Islamisk Stat støttes af millioner af borgere i Vesten

Af Kasper Støvring 139

Ifølge en ny undersøgelse støtter millioner af borgere i Vesten Islamisk Stat, en terrororganisation, der er så radikal, at selv Al-Qaeda afviser den.

 

Er der noget, jeg fejllæser? Er der fejl i undersøgelsen? For kan det virkelig passe? Det er jo temmelig voldsomt og meget uhyggeligt. Kan nogen byde ind med forklaringer?

 

Ifølge undersøgelsen fra den anerkendte engelske organisation ICM støtter 27 procent af franskmænd mellem 18-24 år Islamisk Stat. 16 procent af den samlede franske befolkning støtter IS. I Storbritannien er det ”kun” 7 procent af befolkningen, der støtter IS.

 

Det er næsten utænkeligt, at ret mange andre end muslimer støtter IS, og bemærk at der altså i undersøgelsen ikke står noget om, at det er 27 procent af muslimerne, der støtter IS, men 27 procent af ALLE franskmænd (i den aldersgruppe). Hvis det kun var 27 procent af muslimerne, ville det være forståeligt, men stadig meget uhyggeligt.

 

Det vil altså sige, at stort set alle (?) muslimer i Frankrig støtter IS. Og at den muslimske andel af befolkningen mellem 18 og 24 år er hele 27 procent eller deromkring. Det siger noget – meget radikalt – om den demografiske udvikling.

 

Det betyder jo så, at mange millioner mennesker i Vesten støtter Islamisk Stat, som De Konservative vil have på  EU’s terrorliste, så det bliver lettere at retsforfølge hjemvendte Syrienjihadister (det skulle naturligvis være sket for længst).

 

Morten Uhrskov har som en af de få herhjemme omtalt og blogget om undersøgelsen på JP, og han anslår, at antallet af muslimer alene i Frankrig er på 10 millioner. Jeg bruger bevidst udtrykket statsborgere, da de naturligvis ikke er franskmænd, selv om de altså har statsborgerskab (mere om denne sondring i et kommende indlæg).

 

Hvis vi ser på tallene fra Storbritannien, viser de, at der ”kun” er omkring fem millioner IS-støtter. Forleden kom det frem, at omkring 1500 britiske statsborgere kæmper for terrorgruppen, hvilket er dobbelt så mange, som kæmper i den britiske hær.

 

Det er spændende tider, vi går i møde…

 

Lad os da bare afslutte med en anden aktuel nyhed fra England. Frygten for at blive kaldt “racist” forhindrede myndighederne i at redde mindst 1400 børn fra pædofile overgreb. Det er ganske frastødende og grotesk.

 

Da en anden nyhed for nogle år siden kom frem, at samtlige overfaldsvoldtægter i Oslo blev begået af mænd med udlændingebaggrund, blev den, altså nyheden, kritiseret for at give næring til racisme. Og i en årrække på hele fem år var det udlændinge, der stod bag 83 ud af 85 voldtægter i byen. Myndighederne handlede heller ikke her – mon det også skyldtes frygten for beskyldning om “racisme”?

 

139 kommentarer RSS

  1. Af Hans Hansen

    -

    JØRGEN VILLY MADSEN

    Sjældent har jeg hørt så meget vrøvl så kortfattet som din kommentar af 28. AUGUST 2014 21:08.

    Hvorfor melder EU ikke ud, at de støtter op om kalifatet? Hold da op. Du må være medlem af Radikale Venstre.

    Du taler andet sted om “idealer som fred, frihed og retfærdighed.”. Det tror du tilsyneladende islamisk kalifat kan levere? Det er jo tågesnak helt uden sidestykke.

    Som tidligere nævnt, så vil der altid findes personer, der lever i en alternativ virkelighed. Det skete sidst under det Sovjetiske regime, Nazi tyskland, og nu igen fra den arabiske herrefolksmentalitet. Alt sammen fordi i hader USA

    Det er ualmindeligt politisk evnesvagt.

  2. Af hans andersen

    -

    Og så lige 1400 voldtægter i england på mindreårige begået af hellige krigere med de politisk korrekte embedsmænds velsignelde multikulturen længe leve som de radikale siger.

  3. Af Jan Petersen

    -

    Her i iøvrigt en artikel ….. ISIS Trained by US Government …. der (måske) kan gøre en og anden lidt klogere på den gale internationale verden, vi alle lever i. Læs selv og bedøm :

    http://guardianlv.com/2014/06/isis-trained-by-us-government/

  4. Af Arvid Holm

    -

    Menneskerettighedernes “religionsfrihed” er forbløffende, da religioner kan defineres som “hvad som helst” af “hvem som helst”.
    Rettighedernes “frie” religionsudøvelse er ganske vist begrænset af lovgivningen.
    Men udøvelsen foregår ofte i lukkede miljøer, hvor efterforskning er nærmest umulig.
    Den verbale udøvelse er yderligere beskyttet af den accepterede forudsætning, at forkyndelsen ikke bør tages bogstaveligt.
    Så opfordringer til undertrykkelse, vold og drab er blot symbolske.
    Trusler kan bortforklares som forkyndelse.
    Religiøse tyranner skal dermed i praksis gribes på fersk gerning eller filmes, hvis de skal dømmes.

    Menneskerettighedernes forfattere og lovgiverne har tilsyneladende ikke været i stand til at forestille sig religioner, der er anderledes end de milde former for kristendom, der dominerer i nutidens Europa.
    Både rettighederne og lovene er tydeligvis helt forfejlede overfor barske religioner, der kræver og håndhæver ubetinget lydighed mod en bogstavelig forkyndelse.
    Det forudsættes uden belæg, at medlemmer af religioner er menneskekærlige individer med personlig frihed, der som sådanne vil og kan vælge en religion, der svarer til en mild form for kristendom.

  5. Af Preben Jensen

    -

    DET ER I ALLES INTERESSE, OG DET ER OGSÅ I JOURNALISTERNES INTERESSE……!!!!!

    At bevare civilisationen og demokratiet er i alles interesse. For i et land med diktatur og gangstervælde kan ingen føle sig sikker på nogetsomhelst.

    I Mexico er journalister blevet hængt fra broer eller lygtepæle. I Nordirak og Syrien har journalister fået halsen skåret over. I andre lande er journalister blevet fængslet, tortureret eller skudt.

