“Højreekstremisterne” har reddet Danmark fra svenske tilstande

Af Kasper Støvring 250

 

Pia Kjærsgaard er netop fyldt 70 år, og vi iler ikke blot med at ønske tillykke, men også med at overbringe en stor tak. En tak for at have stået igennem mange års kritik – for at bruge en eufemisme – for at have et syn på indvandring, islam og nært tilgrænsende fænomener, der ikke huer pæne mennesker.

 

Kjærsgaard har stået fast og kæmpet sine kampe i en tid præget af moralisme, konformisme og opportunisme, og for sin indsats er hun belønnet med megen utak, ja, med skandalisering som højreekstrem, hun er blevet afbildet som en rotte, og hun er blevet diffameret som en af de ikke-stuerene. Kjærsgaards indsats har gjort det muligt at tale åbent om indvandringens konsekvenser og at føre en politik, der ikke har været så slem som i mange andre lande. Det kommer jeg til.

 

Men Kjærsgaard stod og står ikke alene. Søren Krarup er en anden afgørende person i Danmarks stålsatte falanks af hårde halse. Det kan godt være, at også Søren Krarup har nået den modne alder og fået dårlige knæ, men han har og har altid haft rygrad – i modsætning til de mange gopler i politik og debat, der hverken har rygrad, knogler eller ben i næsen. ”En spøgelsesklokke i vandet, det er alt, hvad vandmanden er. Den svæver på grænsen af ikke-eksistens hele sit udflydende liv – ulegemlig, som en drøm, der er sluppet udenfor en hjerne”, som Jacob Paludan skrev om goplen.

 

Mange siger det ikke officielt, og siger de det, lyder det modvilligt, men de er da i bund og grund enige med de ”højreekstreme”, og i det lønlige er de nok taknemmelige over Kjærsgaards og andres indsats. Det afspejler sig tydeligt i Kjærsgaards nuværende position som formand for Folketinget, og i, at det parti, Socialdemokratiet, der gik forrest i skandaliseringen, nu åbent inviterer DF med i politiske forhandlinger.

 

Sådan kan det gå, når man er viljestærk og følger sin samvittighed. Dét er også et lærestykke for alle andre.

 

Hvordan ville Danmark se ud, hvis det ikke var for de forhadte ”højreekstreme”? Lad os skue mod broderlandet. I Sverige er kriminaliteten langt højere end i Danmark (et meget forsigtig skøn: 10 gange så høj – her kan man sammenligne med danske tal), og den er steget eksplosivt de seneste ti år:

 

340 sager drejede sig sidste år om drab eller dødsvold. I 2006 var tallet nede på 240 sager.

Der var 888 drabsforsøg. For ti år siden var tallet 769.

Der var 87.995 grove voldssager. Dem var der 77.019 af i 2006.

Der blev anmeldt 6.563 voldtægter og 19.895 seksualforbrydelser i alt. Tilbage i 2006 blev der anmeldt 4.208 voldtægter og i alt 12.147 seksualforbrydelser.

Voldtægter mod mindreårige piger er gået 24 procent op fra forrige år til nu 1.811.

 

Selv Politiken, hvorfra tallene kommer, oplyser nu om de dystre svenske tilstande og lader den mulighed stå åben, at den massive kriminalitet skyldes masseindvandringen. De svenske myndigheder holder gerningsmændenes etniske oprindelse skjult, men dissidenter som politologen Tino Sanandaji og politimanden Peter Springare har åbnet debatten, den første med undersøgelser, den anden med erfaringer. Jeg læste forleden en svensk opgørelse baseret på domsudskrifter om gruppevoldtægter. Kun omkring en tredjedel af gerningsmændene havde svenske navne (jeg vil ikke oplyse kilden her, for domsudskrifterne rummer private oplysninger).

 

De fleste kan i dag se, at integrationen er gået helt galt i Sverige. “Det må ikke ske i Danmark, og det vil heller ikke ske, for vi er ikke så naive.”

 

Det har jeg hørt flere, lad os kalde dem de sidste dages hellige, sige. Problemet er bare, at mange af disse hellige, der nu advarer mod eller gruer for svenske tilstande, også har advaret mod de “højreekstreme” eller de “nationalkonservative”, der konsekvent har advaret mod udviklingen i Sverige og mod masseindvandring.

 

Danmark bliver forhåbentlig ikke som Sverige. Men det sker ikke på grund af de hellige, det sker på trods af dem. Havde de “hellige” dengang haft held med at udgrænse de “ekstreme”, så var Danmark allerede blevet Sverige.

