk på alle de uskyldige kim olsenér derude? Hvor må de lide!

    Da du nu mistet din ret til at være revisor, hvor langt nede var din bukser på tidspunktet der som i “ironi i tal”? Var KO tilstede også? Er jo muligt nu når i altid føre sengekammerateri på tandem i debatten…
    Rigtige mænd tager jo en diskussion med bukserne på og ikke som jeres parløb i årevis her i B!

  4. Af Kim Olsen

    -

    sørensen,

    “Ironi er en måde at udtrykke sig på, ved at sige det modsatte af, hvad man mener. ”

    Man forstår nu, at du ikke længere mener, at jeg skriver under falsk navn når du beskriver dine tidligere indlæg som ironiske.

    sørensen for pokker. Kan du ikke se, at du er totalt til grin herinde. Du kan hverken stave eller læse.

    De er objektivt bedømt en idiot!

  5. Af søren sørensen

    -

    KO@

    “Ironi er en måde at udtrykke sig på, ved at sige det modsatte af, hvad man mener. ”,

    Bruger skam da både ironi og sarkasme…At du ikke relatere til at du skriver under falsk navn her i debatten som sagt af dig selv og en da helt saglig grund til også at du har skrevet falske indlæg med min underskrift…Er da ironi når du siger det modsatte…

    Men at du er en BT “læsere” og altså en “ikke læsere” er da vist god nok!

    Hilsen liden tue..

  6. Af Michael Sørensen

    -

    Jeg er dybt forarget (der skal meget til). I en sen nattetime har jeg siddet og læst indlæg fra facebookgruppen “Nej tak til gensidig forsørgelsespligt “. Er det det, mine landsmænd i snæver betydning udsættes for? Vores forfædre efterlod et Danmark, vi kunne være stolte af…og nu oplever vi nogle politikere, der er langt mere optaget af at hjælpe andre… I deres selvforskyldte konflikter, Syrien. Det gør åbenbart ikke så meget, at vores børn sulter ..jeg får kvalme af de selvforherligende politikere på Christiansborg, som er godt på vej til at ødelægge Danmark for nogle fremmedes skyld.

  7. Af Jens Hansen

    -

    Rigtige mænd tager jo en diskussion med bukserne på og ikke som jeres parløb i årevis her i B!
    Af søren sørensen – 28. december, 2013.

    Som du naturligvis ved Søren Sørensen.
    Så foretrækker kvinder os rigtige mænd fra venstrefløjen.
    Personer der som Axel Eriksen og Kim Olsen kun kan optræde i tandem er ikke meget bevendte.
    Derfor nok alle deres syge fantasier.

  8. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen

    “Som du naturligvis ved Søren Sørensen.
    Så foretrækker kvinder os rigtige mænd fra venstrefløjen”.

    Naturligvis Hansen. Sådan en gammel Stalinist som dig er enormt attraktiv for en moderne kvinde 🙂

  9. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen!

    Naturligvis foretrækker kvinder, at i beholder bukserne på. At smide dem, ville vel afsløre, at det de dækker, er lige så indskrænket som jeres åndelige niveau!

    Og det med tandemkørsel er du og søren sørensen da vist temmelig gode til!

  10. Af Jens Hansen

    -

    Naturligvis Hansen. Sådan en gammel Stalinist som dig er enormt attraktiv for en moderne kvinde

    Ja Kim Olsen.
    Gammelt nazistisk affald som dig og AE er ikke efterspurgt.

  11. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen!

    Jeg er er glad for at jeg kendte min “besøgelsestid”, inden jeg i din terminologi blev rubriceret som “Gammelt nazistisk affald”!

    Er det virkelig dig, der beskylder andre for “svinske ” indlæg?

  12. Af Jens Hansen

    -

    Axel Eriksen

    I samme øjeblik du og din partner Kim Olsen stopper med at kalde undertegnede for stalinist og lignende, så stopper alle mindre pæne ord fra min side.
    Uanset hvad man måtte tænke om dig og partner Olsen.

    Men AE.
    Dig og Kim Olsen har nu brugt disse debatter i denne avis i månedsvis til at svine undertegnede og Søren Sørensen til.
    I kan åbenbart ikke skrive om andet.
    Hvad er årsagen?
    Jeres udgydelser er syge.