    Civilisation og ægte demokrati er til gavn for alle. Derfor er det i alles egen interesse at afvise alle former for totalitær ideologi. Hvad enten den er rød, brun, sort eller radikal/ radigal.

    I lande som ikke har ægte, direkte og oplyst demokrati er det normalt at undertrykkelse, plyndring, sygdomme, kriminalitet, uretfærdighed og vanvid præger samfundet.

    I Sovjet-unionen, i Kina, I Cambodia, i Rumænien og i tredivernes Tyskland osv. blev millioner og atter millioner af sagesløse borgere ofre for totalitær galskab. I Sovjet-unionen blev utallige kommunister terroriseret og myrdet af andre kommunister i “systemet”. Og i Mexico og mange andre lande uden demokrati, kan hvemsomhelst blive myrdet nårsomhelst for ingenting eller pga. en svag og paranoid mistanke om hvadsomhelst.

    At acceptere røde og radikale/ radigale tankesæt mv. er meget kortsynet og næsten selvmorderisk dumt. For lader vi sådanne former for politik afgøre landets og vor egen skæbne, er det tyranni, fattigdom, sygdom, kæmpekriminalitet, ulykker og massedød der venter befolkningen. Overalt kommer ondskaben og galskaben til at ligge på lur.

    Derfor er det uforståeligt at en del journalister bekæmper folkestyret og ytringsfriheden. Selv på disse blogs sker det at saglige indlæg “forsvinder” uden fornuftig grund. Det gavner ingen, og det er med til at bane vej for kræfter som er fjender af civilisation, velstand, velfærd, fred, fornuft, frihed og retfærdighed.

  6. Af Erik Carlsen

    -

    LONESOME TOWN
    Kære Kasper. Som du så smukt skriver, er det yderst spændende tider vi går i møde.
    Hej Preben Jensen. Jeg kan kun være helt enig med dig. Godt skrevet.
    Hilsen. EC

  7. Af Seker Gün

    -

    Bjarne Munk@

    Erdogans parti, AKP, er Tyrkiets udgave af Dansk Folkeparti, Pia Kjærsgaard og ham kunne gå hånd i hånd. Kan man deraf slutte du er kritisk overfor DF?

  8. Af Jørgen F.

    -

    Norges statsminister udtaler –

    “Vi takker politi og efterretningstjeneste for deres grundige og hurtige arbejde i forbindelse med terrortruslen mod Norge.

    Jeg er glad for at vi så hurtigt fik anholdt de 20 mistænkte terrorister, udvist dem, og fulgt dem til færgen til København.”

  9. Af David Jakobsen

    -

    Det er skræmmende læsning. Statistikken er her:
    http://www.icmresearch.com/data/media/pdf/New-EU-Comb.pdf

    Der er en del anden data der også er ret interessant. Bla at indkomst ikke gør den store forskel. Rige såvel som fattige er, for den franske total, stort set enige. Det der dog skiller sig lidt ud er selvstændige. Her er “kun” 9 procent “NET favorable”. Det kunne godt pege på at hvis man er optaget af at få en virksomhed til at køre rundt, så synes man ikke om systemnedbrydere.. bad for business.

  10. Af Niels Peter Lemche

    -

    TIL BJARNE MUNK CHRISTENSEN, der bl.a. skriver:

    ” – 28. AUGUST 2014 23:12
    … og i relation hertil din ven – Niels Peter Lemches kommentar til min “liste over muslimsk ekspansion i Europa igennem historien ”
    citat/
    “Erdogan er tyrkisk nationalist – for ham kommer Tyrkiet først..!”
    Ja – og det mente Hitler og Stalin i høj grad OGSÅ – naturligvis kom Tyskland henholdsvis Sovjetunionen også FØRST for de nævnte herrer……….ikke sandt og hvad var det nu lige dette
    “FØRST” kom til at betyde for ca. 50-60 millioner andre europæere og ca. 35 millioner russere..?
    Udslettelse…ikke sandt??”

    Jo, god morgen!
    Som sædvanligt ikke særlig klogt, hvad du skriver. Du skriver faktisk, at dette ikke behøver at have noget med religion at gøre. Hverken Hitler eller Stalin var særlig religiøse, kan man vist roligt sige. Der var ikke meget islam over nogen af dem, og kristen etik havde de vist heller ikke meget til overs for. Men det er interessant i lyset af bekendende ateister, der er dukket op her, at Stalin repræsenterede en ateistisk ideologi.

    Men for resten, er Pia Kærsgaard og hendes partimedlemmer ikke danske nationalister? Det gælder i hvert fald Søren Krarup, som hører til den gruppe af folk, der beskæftiger sig med nationalisme, der mener, at nationalismen går tilbage til skabelsen.

    Og videre:
    ”- samt din vens Niels Peter Lemches afsluttende kommentar i relation til denne fascist ( Erdogan )
    citat/
    “Man ved ikke hvad hans inderste tanker er”
    Joh,…… – det ved JEG godt – det er nemlig en genetablering af det Osmanniske storrige = det meste af Nordafrika + Syrien +Arabien + Israel + Jordan mm.v. fra FØR 1ste. verdenskrig ( englænderne knækede – heldigvis ryggen på den tyrkiske hær i 1918 hvor de havde et tab på over 800.000 mand , hvilket afgjorde “sagen ” ) – det skal ikke foregå militært, igen, naturligvis, men, derimod IDEOLOGISK ( tyrkerne som de nye ledere af Mellemøsten ) – han betegner det også som
    GENREJSNINGEN AF TYRKIET!
    Normalt begavede har fattet det for længst – blot ikke vore stupide, ignorante , historieløse politikere, der STADIG ønsker Tyrkiet som medlem i EU…..ikke sandt??””