 

I 1945 så vi, hvordan mange i de sidste måneder tilsluttede sig modstandsbevægelsen og på den måde fik en slags heltestatus, men altså på et tidspunkt, hvor krigen reelt var vundet, og man ikke havde meget at tabe. I modsætning til alle dem, der risikerede alt ved at kæmpe kampen, imens den stod på.

 

Det vil vi også se nu, tror jeg, flere vil ikke kun blive overbeviste om, at det, mange som Kjærsgaard og Krarup har sagt i årevis, er sandt, de vil også forsøge at få hæder ved at fremtræde som sandhedsvidner – og de vil få hæder ved det – alt imens andre har mistet rigtig meget og aldrig for alvor vil blive anerkendt for den indsats, der virkelig betød noget i en farlig situation (hvorfor har f.eks. Flemming Rose ikke for længst fået den største udmærkelse som journalist?).

 

Man kan fyldes af foragt for disse sidste dages hellige, der står på skuldrene af mange andre (uden at anerkende, at de gør det). Men på den anden side er vores fælles situation så alvorlig, at vi ikke kan begynde at kritisere disse ny-omvendte for deres tidligere naivitet og deres tidligere (og måske nuværende) kujonholdning. Tværtimod må vi ikke splitte befolkningen yderligere. Den elendige indvandrings- og islamdebat har allerede gjort stor skade på det nationale sammenhold (men nationen var jo også splittet under krigen).

 

Så jeg holder for mit eget vedkommende mund, ønsker de omvendte tillykke – og græmmes i det skjulte. Men mest retter jeg en tak til Kjærsgaard og de andre ”ekstremister”.

 

 

250 kommentarer RSS

  1. Af k pe

    -

    Nå, min ration af ytringsfrihed er allerede brugt op? Kun j. han sen og te d dy og lignende har ubegrænset “taletid”?

  2. Af ole hansen

    -

    Mediernes medansvar for nedbrydningen og undermineringen af vores samfund har vi ikke haft særlig megen focus på i denne omgang. Men når tante B er ude og reklamere eller propagandere for at skilsmisser er sagen og nærmest det eneste rigtige, så er vi virkelig ude i noget ondartet. Men tanten synes vel at en skilsmisse-procent på 70-80 er alt for lidt? Tanten bliver vel først tilfreds når alle familieværdier er smidt ud på lossepladsen? At opløsningen af familiernes sammenhold er en kulturel katastrofe, ser tanten åbenbart helt bortfra. At invasionen også er en katastrofe, er man vist også ligeglad med? De radikale favoriseres jo af f il tr et.

  3. Af Niels Larsen

    -

    Niels Lemche

    Der kan du bare se!

    På den anden side har de jo også internet i den muslimske sump, så han vil jo alligevel have mulighed for at fremture…

  4. Af Flemming Lau

    -

    DEN GODE NYHED.
    Flere og flere Shia muslimer skifter RACE! De bliver sørme kristne! Fantastisk…! Hvor godtfolk er, kommer godt folk til……

  5. Af Flemming Lau

    -

    DEN GODE NYHED.
    Flere og flere Shia muslimer skifter RACE! De bliver sørme kristne! Fantastisk…! Hvor godtfolk er, kommer godt folk til……

  6. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemming Lau

    “Flere og flere Shia muslimer skifter RACE! De bliver sørme kristne!”

    Er et herhjemme?

    Tror du det ‘kompenserer’ for det stigende antal danske forældre, der ikke lader deres børn døbe?

    P.S. Hvorfor blander du race ind i et indlæg om religion?

  7. Af Flemming Lau

    -

    Niels Juul Hansen.
    Jeg blander ikke noget som helst, jeg fører blot paragraf 266, domstolenes domsfældelser og diverse kommentatorers holdninger ud på det overdrev, hvor de hører hjemme! Mao Ku’ ik dy mig ?

  8. Af Jens Hansen

    -

    Man bemærker til sin ikke alt for store overraskelse, at et kortfattet indlæg om Pia Kjærsgaards fødselsdag medfører uhøviske indlæg fra en Lemche og en Niels Larsen.
    Ja. den yderste højrefløj har det svært.

