Tillidssamfundet i forfald

Af Kasper Støvring 102

 

 

Jeg medvirkede i DR2’s Debatten torsdag aften (se hele udsendelsen her), hvor jeg udtalte, at vi er på vej mod en katastrofe, intet mindre. Det viser sig ved masseindvandringen og den mistillid og kriminalitet, den fører med sig. Et konkret eksempel: Forleden blev en ung pige antastet af en mand med ”anden etnisk baggrund” i min hjemby Hammel i Østjylland. Manden ønskede sex med pigen, men hun vristede sig fri og løb skrækslagen hjem til sine forældre. Episoden er bestemt ikke enestående, heller ikke i Hammel, kan man læse i de efterfølgende diskussioner på Facebook. Nu har politiet ikke fundet gerningsmanden, så vi kan ikke udtale os fuldkommen skråsikkert om episoden. Men mit anliggende i dette indlæg er at overveje nogle konsekvenser for vores tillidssamfund med baggrund i en hændelse som denne.

 

Jeg er som sagt selv vokset op i Hammel og derfor smerter det mig dobbelt at se, at den slags kvindeovergreb nu også er nået til min hjemby. I al den tid, jeg boede i byen, fra børnehaveklasse til jeg var færdig med gymnasiet, oplevede jeg aldrig den slags. Der fandtes ikke steder i byen, man ikke kunne bevæge sig hen af frygt for vold og voldtægt, hverken dag eller nat, hverdag eller weekend. Hammel var en eksemplarisk dansk by: Fredelig og præget af tillid mellem de 6-7000 indbyggere.

 

Sådan er det åbenbart ikke længere, og det er trist at iagttage, hvad der er konsekvenserne af de overgreb, der følger med indvandringen af især mænd fra Mellemøsten og Afrika. Frygten for overgreb medfører nemlig, at piger ikke tør at opholde sig bestemte steder alene, slet ikke om aftenen og natten, måske kun to og to, og måske ikke engang det. Forældrene på Facebook opfordrer nu til, at man beskytter sine børn og bl.a. downloader en app til mobilen, kaldet 112, der kan bruges i forbindelse med nødopkald til politiet.

 

Med tiden lærer man således at leve med de nye vilkår, man tilpasser sig, tager sine forholdsregler og glemmer måske alt det, der er gået tabt. For der er tale om stykke kulturtab, når tilliden til andre forsvinder. Man nyder ganske vist formelt set mange friheder, men i praksis er friheden gået tabt på nogle væsentlige områder. Man kan ikke bevæge sig frit, man stoler ikke på andre i samme grad, frygten har fået tag i pigerne, drengene og deres forældre.

 

Masseindvandringen medfører et forfald i tillidssamfundet. Episoden er jo netop ikke enestående. Men behøver blot at tænke på skændslerne nytårsaften, hvor tusindvis af overgreb blev anmeldt i bl.a. Tyskland og Sverige. Men hver dag har sine plager, også i Danmark. I går blev en pige således overfaldet i Silkeborg (der i øvrigt ligger nær Hammel) og truet med en kniv. Også hun undslap mirakuløst fra at blive voldtaget af en ”afrikansk udseende” mand.

 

Der er sket mere end en fordobling af antallet af asylcentre på kun et år. Ikke alle migranter er voldsmænd, selvfølgelig ikke, og mange af migranterne er reelle flygtninge (ifølge Eurostat kommer cirka 20 procent fra Syrien ifølge tal fra sidste år), herunder er der en del børn og kvinder, selv om de fleste er mænd. Flygtninge, især de svageste af dem, skal vi hjælpe. Men vi skal først og fremmest beskytte vores egne. Derfor: Ingen indvandring fra Afrika og Mellemøsten, ingen asylbehandling i Danmark. Hvornår foreslår vores politikere det?

 

Og så skal vi også lige huske, at Danmark stadig er verdens bedste land, hvis vi ser på en værdi som sammenhængskraft. Danmark er et fredeligt land, som jeg skrev om i min fredagsklumme.

 

Sagt på anden måde: Vi har rigtig meget godt at miste.

 

Undersøgelser om almindelige muslimer

 

I Debatten diskuterede jeg med behjertede mennesker, som efterlyste undersøgelser om almindelige muslimers religiøse holdninger. Det blev desuden antydet, at flere og flere muslimer udvikler sig i sekulær retning.

 

Det forstår jeg ikke, for der er flere gode undersøgelser, der giver et klart billede, og billedet er et andet: Flertallet af alle muslimer, ifølge Wilke 77 procent, mener, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud, og ikke nok med det: Det er en markant stigning siden undersøgelsen fra 2006. Den store WZB-undersøgelse fra Tyskland viser det samme høje tal. Kilderne findes i dette indlæg.

 

Med andre ord bliver integrationen ikke forbedret, men derimod forværret år for år på afgørende parametre. Efter udsendelsen har jeg bemærket, at flere stiller spørgsmål ved undersøgelserne, og de henviser bl.a. til Detektors gennemgang af mine påstande om WZB. Men Detektor har INTET rokket ved min udlægning, hvilket jeg har skrevet udførligt om her. Mine egne betragtninger kan suppleres med de gode spørgsmål, som Jaleh Tavakoli, der er barn af forældre, der måtte flygte fra det iranske præstestyre, har skrevet om i dette indlæg på JP.

 

Min pointe er og var, at det ikke kun var et problem, at en håndfuld imamer prædiker til en begrænset menighed. Problemet er det store billede, som altså viser, at flertallet af alle muslimer bevæger sig i islamistisk retning. Selvfølgelig er ikke alle muslimer af samme ekstreme kaliber som f.eks. Grimhøjmoskeens imamer, til gengæld er integrationsproblemet enormt: Når mennesker kulturelt set lever så adskilte, bliver tillidskulturen svækket.