    Sjovt nok er tyrkernes traditionelle fjender, grækerne, dem i EU, der helst vil have dem med. Jeg var i Grækenland første gang i 1961. Dengang var der absolut ingen forbindelser mellem de græske øer og Tyrkiet. Man skulle tilbage til Athen, hvis man skulle til Tyrkiet. Nu er der vist ikke den lille græske ø i Middelhavet — selv Megisti uden for Kas, der ikke er meget større end én kvadratkilometer — der ikke dagligt har direkte forbindelser til det tyrkiske fastland. Seker hat givet et udmærket svar på dine påstande om Tyrkiet. Jeg gad vide, om du nogensinde har været der? Og jeg taler ikke bare om et krydstogt på Middelhavet med lejlighedsvise besøg i store bundter i Efesus og lignende steder, eller på strandene omkring Antalya. Jeg har gennemrejst Tyrkiet fra Antakiye (kom begge gange fra Aleppo) og op til Hattusas øst for Ankara, og ud til Vestkysten og op og ned ad den; men det fornemste sted er naturligvis Istanbul, en fuldstændig utrolig by, Middelhavets perle. Tyrkerne er stolte af deres fortid, såvel den hittitisk-luwiske, som den græsk-romerske, som den byzantinske og selvfølgelig den osmanniske, og de passer godt på deres historiske minder. Forleden krævede den tyrkiske højesteret to kæmpe nyopførte højhuse revet ned i Istanbul, fordi de imod loven ødelagde byens skyline. Prøv at tage til Ankara og besøg det anatolske museum, eller til Istanbul og besøg museerne der, inklusive det arkæologiske museum. Jeg tager om tre uger til Lykien i det sydlige Turkiet for at se på græske mindesmærker og skal også lige huske at få set det arkæologiske museum i Antalya. Men Tyrkiet kan ende som endnu et tragisk eksempel på, hvad hadet til alt, der minder om islam, kan føre med sig. Tyrkiet kunne være det vigtigste bolværk for Europa mod Mellemøsten, hvis det går helt galt der. I stedet støder man Tyrkiet fra sig og risikerer at gøre landet til vor fjende.

    I øvrigt er der vist ikke så lidt, der tyder på, at Erdogans interesser ikke er rettet så meget mod Mellemøsten som østover mod tyrkisktalende områder i Asien. Ikke fordi han vil erobre disse lande, men fordi han forestiller sig et ”EU” for tyrkisktalende lande.

    Endelig er jeg ikke så sikker på, at de allieredes nedkæmpelse af tyrkerne i Mellemøsten under Den Første Verdenskrig var et entydigt gode for befolkningen der. Store ting var i gang i slutningen af Osmannerrigets historie, især efter 1866. Tyrkerne var inspireret af tyskerne i gang med at forvandle det sociale landskab i Mellemøsten med indførelsen af en række love inspireret af Bismarcks velfærdsideer. Englænderne og franskmændede fik bombet dem tilbage til udgangspunktet.

    Desværre, Bjarne, så er det meget begrænset, hvad du ved om den verden. Tag dog en tur til Istanbul og besøg Agia Sofia og Mimar Sinans fantastiske bygningsværker! Tager du også en udflugt til Edirne ved den bulgarske grænse, så kan du se et af verdens sande underværker, Sinans Selim-moske.

    Men det gør du nok ikke. Det er lettere at sidde med sine fordomme; man skulle nødigt få dem ødelagt. Én nævnte, om du har forbindelser til efterretningstjenesten, fordi du synes at kende Erdogans inderste tanker. Det kan jeg forsikre, at det har du ikke. FE består faktisk af meget højt kvalificerede folk, der ved, hvad de taler om. PET udtaler jeg mig ikke om; men PET har ikke noget med udenrigstjenesten og forsvaret at gøre.

    … og mens jeg skriver dette, så kom der på min mail en annonce fra Berlingske Tidende med tilbud om en luksusferie i Tyrkiet … meget sigende!

  11. Af Erik Skifter

    -

    HVOR ER DANSK PRESSE HENNE I DENNE SAG ?
    HVORFOR SKRIVER DE IKKE OM DENNE KATASTROFALE UDVIKLING ?
    HVORFOR HØRER MAN IKKE NOGET FRA ENHEDSLISTEN OG DE RADIGALE
    HVORFOR ER DET KUN PÅ BLOG I JYLLANDSPOSTEN OG BERLINGSKE AT DETTE ALVORLIGE PROBLEM BELYSES

    MAN MÅ GØRE HVER ENKELT POLITIKER ANSVARLIG FOR NÅR EKSTREME HØJREORIENTEREDE ENHEDER SELVBESTALTET BEGYNDER AT BEKRIGE DENNE FEJLSLAGNE UDVIKLING I EUROPA.

    NÅR DER BEGYNDER AT OPSTÅ LOKALE KRIGE MELLEM STØTTER AF ISLAMISK STAT OG DIVERSE HØJREORIENETEREDE ENHEDER, SKAL ANSVARET PLACERES HOS HVER ENKELT POLITIKER I DETTE LAND, SOM IKKE HAR SKREDET TIL HANDLING OG SIKRET VORES SAMFUNDSORDEN OG DEMOKRATI.

    HVER ENKELT POLITIKER SKAL FORFØLGES OG PÅFØRES ANSVARET FOR IKKE AT HANDLE IMOD DETTE UVÆSEN.

    VI KOMMER TIL AT SE TERRORHANDLINGER SOM VIL SKABE KRAFTIG MODSTAND HOS DEN OPRINDELIGE BEFOLKNING – IMOD ALLE MUSLIMER SOM STØTTER ISLAMISK STAT OG UHELDIGVIS OGSÅ ALLE ANDRE MUSLIMER. VI VIL SE HØJREORIENTEREDE ENHEDER I LOKALE KRIGE IMOD STØTTER AF ISLAMSISK STAT – OG VI VIL SE VORES ORDENSMAGT BLIVE MAGTESLØSE OVER FOR LØSNINGEN AF DISSE MANGE KRIGE.

    DET ER MIG UFATTELIGT, AT DENNE UDVIKLING BLANDT VORES MUSLIMSKE MEDBORGERE IKKE LØSES HER OG NU INDEN FREDEN HELT ØDELÆGGES HER I EUROPA.