  9. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Der må være mange senile på bloggen, f.eks. B. Niel kl. 22.53. 23.02.2017, Knud Pedersen og desværre mange. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har udtrykt mig om, at jeg ikke går ind for uhæmmet indvandring.
    Vi bør til gegæld behandle de mennesker, der er i Danmark, som vi selv ønsker at blive handlet, derfor bør vi forsøge at få så mange som muligt i arbejde, fordi arbejde er en stor del af en indvandrers identitet.
    Niels Larsen. Dine nedrige racistiske udsagn om afrikanere siger alt om Nye Borgerlige. Du er en del af Nye Borgerlige.
    Jeg er så heldig at kende to afrikanske kvinder, det er nogle prægtige kvinder. Dem har jeg større respekt for, end en dårlig arkitekt, der har fået sit hår blonderet og ikke kan leve af sin arkitekttegnestue. De har nemlig de varme hænder Pernille Vermund ikke har. Formanden for Nye Borgerlige vil ind i politik for at tjene flere penge, end i arkitektfaget, altså endnu en levebrødspolitiker.
    Hvis Nye Borgerlige havde noget på hjerte og ikke lagde ved til racismebålet, var sagen en anden. Jeg respekterer både højre og venstreorienterede, fordi de udgør i fællesskab og et demokrati, men jeg har en dyb foragt for Nye Borgerliges politik. Den er en forsimplet, naiv, økonomisk urealistisk og hadefuld politik. Pernille Vermund er bare endnu en politiker, som repræsenterer “Kejserens nye klæders” politik.
    Jeg er som bekendt ikke radikal, det har jeg fortalt 100 gange og det er her jeg må formåde, at nogle af deltagerne er præsenile.
    Så til sidst Flemming Lau fra Jehovas Vidner, går du ind for, at “hedninge” bliver brændt på bålet, eller er det kun venstresnoede ketteriske kvinder?

    Til sidst T.B Olsen Plys, du må have meget godt syn, siden du kan se fra Alperne til Pyrenæerne, som du iøvrigt ikke kan stave til. Eller så må du være meget dårlig til geografi. Din troll.

  10. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Vi bør til gengæld, skulle der stå.

  11. Af Gert Hansen

    -

    R. Harald Kristiansen:

    Citat:’… derfor bør vi forsøge at få så mange som muligt i arbejde, fordi arbejde er en stor del af en indvandrers identitet.’

    Det første postulat er der nok ikke mange der er uenige i. Det inkluderer selvfølgelig ikke dem der ikke ønsker at komme i arbejde, hvilket også inkluderer visse etniske danskere. Men har du et forslag til hvordan det lader sig gøre? Man har forsøgt det i ca. 30 år, uden det store held, så du kan nok hjælpe dem, ikke sandt?

    Det andet postulat kan jeg ikke tale med om. Hvilken dokumentation herfor kan du fremlægge?

  12. Af Jens Jørn Pedersen

    -

    Højreekstremister har forårsaget svenske tilstande.
    Jo mere man kritiserer tørklædet jo strammere sidder det.
    Det er det, højre ekstremisterne i Sverige og Danmark ikke har forstået. Eller det er måske netop det, der vil opnå.
    Et selvopfyldende profeti. Når man trækker grisen i halen, så vil den den anden vej! Den er altid imod, ligesådan er det med mennesker. Og sådan er højre ekstremisterne!

  13. Af Svend Jensen

    -

    @JENS JØRN PEDERSEN – 25. FEBRUAR 2017 11:30
    Man skal forstå hr. Pedersen således, at hvis man ikke giver efter for islamiske krav, vil islamisterne bare kræve endnu mere og truer med radikalisering.
    Eftergivenhed og underkastelse skulle altså være det bedste forsvar mod islamismen ?
    Hr. Pedersen må være racist, idét han sammenligner muslimer med en gris; trækker man en islamist i halen, så vil den den anden vej!
    Hr. Pedersen risikerer med sin sammenligning at blive anklaget efter blasfemiparagraffen.

  14. Af Niels Lemche

    -

    JENS JØRN PEDERSEN, højreestremisterne her og i andre lande er først og fremmest ude på at skabe et tilstand, hvor bevæbnede bander kan fare rundt og tæske løs på hinanden og på sagesløse forbipasserende, som det skete i Weimarrepublikkens sidste år. Derefter kan frelseren — føreren — stige frem og love fred og tryghed. Det er nok meget bevidst.

  15. Af Flemming Lau

    -

    Harald(RHK)
    Jeg henviste sidste gang til skriften, 1Joh, for at du netop ikke skulle udstille dig selv!
    Da du åbenbart har en snert af åndelig dovenskab, så skal jeg hjælpe dig. Jehovas virker tror ikke på det nye Testamente og 1 Joh, og slet ikke på trenigheden. Mao de er ikke mere kristne end muhammedanerne, eller som du for den sags skyld, er!
    Din tilgang til livet, her på jord, er tilsyneladende “Fred for enhver pris” lidt “Imagine”, og så for at bevise at du skam også er et “gement menneske” som alle andre, benytter du lige lejligheden til igen, igen at hakke på Vermund og hendes tegnestue. Jeg syntes faktisk at du skulle gemme den slags til jeres interne hønseri og så iøvrigt forholde dig kritisk til hendes politik alene.

