Længslen mod katastrofer, hærværk og pludselig død for EU

Af Kasper Støvring 136

 

Hvis man undrer sig over mange borgeres ønske om, at Le Pens Front National kommer til magten og dermed bringer en ende på EU-projektet, kan man læse med her. EU’s højtstående udenrigschef Frederica Mogherini udtaler ved onsdagens topmøde mellem repræsentanter for EU og Afrika, at Europa har brug for indvandring og dermed ikke vil lukke grænserne som andre steder ”i verden”, med slet skjult adresse til Trump.

 

En nylig undersøgelse fra Chatham House viste et flertal blandt europæiske borgere for et stop for indvandring fra muslimske lande, men det står altså i grel modsætning til EU’s topfolk som Juncker og Mogherini. Det var Mogherini, der blev berygtet for at sige, at politisk islam bør være en del af fremtidens (europæiske) billede. Bemærk: Hun sagde altså ikke det banale, at muslimer allerede er en del af Europa, nej, hun taler om ”politisk islam” – det er bevægelser som Det Muslimske Broderskab og Hizb ut-Tahrir – og hun udtaler et ønske, et ”bør”, om at det bliver sådan.

 

Og nu udtaler hun altså ønsket om at få mere indvandring fra bl.a. Afrika. Det sker på et tidspunkt, hvor den hidtil mest omfattende og grundigste undersøgelse af indvandringens omkostninger er offentliggjort i et europæisk land, nemlig i Norge. Jon Hustad skriver i gårsdagens Weekendavisen herom. En mandlig indvandrer, hedder det, koster hele sit liv 6.2 millioner. En indvandrerkvinde koster gennem hele livet 11.6 millioner. Kun en etnisk norsk mand giver overskud hele sit liv, nemlig 3.6 millioner.

 

Det kan staten kun finansiere, hvis skatterne for en norsk middelklassemand stiger fra 50 procent til mindst 58 procent. Al løn- og produktivitetsvækst fra 2035 må desuden gå til at finansiere velfærdsstaten. Dertil kommer, at indvandrere forbruger flere offentlige ydelser, bl.a. indenfor politi, sundhed og skole, som ikke engang er regnet med i opgørelsen. Endelig har man beregnet sig frem til, at ”alle de ekstra investeringer, som er nødvendige for at holde trit med indvandringen, beløber sig til 75 milliarder om året.”

 

De fleste ofrer krudt på at kritisere Trump, Brexit og Le Pen for at være radikale projekter, der truer demokratiet og stabiliteten. Men det egentligt revolutionære er masseindvandringen fra Afrika og Mellemøsten samt EU, to radikale projekter, der altså er indbyrdes forbundne.

 

Det har skabt en tilstand, hvor et af Europas største lande, Frankrig, er i undtagelsestilsand; hvor der begås terror i stor målestok, hvor parallelsamfund med masser af kriminalitet bare vokser og vokser – i Sverige er de siden 1990 vokset fra 3 til over 180; hvor tusindvis af kvinder er ofre for brutale overgreb på bare kort tid, jf. nytårsaften 2016 i Køln og andre byer. Og altså også milliardomkostninger, der ikke vil redde velfærdsstaterne, men derimod i praksis betyde deres endeligt.

 

Mogherini var i sine yngre år kommunist. Måske er det heri, man ikke blot skal finde uviljen mod at beskytte den traditionelle europæiske kultur, men tilmed ønsket om med radikale midler at ødelægge den.

 

Al den debat om indvandring og EU, der kløver vores befolkninger, kunne undgås, hvis blot politikerne ville indføre tre enkle love:

 

1) Indførelse af kvoteordninger, der minimerer indvandring fra Afrika, Mellemøsten og muslimske lande generelt.

2) Udvisning af kriminelle udlændinge ved straffelovsovertrædelser, også dem, der har dobbelt statsborgerskab samt nul offentlig forsørgelse til udlændinge med ophold.

3) Tilbagerulning af EU-projektet til tiden før 1992, hvor EF var et mellemstatsligt handelssamarbejde.

 

Det kan ingen da være uenige i, vel?

 

Attitudes_to_Muslim_immigration_-_Infogram,_charts_&_infographics_-_2017-02-11_14.23.59

 

136 kommentarer RSS

  1. Af Bjørn Sørensen

    -

    Hvis man gider at slå op på den internationale fordeling af intelligenskvotient (IQ) vil man finde ud af at folk fra den muslimske verden har en gennemsnitlig IQ på 85 og folk fra syd for Sahara har en gns. IQ på 70.
    For at klare sig i det moderne samfund kræves et minimum på 90. Så flertallet af dem og især langt flertallet af dem fra Afrika vil få svært ved at klare sig i Europa.
    Kun 10% af indvandrere fra Somalia er i arbejde..
    I Tyskland siger myndighederne at godt 80% af de sidste 2 års immigranter har ikke kvalifikationer til klare sig på arbejdsmarkedet.

    For dem som kan lægge 2 og 2 sammen, vil hurtigt erkende at masseindvandring af ufaglærte og mange af dem analfabeter vil blive en byrde på samfundets velfærdsmodel, som vil resultere i at dem som i sin tid har betalt for den ikke kan forvente at der er ressourcer til deres forventninger.
    Allerede nu sker der besparelser og nedlæggelser af klassiske funktioner så som biblioteker, postvæsenet, lokale hospitaler osv, i det hele taget forarmningen af provinsen fordi man prioriterer forrykt.

    Flertallet af immigranterne er lykkeriddere, som vil indenfor i varmen her fordi de lande de kommer fra ingen fremtid har, og vi kan ikke bruge dem, for kun veluddannede har en fremtid her.

    Den Vestlige verden er allerede dybt forgældet og DK er det land med den højeste personlige gældsætning, som ikke løses ved at men tillader masseindvandring af folk som ikke kan yde til løsningen af vores selvskabte problemer, men kun kan forøge den offentlige byrde.

    Så længe befolkningen stemmer på fordelingspolitikere øges gældsætningen, hvilket før eller siden vil medføre at økonomien kollapser.

    En velfærdsmodel uden ansvarlighed er dømt til at mislykkes.

  2. Af john doe

    -

    Tik tak. …tik tak….. tik …tak
    Det er lige meget, hvad du stemmer.
    Da der skal 50% til at stoppe vanviddet, og det sker aldrig pga. MSM / oplysning til folket om alt overstående – den muslim fra pakistaner partiet
    (hvem ejer div. MSM …………!!!!)
    Europa er solgt, og planen” gennemføres.
    1400 års krig , starter nu på ulige vilkår.
    Game Over
    Død og ødelæggelse venter igen.
    Held og lykke.

