Afstumpet gadevold

Af Kasper Støvring 82

For en uge siden blev en 15-årig pige på vej hjem fra fodboldtræning overfaldet på gaden i København og frarøvet sin røde lædertaske. Pigen blev slået i baghovedet med en stump genstand og fik knytnæveslag i ansigtet. Hun blev efterfølgende indlagt på hospitalet med kraniebrud. Politiet efterlyser bl.a. en mand med nordafrikansk udseende.

 

Episoden er blot en ud af tusindvis af gaderøverier, der årligt begås i Danmark. Andre nyheder har for længst fjernet fokus fra denne hændelse, så lad os for et øjeblik standse op og overveje konsekvenserne af denne type helt ubegribeligt afstumpede gadevold.

 

Vi får da sandsynligvis følgende billede: En glad, aktiv og vellidt pige er nu blevet ødelagt for livet. Hvis hun slipper for fysiske mén, vil hun næppe slippe for de psykiske. Hun vil fremover mærke følgerne af overfaldet i form af depression, nervøsitet, angst og koncentrationsbesvær. Hun vil ikke turde gå alene om aftenen, måske ophører hun med at gå til fodbold, og hun vil få svært ved at følge med i skolen. Længerevarende psykologhjælp vil forhåbentlig hjælpe hende på vej, men både pigen selv, hendes forældre, søskende og veninder vil lide af følgerne i lang tid fremover.

 

Danmark har altid været et meget fredeligt land, men det er måske ved at ændre sig på grund af den dybt uansvarlige udlændingepolitik, der føres af vores politikere. Hvis vi ønsker at beskytte vores børn, må vi se realiteterne i øjnene og gøre noget ved problemet.

 

Hvorfor er det afgørende at vinkle voldskriminaliteten som et udlændingeproblem? Fordi vi ikke kan håndtere problemet uden at erkende de særlige forhold, dvs. den fejlslagne integration, problemet med kulturen; det er ikke kun et socialt problem. Men også fordi det faktisk er muligt at gøre noget ved problemet, ikke det nuværende problem, men vi kan forhindre, at voldskriminaliteten bliver (meget) værre. Ganske enkelt ved at begrænse indvandring fra de lande, hvor voldsmændene hyppigt kommer fra. Se engang på denne liste. Det gælder primært Mellemøsten og Afrika. Helt galt står det til med somaliere, der er ti gange så kriminelle som danskere (personer med dansk statsborgerskab).

 

Lad os se lidt på statistikken.

 

1.069 gange blev en borger udsat for et gaderøveri i 2013 alene i København.

 

1069!

 

Tallet har været stigende i mange år. Dog skal det siges, at politiet nu har sat mere konsekvent ind, så tallet kan være – og er forhåbentlig – faldet sidste år.

 

»Den typiske gerningsmand er af anden etnisk baggrund end dansk i alderen 13-18 år. Det typiske offer en jævnaldrende etnisk dansk dreng« udtaler politiinspektør Jan Bjørn, leder af Station City, Københavns Politi.

 

Er den slags overfald egentlig udtryk for racisme? Intet har vi hørt fra dem, der normalt taler højt om danskernes racisme. Man forestiller sig ramaskriget, hvis tusindvis af udlændinge hvert år blev overfaldet af etniske danskere…

 

Hvorfor disse røverier begås, har TV2 undersøgt her, hvor vi også kan læse noget om de alvorlige konsekvenser for ofrene – samtidig med, at voldsmændene bliver belønnet.

 

Denne type overfald sker som sagt hele tiden, og der har, når jeg har dykket ned i sagerne, altid været tale om personer med udlændingebaggrund, der har begået overfaldene. Her er en episode for nogle dage siden, hvor fem indvandrerenge røvede en 19-årig, og her er omtalen fra sagen i juledagene, hvor et ungt par blev overfaldet og lemlæstet på vej hjem fra juleaften.

Hvad skriver Danmarks Statistik i sin seneste publikation om indvandrere i Danmark?

 

27 procent af de 20-24-årige mandlige efterkommere fra ikke-vestlige lande blev fundet skyldige i et eller flere forhold i 2013.

 

Vi tager den igen: Mere end hver fjerde.

 

Det er især den grove kriminalitet – overtrædelse af straffeloven, herunder vold, voldtægt, røveri, drab og den slags – efterkommere står for, altså ikke relativt ligegyldige ting som trafikforseelser. Man kan læse videre her.

 

Som jeg tidligere har skrevet (i linket er der yderligere dokumentation):

Hertil er der for det første at sige, at efterkommere er langt mere kriminelle end indvandrere (det går altså i den forkerte retning).

For det andet skal der meget til, før man overhovedet får en dom.

For det tredje: Rigtig megen kriminalitet især i ghettoområder bliver overhovedet ikke anmeldt. I visse indvandrerbelastede bydele er det op mod hele 90 procent. Der er altså et meget stort mørketal.