 

102 kommentarer RSS

  1. Af Erik Vestergaard

    -

    Der skal vel stå fordrivelsen og UDRENSNINGEN af det danske folk, i ovenstående kommentar 11.36. For det er jo hvad det handler om, regeringen er i samarbejde med merkel og lignende i gang med at udskifte, fordrive og udrense danskerne til fordel for arabere og afrikanere. Det kan bl.a. ses af at vi danskere nu er 3. og 5. klasses borgere i vores eget land. Den førte politik er så forrykt, ond og for ræde risk at det næsten ikke kan beskrives. En så ubegavet, farlig, katastrofal og selvmorderisk/altødelæggende dansk politik kan vist kun være resultatet af at den politiske “elite” har mistet enhver jordforbindelse.

  2. Af Jens Hansen

    -

    Hvis der har været et tillidssamfund i Danmark, så blev det ødelagt i 2001.
    Da Fogh og Pia K. lagde deres sorte skumle skygge over Danmark.

    Fogh delte danskerne op i får og bukke.
    Bukkene var dem som stemte på Fogh og Pia K.

    Danmark var indtil 2001 et lille trygt, tolerant, menneskevenligt og fredeligt land.
    Fogh og Pia K ændrede Danmark for altid.
    Landet udviklede sig til være et lille fremmedfjendsk, krigsliderligt, intolerant land.
    Med en frygtsom, indskrænket og ensrettet befolkning.
    Pressen bidrog ukritisk og underdanigt til at gennemføre Fogh`s project.
    DF og Pia K. satte sig det mål, at integrationen i Danmark aldrig måtte lykkes.
    Alle midler blev taget i brug for at gøre tilværelsen så håbløs for muslimer som muligt.

    Siden 2003 blev Danmark et permanent krigsførende land.
    Danmark blev en af de hovedansvarlige for millioner af dræbte i de muslimske lande.
    Og endnu flere flygtninge.
    Takket være de forbryderiske krige i mellem Østen opstod der en terror trussel imod Danmark.
    En trussel som vi kan takke vores overfor USA følgagtige og underdanige politikere.

    Støvring skriver:
    “Med tiden lærer man således at leve med de nye vilkår, man tilpasser sig, tager sine forholdsregler og glemmer måske alt det, der er gået tabt.”

    Ja.
    De politikere fra især DF og V som bærer ansvaret for Danmarks deroute, de ser jo helst at vi glemmer deres forbrydelser.

    Og pressen skal vi ikke forvente vil forholde sig kritisk til DF og V.

  3. Af Mehmet Sami Gür

    -

    Til Runa

    For mig set er du ikke egnet til at arbejde med minoriteternes sprog færdigheder. Du lyder meget højreekstremistisk og radikaliseret snæversynet en af slagsen. Hvis jeg var en af forældrene til de stakkels børn du desværre står til at undervise, så ville jeg med det samme klage dig til myndighederne eller også ville jeg søge en anden underviser. Heldigvis har mine børn ikke brug for en særstøtte i sproget.

    Det, du giver udtryk for er direkte racistisk, diskriminerende og er et stort brud på demokratiet og menneskerettighederne.

    Jeg kender rigtig mange, der kan værne om deres modersmål, kultur, religion, værdier og normer. Samtidig kan de tale flydende dansk, har kendskab til den danske kultur, har succes med uddannelse, job osv.

    Så, gem dine syge tanker til dig selv og til dine landsmænd, som tænker og agerer ligesom dig, for det bliver heller ikke mere end tanker og synspunkter vil jeg hilse og minde jer alle om.

  4. Af JAN ULRIK FRIIS

    -

    Tak Erik V, ja enig, det var naturligvis en sådan etnisk udrensning det danske folk vi helst skulle undgå, der er vi enige, egentligt ikke de mange islamister der nu oversvømmer os der skræmmer mig mest, dem kan vi jo bare direkte hjemsende, eller hjemsende til deres islamistiske nabolande, de kommer jo alle uden eller med falsk dokumentation, det der i denne sammenhæng skræmmende er de europæiske de danske politikere deres totale rådløshed, derfor bliver det livstruende det danske folk, at det går op for mig at ingen forhindre islamisterne fra at overtage Europa, og dagen rykker nærmere og nærmere at dagen islamisterne slår os ihjel, for de folkevalgte ved hverken fra eller til, hvorfor venter de i rådløshed til alt forsent.
    Det er ingen hemmelighed at ISIS vil overtage Europa i jihad, det har de lovet, intet hemmeligt, ved nu ikke at handle derefter lader vores folkevalgte det nu ske, ISIS er nu overalt, derfor må alle islamister hjemsendes, at kun et spørgsmål om kort tid at borgerkrigen, se eksempelvis Grækenland, inden længe det totale kollaps, og Tyrkiet vil gøre alt i sin magt, alt for at accelererer undergangen!

    Det må naturligvis være et krav, vi slutter her, ikke flere voldtægter fra islamistiske mænd på danske piger, det er et helt rimeligt krav, at 0 tolerance, som også Kasper minder os om, sådant har vi aldrig haft tidligere, sådant ønsker vi ikke at se igen for fremtiden, at der nu kun burde stå islamistisk hjemsendelse på dagsorden, til 100%.

  5. Af Erik Vestergaard

    -

    JUF. Ja, vi kan hurtigt blive enige om at en yderst farlig fremtid venter os. En fremtid hvor danske kvinder vil blive overfaldet og mishandlet i hundredtusindvis. Med mindre det forhindres af danskere der ikke vil udlevere deres døtre, koner, søstre og mødre og sig selv til barbarernes terror. Også de danske mænd og deres sønner vil blive barbarernes mål. Om kort tid er der måske ingen forskel på Danmark og Sverige hvad utryghed, ufrihed, terror og gangstervælde angår. Regeringen og de fleste på Christiansborg rører jo ikke en lillefinger for at redde Danmark. Masser af snak og symbolske udspil, men ingen handlekraft og ingen effektive initiativer.

  6. Af Benny B

    -

    Når frikorps Danmarks frivillige, som gik i Tysk tjeneste med den daværende røde regerings billigelse, kunne dømmes med tilbagevirkende kraft efter krigen, så må der også være en vis logik i, at de Danske ansvarlige politikere for denne invasion og følgerne af den også kan dømmes med tilbagevirkende kraft.