  3. Af bent nielsen

    -

    Det er utroligt og ufatteligt at de politiske partier i Danmark ikke føler sig advaret af hvad der foregår i Sverige, Frankrig, Tyskland og England. Alle fire lande har svære og uhyggelige problemer pga. masseindvandring. I Sverige er hundredvis af svenskere blevet myrdet, tusindvis af kvinder er blevet overfaldet og mishandlet, tusindvis af påsatte brande har forvandlet skoler, huse og biler til aske og forbrændte rester. Den vanvittige “elite” derovre har med stor energi søgt at fortie og skjule hvad der foregår. Den ønsker tilsyneladende at ødelægge sin egen befolkning og sit eget land.

    I Danmark er billedet nu det samme. Den politiske “elite” gør intet for at forsvare landet og egne landsmænd mod de voksende trusler. Tværtimod smadrer man løs på alt med sundhed, velfærd og sikkerhed. Og man diskriminerer danskerne så de nu er 3. klasses borgere i deres eget land, mht. boliger, sundhed, førtidspensioner og meget mere. Også hjemmets fred og danskernes familieliv angribes af flere partier, med de radikale i spidsen.

    Som i Sverige trækkes flertallet af vælgere rundt ved næsen af tv-stationerne osv. Og ikke meget tyder på at danskerne vil vågne op før det er for sent. Løftebrydere, løgnere, bedragere, kommunister, feminister, skabsradikale, fuldblodsradikale og godheds-/ indvandringsindustrien er kommet til fadet og holder millioner af danskere for nar.

    Danmarks synger på sidste vers som demokratisk velfærdsnation. En rød og voldelig bananstat bliver det næste. Et skørt, tyrannisk, ondsindet og uretfærdigt samfund venter forude. Antallet af retsløse tabermænd, taberkvinder, taberfamilier og taberbørn vil vokse og vokse. På Christiansborg hersker der nu et på alle måder betændt miljø.

  4. Af b niel

    -

    filterproblem!

  5. Af Niels Lemche

    -

    NIELS LARSEN, skal den union hedde Grossdeutschland? For hvem vil kunne modstå dem, hvis ikke Frankrig er med? De bruger ikke soldater, men kan nøjes med at købe os. Som Jugurta sagde om Rom: En by til fals.

    FINN THØGERSEN, egentlig korrekt, hvad du skriver. Det tragiske er, at israelerne har løst problemet med vand, fordi de, så vidt jeg er informeret, har fundet metoder til at afsalte middelhavsvand ret billigt.

    Men heden er voldsom, når tungen klæber til ganen, som der står i Det Gamle Testamente. Det er helt korrekt, jeg har prøvet det et par gange. Men som du skriver, er der ikke meget at gøre, så længe de nuværende politiske systemer overlever.

  6. Af Niels Lemche

    -

    BJØRN SØRENSEN, du kan jo godt opgive kilder til dine tal. Det er nok den moderne udgave af “Fædrelandet”, “Nationalisten”, der er din kilde, vil jeg tro, og den artikel bygger igen på en artikel i “Countries of the World”.

    Men er det ikke ærgerligt, at de tre lande, der ligger højest er Singapore, S. Korea og Japan? Altså ikke den hvide, ariske race, eller hvad du helst vil tale om. Danmark ligger på den liste på en delt niendeplads sammen med USA. I Europa rangerer italienerne som de bedst begavede — uha uha! Mogherini er italiener — uha uha igen.

    Ærelig talt, hvad er din analyse værd? Minder om sådan noget, man kunne regne med at finde i “Der Stürmer” for snart hundrede år siden.

  7. Af Jens Hansen

    -

    En nylig undersøgelse fra Chatham House viste et flertal blandt europæiske borgere for et stop for indvandring fra muslimske lande, men det står altså i grel modsætning til EU’s topfolk som Juncker og Mogherini.
    Skriver Kasper Støvring.

    Europa har brug for klarsynede ledere som Juncker og Mogherini.
    Og flere af dem.
    Europa har et stort behov for indvandring.
    Og Østeuropæere strømmer jo til Vesteuropa.
    Det er ikke sikkert, at vi fortsat kan glæde os over det.
    Derfor er det vigtigt, at der også kommer indvandrere til Europa fra andre dele af Verden.
    Det kan vi vist alle blive enige om.

    Nu skal man jo også huske på, at årsagen til at flygtninge og indvandrere stømmer til Europa.
    Det er krigene i Iraq, Syrien, Afghanistan og Libyen.
    Disse krige går den danske højrefløj helhjertet ind for.
    Terroren er en følge af disse krige.

    Hvad angår de større problemer i Frankrig.
    De skyldes Frankrigs kolonikrige.
    Især i Algeriet.
    Krigene er aldrig rigtigt afsluttet.
    Frankrig fører sig fortsat frem som en kolonimagt.
    Landets problemer er selvforskyldte.

    Støvring beskriver hvad indvandrere koster det danske samfund.
    Højrefløjen har altid betragtet menneskers værdi ud fra, hvad de koster samfundet.
    Og hvad deres nytteværdi er.
    Også før der kom flygtninge og indvandrere til landet.
    Intet nyt i det.
    Men det piner naturligvis højrefløjen, at Danmarks utallige krige også har økonomiske omkostninger.
    Men dette er helt selvforskyldt.

  8. Af Valdemar Kortsen

    -

    @MEHMET SAMI GÜR – 12. FEBRUAR 2017 2:24
    “… Dvs. vesten kan ikke reproducere sig selv med indbyggertallet. Dvs. befolkningsvæksten er faldende….”

    Er du gal ? Denne underproduktion skulle de muslimske lande kopiere. Disse lande er jo ved at kvæles i overproduktion af unge ubrugelige hanner. Nu forsøger de at afsætte deres enormt store overproduktion af ‘UUH’ i vestlige civiliserede lande, ved at sende dem afsted som kalifatets fortropper til de vestlige jagtmarker. Her findes frisk kvindekød og masser af andre byttedyr. Lige noget der tiltrækker det overbefolkede Tyrkiets mandlige lediggængere.

  9. Af Benny Benny

    -

    EU er færdig og det kan vi takke Frederica Mogherini, junkers og mest af alt Merkler for.
    Tilliden kommer ikke tilbage igen. Vi har set hvad deres hede drøm er og vi er ikke med på den.

    Niels Lemche
    Nu er Uffe krøbet til korset 35 år for sent. Bliver det snart også din tur, eller forbliver du hængende i islam illusionen deroppe hos arvefjenden ?

  10. Af Henning Svendsen

    -

    Hvorfor sætter vi ikke bare annoncer i i Russisk TV og Ukraine her er der millionvis der gerne vil flytte til et land med en Fakta butik på hvert gadehjørne og hvis damerne bliver hjemme ved kødgryderne så kan vi give dem borgerløn og frikort til bus og tog og selvfølgelig børnepenge og lommepenge til den nyfødte -ja de skal have i pose og sæk ligesom de fremmede muslimer.
    ja det er store tanker om EU !-et folkelig projekt i den kristne ånd hvor vi deler med Nærboen-men verdens største terrororganisation FN har andre planer

  11. Af Niels Larsen

    -

    Karsten Aaen: “Havde Chatham Institut spurgt, om vi her i Europa stadig skulle tage asylansøgere og og flygtninge fra lande, hvor folk bliver forfulgt på grund af, at de er ateister, vil have demokrati, eller fordi de er hazarer, yezedier, eller sekulære muslimer mm. så ville svaret garanteret have et lidt andet end dette nej…så mener jeg, at det ville have et rungende “ja”.”