For det fjerde: Samtlige ikke-vestlige grupper tæller med. Men f.eks. kinesere har det laveste kriminalitetsniveau blandt udlændinge (og lavere end dem med dansk oprindelse). Så vi kan kun gisne om, hvad det reelle tal er for de efterkommere, der er mest kriminelle, dvs. dem med oprindelse i Afrika og Mellemøsten.

 

Den farlige kriminalitet har altså især med udlændinge at gøre. Forhenværende drabschef Ove Dahl har i sin seneste bog skrevet, at der optræder et udenlandsk klingende navn i 95 procent af alle sager om grov, personfarlig kriminalitet; over halvdelen af alle voldtægter begås af udlændinge; til trods for, hvad vi hører, er lige præcis den alvorlige, personfarlige kriminalitet ikke faldet. Det skriver bl.a. en forhenværende afdelingsleder på døgninstitution for kriminelle unge: Fra 2011 til 2013 er der sket en markant stigning i røverier begået af unge: 13 pct. på Fyn, 16 pct. i Århus og ikke mindst 22 pct. i København; masser af voldssager optræder slet ikke i Politiets statistikker:

 

“Jeg både tror og ved, at der er mange sager, der burde være journalført som for eksempel gaderøverier, voldssager eller sædelighedssager, som man i stedet journaliserer som en ‘undersøgelse’. Det betyder, at sagen ikke optræder i politiets statistik, siger Johan Kofod, der er fællestillidsmand i efterforskningsenheden i Københavns Politi.”

 

Bag alle disse abstrakte gal gemmer der altså sig virkelige mennesker, der må leve med store sår på sjælen på grund af den afstumpede voldskriminalitet.

 

 

Opdatering 10/2 fra Berlingske:

For sjette år i træk stiger antallet af kriminelle udlændinge, der er fremstillet i Københavns dommervagt med krav om varetægtsfængsling. I 2013 blev 2.854 personer fremstillet i Dommervagten. 2.148 af dem var udlændinge.

82 kommentarer RSS

  1. Af hans andersen

    -

    Nu er folk jo ikke onde fordi de skærer hovedet af sagesløse, de retter sig bare efter deres overtro 🙂

  2. Af Arvid Holm

    -

    “1.069 gange blev en borger udsat for et gaderøveri i 2013 alene i København”

    Stakkels mand!!

  3. Af E. Larsen

    -

    Hvor har du dog ret “Jens Erik Jensen” . Præcis det som du skriver har jeg skrevet flere gange før. (Så nu kommer nok SS, JH, LP, FA og flere og kalder os – at vi er én person!) Åbenbart er det deres eneste syge argument mod demokratiske danskere. Men igen, ja også jeg var ung i 50-60’erne og det var bare skønt. I min kommune var det alvorligste man kunne skrive i den lokale avis, at der havde været et cykeltyveri ved vores bibliotek!!!!!!!!!!!! Intet andet – ingen hjemmerøverier, ingen knivstik, ingen narko, ingen hætteklædte o.s.v. os.v. – Alle danskere var TRYGGE. I dag ingen , ingen danskere kan være trygge og de bliver nedgjort uafbrudt af politikerne.

  4. Af soeren soerensen

    -

    AF ARVID HOLM – 11. FEBRUAR 2015 18:10
    “1.069 gange blev en borger udsat for et gaderøveri i 2013 alene i København”

    Stakkels mand!!”

    Aabenbart ifoelge debatten kun noget der kan overgaa en en mand fra DF, saa vi andre burde vaere sikre..Hans Hansen sagde saavidt jeg erindre at han blev overfaldet 1245 gange paa hans arbejdsplads som IT ansvarlig paa en psykiatrisk institution sidste aar..Om det var pr. email af ex-kaerester eller medpatienter alle vides ikke men de er med i statitstikken.

    Ogsaa et indlaeg i filteret..

  5. Af E. Larsen

    -

    Er der lukket for demokratiske indlæg lige nu?

  6. Af John Laursen

    -

    Claus Andersen omtaler d. 10/2 kl. 21.20, Berlingskes kronik ” Religiøs infektion i daginstitutionerne “. Denne kronik er som han skriver, fremragende. Jeg vil opfordre jer alle til at læse den. Og jeg vil opfordre alle som forstår at det er en modbydelig politik overfor danske børn som partiet Venstres Pia Allerslev sammen med venstrefløjen og radikale fører i Københavns kommune.
    Skriv mails til Inger Støjberg og andre ledende venstrepolitikere og spørg dem hvad meningen er med denne modbydelige politik mod danske børn som Pia Allerslev på Venstres vegne fører i København` kommune.
    Spørg venstrepolitikerne om de tror at de kan slippe af sted med en sådan politik og blive Danmarks største parti ved det næste folketingsvalg.