  16. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemming Lau

    “…og så iøvrigt forholde dig kritisk til hendes politik alene.”

    Det er jo også det, alle som har forsøgt at sætte sig ind i hendes politik gør.

    Forholder sig kritisk.

    Utrolig kritisk.

    Den er ganske enkelt ‘uladesiggørlig’.

    For folk som undertegnede, der ikke er specielt imponeret over Lars Løkke og blå stue (flertallet af danskere), så er det naturligvis interessant og positivt at se, at deres vælgertilslutning er ren ‘kanibalisme’ i blå blok.

  17. Af bent jørgensen

    -

    Hyk lerne og femtekolonnen, j. ha n sen, le m che, ro sa ha rald, jens jørn, ju ul og hvad de ellers hedder, har travlt. Iflg. dem er de nationalt sindede danskere du mme, on de og mod bydelige. Derimod er der ikke noget du mt, on dt eller mod bydeligt ved at forære danskernes land, byer, kvinder, børn, penge, velfærd, sundhed, sikkerhed og fremtid væk til utaknemmelige og agressive migranter fra fjerne lande. Det bør man gøre, for så kan Danmark blive en humanitær stormagt ligesom Sverige. Og når alle danskere og svenskere er fordrevet eller udryddet, så vil Danmark og Sverige være verdens største humanitære stormagter.

  18. Af Jakob Hviid

    -

    Godt og saglig indlæg Kasper Støvring, særdeles læseværdigt..

  19. Af b jørgen

    -

    Vi bør også sende en taknemmelig tanke til tv-stationerne og de sidste tre regeringer, som på hver sin måde har bidraget til at køre Danmark i sænk. Ved at hetze og angribe mændene og familieværdierne, ved at give kriminalitet og nye sygdomme friere spil, ved at påbegynde en etnisk udrensning/udskiftning/fordrivelse i snesevis af områder,
    ved at lade spareøvelser, lukninger, frækheder, vanvid, vold, mord og død hagle ned over danskerne. Det vil altsammen hjælpe til med at gøre Danmark til et forbillede for hele verden. Vi bør være stolte over at vi har så dygtige og fremsynede politikere, at det hele tiden kun går den rigtige vej.

  20. Af Peter Hansen

    -

    Jeg bliver nu altid lidt betænkelig når en person omtaler sig selv som “vi”.
    Det vækker minder fra gamle dage, hvor det var populært at indlede sine læserbreve med “vi er mange der mener, at…….”

    Men det “tavse flertal” har jo mange selvudråbte repræsentanter som åbenbart er nervøs for at skulle stå med eneansvaret for holdninger.

    Men for lidt mere historieinteresserede er det måske værd at bemærke, at fejltagelserne med manglende integration startede i perioden 1968-71 under VKR-regeringen, hvor man mente, at der ikke var nogen grund til at “gæstearbejdere” skulle integreres i det danske samfund. De skulle jo blot være her for at stoppe hullerne i industrien og så ellers opføre sig ordentlige gæster der jo selv kan finde ud af hvornår der skal tage hjem igen når der ikke var brug for dem.

    At de så oven i købet bosatte sig i store nybyggerier på Vestegnen gjorde jo problemet overskueligt for de fleste i dette land, der jo selv boede andre steder.

    På det tidspunkt var det så Vestegnens borgmestre der ene kæmpede en kamp mod de problemer som deres samfund stod overfor. Mest åbenlyst med Ishøjs borgmester Per Madsen i spidsen som gjorde en fantastisk indsats for både at løse de åbenlyse integrationsproblemer samtidig med at han kæmpede for at det var en opgave som ikke kun skulle løses lokalt, men også Brøndbys borgmester var en del heraf.

    Hvor var Pia K i den kamp? Ingen steder. Fordi på det tidspunkt og mange år senere, der var det kampen mod indkomstskatten der var det væsentlige for Glistrup, Fremskridtspartiet og Pia Kjærsgaard.

    Først da Mogens Glistrup årevis senere kom ud af sit fængselsophold og skulle finde noget der kunne genstarte hans politiske kamp begyndte han at interesserer sig for kampen mod Muhammadanerne, og så snart det gav fornyet gevinst blev også Pia Kjærsgård interesseret heri. Men der var kampen mod indkomstskatten jo også afblæst.

    Så at prøve at få det til at se ud som om at kampen for “danskhed” er kæmpet alene af den populistiske højrefløj er et velkendt forsøg på historieforfalskning fra selv samme side.