    Det er rene gisninger, som du ikke har det mindste belæg for at fremføre. Der spørges decideret om “overvejende muslimske lande” og “al indvandring”. Det kan næppe misforstås og må udlægges som omfattende alle slags tilrejsende. Og svaret var et klart og utvetydigt ja.

    Mehmet Sami Gür

    Mig bekendt er sagen i Tyskland kun nået til 2. instans, så der er mindst 2 instanser mere (højesteret og forfatningsrådet). Samt eventuelt Menneskerettighedsdomstolen.

    Så diktator Erdogan har skam langt fra vundet endnu. Tyskland er ikke på det retslige område en bananrepublik som Tyrkiet i øjeblikket giver indtryk af at være.

    Og vi har intet at takke diktatoren for; vi betaler ham en særdeles rundhåndet bestikkelse for at holde folkevandrerne tilbage.

    Bjørn Sørensen: “Hvis man gider at slå op på den internationale fordeling af intelligenskvotient (IQ) vil man finde ud af at folk fra den muslimske verden har en gennemsnitlig IQ på 85 og folk fra syd for Sahara har en gns. IQ på 70.
    For at klare sig i det moderne samfund kræves et minimum på 90. Så flertallet af dem og især langt flertallet af dem fra Afrika vil få svært ved at klare sig i Europa.”

    Præcis. For ikke at sige, at hverken tilvandrerne eller deres efterkommere de første 20 generationer har hunds chance for at finde sig til rette i vore højtudviklede lande. Der er ikke mange geder, får og kameler i Europa.

    Vore politikere har påført europæerne en meget, meget stor og tung klods om benet. Og politikerne vandrer bevidstløst videre i samme rille på 40. år. De skal væltes!

    Lemche

    Nej. Det skal den ikke. Og den skal opbygges, så Tyskland splittes op i delstaterne og centralregeringen sættes ud af spillet i unionssammenhæng. Ellers kan det være det samme. Nordtyskland og Sydtyskland har nemlig ikke samme interesser, så de ville ikke altid stemme ens.

    Valdemar Kortsen

    Enig. Og vi kunne fremme den underproduktion ved ganske enkelt at nægte at modtage mennesker derfra – og det bør vi gøre. Muslimer hører ikke til i den vestlige civilisation.

  12. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Kasper Støvring.
    Ja du har fuldstændig ret i dit blok indlæg.
    Tænk sig, at vi nu på TV. har set en meget modstræbende Uffe Ellemann Jensen, erkende, at der er truffet forkerte politiske beslutninger angående flygtninge indvandrer, så langt tilbage som for 30- 40 år siden og, at disse beslutninger stadigvæk er aktuelle idag, i form af vanvittige menneskeretskonventioner som vi (politikerne) har skrevet under på!
    De fleste politikere der har fejlet, er på grund af dumhed/manglende viden, og manglende evne og energi til, at sætte sig ind i konsekvenserne, af fri islamisk tiltræde til Europa/Danmark!

    For resten er Frederica Mogherini’s efternavn af muslimsk oprindelse, så det er vel ikke så mærkeligt at damen vil fylde Europa, med mellemøstlige indvandrer! Vi har i EU ledelsen og i FN en række personer, der bevist arbejder for at oversvømme Europa med muslimer, men desværre har pressen ikke taget dette emne op, hvilket jeg håber de gør, så vi kan få afsløret hvem disse “Judas ‘er “?

    Desværre er ikke dumhed, og manglende energi til, at udføre sit arbejde, ikke straffebart hvilket det burde være, for disse politikere, har kort og godt bedrevet landsskadelig virksomhed, i form af de beslutninger, de har taget på befolkningens og landets vegne! 

    Jeg vil erkende at EU, har med frie handelsforbindelse, skaffe en mærkbar økonomisk fordel for Europa; men denne fordel er ikke kommet den jævne befolkning til gode i nævneværdig forstand. Den har tvært imod belemret os med en højst mærkbar muslimsk kriminalitet, og dette i høj grad, grundet på de åbne grænser!
    Den nye politiske begrundelse for, at opretholde grænsebevogtning er nu i øvrigt “terrorisme”. Velbekomme!

    Det er derfor mit største ønske, at Marine Le Pen vinder det Franske valg, og får afholdt den lovede folkeafstemning om Fransk udmeldelse af EU!
    Hvis dette sker, vi EU gå i opløsning, eller EU vil rulle hele EU projektet tilbage til kun en handelsaftale, hvor de nationale grænser består, menneskerets konventions aftalerne revet i stykker, og de nationale regeringer, samt landenes grundlove, og regeringer er højeste magt instanser i Europa!

    Det er også mit ønske, at når en muslim bliver dømt for kriminalitet i Danmark, så fratages han øjeblikkeligt Dansk statsborgerskab, bliver politi eskorteret til lufthavnen, direkte fra retssalen, og sat på et fly til hans oprindelses land! Det bør også gælde for 2, og 3. generation indvandrer/asylmodtagere! der er ingen grund til, at først lade dem tage hjem og pakke, de skal på fly, som de står i retten!

    Vi bør i Europa opretholde vore frie handelsforbindelser, opsige konventionerne, have faste grænsekontroller, og selvfølgeligt beholde politi samarbejdet gennem Europol.
    Og så i øvrigt øjeblikkeligt stop for muslimske asylansøgere/indvandrer/familiesammenføringer, samt sætte afvisningen af afviste asylsøgere/ kriminelle og alle på tålt ophold op i et højere gear, så der virkeligt sker noget på området!
    Der skal ikke tages nogen hensyn til om afviste risikere straffe i deres oprindelses lande, for det er ikke Danmark ansvar; men simpelt hen de implicerede landes lovgivning, som har ansvar for hvorledes de behandler deres borgere! Hvis nogle muslimer bliver straffet ved hjemkomst til deres oprindelseslande, må de jo have begået noget ulovligt, ifølge deres lands love, og det kan ikke være Danske politikeres opgave, at blande sig i andre landes lovgivning!
    I øvrigt tak for Kasper Støvrings indlæg!
    Mvh.

  13. Af Jørgen F.

    -

    Europas ledere skal helt ned og smage bundslam før vi kan starte genopbygningsprocessen igen. Sådan har det altid været – det skal vi så også denne gang.