  13. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen!

    Kim Olsen og jeg er enige om mange ting – men jeg har aldrig – skriver ALDRIG – kaldt dig stalinist. Derfor kan du godt glemme nazi-kortet, når du henvender dig til mig!

  14. Af Axel Eriksen

    -

    Inden der gik absolut personlige aggressioner i denne blog, drejede den sig om :

    Udlændinges overrepræsentation af udlændinge i kriminal statistikken.

    At

    Somaliere har 114 pr. 1.000, der er taget for noget ulovligt .
    Andre indvandrere mønstrer 56 pr. 1.000, og
    “Etniske ” danskere kan fremvise 50 pr. 1.000!

    Er der nogen, der er i stand til at se en “overrepræsentation”?

  15. Af søren sørensen

    -

    AF AXEL ERIKSEN – 29. DECEMBER, 2013

    “Naturligvis foretrækker kvinder, at i beholder bukserne på. At smide dem, ville vel afsløre, at det de dækker, er lige så indskrænket som jeres åndelige niveau!”

    Ifølge min ven Høng marchere du rundt i enten bowlerhat eller klaphat ift vejret der og i Engelsk tweet og gummistøvler… Du regner da ikke med at den er attraktiv, når også din beklædning,område og tankerne dine og din profession som revisor er jo verdens mest kvinde søvndyssende ifølge gængse undersøgelser. Det er jo også derfor du har været gift i 65år. Vil foreslå at du beholder hende for du får ingen ny…

    “Jeg er er glad for at jeg kendte min “besøgelsestid”,

    Os fra ikke borgerlige hjem går når nøden os kalder. Men det er vel et efterladenskab fra din tid med kæft,trit og retning i militæret? Ifølge gængse undersøgelser starter inkontinens også således så formentlig også………….

    Er der nogen, der er i stand til at se en “overrepræsentation”?
    Ja, som tideligt forklaret er denne direkte relateret til lave sociale forhold eller fattigdom og Danskernes indvandrer had mod muslimer. Kriminalitet som helhed er faldet under alle parameter, især den voldlige de sidste år..Den eneste der er steget er den borgerlige penge kriminalitet den er til gengæld som den eneste form for kriminalitet i stærk fremvækst…Og uden tvivl relatere den også til manglende muligheder for Somalierne.

    Så vi kan roligt bytte rundt her og sige at de borgerlige er ansvarlige for forskellen med dobbelt kriminelle iblandt den lille og ubetydelige skare af somalske indvandrer…Når men kommer fra krigsområder som generelt Vesten er skyld i i de muslimske lande, må men jo betale sin pris. Færre borgerlig militær kampagner mod deres befolkninger og mere fred. Også skal indvandringen være hele verden og ikke kun dem og os, som i muslim mod “kristne”. Australien,NZ,USA har forstået så meget og gjorde det allerede fra sidste århundrede med kvoter for at få hele verden repræsenteret. Den er der mere sund fornuft i! Udover at der skal være en stram indvandring nu indtil der er kommet styr på sagerne og muligheder for alle Danskerne idag uden efter borgerlige har udført arbejdspladserne i produktionen og ansat østarbejder til Danske job til lavere løn og uden fagforenings medlemskab…Ud af EU!

  16. Af Axel Eriksen

    -

    @ søren sørensen!

    Tak for en udførlig analyse af kriminaliteten i Danmark og dens årsager!

    Prøv lige at overbevis ofrene om, at det kun er fordi forbryderne er socialt belastede!

    Men hele dit verdensbillede bryder jo sammen – hvis det er ” borgerlige”, der nu står for hovedparten af kriminaliteten. D.v.s. at de er “socialt belastede” – og ejer måske ikke en så stor del af samfundskagen, som du fremhæver i dine indlæg!

    Hvis du selv kan finde ud af hvad du mener – så er det godt – ingen andre kan finde hoved eller hale på dit vrøvl!!

  17. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Ja, ser man det – en privat blog med ’søren sørensen og Jens Hansen havde en bondegård’ på Støvrings, som også må stå for skud her.