  12. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    Seker Gün

    – Erdogans parti er en tyrkisk udgave af Dansk Folkeparti
    citat/slut

    – det var da en påstand der vil noget.
    – DF har mig bekendt, absolut intet storhedsvanvid i relation til fortiden andet end at bevare danske traditioner og dansk kulturarv – fuldstændigt ude “i hampen” at drage parallelle sammenligninger med et ekstremt nationalistisk parti, der ønsker tidligere “storhedstid” genindført – vel at mærke en storhedstid
    med klare fascistoide tendenser i forhold til de omkring liggende lande.
    Genindførsel af middelalderlig omgang med kvinder, der, igen, skal tvinges til at bære “slør og gevandter” og gå 10 skridt BAGVED manden – ligesom hr. Erdogans kone gør……..ikke sandt?
    Erdogans sidste “stunt” er massivt vanvid – nemlig at nu må kvinder ikke le/smile på offentlige gader og veje – det hedder også “menneskefjendske tiltag”……
    ikke sandt??
    Joh…..da, .Tyrkiet er så sandelig godt på vej tilbage til en primitiv fortid.

  13. Af Britta Due Andersen

    -

    Sådan som jeg har læst undersøgelsen på Newsweek, har man kun spurgt ca. 1000 personer i de tre omhandlende store lande. Det er alt for spinkelt et grundlag til at lave statistik på – hvis ellers antallet er rigtigt.

  14. Af Seker Gün

    -

    Bjarne@
    Vi er ved at være tilbage ved departementet for sølvpapirshatte.

    Men, hvad vælgergruppe, nationalisme, konservativ sociale værdipolitisk, er der forbløffende ligheder, melle DF og AKP.
    Naturligvis gør Tyrkiets utrolig svage politiske kultur en forskel, men værdierne, retorik og vælgere er de samme.

    Det var Bülent Arinc, der kom med klaphattebemærkningen.

  15. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    Niels Peter Lemche

    – du skriver at det ikke behøver at have noget med religion at gøre ( med
    henvisning til Stalin og Hitler )!
    – Rent vrøvl NPL – netop nazismen var Hitlers RELIGION og netop
    kommunismen var Stalins RELIGION – begge “ismer” i lighed med “Islamismen –
    alle ismer med et
    massivt had til menneske, der ikke delte eller deler deres opfattelse af en given
    samfundsorden – de skal jo udslettes…………ikke sandt??.
    M.h.t. mit manglende kendskab til Verden kan jeg oplyse, at jeg har rejst over
    store dele af verden ( bl.a. i shipping branchen ) samt boet og arbejde i
    Fjerneøsten i nogle år, så her er dine antagelser også, i høj grad, decideret
    forkerte .
    Din fascination af Tyrkiet er helt i orden – behold den endelig., – jeg deler den
    ikke, ligesom jeg ikke er
    fascineret af nogle muslimske lande, overhovedet, med en enkelt undtagelse
    måske – nemlig Malaysia, hvor muslimer godt kan finde ud af at leve side om
    side den kinesiske befolkning uden at slå dem ihjel.
    Tyrkiet som bolværk mod Mellemøsten – ja, sikke et bolværk- har du læst
    kriminel statistikkerne i Europa m.h.t. tyrkiske indvandrers kriminalitets
    niveau..? Har du læst om de tyrkiske parallel samfund i Europa.?
    Åbenbart ikke NPL for så havde du vidst at omtalte “ligger helt i top”.
    M.h.t. Tyrkiets forkærlighed for at bevare visse bygningsværker, som du også
    skriver, er det vist en sandhed med kraftige modifikationer – det gælder, i hvert
    fald ikke de kristne kirker der er tilbage i landet – disse nedrives p.t. i hastigt
    tempo.
    Agia Sofia er en naturlig undtagelse eftersom den største kristne kirke i Europa
    ( bortset fra Peterskirken i Rom ) , indtil Konstantinopels fald d. 29. maj 1453,
    hvorefter, den prompte, blev omdannet til en stor moskeè – ses som “historisk
    krigsbytte” – derfor har den fået lov at “stå” og kun derfor.
    PS.: rigtig god tur til Tyrkiet – fortsættelse følger meget snart
    PPS:: og Nej NPL vi har ikke noget decideret had til hverken tyrkere eller andre muslimer, men, såfremt omtalte ønsker at leve i vestlige samfund indordner disse sig , naturligvis, under “vestlige samfundsnormer” ligesom du og jeg skal indordne os under tyrkiske normer, hvis vi da ellers ønsker at bosætte os der…ikke sandt??

  16. Af Preben Jensen

    -

    Niels Peter Lemcke mener at hvis nogen ikke har været på mange ferier i Tyrkiet, eller hvis de er uenige med ham, så lider de af fordomme. Men så enkelt er det jo slet, slet ikke.

    Mange af NPLs argumenter er uden vægt. Hvad hjælper det på Danmarks situation at tyrkerne er stolte af deres kultur og fortid og deres flotte/ smukke bygningsværker….?

    At Danmark er et truet land, bl.a. fordi de radikale/ radigale og EU ikke tager hensyn til danskernes interesser, er soleklart. Det kan selv en NPL ikke bortforklare.

    (Ja, EU tager jo knap nok hensyn til Europas og europæernes interesser. Det er virkelig en forrykt udvikling der foregår i denne tid)

  17. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    Til. : Seker Gün
    Fra.: Departementet for almindelig SUND FORNUFT

    – Nej SG – der er absolut INGEN ligheder med DG og Erdogans parti – overhovedet.
    – DF ønsker AT BEVARE det dejlige DK, der eksisterede indtil 1983, hvor de
    radiGALE med Bernhard Baunsgaard åbnede “sluserne” for den alt
    ødelæggende indvandring, der i høj grad er medvirkende til at fattiggøre dette
    land og dets etniske danske befolkning, der kun fungerer som “rene skaffedyr”.
    Før 1983 – bemærk ikke FØR 1453 – var dette land et af de bedste og mest
    trygge, rige og homogene samfund i hele verden – nu er det ødelagt for al
    fremtid – ødelagt af deciderede stupide, ignorante og historieløse politikere,
    der betagnes som “det politisk korrekte segment”.
    PS.: – og SG – departmentet for “Sølvhatte” blev, i øvrigt, åbnet i ca. 1983.

  18. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    slåfejl – beklager

    skal stå
    der er absolut ingen lighed…….osv. med DF ( ikke DG, naturligvis )

  19. Af Jørgen F.

    -

    Bjarne –

    Jeg tror du skal læse Niels første indlæg nærmere – kodeordet er “Sufi-visdom”.