  14. Af Niels Lemche

    -

    VALDEMAR KORTSEN, du tager så gruelig fejl. Bortset fra Egypten (hvorfra der faktisk ikke kommer mange flygtninge) har de mellemøstlige og nordafrikanske lande ret lave befolkningstal. Syrien er et relativt stort land, fire gange Danmark, og befolkningen også ca. fie gange så stor, men altså før halvdelen af den måtte flygte. Jordan er dobbelt så stor som Danmark, men befolkningen er som vores. Jep, tallene lyver, fordi der med den nuværende teknik og samfundstruktur kommer nogle andre tal frem. Derfor er det så vigtigt, at der sker ændringer i de socio-politiske systemer.

    Til sammenligning har Israel en befolkning dobbelt så stor som den danske på et område, der er halvdelen af Danmark. Før 1. Verdenskrig var landets naturlige bæreevne omkring 600.000 mennesker, hvilket viser potentialet i Mellemøsten, hvis de rigtige teknikker bliver anvendt.

  15. Af Niels Larsen

    -

    Niels Lemche: “Til sammenligning har Israel en befolkning dobbelt så stor som den danske på et område, der er halvdelen af Danmark. Før 1. Verdenskrig var landets naturlige bæreevne omkring 600.000 mennesker, hvilket viser potentialet i Mellemøsten, hvis de rigtige teknikker bliver anvendt.”

    Det kræver flere ting.

    Bl. a. skal arabernes IQ hæves en hel del inden de indser, at det er vejen frem.
    Dernæst skal der være vand til rådighed.
    Så skal der være fred i området, så planerne kan føres ud i livet.
    Og der skal være midler til rådighed – og det er der ikke i Syrien, Jordan og de palarabiske områder. Og der er nok ikke nogen, som lige står på spring med ledige milliarder.

    Så det har lange udsigter = it’s not gonna happen!

  16. Af Jørgen F.

    -

    Jordan havde i 2005 et befolkningsantal svarende til Danmark – her 12 år efter er antallet anslået til 9,8 millioner eller en stigning på ca. 70%.

    I Syrien gennemgik man i en tilsvarende 12 år periode op ti 2013 en udvikling på knap 40 %
    Da man i Syrien ikke lavede statistikker omkring religiøse tilhørsforhold, er det umuligt at vide med sikkerhed hvilke befolkningsgrupper, der steg så kraftigt op til Borgerkrigen. Men et godt bud er at Sunnigruppen steg markant anderledes end andre befolkningsgrupper. Måske i nærheden af de 70 % som i Jordan – og det var en medvirkende årsag til at landet blev destabiliseret.

  17. Af Valdemar Kortsen

    -

    @NIELS LEMCHE – 12. FEBRUAR 2017 10:25
    “…hvilket viser potentialet i Mellemøsten, hvis de rigtige teknikker bliver anvendt….”

    Man forstår, at den nærsynede Lemche opfatter ethvert landområde som oplagsplads for masseproducerede 2-benede biologiske organismer af enhver art; at fylde maksimalt op uanfægtet af de langsigtede konsekvenser. Resultatet af nærsynethed ?
    Nogen har sagt, at alle verdens mennesker samlet kan stå op på Bornholm – OK, let’s try!

  18. Af Niels Lemche

    -

    JØRGEN F., og kilder til dine argumenter?

  19. Af j nielsen

    -

    “Til sammenligning har Israel en befolkning dobbelt så stor som den danske på et område, der er halvdelen af Danmark.”

    Man pøvs ikke gå så langt væk som til fremmede kulturer. Det er et land det er mere nærliggende at sammenligne med.

    Holland (altså Nederlandene, ikke provinsen) er kun ca. 80% så stort som Danmark. Men befolkningen er næsten 3 gange større. Hvis Danmark skulle have samme befolkningstæthed som Hollands, skulle her bo 20 millioner mennesker.

  20. Af Niels Lemche

    -

    Jeg glemte at sige, at det med Bornhold, det sagde man for 50 år siden. Men de ville ikke have problemer med at stå på Gotland.

    Men som sagt: Kilder, please.

    Men jeg kan fortælle dig, at for hundrede år siden var Amman en småstad på ca. 10.000 indbyggere, men da jeg var der for første gang i 1981 var der en storstad på mellem 2/3 million og én million. I dag er der 1,2 millioner, så de 10.000 må have haft travlt!

    Du ser bort fra flytninger fra land til by, og tilvandringer fra ikke mindst de besatte områder i Palæstina.

    Og en sidste til Jørgen F. Enhver folketælling i lande som Jordan er i høj grad behæftet med usikkerhed, bl.a. fordi hashemitterne regner palæstinenserne, der jo egentlig er landets gamle indbyggere, for irrelevante. Hasjemitterne indvandrede selv fra den Arabiske Halvø efter, at Saud-dynastiet tog magten og tvang dem ud.

    Men for at illustrere, hvor hastigt en bys befolkning kan ændre sig, så boede der i Istanbul, da jeg var der første gang i 1993, omkring 6 til 7 millioner mennesker. I 2008, da jeg sidste gang var der, talte man officielt om 12-14 millioner; men ingen havde nøjagtige tal. Idag siges der at være knapt 15 millioner; men det skulle ikke undre, at det reelle tale ligger nogle millioner højere, hvis man skal tro lokale tyrkere. Men du må se med en hvis glæde på tallene: Hvis ikke befolkningstallet var vokset så eksplosivt, havde de alle været hos os! De kommer for det meste fra Anatolien.

  21. Af Jørgen F.

    -

    Lemche dreng, Du finder selv dine egne kilder og mens du gør, så tænker du over at jeg er gedigent træt af at blive kaldt alt fra løgner og landsforrædder af dig her på b.dk.
    TIl din venlige information har jeg optjent samme rang som dig – bare i de regulære kamptropper og ikke i hjemmværnet.
    Brug derfor formiddagen til at tænke lidt over dine udgydelser… – comprende?

  22. Af Niels Larsen

    -

    Niels Lemche

    Din fortælling viser jo blot, at det er altafgørende, at de bliver i deres egne områder og dér avler sig selv til massesultedød.

    Fremfor at vi lader dem gøre det her i civilisationen.

  23. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Sig mig engang i deltagere i bloggen, er i totalt hjerneblæste?
    Det er ikke et spørgsmål om befolkninger antal (størrelse); men om befolkningernes uddannelse/kultur/religion!

    Og så selvfølgelig det fakta, at muslimer er afskyede (hadede), i Europa, og dette er så klart ikke uden grund, som eks. terrorisme, kriminalitet, og manglende accept af vort demokrati!
    Mvh.

  24. Af Åge jensen

    -

    Europa har et stort behov for indvandring fra afrikanske og arabiske lande, påstår fede rica mog he ri ni, mer kel, jel ved, an ne li se, j. han sen og le m che. Det er sludder og vrøvl. Ja, det er en fræk og løg nagtig påstand. Vi har overhovedet ikke brug for den indvandring. Vi sætter alt overstyr hvis den ikke stoppes. (j. han sen hylder jun cher og fede ri ca som klarsynede ledere. Kommunisten j. han sen må leve i en slags febervildelse eller kronisk rus. Eller er han en tyk pandet ig norant?)