    Bevar os vel – jeg må skyndsomt forføje mig, da jeg intet har at melde, andet end:

    Kunne d’herrer ikke snart bare blive enige om at være uenige – fremfor dette personfnidder. Det er gået op for rigtig mange af os, vil jeg tro- og så dette, at der er nogen, der ser på virkeligheden, som den viser sig for os – og andre, der som tågehorn i natten mere har interesse i at hævde hævder en ideologi’s fortræffeligheder fremfor alt andet.

    Der er spørgsmål, der hæver sig over enhver ideologi, som der skal tages stilling til, d’herrer ’søren Sørensen og Jens Hansen havde en bondegård’. Ikke – at der er noget i vejen med bondegårde – dem er jeg en stor ynder af, hvis man vidste bedre om landbruget, man skulle bedrive.

  18. Af søren sørensen

    -

    AE@

    En nødstedt kriminal kommer skam for det meste fra den borgerlige egoisme…
    Offret er både den kriminelle som offret der bliver gokket i nøden her. For er jo forskel på en lille ubetydelig indbrudstyv der stjæler farvefjernsynet fra bedsteborgerens hjem, den voldlige kriminalitet også den værste form for kriminalitet som forårsager for stor dels vedkommende de 2 fhv. typer!, Den borgerlige økonomi kriminalitet som går så godt som straffrit i dagens samfund men er i stærkt stigende fremgang.

    Disse borgerlige kriminelle skal ha straffe i fremtiden med straffe ift deres samfundsomkostninger. Så ham der skjuler loo millioner for skat og forårsager masser af døde på sygehuse og kriminalitets omkostninger, loo års fængsel og konfiskering af alt! Også ved 1 million i snyd, dog ift størrelsen af den kriminelle handling begået..Så bliver der også automatisk færre kriminelle indvandrer.

    Borgerlige revisor der har mishandlet tal, skal ind og sidde sammen med somalske voldsforbrydere også i mange år! Om de foretrækker at sidde der med bukser på skal jeg ikke gøre mig klog på!

  19. Af søren sørensen

    -

    AF BIRGIT HVIID LAJER – 29. DECEMBER, 2013

    Korrekt at der er 3 børn i bloggen her AE og KO og Layer og at du derved er inde for dit fagområde i debatten, hvor du får selv en oversvømmelse, skat, indvandrer kriminelle, mv. til at handle om børn…

    Vor herrebevares du som sidder på B´s ytringsfrihedskontor, fri os fra den onde stedmor, der er tvunget til at annoncere på dating.dk med ungdomsbilleder, der ønsker sin forkvaklet form for børneopdragelse trukket ned over ørene af alle andre……Lad dog barnet værre, med ret til at spørge; Vil du med ud at lege? Uden at spørge den onde stedmor om lov..

  20. Af Axel Eriksen

    -

    @ søren sørensen!

    Det er helt rigtigt, at der er tre børn på bloggen her – men de har vist deres beredvillighed til at “lege” med to meget retarderede børn – uden forudsætninger for at frembringe noget konstruktivt!

  21. Af Jens Hansen

    -

    Af Birgit Hviid Lajer
    – 29. december, 2013
    “Ja, ser man det – en privat blog med ‘søren sørensen og Jens Hansen havde en bondegård’ på Støvrings, som også må stå for skud her.”

    Ja Birgit Hviid Lajer.
    Du har intet at tilføje.
    Udover fordomme.
    Havde du gidet læse indlæggene fra begyndelsen havde flg. stået klart selv for dig:

    Der blev indsat nogle falske indlæg i mit navn og Søren Sørensens
    Hvorefter debatten endte på det sædvanlige niveau.
    Kim Olsen og Axel Eriksen begyndte med alle de svinske personangreb.
    Undertegnede og SS svarede på indlæggene uden at gå ned på det AE`sk KO`sk niveau.

    Men Birgit Hviid Lajer.
    Da du åbenbart kun kan agere ud fra dine fordomme og ikke har gidet læse indlæggene.
    Så vil jeg ikke bruge tid på at forsvare mig overfor dig.

    Situationen er den samme som altid.
    På denne højreorienterede avis tror de højreorienterede, at de kan tillade sig alt.
    Os på centrum-venstre fløjen skulle jo helst indrette sig efter dette.

    Og Birgit Hviid Lajer.
    Et langt stykke hen af vejen har du desværre ret.
    Den yderste højrefløj har frie tøjler på disse debatter.