  7. Af poul boie pedersen

    -

    !Problemet er det store billede, som altså viser, at flertallet af alle muslimer bevæger sig i islamistisk retning”
    Så sent som i går var der i After Deadline en ekspert der forklarede, at vi IKKE på danske forhold siden midt i nullerne har haft en egentlig videnskabelig undersøgelse af netop dette forhold.
    Derfor er Kaspar Støvring ude i en noget tvivlsomt vendetta med dette postulat, der i nogen grad kan opfattes som et politisk felttog. Dertil må jeg sige, at Kaspers helt ubeherskede optræden hos Clement dårligt tjener ham til ære

  8. Af Benny B

    -

    Vi er så meget til grin, at vi ikke magter, at fatte det.
    Mehmet Sami Gür, har jo ret. Folkebomben vil på sigt overtage demografisk og på demokratisk vis nedlægge det danske folkestyre.
    Glem alt der med integration og dialog bænke, det er på tide, at vi vender kurven og begynder at sende folk hjem.
    Det ville være en god begyndelse.

  9. Af Niels Larsen

    -

    Vi skal nok nå frem til hjemsendelse af muslimerne.

    Desværre tror jeg, at vi skal igennem en del borgerkrige i Europa før det går op for de bestemmende klasser, at det forholder sig sådan.

    Men fredelig sameksistens er en umulighed. Det burde være tydeligt efter de seneste 40 års erfaring.

    Jo flere muslimer, der er kommet, jo mere uro er der også kommet. Og jo skarpere står modsætningerne i relief.

  10. Af P Christensen

    -

    Som flere påpeger, taler alt for mange muslimer/indvandrere med 2 tunger.
    Det kræver ikke uendelige læserindlæg med litteraturhenvisninger.

    På den ene side jamrer de over negativ særbehandling i DK,
    På den anden side ønsker de ikke at blive for danske og bidrage positivt,
    men at fastholde deres egne – ofte negative – normer.

    Der er alle muligheder her i DK for at blive integreret, uddannet og velfungerende.
    Kom blot i gang.
    Hvorfor er man ellers kommet herop ? (her har flere nok plausible bud)
    Men det kræver at man løsriver sig fra selvmedlidenheden,
    de selvskabte parallelsamfund og de gamle destruktive tekster.

    Og ikke mindst fra alle de mange nyttige idioter blandt danskerne,
    der bekræfter een i, hvor slemme alle de andre (danskerne) er.

  11. Af Svend Jensen

    -

    Alle utro muslimske mænd skal kastreres og deres sten gemmes til senere stening af utro kvinder.
    Den slags sten er ubetydeligt små og bløde, så kvinderne skal nok overleve og de utro mænd bliver eunukiseret.
    Således følges loven og profeterne.

  12. Af E. Larsen

    -

    Rart at se at der bestemt er fornuftige danskere der går med i debatten!
    Der skal og må komme en retsforfølgelse af de politikere (de mest ekstreme) , hvor de radikale jo står forrest i køen nu snart igennem 40 år. tænk, hvad de har ødelagt for danskere og uden nogen form for kontrol m.m. givet til de multi-religiøse der jo har ledere der har opfordringer og leveregler fra stenalderen. Sidst har Marianne Jelved været på banen med de mest uhyggelige påstande/meninger igen.
    Et opgør som efter sidste ww2 må og skal komme.

  13. Af E. Larsen

    -

    Ind imellem tror jeg næsten at en person som “Jens Hansen” , der har været med i årevis med de mest røde meninger overhovedet, næsten gør den bedste gavn og reklame for os danskere , der jo tager sig til hovedet, når vi læser hans indlæg (hvis vi gider) – bare se hans sidste! Der er jo under (heldigvis) 0,02 procent danskere der er enig med ham.

  14. Af Runa A.G

    -

    Kære Mehmet Güri
    Jeg er 100% udlænding og har lært dansk i Danmark og jeg er ikke racist, ej heller udlændingehader. Men sprogligt er jeg gammeldags. I bliver nød til at lære jeres børn dansk, der er ingen anden vej frem. Du kunne også skrive bedre dansk. Det kunne jeg nok også.
    Med venlig hilsen Runa.

  15. Af Henning Svendsen

    -

    Svaret til Runa :siger jo alt!-at når vi bliver mange nok så stopper vi en klud ned i halsen dig :noget af det samme statement som blev brugt af en skoleelev i Bilka-ja alle Diss almindelige muslimer som udgør 75kr% ??træder man dem over tæerne så :taler de over sig:og viser deres sande ansigt.
    Nu vil Ungarn have folkeafstemning og mon ikke andre lande følger efter.
    Og vil Turkiet ikke makke ret så skal de naturligvis smides ud af NATO og fratages de lukrative aftaler de har med Danmark. Og andre EU lande

  16. Af Niels Andersen

    -

    Flygtningene misbruger vores tillidssamfund på alle mulige tænkelige måder, især deres fortagsomhed på velfærdsområdet, hvor de systematisk bedrager og mælken vores fælles kasse.

    Lige nu bliver de samme flygtningebørn indregistreret under forskellige navne og aldre af forskellige “mødre”, som blot kan møde op i kommunerne og indregistrere deres børn. Herefter starter en større mærkning af den kommunale kasse startende med ansøgning og fripladser, som kun benyttes i kort tid eller ingen (børnene meldes syge) inden de veksles til betaling for pasning af egne “børn” hjemme.

    Dvs. det samme barn er registreret som barn hos flere mødre, men hvis du kom på uanmeldt besøg, så ville barnet alene eksistere i form af et sygesikringsbevis, som er adgangen til guldet.

  17. Af e Larsen

    -

    Og ingen tvivl, Løkke er så stupid, at han bakker Merkel/DDR op med at lade Tyrkiet være “hjælpere” – hvad de jo aldrig vil være – de vil bare ønske at få fri visum ind i Europa og blive medlem af det hjernedøde forlængst EU. Og Danmarks umulige regering forstår INTET!! Eller vil ikke forstå noget. Lad os nu få en folkeafstemning om flygtninge – (ELLER rettere bekvemmelighedsflygtninge) og så start hjemsendelse straks evt. til områder som de selv kan være , hvor de så afdrager alt hva d de har stjålet fra os danskere.