  25. Af Niels Larsen

    -

    Hvorfor har vi ikke en statsminister, som udtrykker dette mht. Danmark og danskerne: https://www.youtube.com/watch?v=hrOEcibb-UI

    (Slå evt. engelske undertekster til i videoens opsætning)

    Dét er en politiker, man kan have respekt for!

  26. Af Niels Lemche

    -

    OK Kasper Støvring, så blev dit filter aktivt igen. Svar til forskellige.

  27. Af Mehmet Sami Gür

    -

    Til Niels Larsen:

    HVILKE PENGE ELLER BETALINGER TALER DU OM?

    Du bekræfter igen sandheden om, at du er uvidende og det er ligesom at skrive til en mur, når man kommunikerer med dig.

    EU og Merkel skal takke Erdogans Tyrkiet, for ellers vil 3 millioner flygtninge strømme til hele Europa. Og så vil Europa få mega store problemer. EU har ikke overholdt aftalen og har heller IKKE betalt en krone til tyrkerne. Men Tyrkiet har overholdt den mindste detalje af hele aftalen. Indtil videre har Tyrkiets Erdogan BRUGT mere end 30 milliarder amerikanske dollars, dvs. ca. 200 milliarder kroner på mere end 3 millioner flygtninge i selve Tyrkiet.
    Bed til Erdogan ikke sender alle flygtninge til Europa…
    Så kan jeg love dig for, at hverken pigtråd, mure, vægge eller våben ville være tilstrækkelige nok til at standse så mange flygtninge. I er simpelthen så utaknemmelige.

  28. Af Ole Frank

    -

    Når bloggeren skriver det, tror vi selvfølgelig på det. Man kunne også tilføje i overskriften “eller Messerschmidt eller….
    Det er da fint, at du mener at de i overskriften originaler ikke truer demokratiet men tillad så os andre at være uenige i din retoriske manipulation ellers ville vi jo også tage fejl.

  29. Af Ole Frank

    -

    Når bloggeren skriver det, tror vi selvfølgelig på det. Man kunne også tilføje i overskriften “eller Messerschmidt eller….
    Det er da fint, at du mener at de i overskriften nævnte originaler ikke truer demokratiet men tillad så os andre at være uenige i din retoriske manipulation ellers ville vi jo også tage fejl.

  30. Af Helge Nørager

    -

    Ak ja sikken megen uro, kapitalens frie bevægelighed har skabt.
    Ingen undtagen de rige selvfølgelig, havde helt forudset at skattely ville blive samlingspunkt for multinationale og også små lokale som f.eks Københavns lufthavn.
    Denne kyniske udnyttelse af penges frie mobilitet i en cyber verden, skaber store formuer og underskud i statens regnskaber, hvilket er et mønster i alle lande uden undtagelse.
    Aldrig før har små banarepublikker været samling af så meget kapital og ingen produktion.

    Men selvfølgelig er det kommunister, socialister, radikale og andre som taler for nærdemokrati og økonomisk demokrati som er skyldige.
    For de lod de ske, de er skyldige i ikke at kunne styre hvad sker i nabolande…………..
    De er skyldige i ikke at skabe lovgivninger som bremser denne uhæmmede kapitalflugt til små ø stater for f.eks driftsoverskud af Københavns lufthavn, hvor latterligt skal det blive før nogen siger stop ?.

    Men husk nu det er dem på flugt som er de skyldige, og bare topskatten kommer ned så løses alle problemer.
    Og EU tjaa de vil centralisere selskabsskatte inddrivelsen i EU, som våben mod ovenstående.
    Men helt ærligt hvem har tillid til at Luxemburg som skulle være center, vil dele med de andre ?.
    En central selskabsskat er måske eneste våben mod den skattedumping som f.eks Irland udøvede, men vi i DK var da også snu og sænke selskabskatten, så den er historisk lav.
    Men et ømt punkt for når EU inddriver skat er det et markant indgreb i landes økonomiske råderum og en sikker vej til uro, samt centralisme.

    Men de rige tog rø..en på alle med det som på newspeak kaldes globaliseringen, hvilket er et møgord for systematisk skatteunddragelse ved at udnytte kapitalens fri bevægelighed.
    Og det skaber flere problemer end gør gavn.

    Men husk nu det er alle dem i EU og de fremmede som er skyldige og bare vi får dem væk er alt godt, not.
    Og ned med lønnen og topskatten.

  31. Af Niels Larsen

    -

    Mehmet Sami Gür

    Diktatoren er bestukket med 23 mia. af EU for at holde det muslimske rift-raft på den rigtige side af Bosperus..

    I stedet burde vi naturligvis troppe op med eget militær på den europæiske side og med magt holde rosset ude. Det var billigere og det ville virke afskrækkende, så det ville være rent win-win.

    Hvad Tyrkiet anvender på det muslimske rift-raft er Europa inderligt ligegyldigt. Det er jeres trosfæller, så hjælp I dem. Vi gider ikke længere.

    Og så gider jeg ikke bruge mere tid på dit jammer.

  32. Af Arvid Holm

    -

    “Mogherini var i sine yngre år kommunist. Måske er det heri, man ikke blot skal finde uviljen mod at beskytte den traditionelle europæiske kultur, men tilmed ønsket om med radikale midler at ødelægge den.”?

    Også Enhedslisten i Danmark kan mistænkes for at en skjult agenda.

    Således sagde Per Clausen til Berlingske Søndag i 2012, medens han var ordfører for Enhedslisten i Folketinget: “Jeg tror, at revolutionen vil komme i ét ryk, og jeg tror, den kan komme inden 20 år”.
    Han så en mulighed for, at den ulykkelige økonomisk/sociale situation i Grækenland og de øvrige sydeuropæiske lande ville fremprovokere en revolution.

    Naturligvis er en revolution mere sandsynlig, når samfundssituationen er katastrofal.
    Lever og ånder de for revolutionen, er det følgelig ønskeligt at fremprovokere en katastrofe.

    Man kan så til tider fundere over, om f.eks de mange “venligboere” er ført bag lyset af mennesker, der ikke er spor venlige?

  33. Af Bjørn Sørensen

    -

    @Niels Lemche

    Mine kilder er overvejende de ledende aviser, hvilket i DK er Berlingske og JP og når jeg besøger et familiemedlem som holder pladderhumanistsprøjten Politiken, læser jeg gerne den stak der ligger på gulvet.
    Fra de blade får jeg de væsentligste informationer som er grundlag for mine indlæg., foruden tv’s nyheds- og debatudsendelser.
    Men til forskel for de mange som kun læser sport eller modesiderne, læser jeg alt det andet stof, og det har jeg gjort i 50 år, derfor er jeg velorienteret.
    For tiden læser jeg et par bøger om Ukraine.
    Angående IQ, læste jeg i sin tid “The Bell Curve” som var en gennemgang af den omfattede forskning og erfaring om emnet.