    Luftig buddistisk matinee til de intellektuelle – efterfulgt af klassisk hatespeach mod kristendommen og vesten. En cocktail på vej ind i vestlige universiteter, som kommunismen i 50’erne.

    Mon ikke Niels er fasci-neret?

    Så skal du muntre dig over sætningens implicitte budskab.

    “I øvrig var Bosnien kendt for sin fredelige udgave af islam med sin vægtlæggen på sufi-visdom.”

    – med andre ord alle andre udgaver af Islam er ikke-fredelig i Niels øjne. Tak for det….

  20. Af Niels Peter Lemche

    -

    BJARNE MUNK CHRISTENSEN

    Dokumentation, please, for tyrkiske nedrivninger af kirker. Jeg er ikke en, der fornægter, hvad der skete med armenierne i 1916 og har aldrig forstået, at Tyrkiet ikke bare siger undskyld. Det var jo ikke Atatyrks Tyrkiet, men det osmanniske rige i ungtyrkernes udgave. Naturligvis er der forsvundet mange kirker; det siger sig selv, når der ikke er mere end en håndfuld fastboende kristne. Der er heller ikke så mange Asa-helligdomme i Danmark i dag, for der er lidt langt mellem Asa-dyrkerne. Og sådan kunne man fortsætte.

    Hvad du siger om Hitlers “religion” er interessant: Minder mig om en Als tegning for mange år siden, hvor de konservative ledere sagde, vi foragter alt, der har med ideologier at gøre: Og så med Engel i midten, alle tre i gode hjemmeværnsuniformer: For Gud, konge og fædreland!

    Agia Sofia blev omdannet til moske samme dag, Konstantinopel faldt. Da grækerne rykkede ind i Istanbul i 1918, omdannede de den igen til en kirke, og da Atatyrk tog byen tilbage, gjorde han den til et museum, som stadig står, 1500 år efter, at den blev bygget.

    Det er fint, at du har været rundt i verden; men tragisk, at du har så lidt respekt for andre. Du lyder lidt som en anden Bjarne på disse blogs, der siger, at han har boet i Mellemøsten, men hader dem. Det hedder akkulturation og dekulturation. Du skal såmænd bare være Københavner — med stort K — og flytte til Århus og blive ved med at fremhæve din overlegenhed, fordi du er københavner. Så skal du se, hvor hurtigt du bliver integreret derovre blandt de indfødte. Jeg ved lidt om det, for jeg flyttede til Århus i 1978. Da jeg rejste derfra i 1986, var jeg næstkommanderende i det lokale hjemmeværnskompagni. Det er et spørgsmål om viljen til at assimilere sig og blive assimileret, og her har du et meget vigtigere punkt end dine tyrkerpåstande. Svenskerne fejer alt ind under gulvtæppet og hævder, at de ikke har problemer — det har de — men i Danmark går det faktisk langt bedre, fordi de fleste danskere blæser på din religion, hvis de synes, at du er en flink person.

    Og så fortalte du mig forresten ikke, om du har været i Tyrkiet?

    Du skulle i øvrigt læse Atatyrks åbne brev til mødrene for de faldne allierede på Gallipoli: Du er nu ikke længere vore fjender: “De er vores sønner, for de hviler i tyrkisk jord.” Der er ingen tyrkisk vandalisering af krigsmindesmærkerne og de kolossale kirkegårde på halvøen. Tværtimod.

    Og så noget andet: IS er klart det værste, som man har set indtil nu dernede. Normalt har muslimske lande været ret tolerante over for anderledestroende. Her er noget nyt, desværre.

    Hvad er årsagen? Amerikanerne løser ingen problemer; de knuser dem, som Særmark-Thomsen skal have sagt. Du skulle se Charlie Wilson’s War med Tom Hanks. Til indsættelse mod russerne gav amerikanerne mujahedin milliarder af dollars, eller våben derfor. Da russerrne var ude af Afghanistan, kom der ikke en dime til genopbygningen. Her tabte amerikanerne Afghanistan til religiøse fanatikere som Usama Ben Laden med hans milliarder bag sig fra Golfen. Amerikanerne har selvfølgelig ikke skabt IS, men de har lettet baggrunder for, at IS fremkom.

    Det er lidt som med Hamas og Israel. Det er en kendt sag, at Hamas blev støttet (nogle siger skabt) af Ari Sharon for at kvæle PLO. Det var vist ikke en fornuftig beslutning, for da Sharon fik sin bomsinslag, var der ingen, der kunne udfylde hans bukser (det ville også have krævet sit) og holder Hamas nede.

    Men nu er det så, så tilbage til mit gentagne spørgsmål til det politiske system: Hvad vil I gøre ved det? Skal vi bare sætte os ned med hænderne i skødet og græde: Alt er tabt! Vi er fortabte! Come on!

  21. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    Niels Peter Lemche

    citat
    ..”…..det handler om din misbrug af historien”!
    citat/slut
    – hvilket misbrug NPL?? – fordi jeg har en anderledes tolkning af de historiske slag og kendsgerninger end din, vil jeg gerne have mig frabedt at blive betegnet som

    ” Min misbrug af historien”!

    – hvem siger, overhovedet, at netop DIN tolkning er den korrekte??
    – alle årstal og steder for slagene er korrekte – nævn blot en undtagelse..?
    – alle angivne lande og steder, hvor der hersker interne borgerkrige med
    muslimer og/eller imellem muslimer er korrekte – nævn blot en enkelt
    undtagelse samt hvorfor..?
    – alle indikationer, der modtages fra alle vesteuropæiske landes erfaringer
    med muslimsk indvandring, bekræfter, fremdeles, en MASSIV udvikling i
    voldssager, herunder især voldtægter af etniske piger, overfald på sagesløse,
    røverier, indbrud, svindel med moms og skatter, samt – ikke mindst – et massivt
    fald i den velstand, som de vesteuropæiske lande opnåede i 1960´erne og
    1970`erne der, nu, er sat definitivt “over styr”.
    Kun de ” politisk korrekte” og ignoranter samt lignende landsskadelige
    elementer kan benægte disse fakta – alle andre, normalt begavede, kan se, den
    katastrofale udvikling.
    PS:: m.h.t. dit fine landkort over Balkan fra før 1878 er det jo symptomatisk, at
    omtalte bestod af “et kludetæppe” af fejlslagne nationer – det som
    Winston Churchill også kaldte for EUROPAS syge mand og det som han
    så kraftigt advarede imod – nu er hele Europa blevet = “Balkans syge mand”
    Hvis han kunne have set det, ville han have vendt sig i sin grav af
    væmmelse.