  18. Af christian hansen

    -

    En kæmpestor overfalds- og voldtægtsbølge skyller nu hen over Sverige. Som også er ved at blive oversvømmet af svindelsager, påsatte brande, mord på uskyldige børn og voksne samt et utal af andre andre ulykker.

    Samme elendighed er ved at vinde indpas i Danmark, men regeringen bruger al sin tid på tossede og afsindigt dyre projekter , såsom en komplet overflødig bro til Fehmern til 200 milliarder, et udflytningsprojekt til 1 eller 2 milliarder, som allerede er en fiasko i opstartfasen, et ekstra integrationsprojekt til 100 milliarder som aldrig vil lykkes. Hertil kommer snesevis af milliarder der ødes væk på luksus, fjolleri, gyldne håndtryk, IT-tosserier, klimapjat og andet der ikke gavner danskerne det mindste.

  19. Af bo nielsen

    -

    Der kommer ingen hjælp til vi danskere fra Chr-borg. Vi må klare ærterne selv hvis vi vil overleve, hvis vi vil beholde Danmark, hvis vi vil undgå at blive fordrevet eller udryddet.

  20. Af Tobias Rasmussen

    -

    Der er noget der ikke hænger sammen Hr. Støvring!!

    Med belæg i nogle undersøgelser så konkluderer du at DK er ved at blive overrendt og at kriminaliteten blæser mod himlen. Realiteten er at kriminaliteten ikke har været lavere i 9 år!! Sjovt nok den samme referenceramme du selv bruger.

    Hvordan kan det være at DK skulle drukne i problemer fra udlændinge hvis kriminaliteten er så lav at der “skal forebyggende tiltag til før det er realistisk at den vil kunne komme lavere” som det blev udtrykt som?? Ligeså har danske borgere rated DK som det tryggeste land af alle borgere i Europa!! Hvordan forklarer du så det hr. Støvring??

    Jeg har ikke gået nærmere ind i dine tal da 77% fundamentalisme skriger til himlen af useriøsitet. Hvis 77% af de 250.000 muslimer herhjemme var fundamentalistisk så ville vi for alvor have problemer som obv. ville kunne ses i både dagligdagen og i kriminalitets statistikkerne. Måske et lavere tal ville kunne tages seriøst hr. Støvring for kun folk på den yderste højrefløj køber dine påstande.

    Det er velkendt at der i årevis har været integrations problemer, som du så kun mener er blevet værre. Det på trods af at der faktisk er lyspunkter såsom at flere muslimske kvinder end etniske danskere læser videre. Ja, en undersøgelse viser faktisk at muslimske kvinder ser uddannelse, integration og bidrag til det danske samfund som det at være en god muslim. Mao. bruger de faktisk Islam som pejlemærke i en retning til at blive den borger som vi kunne ønsker!! Men måske de er en del af dine 77%??

    https://www.information.dk/indland/2015/06/ny-forskning-islam-integrere-unge-muslimer

    Uddannelse er et kerneområde hvis man ønsker udvikling for et menneske, hvilket i øvrigt også kan ses i udviklingen fra U-lande til I-lande historisk set.

    Der er et helt andet fokus på integration end der nogensinde har været på flere områder og fra flere sider og det er kun skønt idet jo hurtigere og bedre integration jo hurtigere og bedre en samlings kraft vi kan blive både kulturelt, demokratisk og økonomisk.

    At DF (som du sikkert stemmer på) med fordomme, gamle tal og statiske forestillinger om et “os og dem” ønsker at vedblive i deres passive og kritiserende rolle på sidelinjen med arme over kors skal i da være velkommen til. Så tager resten af DK sig af det lange, tålmodige men også givende træk at få integreret de nye mennesker og få dem ud på arbejdsmarkedet så de hurtigst muligt kan blive en gevinst for DK og ikke en udgift.

  21. Af Svend Jensen

    -

    @Tobias Rasmussen
    Dit svar til hr. Støvring er håbets triumf over erfaringen, når alle nu ved, at migranter kommer anmassende til fodring og underhold hele tiden.

    Alle siger at antallet betyder noget. Når de bliver mange nok står den på sharia for alle. Det er betydningen.

    Nævn bare ét land hvor muslimer lever i harmoni med nogen som helst. Kan du det, har du vundet en fodtur til Mekka.

  22. Af Jesper Lund

    -

    Kasper Støvring, har du en forklaring på, hvorfor kriminaliteten falder i Danmark, hvis kultur du mener er ved at udvikle sig væk fra en tillidskultur?

  23. Af Jens Hansen

    -

    Jeg tror ikke, at Kasper Støvring har en forklaring på, at kriminaliteten i Danmark har været faldende i mange år.
    I Hammel stiger kriminaliteten, skriver Støvring.
    Han indrømmer dog, at det ikke er noget, som han har dokumentation for.

  24. Af Jesper Lund

    -

    Jeg synes selvfølgelig, at der skal sættes en 100% stopper for at dem, som kommer til Europa, herunder Danmark, for at søge asyl, begår voldtægt eller forsøg derpå.

  25. Af Kasper Støvring

    -

    Jesper Lund, her har jeg skrevet om kriminalitetsstigningen og det høje niveau blandt især efterkommere:
    http://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2015/06/11/den-grove-vold-er-steget-og-udlaendinges-kriminalitetsniveau-er-tarnhojt/

    Tobias Rasmussen, flere undersøgelser bakker op om det samme som Wilke. At man godt kan mene et og gøre noget andet, er da givetvis rigtigt på nogle områder, som jeg også har påpeget. At 77 procent af muslimer mener, at “Koranens anvisninger skal følges fuldt ud” betyder selvfølgelig ikke, at flertallet er klar til at stene utro kvinder. Min pointe er ikke ta rette opmærksomheden mod det ekstreme, men mod det normale, for det er det, der giver de store problemer med vores tillidssamfund: Normerne er, for hovedparten, vidt forskellige fra danske normer. og praksis.