    Og så glemte du lige at nævne at jøderne som folk også rangerer blandt toppen.
    Derfor er de overrepræsenteret på amerikanske universiteter, og derfor har de formået at skabe en moderne demokratisk stat i Israel på kort tid.

  34. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Mehmet Sami Gür
    Er du ikke bange for at Tyrkiet er ved at blive et autokrati? At demokratiet svækkes dag for dag. Nu vil Erdogan have lov til at blive ved magten og ændre præsidentens beføjelser. Er du ikke bange for at regeringen kun bliver en hånddukke for Erdogans styre? Ville du ikke blive overrasket hvis Lars Løkke lod politiet, eller hæren arrestere f. eks formanden for Enhedslisten fordi hun er uenig med Lars Løkke? Jeg tror desværre, at magt korrumperer alle. Der er en vis mening i, at vi vælger nye regeringer, således, neopotismen og økonomisk kriminalitet ikke ødelægger vores samfund.

  35. Af jan ulrik friis

    -

    Et lille lyspunkt at Victor Orbans Ungarn, nu tilbyder vestlige borgere assyl, et tilflugtsted fra multi-kulti, at der nu findes et sted hvor selv vi danske også er velkomne, det vækker følelserne frem, for alt for længe har vi danske været at regne som intet, i Danmark er danskerne nu truet, og ilde set!

    En falliterklæring at det ikke var vores egne folkevalgte, der først kom på denne ide, at give vestlige borgere tilflugt imod multi-kulti, ærgeligt Danmark aldrig blev dette tilflugtsted, den sikre zone i stormen, nu multi-kulti hærger og ødelægger EU, men det blev Danmark aldrig, at vi nu istedet skal til Ungarn for at komme i sikkerhed.

    THANK YOU HUNGARY, WE LOVE YOU, MORE THEN WE EVEN LOVE OURSELF!
    THANK YOU VICTOR ORBAN, THAT YOU CARE FOR OUR DANISH PEOPLE!

  36. Af Niels Juul Hansen

    -

    @JAN ULRIK FRIIS

    “Et lille lyspunkt at Victor Orbans Ungarn, nu tilbyder vestlige borgere assyl, et tilflugtsted fra multi-kulti, at der nu findes et sted hvor selv vi danske også er velkomne, det vækker følelserne frem, for alt for længe har vi danske været at regne som intet, i Danmark er danskerne nu truet, og ilde set!”.

    God tur!

  37. Af jan ulrik friis

    -

    N iels J uul H ansen

    Vi ses!

  38. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Mehmet Sami Gür
    Det er ikke korrekt, at EU ikke har støttet Tyrkiet. Gå ind og sæt dig ind i de rigtige tal, via EU. Hvis Tyrkiet og EU laver en aftale bør begge parter selvfølgelig holde aftalen.

    Og i øvrigt burde EU støtte flygtninge i Grækenland meget bedre. Mennesker dør af kulde og elendige forhold.

    Jeg arbejder sammen med mange indvandrere og mange særdeles søde, flinke og flittige mennesker, som jeg er venner med. At Folketinget har besluttet, at man først kan kalde sig dansker i 4. led er skandale og så tåbeligt, at jeg ikke har et ord over det. Hvis Martin Henriksen er CE godkendt, som dansker vil jeg hellere være indvandrer, han er kulturløs og hverken smuk, eller intelligent.

    Her på bloggen taler man også om IQ og indvandreres IQ. Nu er det således, at jeg arbejder sammen med mennesker fra Mellemafrika og Nordafrika og her skorter det ikke på intelligensen. De er mindst ligeså intelligente som vi andre er.

    Denne snak om IQ stammer fra Helmut Nyborg, som blev tiltalt for uredelighed for sine udtaleser. Han er en gammel sur mand, der har en bragende godt begavet kone. Kvinder er jævnfør ham meget dummere end mænd.

    Jeg mødte en familie på 8 fra Libanon, der har været på bistand i 30 år. De klagede over Danmark, da jeg mødte dem igennem en bekendt, i sidste uge. Jeg spurgte, hvorfor rejser I ikke hjem, I kan sproget og har en stor familie. Hvorfor rejser ikke hjem, når I ikke trives her. Svaret var, “vi har ikke noget at leve af i Libanon”. Nej det kan blive for enkelt ikke at bestille noget. Ikke at bestille noget som udlænding gør en ulykkelig, identitetsløs og hadefuld overfor dem der forsørger en.

    Fordi det er således, at arbejdsløse, mennesker på bistand, syge og handikappede regnes ikke for noget og det er hårdt ikke at blive regnet for noget. Så højrepartier brug jeres tid i Folketinget til at løse indvandreres tilhørsforhold til arbejdsmarkedet i stedet for at ævle om hvem, der er mest dansk i landet her.

    Jeg tror heldigvis, at yngre indvandrere får meget større arbejdsfrekvens, end deres forældre.

    Niels Larsen
    Jeg gentager endnu en gang, Niels Larsen, vi har ikke brug for Nye Borgerlige, vi har brug for partier, der kan samle landet. Så vil jeg spørge dig. Hvem er eliten? Er Pernille Vermund en del af eliten, hun er kæreste med en meget velhavende mand?

    Igen, hvem er denne elite du snakker om? Sig frem.

  39. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Det er utroligt hele tiden at skulle forholde sig til vanvittige påstande, der er ødelæggende for debatten. Mærkelige mennesker hævder igen og igen, at EU og bestemte navngivne politikere er skyld i alt muligt ondt. Selvfølgelig er det hverken Merkels, Junckers eller Mogherinis skyld, at Europa tiltrækker migranter.

    Både de tre nævnte og alle bestemmende politikere i EU er demokratisk valgt, og har flertallet af stemmer i ryggen, men de bliver omtalt som diktatorer i en eller anden bananstat. Det er for primitivt. EU er ikke en bananstat og det er kun borgere, der ikke kan tænke selv, der kan mene det.

    Der er et flertal af vælgere bag hver eneste politiker i EU. Det er disse vælgere, der med rette eller urette kan kritiseres. Det betyde, at der er et flertal af vælgere, der støtter EU. Hverken Merkel, Juncker eller Mogherini ville have noget som helst at skulle have sagt, hvis ikke vælgerne havde givet dem lov. Det kaldes demokrati.

    Hvis man skal kritisere, og det skal man naturligvis, så er det de millioner af vælgere, der har stemt for politikerne og leveret det flertal, der gjorde og gør et demokrati som EU muligt. Når man kritiserer EU, er det demokrati man kritiserer, og når man bekæmper EU, er det demokratiet, man bekæmper.

    Det har vist sig umuligt at bekæmpe de tungnemme om denne simple kendsgerning. Derfor har vi stribe antidemokratiske partier i Europa, der mener, at EU er problemet men EU er et produkt af et demokratisk system, og det vil kun kunne ødelægges med udemokratiske metoder. Men det er formentlig, også det I vil. Og det eneste I kan – ødelæggelse.