  7. Af Erik Lar sen

    -

    Ja, Jens Erik Jensen, jeg ved ikke hvad der sker, men jeg har ikke fået lov til at erklære mig 100% enig med dig i dit indlæg, eftersom jeg faktisk tidligere har skrevet præcis noget lignende med en tilføjelse af at i min kommune var det værste der skete at man skrev om “cykeltyveri ved vores bibliotek”!!! Det var også i 50-60’erne. Alt var trygt – en tilsløret så man ikke nogensinde – hoveddøren kunne man lade stå åben o.s.v. o.s.v. Jeg ville også, hvis jeg var ung i dag tage til et helt andet land. jeg er helt helt enig.

    “Af Jens Erik Jensen
    – 11. februar 2015 13:17
    Jeg er vor herre og mine forældre taknemmelige for, at jeg var dreng i halvtredserne og tresserne, hvor der ingen vold var.Mine forældre låste ikke fordøren om natten.Man kunne bevæge sig frit omkrig uden at blive overfaldet af indvandrerbander, som man dagligt ser i dag.Vi kan takke de svage politikere fra især S,SF og de radikale, at Danmark i dag er et land helt uden beskyttelse af mennesker, som bliver udsat fra hjemmerøverier og vold.Hvis jeg var ung i dag ville jeg udvandre fra et land som Danmark, som er i total opløsning. p.g.a. den stupide masseindvandring fra mellemøsten.”

  8. Af Christian Haugaard

    -

    Problemet er selvfølgelig den allestedsnærværende religion islam, der som en totalitær, menneskeundertrykkende, facistoid religion er totalt uforeneligt med et vestligt sekulært demokrati. Muslimer er grotesk overrepræsenterede i alle negative statistikker og i Vesteuropa er vi ved at bukke under for en islamisk flodbølge, der desværre allerede har forårsaget uoprettelige varige skader på såvel statskassen, kriminalstatistikkerne, demokratiet og IQ-arvemassen

  9. Af jens Holm

    -

    Meget kort konklusion fra A E- 11. februar 2015 14:12 .

    “Statistikken kan ikke bruges til noget”.

    Det bliver den. Man bruger netop masser af statistik, fordi det kan bruges. Men her på disse sider vrimler det også med, at statistik også kan misbruges og en masse mennesker netop enten ikke ønsker eller ikke kan læse disse tal,

    Støvring skriver fx om de mange ikke rapporterede overfald/røverier. Omvendt ved man altså, at en række anmeldelser er direkte falske.

    Tager man voldtægt/pædofili/incest – Så er 30% direkte falske. En meget, meget stor del af dommene er pure frifindelser, men tilbage står også mange “ved ikke”, hvor bevisbyrdens er ord mod ord.

    Man kan også i den boldgade tage den med særregler for mænd i daginst. Her viser statistik og grundige undersøgelser, at halvdelen af gangene, så er det jævnaldrende børn 40% og kvinder 10%. Så man garderer sig altså ikke mod haldelen af forbrydelserne.

    Dernæst er de yderst få fra pædagoger/lærere – 1-2 om året. Alligevel har folkemeningen så formået at begrunde og overdrive sin bekymring. Ja, der er flere, men det er fra tilfældigt ansatte – ikke OS(er ikke i erhvervet mere).

    Her burde statistikken i den grad netop anvise, hvor der kan sættes ind og bedre fremfor den kollektive, der jo endda slet ikke dækker, hvad Vi pædagoger heller ikke bryder os om..

    Er så personligt glad for DNA i en række sammenhænge virker yderst nyttig, men det kedelige er jo, det ofte først nytter, når man skal finde den kriminelle – bagefter.

    For mig er vejen til mindre kriminalitet af den på gadeplan ofte af social karakter. Den burde man være langt bedre. Det er min fornemmelse, at både kriminalitet og fundamentalisme vokser, når man kommer under stadigt pres. Det er så, vad man ser meget af her. Noget er sandt nok, men så burde man holde sig til det i stedet med: Hvad er din danske titel – Lokumsdigter.

    Og så er det tydeligt på disse sider, man helt springer resten af de kriminelle over, selvom de er flest i hoveder. Vi har så for milliarder og atter milliarder af skattesnyd og restancer. Hvorfor maler Dybbøl mølle så langsomt lige med det. Man har endda sat den almindelige kontrol ned, trods man ved, der ikke betales, som der skal.

    Som jeg lige opfatter disse restancer, så kan andre komme i spjældet for nogle 1000 kroner og her er der tale om en hel stabel af sygehuse, broer og Metro til Nordjylland med fri bar.

  10. Af P Jonsen

    -

    Bare i 2014 kom mindst 65.000 indvandrere ind. (udgifterne til samtlige er nu omkring 100 milliarder kr. om året) Hvad de tusinder af indbrud og overfald angår, er de radikale og S ligeglade.