    Men jeg fortsætter med at skrive.
    Indtil det lykkes for avisen at bortcensurere mine indlæg.
    Højrefløjen vinder.
    Så må man jo håbe, at I kan hovrere over en ytringsfrihed som kun kan bruges af jer.

    Men hvad kan højrefløjen bruge en ytringsfrihed til som kun kan bruges til at bekræfte hinandens fordomme.

  22. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen!

    Du kan da skrive lige, hvad du vil! Bare du ikke bruger meddebattørers navne!!

  23. Af Jens Hansen

    -

    Af Axel Eriksen
    – 29. december, 2013
    @ Jens Hansen!

    “Du kan da skrive lige, hvad du vil! Bare du ikke bruger meddebattørers navne!!”

    Den slags overlader vi til partnerne Axel Eriksen og Kim Olsen.
    Og de har jo redaktørernes ret til at skrive hvad som helst.

  24. Af søren sørensen

    -

    AF AXEL ERIKSEN – 29. DECEMBER, 2013
    @ Jens Hansen!

    “Kim Olsen og jeg er enige om mange ting – men jeg har aldrig – skriver ALDRIG – kaldt dig stalinist. Derfor kan du godt glemme nazi-kortet, når du henvender dig til mig!”,

    Denne kan men da nu ikke glemme da du uafbrudt påpeger de russiske kommunist ofre som værende af mindre betydning-med 27 millioner døde end USA/UK´s 1 million?

    Eller at DNSAP ikke bestod af rene borgerlige medlemmer fra V og K? Gik jo i nazi uniform i københavns gader indtil slutningen af 1943 før de bestemte at krigen havet vendt sig og at de hellere måtte foretage en bombesprængning et eller andet sted for at virke seriøs i den nye fremtidige kapitalist verden som alligevel ikke tillod industri slaver?

    AF JENS HANSEN – 29. DECEMBER, 2013

    “Den slags overlader vi til partnerne Axel Eriksen og Kim Olsen.
    Og de har jo redaktørernes ret til at skrive hvad som helst.”,

    Ja, KO er vist dog frasorteret hos ASH men tror at denne nok er bygget på populisme…Røde bliver frasorteret her og der. Tom Jensen er den værste anti-ytringsfrihed forkæmper i B! Men KO og AE kan skrive hvor de har lyster, vis tilfældigvis kun er når Jens Hansen og undertegnet skriver..Et tossefløj tilfælde?
    Uden tvivl! AE har dog været set skrivende under andre tilfælde her og der ved juletid og påske…

  25. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen!

    Så fik du igen behændigt drejet det hele væk fra bloggens emne!

    Må jeg så i det, der kun optager dig, lige erindre dig om:

    Du er blevet afsløret i at skrive i mit navn! Benægt det!

  26. Af Axel Eriksen

    -

    @ søren sørensen!

    Nåh, du vil også gerne have bloggens emne væk!

    Hvad nazisterne gjorde i Rusland fra 1941-45 kan jeg af gode grunde ikke tage ansvaret for!

    Men nazisterne dræbte vist “kun” 5-6 millioner – de resterende 21-22 millioner led sultedøden eller blev slagtede af Stalins bødler!

  27. Af Jens Hansen

    -

    Af Axel Eriksen
    – 29. december, 2013 .

    Axel Eriksen.
    Du har skrevet indlæg under de mest mærkelige navne.
    F.eks. ” Lille stygge”
    Hvad er dette dog for noget.

    Men hvad vil du Axel Eriksen.
    At du kan svine alt og alle til.
    Går der lidt den anden vej, så kommer tårerne fra dig og Kim Olsen.

  28. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Jens Hansen – jeg konstaterede bare efter at have læst bloggen fra 24. dec., hvor Søren Sørensen beskylder Støvring for, at han lader Kim Olsen og Axel Eriksen gå sit ærinde og frem, at det var de samme beskyldinger og trakasserier, og jeg må gå ud fra, at Støvring ikke kan være interesseret ikke at komme med en kommentar og også en om at holde sig til emnet.

    Dette har i mere end et halvt år været omkvædet, diverse personlige angreb, på flere blogge, så jeg i hv f kan dem udenad – fremfor at forholde sig til, at det er for dårligt, at vi skal udsættes for så megen vold, som der er tale om.