  22. Af hans andersen

    -

    Der findes af mig uforståelige årsager “oplyste” mennesker der forsvarer den overtro der er forudsætningen for at hovedafskærere og pædofile voldtægtsmænd kan fortsætte deres virke med god samvittighed, disse politisk korrekte radikale må være ligeså afstumpede som de mennesker de forsvarer, uhyggeligt at nogle tilsyneladende har indoktrineret unge mennesker i egen afstumpethed.

  23. Af Soren Sorensen

    -

    Borgerlige kan kun vinde naaste valg via df og muslim frygt..derfor disse utallige blogs om muslimer.

    Saa kan de derefter lige som sidste gang mere end fordoble indvandrer antallet indfort end under nyrups samme tidsramme fra eu.

  24. Af Peter Johansen

    -

    “Hvis vi ser på tallene fra Storbritannien, viser de, at der ”kun” er omkring fem millioner IS-støtter. Forleden kom det frem, at omkring 1500 britiske statsborgere kæmper for terrorgruppen, hvilket er dobbelt så mange, som kæmper i den britiske hær.”
    Så den britiske hær består af 750 statsborgere? Det er en uhørt lille hær, lad os håbe de ikke angribes af en fremmemagt.

  25. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    Niels Peter Lemche

    -jeg sporer lidt sund fornuft i dit seneste indlæg – dog er jeg dybt forundret over, at du har været næstkommanderende i et hjemmeværns kompagni..? Hvordan hænger det sammen med din indstilling til DKs hastige nedvikling………? Jeg har også været officer i hæren -Løjtnant-R – og har en ganske anden indfaldsvinkel til historien samt, især, hvad vi kan lære af den
    – hvis man ikke vil eller kan se, i hvilken retning dette land bevæger sig, hastigt, er man enten massiv ignorant, massiv jubelidiot, halal-hippie eller blot “politisk korrekt” – hvad mener du selv..?
    PS.: m.h.t. nedrivningen af kristne kirker i Tyrkiet har dette – bl.a. været omtalt i TV
    samt dagspressen et par gange.

  26. Af Bjarme Munk Christensen

    -

    Jørgen F

    – tak for “tippet” havde ikke lige bemærket det – ganske korrekt – det smager jo ligefrem af landsskadelig virksomhed……………ikke sandt??

  27. Af Flemming Ast

    -

    Disse transaktioner kan du jo fange og fjerne disse elementer (det er ikke mennesker) til Nordpolen.

    Det er meget mere problematisk, at pressen ikke må skrive om de danske virksomheders “investeringer” i Islamisk Stat under Muhammedkrisen.
    Dette er en tilståelsessag på TV for Arla, altså danske landmænd. Det er så endnu mere problematisk, at Anklagemyndigheden ikke har startet straffesager desangående. Det gør du i et demokrati.

    I år var vi på ferie som sædvanligt i Port Grimaud overfor Saint Tropez. Det er nu Front Nationale område – som er nazister – og du er ikke velkommen længere, selvom de i den grad har brug for vores penge som turister. Du ser ikke en eneste pingvin i Sydfrankrig mere. Syd for f.eks. Lüneburger Heide og i Freiburg kan du ikke overnatte uanmeldt mere. Du er ikke velkommen.

    Årsagerne til, at disse elementer udvikler sig større, er fattigdom og opdragelse, og at EU vender det blinde øje til situationen. I Danmark skete dette i 1946, da der ikke gjort ordentligt rent.

  28. Af Niels Peter Lemche

    -

    Til Bjarne Munk Christensen,

    jeg blev faktisk hurtigt efter min tilbagekomst til Sjælland kaptajn oppe i Nordsjælland, dvs. kompagnichef, og siden kaptajn på HJVD Nordsjælland, samt formand (frivillig) for hjemmeværnets landsråd.

    Jeg er ikke i tvivl om, at der er mange problemer med indvandrere. Asylcentrene, hvor de oplagres i længere tid uden at få lov til at lave noget, er også en måde at ødelægge integrationen. Der er så sandelig også problemer med de mellemøstlige muslimers integration, specielt af de unge mænd, som har de fleste problemer med at finde sig til rette i et meget anderledes samfund, og hvor de ikke automatisk bliver betragtet som vidundere af deres omgivelser. Det kan minde lidt om østtyskernes problem efter genforeningen: De opdagede pludselig, at for at få del i alle vestens rigdomme, måtte de arbejde for det. Det var noget af et chok, for de havde de ikke været vant til i et samfund, der gik efter ‘tre mand om en ko’ princippet. Så den allerførste ting, man kan gøre, er at kræve af de unge muslimer fra Mellemøsten, at de får lært noget, der kan bruges. Ellers ender de som et proletariat på gaden. Det ser ud til, at de unge muslimske kvinder har meget lettere ved det (hvis de får lov). De er vant til at knokle fra barnsben af.

    Og til alle dem, der tror, at jeg er radikal. Det har og kan jeg ikke være, når man tænker på deres traditionelle forsvarspolitik.

    Men sket er sket, så hvad vil du gøre ved det? Det er hele tiden mit spørgsmål til politikerne.

    Det med nedrivning af kirker i Tyrkiet fandt jeg på en EU-side. Det var en forespørgsel fra et græsk medlem, dateret 23. marts 2000. Du skulle også se efter, hvis du googler med ‘Tyrkiet nedrivning af kirker’, på den italienskssprogede side Chiesa Assira in Danish. Alle de italienske indlæg er oversat til dansk. Så det her handler til dels om nutiden, nemlig assyriske flygtninge fra Iraq. Da jeg googlede det, var der nedenunder et link til en klage over dumpning af affald fra en katolsk kirke i Hørsholm, dateret i år. Det er da lidt ironisk. Herhjemme nedrives der altså også kirker, hvis man da ikke nøjes med at lukke dem.