  11. Af A E

    -

    Det, jeg mener, er: Den pågældende statistik om kriminalitet fordelt på danskere/ vestlige/ ikke-vestlige tiltalte og dømte er ufuldkommen, fordi grunddata ikke er i orden!

    Jeg har selv arbejdet en del med statistik og finder, at det generelt er et udmærket værktøj til at belyse et emne på en kort og overskuelig måde.

    Men hvis grunddata er tvivlsomme – herunder ikke entydige – så er sådan en statistik ubrugelig!

  12. Af Henning Svendsen

    -

    Jens Holm selvudnævnt expert-ja vi husker i 68 hvor i udråbte jer selv som herrefolk!-børnemagt -børnemagt -ja råbet genlød over hele landet assisteret af de Røde trængte i endda ind i flere børnehaver og smed personalet ud
    Storbyens børnehaver blev en mindre udgave af Istedgade og en hær af gadeunger blev udklæget på samlebånd.
    At disse Pædagoger selv befinder sig på børnehavestadiet det kan læse Hos Jens Holm.

  13. Af jens Holm

    -

    Til A E – 11. februar 2015 14:12.

    Når Du skriver grunddata ikke er i orden, så handler det om, de ikke dækker dine meget specifikke behov.

    Jeg skelner helst ikke mellem religioner eller mangel på samme. Du vil gerne have det på religion, men det allermeste handler slet ikke om religion, som jeg opfatter det.

    Så jeg skelner danskere uanset religion, folk med varigt ophold og folk med midlertidigt ophold som flygtninge eller som turister(fx rumænere). På samme måde kalder jeg altså helst ikke nogen for indvandrere, når de og deres børn faktisk er født her og endog har dansk statsborgerskab.

    Der findes dog sobre undersøgelser om det, der rører din lille Hassan. De mest kendte er en række undersøgelser og rapporter fra DREAM(statens) og Rockwool.-fonden.

    Der er andre nu og da, men ofte er de dybt farvede og konkluderer udfra dybt sorteret information. Visse ting fra Cepos er ok, men man skal lige have hørelæsebrillen på, for de konkluderer også gammeldags liberalisme oveni.

    Det manglende entydige og manipulation har jeg faktisk givet et eksempel på, nemlig den megen virak om den store kriminalitet i Tingbjerg. Her var der tale om uhyggelige store tal Politiet efter 3-4 år havde halvveret. Der var således ikke belæg for dem. Der havde været, og der var reageret – måske lidt langsomt.

    Samme sag med fremskrivning af især syrere, hvor man havde snuppet de sidste 2 eller 3 års tilstrømning og fremskrevet dem. Men duer slet ikke. De ekstreme tal er jo ofte ikke varige – Og fremskrev man disse, så var der i år 3000 omkring 5 milliarder syrere i Danmark.

    Selvom man så tog 10 års tilstrømning og fremskrev, så gav det måske nærmere 5 mio. år 3000. Og så er det bare, jeg spekulerer på, hvem der så vil være glade, for så mange syrere er der slet ikke til de forskellige lande. De er vist kun 25 mio. og svenskerne alene snupper vel så 10. Det er lige ved, man må bede dem om at sætte fødselsraten op.

    Slutteligt mener jeg, der til din oplysning faktisk findes præmisser/forbehold for Danmarks
    statistiks tal, og det er mange linjer.

    Et par klassikere. Forbruget i Sovjet af kondomer eksploderede, men det var fordi, man ikke kunne få de gummier til sutteflasker. Der hugges brænde. Er det fast arbejde eller er man på ferie.

    Man ved også fra Bosnien og andre steder, at forsøger noget at tyre en og forårsager en masse døde, sårede, voldtagne, så får man større forsvarsvilje og religion baseret på de mange møder til begravelser og på sygehusene.

    Ingen ville støtte dem, og så fik man dannet den bosniske hær baseret på uddannelse og aktiv deltagelse af 1000 hærdede Al Kaida folk og penge fra Mellemøsten. Dette er yderst målbart og har ikke gjort nogen noget godt. Og hvem skabte så Al Kaida.

    Tager man de fleste af de danske frihedskæmpere, så var de fleste meget unge, der ikke lyttede til regeringen trods forhøjede straframmer. Derfor er det sådan set heller ikke mærkeligt nogle få af dem tager til Syrien og Irak, for at hævne, de har måttet flyttet herop.

    Nu har man så på den mest latterlige måde dels fået en strammerpakke. Når Du strammer garnet, kvæler Du jo barnet. Ofte får man faktisk den modsatte effekt, så flere tænder af.

    Det er en grundlæggende fejl i den herskende tænkemåde. Man benytter netop hverken erfaringer eller statistik trods talrige eksempler både i Vores egen og andres historie. Man holder sig til dogmet om, man kan tyre folk inkl. at konfiskere deres identitet(pas).