    Det har ikke noget med ideologi el fordom at gøre – det er til at tage og føle på og er ganske uacceptabelt, at sådant øges i vort samfund. Det er dét, blogemnet pt handler om.

    Derfor umuligt at komme ind i debatten, det var konklusionen og meningen med mit bidrag, du responderer på. Mvh BHL

  29. Af Jens Hansen

    -

    Af Birgit Hviid Lajer
    – 29. december, 2013.

    Du har desværre ret Birgit Hviid Lajer
    Debatterne kører i det samme spor.
    Et par personer, som jeg nævnte i et tidligere indlæg deltager nu kun for at svine undertegnede og Søren Sørensens til.
    Axel Eriksen og Kim Olsen.
    Meget overraskende.
    Selv i Jyllands Posten blev jeg aldrig angrebet før jeg havde skrevet et indlæg.
    Men dette kan AE og KO uden problemer.
    Åbenbart med redaktørernes accept.
    I denne avis.

    Hvad er dit forslag Birgit Hviid Lajer .
    Skal vi lade AE og Ko styre debatten. Med deres personangreb.
    Eller må andre deltage.
    Jeg mener, at den slags også handler om ytringsfrihed.

  30. Af søren sørensen

    -

    kompagni chef AE@

    Min kommentar var afledt af din. Så emne forstyrelsen af din egen helt og aldeles!

    “de resterende 21-22 millioner led sultedøden eller blev slagtede af Stalins bødler!”
    ….Ja dine usagligeheder mht til anden verdenskrig har ingen måde eller nåde selv af en fhv militær pamperer som men skulle tro havet læst lidt “Edward gibbons; fall and decline of the roman emperor” mv?…i sin tid, da noget af den betalte militær tid i 1960-80érne skulle forestille sig at forestille et arbejde…..Men Nej!

    De borgerlige sønner uden talent er jo altid blevet sat ind der som sidste nadver i adgang til statskassens fornøjeligheder for eget forbrug. Det Danske militær sidste brugbare tilstedeværelse skete i 1864! Og hvem var skyldig der alligevel? ja! Borgerlige kongetro tåber!

    Store stygge: KO og lille stygge AE har vist ikke meget at komme efter når det kommer til anstændig omhåndtering af fakta uanset om de er statistikker, eller navnemisbrug ..

    Så Kasper Støvring…Hvad med af afslutte denne debat ved at oplyse navnet på misbrugerens af mit navn? Og JH?
    Du nyder jo at sidde og se på rød mishandling her! Er det et problem mht religion, egen tegnebog og betaling af B.dk Eller er det et litterært problem angående rettigheder mht ytringsfrihed og at være sit ansvar bevist og retfærdigt…Mener det drejer sig især om sidstnævnte…Men jeg er jo også anti-religiøs og tænker udover egen tegnebog..

    Hvad med at rydde op her og kom med navnet på misbrugeren af JH og SS her?
    Din selektive omgang med statistikker i dit indlæg og siden hen ytringsfrihed er ikke værdigt…

  31. Af søren sørensen

    -

    AF KO- 28. DECEMBER, 2013
    “skraldgriner!”

    Ikke for at fratage dig din tøsse fornøjelse “skraldgriner” men mænd har det sjovt og udvidende sammen. Kvinder skraldgriner, det skal dem være forundt. Køn er forskellige ved du?

  32. Af hans andersen

    -

    Udenlandske kriminelle risikerer jo ikke udstødelse, men kun et dansk fængselsophold som de betragter som ferie.

    Man kunne måske forebygge ved at stoppe de kriminelle ned i et hul i jorden, her vil alle gode mennesker jo protestere men disse gode mennesker skal så have muligheden for at betale af egen lomme så de kriminelle kan afsone på et fem stjernet hotel..

    Antallet af gode mennesker vil nok falde 🙂

  33. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Som jeg har læst diverse skændsmål, så er det jo gensidige beskyldninger – også om Aksel Eriksen nu også var Aksel Eriksen osv. – det er ren galematias, og jeg forstår ikke, hvad du skriver om JP og om at ytre sig der – ingen kan jo gøre anslag mod dig, før du melder ud dér – el er der nogt sprogligt galt i sætningen,

    Ytringsfrihed – den har vi alle, også til ikke at svare på noget eller blot blive enige om, at man er uenige. Det er for nedværdigende efterhånden for alle at fortsætte det personlige fnidder.