    Her nogle undersøgelser, både nationale og europæiske, fem i alt ud over Wilkes:

    http://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2015/10/11/its-the-culture-stupid-nar-integrationen-forvaerres-ar-for-ar/

    Og så slutter vi lige med nogle nyheder fra Sverige på en dag, hvor Tyrkiet nærmer sig medlemskab af EU:

    En 16-årig pige er blevet umotiveret overfaldet og mishandlet groft af 3 indvandrere:

    http://www.friatider.se/flicka-verfallen-och-grovt-misshandlad-av-tre-vuxna-invandrare-i-kungsbacka

    Svensk Politi advarer nu kvinder mod at færdes ude alene:

    http://www.friatider.se/polisen-varnar-kvinnor-i-stersund-g-inte-ut-ensamma

  26. Af Flemming Lau

    -

    Tobias Rasmussen. DR viste i December. 2009 at 75 % af de muslimske borgere gav udtryk for jødehad og 50 % ville have sharia lov i Danmark. Undersøgelsen var en af de største, med baggrund i 5000 adspurgte. Grundlaget kan findes i bogen “Danmark og de fremmede”” Sandheden er at integrationen går den forkerte vej. Det sætter Støvring lys på og tak for det.

  27. Af Kasper Støvring

    -

    Og så er der Geert Laier Christensens projekt udarbejdet i CEPOS-regi samlet i bogen Tørklæder, tillid og tørre tal
    http://www.cepos.dk/publikationer/toerklaeder-tillid-og-toerre-tal

  28. Af Allan Sørensen

    -

    Mehmet Sami Gür og Tobias Rasmussen er samme person.

  29. Af Flemming Lau

    -

    Er det en joke ?

  30. Af Niels Larsen

    -

    @ TOBIAS RASMUSSEN: “Det på trods af at der faktisk er lyspunkter såsom at flere muslimske kvinder end etniske danskere læser videre.”

    Ja. For det giver SU. Og de gennemfører som regel ikke uddannelsen og spilder dermed samfundets midler på ingenting. Det fremgår tydeligt af Danmarks Statistiske udredninger.

    “Uddannelse er et kerneområde hvis man ønsker udvikling for et menneske, hvilket i øvrigt også kan ses i udviklingen fra U-lande til I-lande historisk set.”

    Korrekt. Netop derfor er det katastrofalt, at så mange 2., 3. og 4. generations indvandrere ingen uddannelse har eller får. Og det vil give et endnu større pres på de offentlige kasser i årene fremover. Til skade for vore svage etnisk danske medborgere, som vi først og fremmest har et ansvar overfor.

    “Der er et helt andet fokus på integration end der nogensinde har været på flere områder og fra flere sider og det er kun skønt idet jo hurtigere og bedre integration jo hurtigere og bedre en samlings kraft vi kan blive både kulturelt, demokratisk og økonomisk.”

    Ja. Der er sandelig fart på integrationen. Det viser imamernes udtalelser jo ret tydeligt, ikke sandt? Og de unge muslimske bandemedlemmer. Og terroren. Og skyderierne på gader og stræder. Og det voksende antal sorte sække. Ikke sandt? 🙁

    Der er noget der ikke hænger sammen, Tobias Rasmussen!

  31. Af John Laursen

    -

    E. Larsen – 7 Marts 2016 21.16

    ” Og ingen tvivl. Løkke er så stupid at han bakker Merkel/ DDR op med at lade Tyrkiet være ” hjælpere ” – hvad de jo aldrig vil være ”.

    Ja, det har du helt ret i. At Merkel-EU vil betale det islamiske Tyrkiet for at stoppe den islamiske invasion af Europa er en kapitalbrøler . Det er det samme som at lade ræven vogte hønsene, og det viser med al ønskelig tydelighed at Merkel- EU er bestyret af inkompetente politiske tåber der ikke kender Europæisk kultur og historie. Disse inkompetente politiske EU- tåber kender åbenbart intet til det tyrkiske osmaniske imperiums grusomheder og ambitioner i Europa i 1683. Dengang i 1683, blev de muslimske tyrkeres forsøg på at udvide det osmaniske imperium med Europa, d. 12. September 1683, knust ved Kahlenberge udenfor Wien og de blev jaget ud, hvilket var begyndelsen til enden for det osmaniske imperium. Merkel og de andre inkompetente EU – bestyrere er åbenbart ikke klar over at Tyrkiet er et muslimsk, mellemøstligt land som geografisk og kulturelt intet har til fælles med Europa og slet ikke hører til i hverken Nato eller EU. Merkel og co. er lands – og folkeforrædere og EU er til skade for europæerne anno 2016.

  32. Af E. Larsen

    -

    Tak, John Laursen. Ja at Græsted-manden kan være statsminister med ca. 10% danske stemmer i dag er ufatteligt. At manden – eller støttepartierne – ikke smider håndklædet i ringen, jo før jo bedre er uforståeligt. Selvfølgelig kunne man – måske – men kun måske frygte at de radikale kunne vende tilbage, men mon ikke danskere lige nu oplever at hvis vi vil overleve skal flertal bestå af DF, nye partier f.eks. Dansk Samling ellers fortsætter nedturen blot endnu hurtigere.
    2016-s foreløbig største joke er nok at Mari anne Je lved mener at ytringsfriheden er brudt når og hvis imamerne ikke må sige de strafbare ting de altså gør!! (men Helsingør-danskeren skal have dagbøder for at sammenligne isis med nazisterne!) Mere grotesk kan vores politikere vel ikke udstille Danmarks situation i dag.

  33. Af E. Larsen

    -

    Er der lukket for indlæg

  34. Af E. Larsen

    -

    Danskere – vågn op nu. Se hvad der sker. 16 årig pige og syrienskriger ønsker at bombe vores og jødiske skoler. Vågn dog op. Det er sidste udkald.
    Forstå det dog. De skal ud af landet, vi er ikke et land der ønsker ekstreme religioner, vold, overfald m.m.