    I stedet burde man skaffe 12.000 praktikpladser – fast arbejde – og Ungdomsboliger til dem og de øvrige.

  14. Af soeren soerensen

    -

    A.E

    Et velkendt tema denne med “at naar statistikken ikke passer ind i graemmet er den falskt og naar den passer er den rigtigt”…Det er foerste kursus paa Pol Scient.
    Vi saa et eksempel med Stoevrings 27% som dog passer men blot undladte at naevne sammenligningstal som 11% i etniske for afstumpet gadevold i gruppen 20-24..Den brugte model denne gang hedder “den selektive statistik, uden helhedsblik”som passer bedst for at opnaa den oensket effekt.”..

    Men ignorere totalt Socio-oekonomiske forhold og borgerlig penge kriminalitet som jo ogsaa forvolder denne poebel kriminalitet..Saa altsaa vi maa faa ryddet op i toppen og skrabet flere penge ind der der satser paa bundens muligheder. Naar men ender med en generation af tv3/tv2 kiggere og borgerlige avis laesere er alt haab slukket..

  15. Af P Jonsen

    -

    Avisen har godt nok helvedes travlt med at manipulere debatten. Hvor er I dog udemokratiske/radigale.

  16. Af P Jonsen

    -

    Hvorfor kan en tosse som Soeren Soerensen altid komme på. Er der et åndeligt slægtskab mellem ham og dem der redigerer?

  17. Af Bent Christensen

    -

    Jens Holm er en af de ræverøde ignoranter der søger at bortforklare at Danmark er et samfund i opløsning. Han vil sikkert fryde sig hvis det ender med danskhedens og danskernes undergang.

  18. Af A E

    -

    Jeg har ikke med et eneste ord nævnt religion – det er heller ikke det, den “officielle kriminalstatistik” skelner imellem!

    Det er jo etnicenitet, det drejer sig om. Fordi 2., 3, generations indvandrere har dansk borgerskab, er de ikke etniske danskere – derfor bør de i Danmarks offentlige statistik ikke betegnes som sådanne, men som efterkommere af ikke vestlige indvandrere!

    Enhver idiot – bortset fra SS og JH – burde vide det ved jævnligt at følge med i nyhederne.

    2. generations indvandrere bliver nævnt i utallige tilfælde i forbindelse med kriminalitet – men de forskellige medier, der tør nævne det, er de utroværdige?

    Eller er det de, der af “politisk korrekthed” ikke vil give fyldestgørende oplysninger????

  19. Af soeren soerensen

    -

    A og E@

    “I statistikken kan befolkningen opdeles i tre grupper afhængig af deres oprindelse: Personer med dansk oprindelse, indvandrere og efterkommere.
    En person har dansk oprindelse, hvis han eller hun har mindst én forælder, som både er dansk statsborger og født i Danmark. Hverken indvandrere eller efterkommere har én forælder, som både er dansk statsborger og født i Danmark. Forskellen mellem indvandrere og efterkommere er, at indvandrere er født i udlandet, mens efterkommere er født i Danmark.”
    dst

    axel eriksen/j. hansen..Maa indroemme at jeg laeste tallet “oprindelse” som etnisk Dansk..Eller mindst en etnisk Dansk foraelder.
    Og betyder naturligvis at statistikken skal udvides saa tallene bliver mere praecise.
    saa giver dig ret.

    DST skriver at de begynder nu paa statistik om boern af efterkommere og det bliver interessant at foelge men skal naturligvis deles op i etnicitet saa men kan traede ind og loese eventuelle problemer via at beskatte toppen af indtaegsgrupper saasom revisore i tide og faa rettet op paa problemerne hvor de er..Men boern af efterkommere som mestendels er i 0-10 aars alderen idag kan ikke forventes at slaa velbjaerget revisore ned i Hoeng endnu.

    MEN….
    “Børn af efterkommere er født i Danmark og har forældre, hvoraf mindst én er
    efterkommer, og ingen af forældrene har dansk oprindelse. De er opdelt i to grupper,
    børn af efterkommere-D og børn af efterkommere-E.
    Børn af efterkommere-D er normalt kategoriseret som personer med dansk
    oprindelse, da mindst én forælder er efterkommer med dansk statsborgerskab.
    Børn af efterkommere-E er normalt kategoriseret som efterkommere, da ingen af
    forældrene har dansk statsborgerskab.”
    http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/19004/indv.pdf

    Lader dog til at DST ikke har planlagt det saaledes og det er soelle ja.

    Uden tvivl er der en overrepraesentation men er jo heller igen umulighed at den skulle vaere lavere i boern af efterkommere med statsborgerskab mv end over for etniske Danske. Saa problemstillingen er saadan set at vi ikke kan bruge statistikken til meget andet end Soeren soerensen/Kasper stoevring statistik AS i tallene for “dansk oprindelse” ogsaa maa men vaelge eller gaette sig til hvilken er rigtigt..Og det er naturligvis for soelle.Og derfor kan vi heller ikke bruge din kommentar til andet end gaetterier..