    Og endelig: IS, der tiltrækker mange hjemstavnsløse unge muslimske mænd fra Europa: Som saft tidligere, så er det tvivlsomt, hvor mange af dem, der overlever og vender tilbage. Nu har de slået flaget op ved den israelske grænse. Fint, det kan hurtigt blive et problem for dem. Israelerne er ikke kurdere eller itaqere, og er fuldstændig nådesløse, hvis de angribes. Gammel europæisk tradition.

  29. Af Jesper Høegh

    -

    Hvor er handlingsplanen – i dag

    Frihedskæmpernes sang

    gå til modstand – alle danske mand som en og gør Danmark frit.!

    Hvor er viljen i dag til at gøre modstand – er vi totalt handlingslammede ????

  30. Af Ulf Timmermann

    -

    Jesper Høegh, I hængerøve – I er de første 100% totalt u-mandige slægtled, i enhver henseende. Allerede i det “traditonelle danske samfund”, der fra primo 70’erne blev omdøbt til det “patriarkalske samfund” stod det slemt til; men I slægtled, der er født fra omkring 1960 og frem, I er for alvor “de håbløse slægter”. Jeg vil end ikke tilgive Jer for som de første at være opvokset i det, der fulgte efter “det patriarkalske samfund”, ikke tilgive Jer for ikke at have kendt til andet. Pivskider og svagpissere hele banden – ikke kun individuelt, men også når I optræder i flok som her.

  31. Af Yassin C.

    -

    @ Kasper Støvring: dit argumentationsniveau bliver om muligt ringere og ringere for hver gang, og det kan undre mig, at folk bliver ved med at hoppe i med begge ben. Foruden at jeg stiller mig særdeles tvivlende over for rigtigheden af undersøgelsen, da den på ingen måde stemmer overens med mine personlige erfaringer, har jeg dog bidt mærke i flere mærkværdigheder ved undersøgelsen. For det første er der tale om en undersøgelse, der er bestilt af et russisk medie, hvilket pr. automatik burde få kildekritiksalarmklokkerne til at ringe. For det andet må undersøgelsen, hvis den skal have nogen statistisk værdi overhovedet, nødvendigvis indebære, at en del franskmænd også støtter bevægelsen, eftersom der i artiklen står, at der er cirka 5 mio muslimer i Frankrig, hvilket svarer til under en tiendedel af befolkningen. For det tredje kan undersøgelsen i mine øjne ikke bruges til noget som helst, eftersom 1 000 adspurgte mennesker udgør et særdeles spinkelt grundlag, ikke mindst med tanke på at de oven i købet er blevet opdelt i aldersgrupper. For det fjerde har jeg meget svært ved at tro på, at unge franskmænd skulle være blevet påvirket af satellit-tv, eftersom de fleste af dem (igen baseret på mine erfaringer) rent faktisk har svært ved overhovedet at forstå deres forældres hjemsprog, for slet ikke at tale om arabisk, der ligger temmelig fjernt fra de sprog, der tales i Nordafrika, hvorfra de fleste franske muslimer kommer.

    Alt i alt en helt igennem absurd undersøgelse, som ukritisk bliver videregivet af en helt igennem uintelligent blogger, der blot ser sit snit til at udsprede sit gylle og puste lidt mere til ilden. Jeg håber, at de fleste læsere herinde trods alt har nok kritisk sans til ikke at tro på alt, hvad der prakkes dem på.

  32. Af Jesper Høegh

    -

    Ulf Timmermann
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    jeg har taget debatten med dig før – jeg ved du har et ubændigt HAD til alt hvad der
    er Amerikansk – jeg ved du ikke forspilder en chance til at erklære Danskerne som
    dybt debile/depraverede etc. – men din seneste udmelding er for simpel .

    Du som har stukket halen mellem benene og smuttet til Kina – bør revidere din
    opfattelse om DK og Danskerne. !

  33. Af Ulf Timmermann

    -

    Jesper Høegh, tak fordi du gentager, altså minder hr. og fru Danmark om, at jeg er smuttet til Kina, det siger alt. Og nej, jeg “hader” ikke alt amerikansk – så langt fra, jeg kunne skrive en meget lang liste, opremse utroligt mange nulevende og afdøde amerikanere, jeg har taget til mig og hvoraf nogle hører til mit næsten daglige kultur-forbrug

  34. Af Bjarne Munk Christensen

    -

    Niels Peter Lemche

    – jeg er dybt imponeret over dine sidste kommentarer ( ej ironisk ment ) – vi er meget enige i det meste af det du skriver – især om manglende integration

  35. Af Ole Thomasen

    -

    Jeg er på ingen måde racist, men synes denne sætning som Statsminister Julia Gillard fra Australien har udtalt, er værd at tænke over.

    Vi kommer dog desværre nok aldrig til at høre, vores Regering eller Statsminister være klar nok i mælet (uanset om den er rød eller blå) til at udtale det samme som Julia Gillard udtalte::

    ” Dette er vor nation, vores land og vi har vores måde at leve på. Vi vil gerne give alle indvandrere mulighed for at nyde godt af dette. Men dersom du er en indvandrer, som klager, snyder, snylter og brokker dig over vores flag, vores ed, vores tro eller vores måde at leve på, vil jeg på det stærkeste opfordre dig , at benytte dig af den anden mulighed – det er retten til at forlade landet. Dersom du ikke føler dig tilpas her, så rejs. Vi tvang dig ikke til at komme. Du valgte selv at være her”.

    Jeg har valgt at dele – Hvad med dig???

  36. Af Ulf Timmermann

    -

    Ole Thomasen, hvis du ikke havde valgt et historisk set nyligt erobret kontinent som eksempel: Hvis det ikke er dets oprindelige befolknings eneret, så er det allemands ret, og så altså, bortset fra det – ville jeg have givet dig ret.

    New Zealand modsætningsvis, skal fortsat være vildt primitivt ifølge en Marie eller Maria Krarup – husker ikke lige den detalje nå nøje.

  37. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Hvis undersøgelsen er saa vel, saa kan man da haabe, at der vil være rigtig mange der vil forlade Europa, naar de gaar indfor sharia og khalifat. Saa klart, at kvinderne er nødt til, I Frankrig fx. at gaa islamisk klædt og holde p ‘formerne’, da de er afhængige af deres mænd jo – og det paa alle maader.

    Saa – de hører ikke til I Europa. Længere er den ikke og saa maa sunny og shia muslimer I Irak se at faa gjort op med denne el disse ekstreme isalmiske grupper.