    Jeg vil ikke.

  40. Af Niels Lemche

    -

    JØRGEN VILLY MADSEN, men politikerne har også selv bidraget til misèren. De har alt for ofte benyttet EU som en dårlig undskyldning for egne fejltagelser og mangler. På den måde har de opført sig som gale hunde, der bider den hånd, der fodrer dem.

  41. Af Niels Lemche

    -

    JØRGEN VILLY MADSEN, men politikerne har også selv bidraget til misèren. De har alt for ofte benyttet EU som en dårlig undskyldning for egne fejltagelser og mangler. På den måde har de opført sig som gale hunde, der bider den hånd, der fodrer dem.

  42. Af Flemming Lau

    -

    Mehmet Sami Gur. 02:24.
    Islam vi gerne ses som Fredens Religion, men er snarere det modsatte jf Verdenssynet Dar al Harb: Krigens Hus og Dar al Islam: Fredens Hus! Islam er er en religio politisk hybrid i en pærevælling. Hvorfor omtaler man millitant Jihad som Islams søjle.
    Jeres kultur kører med 3 trins raketten 1. Bedetæppet, 2. Jizyah skat d’himisering eller 3. Sværdet! Uden jeres frygt for sidstnævnte og æresdrabet ville jeres skrøbelige religion implodere. Kristne frygter ikke døden og det er forskellen.

    Hvorfor glemmer Imamerne konteksten når jøder og kristne fratages deres menneskelighed ved at kalde dem aber og svin jf koranens 5:60.? Hvorfor figurerer 35 af de 57 muslimske lande på verdensranglisten der diskriminere og forfølger kristne.? 75% af de religiøst forfulgte er kristne. De første 14 i toppen efter N-Korea er muslimske lande, jf OPEN DOORS. og Freedomhouse. Hvorfor ligger Tyrkiet på en 3 plads sammen med Algeriet, Marokko Mali som verdens mest Racistiske lande jf NewsYork times. Skandinavien ligger på en tiende og sidste plads. Og hvad angår korruption så ser det sort ud for muslimske lande!

    Danske tegnere kan rettroende muslimer med en FATWA i hånden sende dødspatruljer efter, fordi han har krænket Muhammed. Men når Muhammed krænker Messias 9:29 ved at fratage ham hans Guddommelige ret til at være Guds Søn og derefter forbander de kristne, så får i Korantro, lov til at beholde hovedet!

    Når jeres kvindelige selvmordsbombere dræber sagesløse, får de 72 mandelige jomfruer, i paradis. Det er jo perverst! Hvor er jeres Fatwa imod terrorisme…? Tavshed.
    Mennesker der iøvrigt lyver for guds skyld, Taqiyyah, hvor meget tillid kan man have til dem…? Det er virkelig en slem cocktail, løgn og tikkende bomber! Rettroendes had til anderledes troende kommer ind med ” modermælken”.

    Hvem skal passe os når vi bliver gamle spørges der… Ja det bliver ihvertfald ikke at rettroende kvindelige muslimer, der ikke engang af høflighed vil give hånd til mænd!

    OIC besluttede Cario erklæringen i 1990. SHARIA er menneskerettigheder! Punkt 19. SHARIA og kun sharia skal være det strafferetslige system! Kvinder er ligeværdige med mænd, men ikke lige hvad angår rettigheder! Pædofili er noget svineri. Men alligevel overtrumfer Ombudsmands institutionen FN’s Børnekonvention, og legalisere barnebude i Danmark, og gør dermed er enestående knæfald for den Islamistiske svinehund.

    I Danmark siger loven at ingen organisation der arbejder imod menneskerettighederne eller som udgår af et totalitært politisk system, kan opnå godkendelse som er trossamfund! Er tørklædet måske ikke udtryk for Sharia loven og dermed er facistisk symbol…? Indvandrere til landet har lovet troskab og loyalitet samt respekt overfor Danmark, det danske samfund Grundlov og retssystem. Hvorfor er muslimer i Danmark mindst 13 x så kriminelle som danskerne..?

    Når alt kommer til alt er hybriden Islam uforenelig med vestens jødisk kristne værdier og det står mere og mere lysene klart, jo mere vore fængsler fyldes op!
    Jo mere liberale (skabsradikale) i uhellig alliance med rettroende muslimer, fremturer om at Vesten skal sluge “Kamelen” jo tættere er vi på civilisationskampen bliver varm. Ved at sende horder af mennesker til EU, har de respektive lande forårsaget en Casus Belli situation. I gamle dage var det en krigserklæring!

  43. Af Finn Bjerrehave

    -

    Kasper Støvring, det er som om du ikke forstår EU før EF endda før Kul&Stålunion, nemlig Tyskland skal i politisk benlås, ellers kommer en tosse fra Østrig og ødelægger vores dejlige Europa igen, og selv Rusland bliver nervøs.
    Den er og bliver aldrig længere.
    Fred i vores tid. Finn Vig

  44. Af Niels Larsen

    -

    R. Harald Kristiansen: “Denne snak om IQ stammer fra Helmut Nyborg, som blev tiltalt for uredelighed for sine udtaleser. Han er en gammel sur mand, der har en bragende godt begavet kone. Kvinder er jævnfør ham meget dummere end mænd.”

    Vås. Det er videnskabelige facts, at muslimers og afrikaneres IQ er lavere end europæernes – gennemsnitligt set. Og det har intet med Nyborg at gøre.

    Du kan bare google “World IQ Map”, så fremkommer kort med angivelse af forskellige områders gennemsnitlige IQ.

    Se eksempelvis http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=2812

    Flemming Lau

    Det er udmærket med en længere forklaring, men det hele kan koges ned til, at islam er en svøbe og en ødelæggende kraft på enhver tænkelig måde for hele menneskeheden. Ikke mindst for muslimerne selv, som meget ofte er holdt i et jerngreb af vanvittig religiøsitet, uvidenhed og afstumpethed. Og som ofte af samme årsager er åndeligt afstumpede og uden evne til at fungere i et veludviklet, civiliseret land som Danmark. Islam er den mest nedrige og foragtelige ideologi, som er udbredt i vor tid.

  45. Af Niels Larsen

    -

    Finn Bjerrehave

    Er det bedre, at EU via sin afsindige udlændingepolitik med pivåbne grænser ødelægger Europa med indvandring?

    For det er, hvad der er ved at ske.

    Dit højtelskede EU er for en meget stor dels vedkommende skyld i Europas deroute.

  46. Af Længslen mod katastrofer, hærværk og pludselig død for EU

    -

    […] Læs Støvrings indlæg her: […]

  47. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Ofte kan det være sådan: én gang kommunist, altid kommunist, selv om andre forhold nævnes af den enkelte.