    Stoevring du har en ikke publiceret kommentar i dit sidste indlaeg..

  20. Af A E

    -

    SS, min besked er kun:

    Der findes ikke en (officiel) offentlig statistik, der er troværdig, når etnicitet skal sammenkobles med kriminalitet!

    Og jeg vil ikke gætte på noget som helst – men en præcisering og større entydighed vil nok variere billedet!

    Tak SS, fordi du har gjort dig den ulejlighed, at sætte dig ind i klassificeringen/ rubriceringen af danskere i “Statistikken”!

  21. Af Hans Hansen

    -

    Det er meget enkelt.
    Indvandrere, og børn af indvandrere (nydanskere), er statistisk mere kriminelle end end “gammeldanskere”.

    Det betyder ikke andet end man er nødt til at reformere indvandringspolitik, hvis man mener det alvorligt at man vil nedsætte og beskytte landet mod kriminalitet inklusiv sociale omkostninger.

    Det medfører blandt mere, at indvandring skal tilpasses landets behov. DVS at den skal ske på landets præmis før indvandreres.

    Alt andet er intet mindre end bullshit.

  22. Af soeren soerensen

    -

    A og E@

    Ja, statistikken er for soelle saa, da men bliver noed til at faa oprigtigt undersoegt alle forhold..Saa mht. de “84% af al kriminalitet begaet af personer med Dansk oprindelse” som DST kom frem til ved vi ikke om folk af udenlandsk etnicitet foedt og opvokset her af statsborgere fra udlandet har en hoejere eller lavere kriminalitet end deres faedre og bedstefaedre eller etniske hvide Danskere..Saa tallet kunne sagtens vise en overrepraesentation af etnisk hvid Dansk kriminalitet over for anden i Dansk oprindelse kriminalitet…

    Naturligvis havet det vaeret godt at vide om der ogsaa skulle satses flere resourcer paa disse for at faa dem med paa bandwagon..Og tallet kan saa kun vaere vejlendende saa da jeres gaetterier men staekrt fremfoedte mening om at de udenlandske foedte statsborgeree har stoerre kriminalitet i den gruppe ogsaa ikke kan bevises..Den kan vaere lavere, hoejere eller samme krimiinalitets niveau som etniske..

    84 pct. af al kriminalitet bliver begået af personer med dansk oprindelse. Indvandrere og
    efterkommere fra vestlige lande står for 3 pct. og fra ikke-vestlige lande for 13 pct.
    Uanset herkomst er kriminalitet klart mest udbredt blandt mænd, som samlet udgør otte
    ud af ti dømte for kriminalitet. Kriminalitetshyppighederne er generelt højest for personer
    under 40 år. Særlig høj er andelen blandt de 20-24-årige med en kriminalitetshyppighed
    på 11 pct.”

    Der er saament ingen igen der siger at Stoevrings tal paa 27% er forkert i aldersgruppen 20-24 aar, blot at den bruges “selektivt uden helhedsblik” og ikke sammenligner de andre tal hvilket jo blot foere til at DF’ere med svage nerver gaar amok i had og desperation fra statistikker baseret selektivt uden helhedsblik

    En stram og oprgtig indvandring som vedroere alle samfundsgrupper fra EU, AFrika og verden er noedvendig nu saa vi kan faa satset paa alle de frasorteret der allerede er her. Men VKO mere end fordoblet antallet af indvandrer til DK pr. aar end Nyrups regering..Et tal nogenlunde beholdt af den siddende regering..Saa det er ligegyldig mht hvilket blok men stemmer mht indvandring..

  23. Af Hans Hansen

    -

    I stedet for at læse statistik, der tager hensyn til så mange faktorer, at den mister betydningen for andre end statistikkere, så kik på andelen af fængslede.

    I åbne fængsler er andelen af indvandrere og børn af indvandrere (efterkommere), samlet set, dvs både fra vestlige og ikke vestlige lande, inklusiv med dansk statsborgerskab, varierende mellem 30 – 40 procent.

    Denne procentdel er ud af landets samlede antal indvandrere og nydanskere på ca 11 procent. Altså estimeret gennemsnitlig 35% straffefanger ud af en befolkningsandel på omkring 11%.

    Fordi sådanne tal aldrig helt kan være præcise, men kun vejledende, så giver de et tilstrækkeligt overblik over hvor mange der er tale om, såvel som virkningen af indvandringspolitik.

  24. Af P Jensen

    -

    Hr. SS, Jens Holm og lignende kan rigtig brede sig på denne og andre blogs, mens systemkritikere undertrykkes på de fleste blogs. Hvad er meningen med det?