  34. Af Axel Eriksen

    -

    Tak Birgit!

    Du har helt ret – det er for nedværdigende!

  35. Af Jens Hansen

    -

    Af Axel Eriksen
    – 30. december, 2013
    “Du har helt ret – det er for nedværdigende!”

    Noget af en selverkendelse fra Axel Eriksen/Kim Olsen.
    Betyder dette, at undertegnede i fremtiden kan indsætte indlæg uden at blive kaldt stalinist eller andre skældsord?
    Betyder det også, at Axel Eriksen/Kim Olsen ikke vil svine undertegnede til i debatter, som jeg ikke deltager i?
    Er de slut med falske indlæg?

    En glædelig udmelding fra AE..
    Har julefreden indfundet sig?
    Lidt sent kunne man måske tænke.

  36. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen!

    “Har julefreden indfundet sig?” Nej, der skal to til at slutte fred! Og det er der åbenbart ikke!

    Jeg gentager – skriver GENTAGER – at jeg aldrig har skrevet i dit eller søren sørensens navne – og jeg har aldrig benævnt dig stalinist!

    Derimod er du afsløret i at skrive i mit navn!

  37. Af Kim Olsen

    -

    Jens Hansen

    “Er de slut med falske indlæg?”

    Det er du vel den nærmeste til at svare på. Som bekendt er du den eneste, som er blevet afsløret i den disciplin 🙂

    Men hvorfor gjorde du det egentlig? Troede du, at nogen hoppede på dit falsum? Var du bare lidt sur eller ked af det? Manglede du argumenter?

    Hvorfor Jens Hansen?

  38. Af søren sørensen

    -

    AF BIRGIT HVIID LAJER – 30. DECEMBER, 2013

    Hvem er aksel eriksen? Nu har vi styr på hvem de falske søren sørenen og jens hansen er og hvem er lille stygge bla. Og nu endnu et navn?

    KO/store stygge@

    En “skraldgriner”!

    Er sikker på at du ihvertfald har skrevet endnu flere indlæg i andre folks navne end revisoren…Axel hvor axlen først røg af efter anden tur i høet med sin debat sengekammerat KO. Hvis kompagnichefen er uskyldig, hvofor beder han så ikke Støvring om at rense sit navn i dette tilfælde ihvertfald?
    KO ved vi jo er skyldige, da han er uden pædagogisk rækkevidde mht svinskheder……Axel skal blot ha extra timer….
    Du haved været Hitlers sidste loyale højrehånd…

    Hilsen Liden tue

  39. Af Kim Olsen

    -

    søren sørensen

    “Axel skal blot ha extra timer….
    Du haved været Hitlers sidste loyale højrehånd…”

    Hvorfor skal Axel Eriksen blandes ind i det tredje rige?

  40. Af søren sørensen

    -

    KO@

    Kun dig, der kan være Hitlers højrehånd……
    Men hvorfor skal du ligge under AE? En kompagni chef leder vel!
    Denne er jo også bedømt udfra generelle kognitive muligheder….

    liden tue…

  41. Af Axel Eriksen

    -

    @ Birgit Hviid Lajer!

    Det er vist umuligt! Uhumskhederne ryger af sted på samlebånd!

  42. Af Kim Olsen

    -

    sørensen,

    Jeg er oprigtigt bekymret for dig. Der er et eller andet galt inde i dit hoved.

    Vil du ikke være rar at tale med en professionel om dine tvangstanker angående borgerlige, nazister, rumskibe, homoseksuelle, jøder, barracudaer og nære venskaber med religiøse ledere og statsmænd?

    For din egen skyld. En dag kammer det over for dig.

    Jeg vil ønske dig godt nytår og god bedring.

    Ikke flere indlæg fra mig på denne blog.

    PS. Jeg vil gerne undskylde for mine bemærkninger om din ordblindhed. Det er et handicap, som du er uden skyld i.