  38. Af hans andersen

    -

    Det er uhyggeligt at 1,4 mia mennesker tilbeder en afdød røverhøvding og følger hans banderegler 🙁

  39. Af Niels Peter Lemche

    -

    Bjarne Munk Christensen,

    Jeg begyndte også at fornemme det. Det er generaliseringerne, jeg reagerer skarpt imod, andet kan jeg som videnskabsmand ikke gøre. Men så er du vel også enig med mig i, at det mindst, vi kan forlange af politikerne, der hævder, at de styrer landet, er, at de har en plan, der er bedre, meget bedre end det, de har leveret indtil nu. Søren Pinds vasken hænder var helt uklædelig, i betragtning af, at han har være integrationsminister, står der vist.

    I virkeligheden er enhver indvandrer uanset oprindelse en mulighed. Mange af dem går til spille, fordi de ikke vil lege med. Den australske premierministers udtalelse er helt korrekt: De har ikke fået en fribillet til at gøre, hvad de har lyst til. De skal følge landets love, og de skal uddanne sig, så de bliver et plus for landet. Bare at gå ud og sige, at det kan de ikke, er for let. De skal kraft … gøre det.

    Mig bekendt har man et godt system i USA: En pose penge ved ankomsten, og derefter må nye amerikanere arbejde for føden.

    Og så må vi ikke glemme, at mange af dem faktisk gør det. Det er de unge forkælede (hjemmefra) mænd som oftest fra mellemøstlige hjem, som er det egentlige problem. Som små er de små guder; når de er ved at blive voksne, smides de ud og må klare sig selv. Det er koldt i Danmark; men er man i Mellemøstgen ser man dem overalt. De er også — som alle unge mænd — ret hjælpeløse over for den propaganda, der kan forvandle dem til rabiate islamister. Unge mennesker er så forfærdelig naive.

    Men som sagt, jeg kan ikke gå med til at kalde hele banden for fortidige muslimer, der bare nasser på et samfund, som de helst vil omstyrte.

    Og så vil jeg stadig foreslå, at du tager konen med — hvis du har en — til Istanbul. Når du står inde under kuplen i Agia Sofia (de skulle være ved at være færdige med restaureringen) får du et chok. Det er det mest fantastiske rum i kristenheden, og samspillet med de islamiske elementer, der også er, ødelægger ikke, men styrker snarere, at her fornemmer du, hvor kulturerne mødes og kan mødes på fredelig vis.

  40. Af Preben Jensen

    -

    Hej, et svar til Ulf Timmermann er ikke kommet på?

  41. Af hans andersen

    -

    Og så kommer vi til forskellen mellem en muslim og en islamist.
    “muslimen holder benene medens islamisten skærer hovedet af” 🙂

  42. Af Preben Jensen

    -

    Pga. blogfiltret på diverse blogs er en række svar til andre bloggere “forsvundet”……. og indlæg om mafiaers salg af forfalsket medicin, om regeringens totalitære og asociale udspil i år, om en igangværende epidemi i Danmark, om ISIS terror- trusler mod Europa og Danmark, om de yderligere 200.000 eller 500.000 asylanter der er på vej over Middelhavet fra Afrika, om det danske forsvar, om EU og vanvids-tilstande i Sverige, om IT-sikkerheden, om Snaphanen og Den korte avis osv. er blevet droppet, fordi blogfiltret er begyndt at være uberegneligt/ vilkårligt. Vi er trætte af at skrive forgæves.

  43. Af Preben Jensen

    -

    PS: Lige før var DR i gang med en indirekte reklame for det ekstreme feministiske og “anti-racistiske” ligestillingsparti i Sverige. Det opgiver vi også at kommentere.

  44. Af Preben Jensen

    -

    PS: Der er nyt om ISIS på Snaphanen. Noget om “snavsede” atombomber og terror-grupper på vej mod Danmark. På andre netsider er der nyt om hvordan fattigdom, kriminalitet og en række nye sygdomme breder sig i hele Europa.

  45. Af Preben Jensen

    -

    PS: Det fortælles at IS er begyndt at interessere sig for kemisk, biologisk og atomar terror og krigsførelse mod civile. (Snaphanen den 29. ds.)

  46. Af Preben Jensen

    -

    Korte tekster er der stadig plads til, men går man i dybden med et emne…….

  47. Af Jørn D.

    -

    Kan en Moske måske ikke være farlig måske ?
    ja
    Hvad er forskellen
    på en Moske
    og
    en Trojansk “hestestald”

    ironi.mus

  48. Af Arvid Holm

    -

    Menneskerettighedernes religionsfrihed er forbløffende, da en religion kan defineres som hvad som helst af hvem som helst.
    Rettighedernes frie religionsudøvelse er ganske vist begrænset af lovgivningen.
    Men udøvelsen foregår ofte i lukkede miljøer, hvor efterforskning er nærmest umulig.
    Den verbale udøvelse er yderligere beskyttet af den accepterede forudsætning, at forkyndelsen ikke bør tages bogstaveligt.
    Så opfordringer til undertrykkelse, vold og drab skal ikke tages alvorligt.
    Trusler kan bortforklares som forkyndelse.
    Aggressive religioner har optimale forhold.

    Menneskerettighedernes forfattere og lovgiverne har tilsyneladende ikke været i stand til at forestille sig religioner, der er anderledes end de milde former for kristendom, der dominerer i nutidens Europa.
    Både rettighederne og lovene er tydeligvis helt forfejlede overfor barske religioner, der kræver og håndhæver ubetinget lydighed mod en bogstavelig forkyndelse.
    Det forudsættes uden grund, at medlemmer af alle religioner er menneskekærlige individer med fuld personlig frihed, der som sådanne vil og kan fravælge religioner, der ikke er menneskekærlige.

  49. Af Preben Jensen

    -

    Kriminaliteten i Sverige, Danmark og resten af Europa sætter nu den ene rekord efter den anden. Læs 180 grader, Snaphanen, jp og Den korte avis ang. de vildere og vildere tilstande. Især i Sverige er rød galskab og rene wild-west tilstande begyndt at indfinde sig.

  50. Af Bjørn Danh

    -

    Det gør IS-rael’s børnedræbende terrorister også, desværre!

Kommentarer er lukket.