  21. Af Flemming Lau

    -

    Niels Juul Hansen.
    Nye borgerlige er vel bare LA+ på det økonomiske plan og DF+ på indvandrerplanet.
    Kanibaliseringen foregår vist både i rød og blå blok, intet nyt under solen der. Hvis der skal komme noget nyt, kommer det nok udefra om 10 – 20 år. Så Løkke kan “nyde” det de sidste par år og så er det Mette Frederiksens tur i 4 år. Det dansk, det er dejligt, det er demokrati og et udtryk for en homogen politisk kultur, hvor der ikke er plads til revolution eller de lange knives nat.

  22. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Bent Jørgensen – alias Preben Jensen 1, 2, 3 o.s.v.

    “Hyk lerne og femtekolonnen, j. ha n sen, le m che, ro sa ha rald, jens jørn, ju ul og hvad de ellers hedder, har travlt. Iflg. dem er de nationalt sindede danskere dumme”.

    Det er er naturligt for det store flertal at holde af Danmark og at være stolte af vores land, når vi klarer os godt, ligesom vi er det i vores familier.

    Jeg har dog aldrig brudt mig om nationalister. Jeg tror, at det er historisk betinget.

    De tegner fjendebilleder og taler om landsforrædere og 5. kolonne, når det gælder deres modstandere og den frie presse. De taler ofte nedsættende om mennesker, der har ulejliget sig med at tage en højere uddannelse og sætte sig ind i tingene – istedet for at lade sig styre af ‘mavefornemmelser’.

    Jeg tror forøvrigt, at det et lidt af den samme antielitære tankegang, der får forældre til at fravælge vigtige vaccinationer, som anbefales af eksperter.

  23. Af Jan Johansen

    -

    R. Harald Kristiansen, 11:18.
    Helt enig med dig i at “vi skal behandle de mennesker, der kommer til Danmark, som vi selv ønsker at blive behandlet”, og “vi bør også forsøge at få så mange som muligt i arbejde. Heldigvis er vi flere, der også har erfaret værdien af at stifte bekendtskab med nye sympatiske medborgere, og da er det på ingen måde svært at leve op til dit budskab, men når jeg læser og hører om de forfærdelige tilstande i Sverige, så står jeg af. Nogenlunde samme tilstande ser vi nu og da også forskellige steder i Danmark, og da forstår jeg udmærket den hårde og harmdirrende retorik. Der er vel grænser for, hvad vi som et ellers velordnet samfund skal stå model til? For nogle ville et arbejde måske være en del af løsningen, men så nemt er det vist ikke. Er der overhovedet arbejde til de mange, der i forvejen har været uden arbejde i adskillige år? Nej, vel?
    Med dette lille indlæg prøver jeg på ingen måde at forsvare partiet Nye Borgerlige. Dem har jeg kun hørt om perifert, men jeg har intet imod, at politikerne på Christiansborg snart tager sig sammen og træder i karakter. Gør de ikke det, baner de selv vejen for et parti som Nye Borgerlige eller lignende!

  24. Af Maria Due

    -

    Vi er ikke blevet reddet fra noget som helst, og DF og de nationalkonservative har lagt så meget had ud for det liberale Danmark, der især er repræsenteret i landets erhvervsliv, at landets borgerlige fløj står svækket, mens man selv smyger sig om Socialdemokratiet. Det er især foruroligende, fordi økonomer for længst har påpeget, at landet vil gå bankerot, hvis DF’s politik gennemføres.

  25. Af Hans Jensen

    -

    Kære Kasper,

    Du trænger til en lektion eller to.

    1. Man kan på ingen måde sammenligne modstands bevægelsen med DF.

    Modstandsbevægelsen bestod primært af kommunister som bistod jøder med at flygte fra en sindsyg diktator. DF vil forhindre at vi hjælper folk som flygter fra sindsyge diktatorer

    2. Du har intet belæg for hvordan sammenhængen er mellem invandring og kriminalitet hverken i SE eller DK, og du har intet belæg for at sige den ene eller anden type politik har på påvirket udfaldet. Du griber luftkasteller som er baseret på dine holdninger og følelser.

    Du har en vigtig pointe, det nytter ikke noget at feje problemer under gulvtæppet, og ja DF har nok åbnet op for en debat som var låg på, men den linie DF har lagt er netop baseret på historieløse sammenligninger, følelser og ikke fakta.

    Derfor er det endnu vigtigtere at debatere på et sagligt niveau, her er du bare en gentagelse af Trump’s tuderi, og du præsentere en læsning uden at have forstået hvaf problemet er.

    Kort fortalt, det et en ommer

  26. Af Hans Jensen

    -

    Kære Kasper,

    Du trænger til en lektion eller to.