    Bortset fra det er det klart at de rødradigale, R og S, med glæde udplyndrer danskerne for ALT, for at skaffe penge, boliger og plads nok til de hundredtusindvis af afrikanere, arabere og andre “nydanskere”.

  25. Af soeren soerensen

    -

    “30-40%”….

    Eller bare 10-90% for at vaere sikker at det er inde for rammerne..

    MHT et subjektivt bedoemt statistik tal om antallet af faengslet udenlandske i DK er tallet ikke mere praecis end hvis der skulle vaere tosser ansat i psykiatrien som laver undersoegelser af tosser paa institutionen og glemmer at indberegne sig selv.

    Isaer ogsaa fordi der i tallet ikke tages hoejde for “white collar” borgerlig pengekriminalitet som gaar ustraffet idag og blot modtagere boedestraffe..White collar er passende ogsaa da det er “white people” kriminalitet i Danmark i sin mestendelshed naar men ser paa omfanget og stoerrelsen af beloeb..3-400 milliarder stjaaldne kr. ligger der i Svejts og Luxembourg og Skat har ikke engang faaet de soelle 4,7 milliarder retur fra HBSC fra sidste maaned i svejts efter den forfaerdelige Benny Engelbrecht fra S’s hoejrefloej tog over..Ikke en skid har den mand gjort.

    Hvilke straffe faar en muslim og en hvid etnisk-som i laengde-for en kriminalitet af samme betydelse og stoerrelse? Som i USA hvor en sort er 7 gange mere sikker paa at faa doedsstraf end en hvid med samme bevismateriale? Maaske i DK kun 3 gange haarde? DST mangler naturligvis mange statistikker paa omraadet og denne kunne uden tvivl vaere interessant.

    A og E@
    Du er forresten ogsaa frikendt for at vaere J. Hansen..Det er Kim Olsen som jeg kan aflaese af hans kommentare i HDP hvor mine kommentarer ikke kommer igennem for oejeblikket. dog i et finere sprog end foer. Saa mangler vi bare at han skriver her saa bliver Stoevring rigtig glad. 🙂 Han har igen kun Soeren Soerensen og Jens Hansen i hovedet og skriver kun angaaende dem som en anden stalker….Lidt ligesom dig selvom du naturligvis ogsaa er interesseret i Venstres omdoemme..Men saglig diskussion er muligt her og der med dig ihvertfald.

  26. Af Erik Larsen

    -

    Helt enig Hans Hansen, men tænk, at vi HAR – ja, jeg ved ikke hvor mange, – men jeg er bange for at der ER mange der er totalt uvidende om de medie-manipulationer med tallene. Og igen om man er 1., 2., 3., generation indvandrer og for længst har fået dansk statsborgerskab er da fuldstændigt ligegyldigt. Hvis disse personer ikke integreres eller bor i Ghettoer, går i Moskeen hos Imamen o.s.v. så er det sgu da fuldstændig som en ny asylansøger el. lign. Der ER og BLIVER aldrig danske. Men vi har EL, S, SF, R der tror det. Og – uhyggeligt, de har næsten flertal! – Og de FÅR jo klart flertal om føje år med fødselstallet for “de anden-etniske”. Hvis jeg var ung…………………… Gud, hvor er de dog skrækkeligt – såå ville jeg rejse til USA, Australien, eller langt væk fra EU og DK.

  27. Af soeren soerensen

    -

    De fleste 3-4 generations indvandrer -og nu snakker vi naturligvis om muslimer kun-da det er eneste omraade der interessere her i bloggen..Bliver over tid lige saa ateistiske og fornuftige som de herboende Dansker..De bliver naturligt “af-muslimiseret” af den flotte ateistiske Danske kultur med raaderum til alle..Alle “fra muslimske lande” jeg kender har allerede taget vejen og sagt farvel til Allah..Jeg havet heller ikke haft taalmodighed ellers..

    Men det er muligt at oenske en stram indvandring alligevel..Vi mangler at faa de allerede invandret til at oenske dette ogsaa, for det er isaer dem der kommer til at betale prisen for endnu mer indvandring og dette oenske kommer ogsaa i naeste generation tror jeg..Men vi kan naturligvis ikke vente en generation..Der bliver kun faeere og faerre arbejdspladser i fremtiden inde for alle fag.

    Som stod at laese i Metro igaar er der nu 3o.ooo udenlandske studerende der modtager SU i Danmark..Istedet for at uddanne vores egne statsborgere er vi igang med at uddanne det fattige Europas, Kinas Mv..Forestil jer hvad 3o.ooo flere hoejtuddannet Danskere ville have betydet for Dansk oekonomi og statsborgerne selv? Paa laege og tandlaege studiet er op til 30% udenlandske studerende og der bliver ifoelge mange maalinger mangel paa begge grupper i fremtiden.