  35. Af E. Larsen

    -

    Ytringsfrihed findes ikke mere. Jeg har skrevet at M. Jelved mener at der “heller ikke findes ytringsfrihed fordi at imamerne bliver anklaget for deres strafbare opfordringer til steninger m.m.

  36. Af E. Larsen

    -

    Alle fornuftige mennesker i Danmark kan vel forstå at hun mener – at imamerne skal have ytringsfrihed – selv i SÅ GROVE tilfælde men en Helsingør-borger der siger at det jo så minder om nazismen – får dagbøder! Man tror ikke at det kan være sandt. Men i dag er det Danmark og 130-150 politikeres mening i folketinget.

  37. Af georg christensen

    -

    En af de største fejl vi menesker begår, er at vi alt for ofte , når spørgsmålet om “tillid til hinanden” stilles, blander religion, politik og etniske forhold ind i tillids debatten.

    Påstanden kan let bevises. Overalt på jorden er enkelt individerne åbne overfor hinanden, det er først når politiske og religiøse magtbegærligheder blander sig at det går galt.

    Tilliden og forsøget på forståelsen af hinanden ligger dybt begravet i livets natur. Det er først når tosserne i magtbegærdets enevældige strukture, politiske som religiøse blander sig , at noget kan gå grueligt galt.

    Tilliden til hinanden er ikke problemet , det er magtbegærdets “prædikant” tosser (politiske som religiøse) der er det virkelige problem.

  38. Af john K

    -

    Nå så kom censur også forbi KASPER STØVRING.

    INGEN tager det VIRKELIGE problem op, alt imens 150 “friskoler” osv.
    se DR “debat” 80% fjernes som ved ALLE MSM

    Tv2 debat ytret flere tidlige ….

    ak ja .CENSUR

    Så vi/jeg har intet andet valg

  39. Af john K

    -

    ja beklager, men det er game over med debat”

  40. Af hektor Heimlich

    -

    Hvilke problemer vil danskerne gerne have ordnet? ja-det er ikke gylle tilførslen som ligger højest på top 10 listen. Det er heller ikke agurkers længde og krumning. Ej heller mærkningen af smågrise og kalve.- langt mindre vil vi købe flere tog fra Italien som står i Århus og ruster op.
    NEJ vi vil have flygtninge situationen ordnet og alle “flygtninge” undersøgt til bunds og have de personer sendt hjem, som ikke er fra Syrien.
    Dernæst vil vi have en handlekraftig regering og et Folketing med en intelligenskvotient, som ligger over 100. Det vil sige at blandt andet Carl Holst ryger ud.
    Vi vil at Socialdemokraterne og SF holder op med at bygge moskeér. Underligt at disse partier, som jo så fuldstændigt er imod kristendom går så meget ind for islam.
    Dernæst vil vi have Merkel bort og EU lukket samt en amerikansk præsident med sundt fornuft.

  41. Af Niels Larsen

    -

    Muligvis lidt udenfor emnet… og dog. Tilliden til politikerne kan nok være på en meget lille plads. Spidsen af en knappenål er rigeligt stor. 🙁

    Forbavselse og forargelse…

    Vore politikere er slået med forbavselse og forargelse, så tiderne ændrer sig trods alt. For 75 år siden var i det mindste én af dem slået med forbavselse og beundring…

    Politikerne er forargede over, at imamerne på stribe opfordrer kvinderne til at følge sharialoven fuldstændig slavisk og at imamerne på stribe advokerer for stening af utro kvinder. Men hvordan kan det overhovedet komme bag på politikerne, at det forholder sig således? Sharia er en integreret del af islam og islam er ikke islam uden sharia. Det kunne politikerne have forvisset sig om ved at lytte til Tina Magaard eller vi andre, som har indsigt i islam og muslimsk kultur og skikke.
    Politikerne har holdt det ene møde efter det andet med disse imamer, hvor imamerne højt og helligt lover at efterleve dansk lov. Talsmænd og talskvinder for moskeerne lover nøjagtig det samme nu efter TV2’s udsendelser.

    Imamerne lyver og talsmændene/-kvinderne lyver. Og de gør det i bevidstheden om, at de har både ret og pligt til at gøre det ifølge det muslimske dogme om taqiya, som anbefaler sunnimuslimer at lyve og forpligter shiamuslimer til at lyve, hvis løgnen kan fremme islam. Der er ligesom ikke så meget at være i tvivl om, kære naive politikere! (http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=381)

    Og hvordan kan politikerne overhovedet komme på den tanke, at imamerne og andre muslimer vil overholde dansk lov, hvis den går imod muslimske bestemmelser? Islam er helt entydigt en samlet samfundsmodel, som ingen muslim kan fravige uden at være frafalden – og det er en risikabel affære under islam.

    En muslim kan løsrive sig fra den strikse fortolkning af islam, hvis vedkommende bor i et vestligt land og ikke er omgivet af (ret mange) andre muslimer. Dvs, bor udenfor ghettoerne. For i ghettoerne er der altid skarp, social kontrol – og kontant afstraffelse, hvis islam ikke overholdes.

    Der er en årsag til, at muslimerne (læs: muslimske mænd) foretrækker at bo i ghettoer. Der er en årsag til, at ghettobeboerne af al magt forsøger at holde danske myndigheder på lang afstand. De foretrækker at bo i ghettoerne, fordi det giver mændene mulighed for kollektivt at overvåge kvinderne og rapportere om deres adfærd, hvis den afviger fra normerne. Og de foretrækker at holde myndighederne på afstand netop for at kunne udøve denne kontrol.

    Imamerne har ingen kvaler ved at overtræde dansk lov og hvordan skulle de kunne have det? De ved, at verdslige love altid er underordnet muslimske regler og at i tilfælde af uoverensstemmelser falder den verdslige lov væk. De har derfor ingen moralske skrupler ved at overtræde dansk lov – eller at lyve om, at de gør det.
    Efter de seneste afsløringer af imamernes undergravende virksomhed bør det stå klart for den fornuftigt tænkende del af politikerne – det udelukker på forhånd politikerne fra Enhedslisten, Alternativet og Det radikale Venstre, som derfor bør overhøres totalt – at der skal andre boller på suppen overfor islam.