    1. Man kan på ingen måde sammenligne modstands bevægelsen med DF.

    Modstandsbevægelsen bestod primært af kommunister som bistod jøder med at flygte fra en sindsyg diktator. DF vil forhindre at vi hjælper folk som flygter fra sindsyge diktatorer

    2. Du har intet belæg for hvordan sammenhængen er mellem invandring og kriminalitet hverken i SE eller DK, og du har intet belæg for at sige den ene eller anden type politik har på påvirket udfaldet. Du griber luftkasteller som er baseret på dine holdninger og følelser.

    Du har en vigtig pointe, det nytter ikke noget at feje problemer under gulvtæppet, og ja DF har nok åbnet op for en debat som var låg på, men den linie DF har lagt er netop baseret på historieløse sammenligninger, følelser og ikke fakta.

    Derfor er det endnu vigtigtere at debatere på et sagligt niveau, her er du bare en gentagelse af Trump’s tuderi, og du præsentere en løsning uden at have forstået hvad problemet er.

    Kort fortalt, det et en ommer

  27. Af Niels Lemche

    -

    MARIA DUE, til punktet med bankerotten, så hørte jeg for nogle år siden en historie fra Frankrig, hvor Front Nationale havde vundet borgmesterposten i en fransk industriby — Nanterre (?) — hvis vigtigste industri var tekstiler, vævet af overvejende kvinder med en ikke etnisk- fransk herkomst. Fronten havde lovet at rense byen for fremmedarbejdere; men den nye borgmester havde ikke siddet i stolen i en time, før en delegation fra byens erhvervsliv kom ind og fortalte ham noget om, hvordan det hang sammen. Så hørte man ikke mere om den udrensning.

    Ævlehovederne her er enten totalt åndsformørkede, fordi deres ‘evangelium’ uvægerlig vil føre til en ødelæggelse af især dansk eksportindustri, som vi alle lever af, eller simpelthen kaos, hvilket måske er det eneste, de har på programmet.

  28. Af Flemming Lau

    -

    Apropos lektion.
    Det danske folk, så mange som op til 40 000 hjalp sammen med de 2 modstandsgrupper BOPA(Kopa) og Holger Danske med at redde 7000 jøder til Sverige. Uden svensk velvilje, og den manglende kyst bevogtning, var det nok gået noget anderledes i oktober 1943!

  29. Af Niels Larsen

    -

    R. Harald Kristiansen

    Hvordan vil du finde arbejde til de mange tusinde uuddannede muslimer og afrikanere på et så specialiseret arbejdsmarked som det danske, hvor der i øvrigt er danske arbejdsløse at tage af?

    Forklar os det og skaf dem så et arbejde. Så kan det være, vi får et andet syn på de fremmede.

    Indtil det sker, er de udelukkende en unødvendig og tung byrde for det danske samfund.

    Niels Lemche – 25. februar 2017 11:55

    Sig mig… har du tabt den sidste rest af fornuft i nattens løb? 🙁

    Og alle I flygtningevenner… hvor længe skal vi vedblive at modtage “flygtninge” fra Mellemøsten og Afrika? Indtil vi selv er i mindretal og de får indført deres teokratiske styre med tilhørende diktator og grov undertrykkelse?

    Eller er der en øvre grænse for jeres stupidit… undskyld… “humanisme”?

    Strømmen standser ikke med mindre vi selv standser den!

  30. Af Svend Jensen

    -

    @NIELS LEMCHE – 25. FEBRUAR 2017 11:55
    Venstreekstremisterne her og i andre lande er først og fremmest ude på at skabe en tilstand, hvor bevæbnede islamister kan fare rundt og tæske løs på danskerne, som det vil ske i Sveriges sidste år. Derefter kan frelseren — kaliffen — stige frem og skabe den ‘lighed’, man ser mellem de døde på Raqqa’s henrettelsesplads. Det er nok meget ubevidst.

  31. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt er det vel første gang i nyere tid, at organiseret mafia kriminalitet (menneskesmugling) blåstemples som en legal immigrations mulighed. Det er en uhørt juridisk voldtægt af retssamfundet, så det klodser !

  32. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Liberal Alliances grundholdninger er altid til salg, hvis prisen er rigtig.

    Uddrag fra “Mistænkt for fusk med lægeerklæringer: Nu kan sagen koste hans politiske karriere” af Kaare Kronberg, BT 25.02 2017:

    Speciallæge i psykiatri, Peter Kaare Østergaard, risikerer nu at miste sit kandidatur for Liberal Alliance.
    eerklæringer kan nu få konsekvenser for den fynske speciallæge Peter Kaare Østergaard.

    Lægen er lige nu hovedperson i en storstilet sag, hvor ansøgninger fra 135 udlændinge om dispensation til at få dansk pas uden om den ellers obligatoriske indfødsretsprøve skal gå om, fordi der er mistanke om svindel med lægeerklæringer.