    Erik Larsen
    DF’s nyeste tulleide er at at stoppe alt Engelsk undervisning i Danmark.
    Hvilket betyder at kun Danskere med katoffeltalende Tysk og Engelsk skal handle med udlandet i fremtiden og at de ikke maa have ret til at forstaa det jo meget stoerre undervisningsmateriale der ligger i det store sprog Engelsk i uddannelser.

    Hvis nu ideen var at det var for at stoppe udenlandske studerende kunne jeg stoette op om tanken til noed… Men nej det drejer sig om at Dansk skal vaere et verdenssprog som resten af verdens befolkning skal tale fyldestgoerende.Hvis vi nu blot kunne faa det udenlandske tal ned paa en kvote med 3ooo og 27000 flere statsborgere ind, ville dette have vaeret endnu mere fornuftigt.
    http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7447403/Dansk+Folkeparti+vil+lukke+uddannelser+p%C3%A5+engelsk/

    “Og de FÅR jo klart flertal om føje år med fødselstallet for “de anden-etniske”
    erik larsen

    jA, DF racen vokser og vokser dag for dag i Danmark..Den manglende uddannelse eller nogen gange blot kaldt dannelse i slang har medfoert en ny underrace af etniske homogene hvide Danskere..Det er der ikke tvivl om..

  28. Af A E

    -

    Jeg har forsøgt at skrive nogle saglige indlæg her på bloggen om den mangelfulde offentlige statistik – og har erfaret, at hos visse har det båret genklang!

    Lad os så få en en offentlig statistik, der kan bruges til noget!

  29. Af A E

    -

    I øvrigt må jeg give Hans Hansen ret. Det antal, der sidder fængslede for grovere kriminalitet, er naturligvis en indikation – men de, der kun får en betinget dom – hvor er de ?

  30. Af A E

    -

    Når Jens Holm er færdig med sine pædagogiske studier i Tingbjerg – så kunne han måske forlægge sine studieture til det indre Købehavn!

  31. Af soeren soerensen

    -

    A og E@

    ‘men de, der kun får en betinget dom – hvor er de ?”

    Borgerlige pengebedragere taeller hoejt i denne statistik ja. Endda i den der hedder “ikke kriminal” med en lille boedestraf..De skal naturligvis disse liberalister over i kriminalstatistiken..Samfundet straffer generelt overhovedet ikke borgerlige med langt vaerre kriminalitet i samfundsomkostninger end roede da “Blue collar” eller fattigdomskriminalitet er afledt af borgerlig “white collar ” kriminalitet helt og altdeles med floejshandsker paa i systemet..

    Det er vel ligesom terroangrebet..Den er jo afledt af Israel og vestens indblandelse i muslimske lande..Korrekt at vi maa laere dem at adskille sjove tegninger fra hvad er tilladt paa deres territorium og hvad er tilladt paa vores..Og dette goeres jo ved at “af-muslimisere”, “af-kristenisere” og “af-joedisere” m.fl.. troende.

    Din kritik af tallene for 84% af al kriminalitet begaaet af mennesker “med oprindelse” i Danmark hvori du uden tvivl som mange andre mener at den er baseret ogsaa i hoejre grad paa indvandrerkriminalitet har ingen beviser paa sig..Over tid er det mest sikkert at kriminaliteten er lige saa lav som for “etniske homogene danskere 🙂 hvis ikke mindre). Derfor er det noedvendigt med mange flere statistikker paa omraadet som fx ogsaa straffe givet ift samme bevismateriale af forskellige hudfarver og religioner. Usa har lavet saadanne statistikker foer. Floejshandskerne skal naturligvis af paa omraadet da statistikker er en god samfundsindikering paa hvad der mangler.

  32. Af LestTarovaft LestTarovaft

    -

    Because the spleen destroys red cells removal of the spleen usually improves this anemia.Other imaging tests that may be done when needed include CT scan Doppler flow studies MRI The following blood tests may be done Ca test to look for possible cancer if you have an abnormal ultrasound or are in menopause Hormone levels such as LH FSH estradiol and testosterone Pregnancy test Serum HCG Treatment Functional ovarian cysts often dont need treatment.Precipitating factors a. antabuse Less commonly Hashimotos disease occurs as part of a condition called type polyglandular autoimmune syndrome PGA I along with Adrenal insufficiency poor function of the adrenal glands Fungal infections of the mouth and nails Hypoparathyroidism underactive parathyroid gland Symptoms Constipation Difficulty concentrating or thinking Dry skin Enlarged neck or presence of goiter Fatigue Hair loss Heavy and irregular periods Intolerance to cold Mild weight gain Small or shrunken thyroid gland late in the disease Other symptoms that can occur with this disease Joint stiffness Weight gain unintentional Swelling of the face Note There may be no symptoms.

Kommentarer er lukket.