    Det skal være helt slut med at give indrømmelser, uanset på hvilket område. Og allerede givne indrømmelser skal tilbagekaldes. Imamerne skal overvåges særdeles nøje, overbærenheden overfor unge muslimske bøller skal slutte og de skal mærke konsekvens første gang, de overtræder loven. Og der skal sættes langt kraftigere ind for at genvinde kontrollen med ghettoerne – om nødvendigt må militæret sættes ind. Muslimerne forstår kun ét sprog: voldens!

    Ved optøjer i ghettoerne skal der slås hårdt ned på de skyldige og de skal idømmes straf. Om nødvendigt kollektiv straf.

    Kort sagt: muslimerne skal gøres bevidste om, at islam ingen indflydelse har eller får i vort civiliserede samfund. Og at sharia ikke på nogen måde tolereres.
    Både for 75 år siden og nu fører politikerne en samarbejdspolitik, som heldigvis flere og flere både dengang og nu vendte/vender ryggen.

    Dengang var det nazismen, der samarbejdedes med; i dag er det islam. Forskellen i samarbejdet er nærmest ens, da både nazisterne og muslimerne æder hele armen, når politikerne stikker dem en lillefinger.

    Men… der er én forskel på dengang og nu: i dag har vi chancen for at slå uhyret af banen, men det haster! Og det indebærer, at politikerne tager naivitetsfilteret fra øjnene!

  42. Af Tobias Rasmussen

    -

    Hr Støvring, ok så lad os da kigge på det 🙂

    For at det ikke skal blive en roman det her, så har jeg begrænset mig til ovenstående indlæg, hvor jeg tillader mig at se bort fra de 2 sidste artikler, som jeg i denne betragtning anser for rimeligt useriøse at bringe. Og ellers ser jeg på de tal du kigger på – specielt Danmark Statistik.

    For det første undrer det mig at du forklarer dine 77% (“Koranens anvisninger skal følges fuldt ud”) med at det
    “…betyder selvfølgelig ikke, at flertallet er klar til at stene utro kvinder. Min pointe er ikke ta rette opmærksomheden mod det ekstreme, men mod det normale, for det er det, der giver de store problemer med vores tillidssamfund: Normerne er, for hovedparten, vidt forskellige fra danske normer. og praksis.”

    Din pointe er altså at den overvejende del af muslimer er troende! Hvis du havde lavet samme undersøgelse for danskere omkring Biblen havde tallet formentligt været omvendt og endda nok også noget lavere og altså med den pointe at danskere generelt ikke er troende! So far so good i et demokratisk samfund med lighed og frihed til alle uanset race, køn eller religion.

    For det andet skurer det automatisk i mine ører at høre om abstrakte floffy begreber som normer og praksis, hvor man hurtigt kan forvilde sig ud i alen lange forklaringer, for hvordan definerer du danske normer og praksis? Men lad det nu ligge. Hvis vi ser bort fra det forekommer det ligeledes underligt at sammenligne en minoritetsgruppe der er troende med en majoritet der er ikke troende uden anden umiddelbar begrundelse end forskel i tro på en religion – mao. har jeg svært ved at se pointen i dine 77% andet end at danskere er ateister og muslimer er troende. Det fjerner heller ikke undersøgelser om at flere muslimer beder 5 gange om dagen eller ønsker at gå med tørklæde. Vi laver stadigvæk i et demokrati med religionsfrihed.

    Inden vi går videre er der her lidt løs google search på hhv. laveste kriminalitet indenfor en række områder og generelt i Danmark:
    http://www.dkr.dk/kriminalitet-laveste-niveau-ni-ar-0
    http://lokalavisen.dk/laveste-antal-indbrud-i-9-aar-/20160114/artikler/160119599/1265

    Og ratingen af DK som hhv. tryggeste land i Europa og næstmest tryggest land i verden:
    http://www.justitsministeriet.dk/nyt-og-presse/pressemeddelelser/2015/danskernes-bekymring-kriminalitet-er-historisk-lav
    http://www.kl.dk/Momentum/Danskerne-har-europarekord-i-tryghed-id179851/
    https://www.dr.dk/ligetil/indland/danmark-er-det-naest-mest-fredelige-land-i-verden

    Omkring faldet i kriminalitet som det laveste niveau i 9 år er en af dine pointer i dine tidligere blog at du skriver at §§ 245 og 246 (volds paragraffer) er stigninger indenfor i modsætning til det generelle fald, hvilket også er rigtigt – fra 13-14 på 2,8% (!) – efter et fald fra 11-13 på 5,3% i øvrigt uden at politiet differentierer yderligere på borgeren. Ikke en voldsomt imponerende konklusion, men måske der var en grund til at %-tallet ikke blev fremhævet her som du ellers ikke er ked af andre steder?

    Du argumenterer videre om mørketallene, hvor folk ikke anmelder lov overtrædelser (90%) i visse bydele i DK, men glemmer at skrive at der heller ingen udvikling er i de tal – altså der er ingen stigning. Ikke desto mindre mener borgerne åbenbart stadigvæk at DK er det tryggeste land at bo i sammenlignet med borgerne i de øvrige europæiske lande. Om det så skyldes at danskere har en højere tolerance tærskel end i andre byer eller at andre byers “mørketal” lagt samme med reelle anmeldelser og kriminalitet er højere end i Danmark skal jeg være usagt.