    Peter Kaare Østergaard, der samtidig en af liberal Alliances kandidater til regionsrådsvalget i Region Syddanmark senere i år, risikerer nu at miste sit kandidatur for partiet på grund af den omtalte sag om lægeerklæringer.”

    “Det var BT der tidligere denne måned kunne afsløre, at mere end 100 ansøgninger om statsborgerskab skal gå om efter mulig svindel med lægeattester.

    Afsløring: Læge mistænkt for at fuske med udlændinges læge-erklæringer
    Udlændinge kan undgå de svære statsborgerskabstests, hvis de har lægens ord på, at de er for syge til at gennemføre prøverne.

    De omstridte erklæringer, der lige nu er under politisk lup, er udarbejdet af Peter Kaare Østergaard, som Styrelsen for Patientsikkerhed i november fratog retten til at udskrive lægeerklæringer ‘ på grund af alvorlig og gentagen kritisabel faglig virksomhed ved udfærdigelse af erklæringer’.”

  33. Af Niels Lemche

    -

    NIELS LARSEN, nej, jeg kender bare jeres paradigme, og hvad det fører til. I øvrigt har Svend Jensen ikke helt uret i at vende det på hovedet. Ønskesituationen for jer er, at modparten også organiserer sig med bevæbnede bander: Så er krigen i gang, og I kan se frem til at kidnappe hele samfundet, som det skete i 1933 lidt syd for grænsen.

    Hvad f…. skulle ellers al jeres muslimbashing til for?

  34. Af Niels Larsen

    -

    Niels Lemche

    Hvis ikke du umiddelbart kan se, HVORFOR vi er modstandere af muslimernes tilstedeværelse i vort samfund, så vil det være umuligt at pensle det ud, så du fatter det.

    Der er MASSIVE problemer med det folkefærd og det bliver KUN værre, jo flere de bliver.

  35. Af Jan Petersen

    -

    Hele asyl- og flygtninge svindlen er altødelæggende for tidligere velfungerende vestlige demokratiske retssamfund. Hvordan skal feks legale danskere forholde sig illegale udlændinge – uden id – der tilsyneladende helt legalt frit kan opdigte ny personlig identitet? Holder første forsøg ikke helt vand, findes en speciel blanket, hvor man bare kan forsøge med en ny identitet. Efter min overbevisning, dybt kriminelt og direkte afskyeligt!

  36. Af Niels Lemche

    -

    Niels Larsen, jeg finder det næste n lige så slemt, at vi har en flok brølende halvaber langt ude på højrefløjen. Dem langt ude til venstre holder klogeligt kæft lige nu.

  37. Af Niels Lemche

    -

    Niels Larsen, jeg finder det næste n lige så slemt, at vi har en flok brølende halvaber langt ude på højrefløjen. Dem langt ude til venstre holder klogeligt kæft lige nu.

  38. Af Svend Jensen

    -

    @NIELS LARSEN – 25. FEBRUAR 2017 16:52
    Når man erkender hr. Lemche’s og ligesindedes afstumpede holdning overfor sine landsmænd, forstår man hvad den perverse globalisering går ud på – nemlig at erstatte den højt besungne multi-kulti med en enkelt monokultur.
    Den såkaldte ‘intelligentsia’ (her man må gerne skoggerle) har, sammen med de venstreekstreme populerister, frivilligt tilsluttet sig islams ekstremt monomane menneskeforagt. Det er nok meget ubevidst.

  39. Af Niels Larsen

    -

    Svend Jensen

    Jeg har dem mere mistænkt for at regne med, at de har deres på det tørre – og så Fanden med rosset. 🙁

  40. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt virker det der venstre- og højrefløjs fis ikke længere. Overlevelseskampen i dag er langt mere enkel – et simpelt opgør mod fake mainstream media, fake mainstream politikere og ikke mindst – at vinde et tidligere velfungerende retssamfund tilbage !

  41. Af Finn Bjerrehave

    -

    Med dette knæfald for Rottepartiet som snyder deres vælgere, bliver Berlingske aldrig værdig til sit gamle navn Berlingske Tidene, og tak for nyt navn.
    Hvem skriver disse Belgiere for. Finn Vig

  42. Af Jan Petersen

    -

    AF FINN BJERREHAVE – 25. FEBRUAR 2017 18:04

    Hvordan skal i øvrigt det ævl forstås ?

  43. Af Flemming Lau

    -

    Jeg kan sandelig godt forstå at Lemche er nervøs for de højtråbende halvaber. Det er ingen spøg at bo i Sverige, hvor der lige nu forhøjet risiko for laviner.