  43. Af søren sørensen

    -

    KO@

    Takker for din bekymring, men som bevis psykopat du er med din opbakning til Anders Breivik , og som en af disse der ser kommunister og stalinister på ethvert gadehjørne ligger problemet i din boldgade!.

    Korrekt at jeg er facebook ven med Dalai Lama. Du må vist nøjes med at være imaginær ven med “Thomas the Tank engine”…

    At du ikke ønsker at komme med fler indlæg her før Støvring går ind og undersøger de falske kommentarer og fortæller os hvad vi vist godt kan udregne nu, at du er den skyldige der, er nok en yderst smart beslutning. Men kunne kalde beslutningen for en tøsse skraldgriner….

    Hilsen liden tue

  44. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    søren Sørensen

    Hold mig udenfor dine vanvittige og uforståelige indlæg – du er jo fuldstændig ude af enhver balance.

    Det er meget nemmere og rarere for alle at komme ud af denne vanvittige turbulens og bruge tiden på noget bedre og mere konstruktive – på og/eller uden for bloggene. Kløv noget brænde eller løb en tur og spørg til konen, gå en tur, til naboen, hunden, katten, kaninen eller kanariefuglen – solsortene fløjter allerede ind imellem samt alles må fuglene ‘derude’ – det er snart nytår og lyset kommer tillige med foråret.

    Skål og Godt Nytår – og tag jer bare en lille smule sammen, det er l… i lagkage for en selv og andre, når nogen bliver personlig og evt. perfid. Hilsen ‘den erfarne’ udi også et par kloaklignende blogge, hvor jeg måtte bede Berlingske om hjælp, og hvor man af tidnød måtte slette en hel blog, såvel som Støvring har slettet et par indlæg af netop søren sørensen, der gik over stregen overfor mig, tidligere.

    Jeg vil tro, at Lisbeth Knudsen er obs på firkløver-banden her, så hun lukker af for at hele hendes arbejde med oplæg og aht til andre blogskriver ikke skal ødelægges og være spildt.

    Det er måske allerede blevet en dårlig vane – men ovennævnte forslag el find på andet til at tage evt. abstinenser. 🙂 Mvh BHL

  45. Af Jens Hansen

    -

    Af Axel Eriksen
    – 30. december, 2013
    @ Jens Hansen!
    ““Har julefreden indfundet sig?” Nej, der skal to til at slutte fred! Og det er der åbenbart ikke!
    Jeg gentager – skriver GENTAGER – at jeg aldrig har skrevet i dit eller søren sørensens navne – og jeg har aldrig benævnt dig stalinist!
    Derimod er du afsløret i at skrive i mit navn!”

    AE.
    Undertegnede er ikke afsløret i noget som helst.
    Dig og Kim Olsen har i lang tid skrevet beskidte indlæg i jeres “egne” navne og andres.
    Rettet imod S Sørensen, undertegnede og et par andre.
    Hvis du nu er blevet træt af det, så er det fint for mig.
    Men din “anger” virker ikke oprigtig.
    Hvad jer Venstre/DF bønders bondeanger jo aldrig er.

  46. Af søren sørensen

    -

    Fru Layer@

    Børnetimen er desværre en anden blog,,,Klaphatte hos ASH. Der hører du hjemme i nuærende blogge i B!

    MHT din saglighed er der ingen i B der gider debattere med dig..Du kan til nød få Lonny,formel 1 med også er niveauet lagt! Uanset om det drejer sig om udenrigspolitik får du det til at dreje sig om børn, helst andres da du jo må ha været total håbløs selv der…

  47. Af Balther Jensen

    -

    Danskerne er nogle Idioter hvis de satter Forbryderer i Fangsel og betaler for Forbrydernes Kost og Logi i et Fangsel.

    Nej, man skal hugge arme og ben, eller hovedet af Forbryderne.

    Paa den maade behover de andre Danskerer ikke at betale for Forbrydernes Kost og Logi, og naar de hugger hovedet af Forbryderne, saa behover de andre Danskerer ikke at give Forbryderne Folke Pension.

    Saa, paa den maade bliver det en gevinst for alle de gode Danske Skatte-yderer.

  48. Af Axel Eriksen

    -

    @ Balther Jensen!

    Et meget “sympatisk” forslag – men i Danmark har vi ikke sharia-lovgivning! Og der ville da heller ikke komme så mange muslimske indvandrere, hvis den var gældende her i landet!