    Jeg har set i Danmarks Statistik hvor det er rigtigt at tallet for 20-24 årige ikke-vestlige efterkommere der har begået kriminalitet tilsyneladende er 27% for 2013 (og 11% for danskere, hvilket allerede der burde have pirret din nysgerrighed – no offense!). Men for det første er alle 3 kriminalitets områder lagt ind under et (Straffelov, Færdselslov og Særlove) hvor der ikke tages højde for at den samme person kan have overtrådt flere love på en gang (se s. 101 under anmærkninger) og for det andet er der ikke taget højde for gengangere – altså at kriminelle fra tidligere år (og samme år) kan have begå kriminalitet i år 2013. Således er der mere end 1/3 del gengangere i kriminalitets statistikkerne:
    http://politiken.dk/indland/ECE2157403/statistik-hver-tredje-doemte-mand-begaar-ny-kriminalitet/

    Når nu du er ude på at finde tendenser fra “majoriteten” og ikke minoriteter er det påfaldende at du dels finder det højeste tal du kan finde fra en specifik gruppe (ikke-vestlige efterkommere 20-24), men fremhæver volds paragrafferne andet steds for alle. Kigger vi således alene på straffeloven (som volds paragraffer vil gå ind under) for din gruppe for 2014 (har ikke tallet for 2013), altså for ikke vestlige efterkommere 20-24 år så er den hhv. 6% og 1% for mænd hhv. kvinder. Se side 96:

    http://www.danmarksstatistik.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetPubFile.aspx?id=20703&sid=indv2015

    Vi tager den lige igen :-). Mao. er der højst 6% mænd af ikke vestlige efterkommere fra 20-24 år i 2014 der er dømt efter straffeloven!!! At dette tal er for højt er vi ikke uenige i, men det er sgu ikke majoriteten – selv majoriteten af denne gruppe der begår mest kriminalitet. Det håber jeg også vi kan blive enige om!! Majoriteten som jeg i øvrigt også vil mene er for en HEL befolkningsgruppe og ikke kun for en udvalgt årgang – det håber jeg også vi er enige om!!

    @ Niels Hansen, jeg besvarer det seriøse. Så lad os kigge på uddannelse og arbejdsfrekvens som absolut også skal med.

    Ses på ovenstående rapport fra Danmarks Statistik så vises der en tydelig tendens i figur 2.1 og 2.2 (s. 33-34), der viser at der er en kraftig stigning i arbejdsfrekvensen for ikke-vestlige indvandrere fra 1996 og frem til 2008, (for kvinderne er den således fra 27% i 1996 til 50% i 2008), hvor finanskrisen startede og siden har der været et mindre fald (ligesom der også har været for hhv. danskere og vestlige).

    I 2014 er det 47% af ikke vestlige mænd der har afsluttet en “erhvervskompetence givende uddannelse”, mens tallet for kvinderne er 64% (fra 44% i 2004) og for danske mænd og kvinder er hhv. 72% og 80% (s. 56). Obv. et lyspunkt for ikke vestlige kvinder (som jeg beskrev i første indlæg).

    Jeg har aldrig skrevet at der ikke er udfordringer, men for det første er der tydelige fremskridt – ikke mindst for ikke vestlige kvinder og for det andet er det helt i skoven at kriminalisere majoriteten af den ikke vestlige gruppe.

  43. Af Rikke Nielsen

    -

    E. Larsen

    Skal alle 16-årige piger sendes ud af landet?

  44. Af Uffe Staulund

    -

    @ Niels Larsen,
    Glimrende analyse du har her kl 15:00. Den viser, hvor slemt det står til, fordi vi har haft politikere, som har travlt med alt andet.

    EU regulativer, så vi kan få landbruget helt ihjel, for at give plads til konkurrence fra Tyskland o.a.

    Rikke Nielsen hyler over den risiko der er for færre familiesammenføringer. Hun vil savne alle de uoplyste fætre, som skal lukkes ind i Den Danske Bistandsvarme.

  45. Af hektor heimlich

    -

    Nu skal alle dyr have yderligere en plastikbrik gennem næsebrusket for at vise at deres ejer driver velfærds landbrug -det har EU -læs tyskerne -bestemt -man hører nazi-sadismens vingeslag.
    Den svenske statsminister Loeven udtaler at vi kan risikere at miste Schengen hvis vi ikke agerer : så sid bomstille.

  46. Af Svend Jensen

    -

    @Niels Larsen:
    Citat: “Kort sagt: muslimerne skal gøres bevidste om, at islam ingen indflydelse har eller får i vort civiliserede samfund. Og at sharia ikke på nogen måde tolereres.”

    Hr. Larsen kan prøve at forklare dette overfor muslimerne, når de ad åre udgør flertallet i Danmark. De vil klaske sig på lårene af grin og underrette ham om hans nye dhimmi status.

    Citat: “Men… der er én forskel på dengang og nu: i dag har vi chancen for at slå uhyret af banen, men det haster…”

    Det haster kun med at reducere antallet af muslimer i Danmark – det kan ikke gå hurtigt nok:
    Ellers dør Danmark langsomt – desværre.

  47. Af Rikke Nielsen

    -

    Uffe Staulund, du tager ordene ud af munden på mig; jeg betaler allerede kassen for dig og de andre på bloggen, så én fra eller til gør nok ikke den store forskel 😉

  48. Af hektor Heimlich

    -

    Utro kvinder skal stenes til døde: »Hvordan holder vi ellers familien samlet?« sådan siger muslimerne.
    Kort sagt: islam er had og tvang.

    Kristendom er derimod kærlighed og frihed: du skal elske Gud og din næste som dig selv.
    Kærlighed er det bedste kit vi ejer.

  49. Af hektor Heimlich

    -

    Uffe Staulund: jeg holder helt med dig: EU er ved at slå alle de små landbrug ihjel. EU støtten er en spotstyver i dansk landbrug, de færreste ved at det er de tyske bønder med deres enorme arealer, som får mest EU støtte og at de penge blandt andet kommer fra dansk landbrug!

  50. Af Uffe Staulund

    -

    @ Hektor Heimlich,

    Den sidste ballade vi har haft om Eva Kjer Hansen, viser at de konservative ikke har noget til overs forlandbruget i Danmark.

    De har brugt EU’regler til at lave benspænd for regeringen, som var ved at lave en fornuftig løsning, for landbruget.

    Det bliver desværre ikke sidste gang, der er partier på Christiansborg, som finder en EU finesse til at skabe rav i den, for de partier, som de vil markere sig overfor, og komme i fjernsynet.

    Den konservative opførsel, genere kun landbruget og de erhverv, som er afhængige af landbrugsproduktionen, de konservative har fået presse omtale. Uden at genere deres kernevælgere, og så er alt godt. Ikke?

Kommentarer er lukket.