  44. Af P. T.

    -

    “Dem langt ude til venstre holder klogeligt kæft lige nu”
    Ja enig for “centrum Venstre” har netop ingen politik og har ikke haft det siden 1989,hvor muren faldt og den totale rovdyrs kapitalisme foldede sig ud i fuld floor og hvor lønmodtager rettighederne blev og stadig trædes under i en brutal magt af berigelse og grådighed.
    Et velkendt citat “grådighed kender ingen grænser”og her står så Europas befolkninger så,med bukserne nede.Svigtet af deres egne politikere helt sikkert,men også røvrendt af deres egen politiske bevidsthed og naivitet-EN HAJ OPFØRER SIG NU ENGANG SOM DEN SKAL.
    Indtil idag er ikke 100 procent sikker-men Brexit-Trump-Marine Le Pen som mulig præsident er ikke tilfældigheder,de indgår i en kæde af naturlige forklaringer,hvor “højrefløjen” har været og er mere realistisk,især den “nationale”som egentligt er et vidt begreb for kærlighed til fædrelandet kan udtrykkes på mange måder
    Har gennemtrævler adskillige sites og you tubes indslag og er nu ikke rystet over Le Pen.Gert Wilders eller Orban med flere,men ganske rystet over opløsningen i Europa,hvor netop disse personer ingen rolle har spillet magtpolitisk-minus Orban som forsvarede sit land mod kaos og opløsning og byder alle velkomne med europæisk tankegang og virke velkommen.

  45. Af Niels Lemche

    -

    FLEMMING LAU, i Skåne! Er du morsom eller bare dum?

  46. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt irriterer det mig lidt, at en afdanket teologi fessor tilsyneladende er plat dum. Har samfundet virkelig spildt så mange millioner på en ren tomhjerne ?

  47. Af Niels Lemche

    -

    JAN PETERSEN, når sådan noget kommer fra sådan en som dig og det hylekor omkring dig, så opfatter jeg det som en stor ros. Bare det, at jeg ikke er som jer, det er nok til at gøre det hele værd.

  48. Af jan ulrik friis

    -

    Kasper:
    ” De fleste kan i dag se, at integrationen er gået helt galt i Sverige. “Det må ikke ske i Danmark, og det vil heller ikke ske, for vi er ikke så naive.”

    Mattæus 24:22
    ”Om ikke Gud forkorter disse dage, vil ikke et eneste menneske overleve ”

    Kasper:
    “Man kan fyldes af foragt for disse sidste dages hellige, der står på skuldrene af mange andre (uden at anerkende, at de gør det). Men på den anden side er vores fælles situation så alvorlig, at vi ikke kan begynde at kritisere disse ny-omvendte for deres tidligere naivitet og deres tidligere (og måske nuværende) kujonholdning. Tværtimod må vi ikke splitte befolkningen yderligere. Den elendige indvandrings- og islamdebat har allerede gjort stor skade på det nationale sammenhold (men nationen var jo også splittet under krigen).”

    Spøgelset Merkels multi-kulti planer, EU planer at fjerne nationalstaten, Frontex der konstant pumper nye islamister op i Europa, problemer som Danmark ikke tidligere kendte til, som nu tiltrækker alverdens farlige radikale islamister, og alverdens vælfærdsflygtninge, når man som nu bevidst går ind for en egen dansk selvdestruktion, da bliver døden forudsigelig!

    Råbende imamer opfordre til ved islamistisk yngel, ved formering, at erobre Europas territorium, der opfordres til at dræbe de “vantro”!

    Kasper:
    “I 1945 så vi, hvordan mange i de sidste måneder tilsluttede sig modstandsbevægelsen og på den måde fik en slags heltestatus, men altså på et tidspunkt, hvor krigen reelt var vundet, og man ikke havde meget at tabe. I modsætning til alle dem, der risikerede alt ved at kæmpe kampen, imens den stod på.”

    Det kan vi vel ikke bare i Danmark sidde overhørigt, islamisterne er blevet for mange, men teoretisk set kan endnu nås at at stoppe dette digebrud, inden undergangen!

  49. Af Jan Petersen

    -

    Jeg forventer mig måske blot lidt mere end ren intetsigende ævl fra en fessor !

  50. Af I. Hansen

    -

    Kunne det ikke være muligt at højne debatniveauet lidt ?

    – måske kunne det også være en ide med max antal indlæg pr næse? –

    – tror tonen skræmmer andre potentielle deltagere på div blok.
    Hvem gider deltage i interne skænderier mellem medlemmer? …og så i en sådan tone?…….en tone som i virkeligheden IKKE flytter holdninger – tværtimod.

Kommentarer er lukket.