    Det er let nok at sidde i Canada eller Kina og fortælle os herbosiddende danskere, hvad vi skal gøre – men flertallet vel vist endnu bevare dansk retsvæsen!

  49. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    søren Sørensen

    Jeg må jo sørge for at lægge niveauet åbenbart, så det forstås. Det blev det åbenbart – og om nogen debatterer med mig, det kan du jo ikke vide om – alt foregår jo i et mindre omfang el slet ikke ikke på Berlingske blogge osv.

    Ligedan er jeg ikke ansvarlig for andres niveau, det må du påpege overfor dem, som jeg og andre gør det!

    Sjovt, du lige meldte for nogle få dage siden, at du stort set var enig med mig omkring det md børn! Tak da for det.

    Selv udenrigspolitik, skriver du ..jamen udenlands findes jo også børn..hvis jeg skulle have nævnt noget dér. Og i sagens natur er de jo ikke mine – og det er j begrænset i det hele taget, hvad vi kan og må skrive om andre mennesker.

    At jeg formulerer mig forståelige og ofte ligeud er en ganske speciel ‘øvelse’ for at blive forstået, da egtl fagsprog ikke vil kunne blive det umiddelbart, da det også kræver forudsætninger, hvis det ikke forklares samtidig.

    Dit niveau er snarere – med din personlige udmelding her om mig – på niveau med Lonny Fischer Olsens tilgang til emner, når hun ikke tåler og dermed bliver personlig i håb om at hævde sig selv, hvad enhver skoleelev ved: at tvangssterilisation hører hjemme i de fascistiske afdeling. Du har jo selv været inde på bloggen, men at jeg skulle være ‘dum som en østers’ tager jeg som et adelsmærke’, også fordi det er bedre end at være ‘dum som et brædt’, som nogen jo kan agere som i situationen dér – østers er nemlig levende og aktive organismer og laver tillige perler.

    Søren Sørensen – du har mange gode oplysninger, så mit budskab til alle de her 4 involverede var blot at holde sig til emnet og være saglige – det får alle mest ud af, fordi blogge er nok beregnet til uenigheder – men ikke konstante personlige udfald af i hv f tvivlende karaktér.

    Hvis man ikke holder sig eksakt til børn – verden over, så går det nemlig stadig galt, da vi mennesker nu engang er ens indrettet og følger de samme psykologiske lovmæssigheder mm.
    Det hele handler om mennesker, hvor vi alle har været børn, og hvor en opvækst ikke er uden betydning.

    Og – så er det befriende blot at kunne skrive en forståelig mening, så jeg ikke skal konfronteres med alt muligt, fordi jeg gør en del klart i mine indlæg og gør mig umage med ofte at forklare begrundelsen for et udsagn. Eller – at nogen skulle være enige, andre end du selv nylig,det falder dig så beklageligvis ikke ind.

    Du bliver til gengæld blog efter blog bedt om at holde dig væk og helst slettet! Det må da undre dig – og du kan vel se, at du skriver ganske uforståeligt i mange af dine indlæg. Det er jo dét, der er årsagen – og ikke de gode bud og viden, du også præsterer.

    Og – så er der altså nogen, der har opdaget, at det er en god idé at se til børns opvækst og ikke ganske ligegyldigt, hvordan! Det kan jeg ikke tage æren for – kun forsøge at formidle, så lidt som det egtl kan lade sig gøre på blogge.

    Så – hæv lige barren, blot en anelse og ikke blot i dine øvrige meddelelser (sproget, formidlingen i, hvad du vil sige andre) – men personlige henvendelser.

    Jeg skal naturligvis heller ikke blande mig i folks behov i formidlinger, så det må være op til Berlingske og dets blog-ejere. Slut herfra for denne gang. BHL

  50. Af Axel Eriksen

    -

    @ Jens Hansen!

    ” … er ikke afsløret i noget som helst.”

    Jo, du er! På latin hedder det mendäcissimus – på dansk gemen løgnhals – og endvidere har du gjort dig skyldig i “fictum crimen” – på dansk falsk anklage!

    Jeg håber ikke der er spejle i Kina, så du kan se dig selv i øjnene!!

Kommentarer er lukket.