    Frederica Mogherini har jo lavet speciale i politisk islam, så .. og har ligedan haft den tidl palæstiensiske leder Arafat som foretrukken, må vi forstå det på internettet. Så enten er der noget, hun ikke har fattet eller bare er en del af, dvs går ind for. Hun ha rmåske ikke fattet Italiens store byrder med indvandring ? Er det blot således, at hun naivt mener, at vi ikke kan stoppe dette – og så må Europa da bare bære yderligere.

    Hun er ikke rigtig klog og vel forvaret!

    Hende skal v hurtigst muligt se at få ned af den piedestal, hun skal ganske enkelt ikke have det job længere. Så – what to do ??? Jeg kender ikke nok til EU og forholdene i dette dér. Jeg har i hv f ikke valgt hende – noget er galt, når lande er ved at segne under indvandrer-forholdene.

    Ellers skal vi tilbage til ældre tider, hvor vi havde udmærkede udvekslinger med de europæiske lande omkring handel. Det mente eg i 1972 – men i 1986 ved en afstemning herhjemme, så tænkte jeg, at toget var kørt, så jeg stemte et ja da.

    Men – vi er gamle europæiske lande med hver vores særpræg, så vi er ikke at ligne med Amerika, der er en sammenblanding af mange etniske grupper og opstået på en helt anden måde. De har ikke samme og lange historie som Europa.

    Europæisk kultur er lige så værdifuld og omfattende som andre verdensdeles – så lade disse være hver især, større indvandring vil gå galt! Og – jeg skulle vel skrive fortsat gå galt!

    Hvad med at udvikle Sibirien, Rusland øst for Moskva – Putin med hans rabalder og holden Assad i live, han kunne glimrende investere i de befolkninger, der må flygte, til noget bedre – også fra andre dele end lige Syrien, da mange er så optændt af de totalitære i systemer, det vil Putin være genial til at udvikle for mange mennesker.

    Vi får alligevel nok endnu flere klimaforandringer, så folk fra Sahara og andre fra Afrika kommer i nød! Eller hvad med mere øst-over, dér har man jo også tidligere inden for islams historie været ivrige og flittige nomader!?

  48. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Eller:

    Er der mon nogen, der har agt og tilstrækkelig kraft til at sige til de arabiske lande og andre i Afrika: Hold jeres befolkninger indenbords og behandl dem ordentlig fremfor jeres imperialisme ad bagvejen, når i ovenikøbet og ligefrem vil ofre penge til moskeer i Europa, hvor de ikke hører hjemme!

    Vi gider ikke dette mere, fordi det er på vores bekostning. Ikke jeres. I stjæler ofte blot, hvad der er Vestens ideer og rakker ned og bekæmper, fremfor at man kunne have et venligt samarbejde, kulturer imellem! Se at udvikl jer væk fra nærmes oldtidens kvababbelser og ideer.

  49. Af Bjørn Sørensen

    -

    @ R. HARALD KRISTIANSEN
    ”Denne snak om IQ stammer fra Helmut Nyborg, som blev tiltalt for uredelighed for sine udtaleser. Han er en gammel sur mand, der har en bragende godt begavet kone. Kvinder er jævnfør ham meget dummere end mænd.”

    Nyborg blev anklaget for uredelighed, men ikke dømt for det. I juli 2007 fandt UVVU, at der ikke var grundlag for at betegne Nyborgs videnskabelige arbejde som uredeligt.
    I USA er der siden 1.verdenskrig foretaget IQ tests, så man har et enormt datamateriale.
    Det har vist sig at fordelingskurven for mænd og kvinder er forskellig. Kvinder er mere samlet omkring den gennemsnitlige IQ, hvor imod kurven for mænd er fladere, hvilket forklarer hvorfor der er flere mænd i de to ekstremer, dvs sinker og højintelligente.
    Der er således kun 1 kvinde for hver 9 mænd med en IQ på 150.
    Disse resultater har givet megen debat og uenighed, så hvis du er specielt interesseret er der materiale nok til at beskæftige dig resten af året.
    I øvrigt er der folk som har sammenlignet IQ og indkomst og har fundet at der er en sammenhæng.
    Forleden var der en liste med kendte personer og deres IQ på MSNs website.

  50. Af Mehmet Sami Gür

    -

    Til R. HARALD KRISTIANSEN:

    Kære Harald

    Sådan ser det altså ikke ud med virkelighedsbilledet i Tyrkiet. Du giver altså et panisk og skræk billede af Tyrkiet.

    Det er ikke sandt, at Erdogan giver ordrer om at anholde politikere, intellektuelle og andre i samfundet. Sådan foregår det altså ikke. Inden I tror og stoler på, hvad medierne lægger ud med, så prøv lige og brug jeres sunde fornuft og kritiske sans før I begynder med jeres uvidende og fordomsfyldte synspunkter.

    Det er domstolene, juridiske og retslige institutioner i Tyrkiet, der bestemmer hvem skal afhøres, anholdes og tiltales for noget. Tyrkiet er en retsstat og en præsident kan ikke bare beordre til at anholde nogen. Der er en tre-magts deling i Tyrkiet ligesom man har det herhjemme i Danmark – Lovgivende, Dømmende og Udøvende. Dvs. der bliver ikke lavet om på tre-magts delingen med den nye forfatning. Jeg er ikke bange for, at den nye forfatning vil gøre Tyrkiet mere autokrat. Tværtimod vil den nye forfatning forbedre demokratiet og menneskerettighederne i Tyrkiet. Den nuværende forfatning blev implementeret af militær juntaen tilbage i begyndelsen af 80’erne. Erdogan er, modsat hvad andre påstår, mere demokrat end mange andre politikere i vesten. Det er medierne i vesten, der konstant og hele tiden viser et falskt og skræmme billede af Erdogan.

    Kære Harald

    Jeg lyver ikke mht. aftalen mellem EU og Tyrkiet. Tro mig det er sandheden, for de tyrkiske myndigheder siger gang på gang, at EU ikke overholder den del af aftalen, som vedrører de europæiske lande. Igen klager tyrkiske statsembeder over den manglende betaling fra EU’s side. Vi har sandelig desværre at gøre med en dysfunktionel europæiske samarbejde, som lover meget, men skuffer med løftebrud efter løftebrud.

    Jeg er fuldstændig enig med dig om ift. danskhed, IQ osv.

    Det er svært at løse problemerne mht. indvandrerne herhjemme i Danmark, men også i resten af vesten. Simpelthen fordi vi har at gøre med inkompetente politikere, som går meget op i typisk dansk diskurs om indvandrerne skal integreres under dække af assimilation. Vi er trætte af ord som integration osv., for der sker ikke noget som helst. Højreekstremistiske kræfter har vind i sejlene i hele vesten, herunder her i Danmark. Så, jeg tror ikke der er nogen, som ønsker en løsning på problemerne her og nu. Det er svært og umuligt.

Kommentarer er lukket.