Vi bør lukke os om os selv

Af Kasper Støvring 139

 

Utidssvarende tanker 1

 

I de kommende dage offentliggør jeg en håndfuld indlæg om tanker, der ikke svarer til tiden, men som tiden mangler. Mange taler om åbenhed, tolerance og ligeværd som selvfølgelige værdier. Men er de nu også det?

 

Nu er indvandrerbanderne så også begyndt at myrde uskyldige børn. Militæret er sat ind i gaderne på grund af den islamiske trussel. Og den britiske efterretningschef udtaler, at landet står over for den værste terrortrussel i hans 34 år i tjenesten. 20.000 er potentielle terrorister, man undersøger aktuelt omkring 3.000 personer i 500 åbne sager. Og det bliver værre: Islamisk Stat er faldet, så nu kan vi forvente, at hjemvendte islamister fører krigen videre i Europa. Det er en af grundene til, at højrefløjen er kommet til magten i Østrig. Og i de illiberale demokratier i Østeuropa ser man øjeblikkeligt en alliancepartner.

 

Godt nok siger politikerne i Vesteuropa, at man vil gøre noget, lukke Europa af for yderligere masseindvandring, herunder flygtninge- og migrantstrømmen. Men der er ikke handling bag ordene. F.eks. samles der i stor stil migranter op i Middelhavet. Ikke blot EU’s skibe, men især såkaldte nødhjælpsorganisationer sejler så tæt på Libyens farvand som muligt, for at hjælpe menneskesmuglerne med at transportere migranter til Europa. Og for det får de nu en pris af dagbladet Politiken.

 

Den utidssvarende tanke, til tiden: Vi skal lukke os om os selv. Ethvert levedygtigt folk må leve indenfor en begrænset horisont. Vores virkelighed er, og har altid været, partikulær. Som Huntington skrev: ”Vi ved kun, hvem vi er, når vi ved, hvem vi ikke er, og ofte kun når vi ved, hvem vi er imod.” Det strider imidlertid imod hævdvundne antagelser. Især Sverige bygger landet på idealer om åbenhed og tolerance, og det har ikke ført til noget godt. Mildest talt.

 

I stedet for at bevare og bekende sig til Europa kulturelle arv, sikre homogenitet i befolkningerne og værne om nationens selvbestemmelse, har den dominerende elite, herunder meningsdannerne – in casu den liberale, kulturradikale intelligentsia – praktiseret ”kritisk bevidsthed” og hyldet en åbenhed over for alt det fremmede, som dog forbliver noget rent eksotisk. Vi byder de fremmede velkommen, med Merkel i front, men velkomstkulturens slagord lyder så forcerede, at de minder om en eufemisering af frygten, som Botho Strauss har skrevet.

 

I et indlæg for nylig i Kristeligt Dagblad skrev jeg følgende, som jeg gerne vil gengive her: Det er godt at lukke sig om sig selv. Som menneske og som samfund. Vi har brug for at leve inden for en snæver horisont. For det eksistentielt betydningsfulde liv er et afgrænset liv. Det gælder mig selv, min familie, min venskabskreds, det lokale liv, nationen og den civilisation, jeg tilhører. Man lever inden for grænser med det konkrete ansvar, der strømmer af den emotionelle tilknytning til de nære betingelser. ”Menneskeheden”, derimod, blinker i det fjerne med et bedragerisk skin af nærhed. At være ”verdensborger” er at være belastet med dårlig, ”global samvittighed” over problemer, vi ikke har en kinamands chance for at løse. Vi bør derfor vriste os ud af globaliseringens klaustrofobiske rum og i stedet dyrke vores egen have, slå os ned ved den lokale andedam, kredse om vores navle, kort sagt: Genetablere sansen for stedet, vores eget sted i verden.

 

Hvordan lukker vi os mere om os selv? Der er flere muligheder, men en ting, vi kommer til at se på i fremtiden, er vores binding til internationale domstole og konventioner. Dem må vi, forekommer det mig, gøre os frie af. Det kommer jeg ind på i nogle af de følgende indlæg. Men her blot dette: Dybt forråede kriminelle bliver ikke udvist. Omtrent hvert tredje medlem af banderne har udenlandsk pas. At de ikke udvises, skyldes i høj grad domstolene, der bør stækkes. Det er et spørgsmål om politisk vilje. Politikerne kunne opsige konventionerne, omgå menneskerettighedsdomstolen eller vedtage love, der forpligter domstolene på at udvise forbrydere, der har begået særlig grov kriminalitet. F.eks. ved at indføre minimumsstraffe. Det er følsomme og komplicerede forhold, ja. Men man kunne begynde med at læse juraprofessor Mads Bryde Andersens kronik her i avisen, der handler om, hvordan man omgår domstolene uden at opsige konventionerne.

 

Der er i bund og grund ingen undskyldninger. Politikerne beslutter, om de vil gøre noget – eller ikke gøre noget. Men vælgerne beslutter også, hvem de vil stemme på.

139 kommentarer RSS

  1. Af Jesper Lund

    -

    Jan Petersen
    Min henvisning til Grundlovens §56 (“Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift af deres vælgere.”) på Torben Stenos blog er blevet slettet. Det er åbenbart i strid med Berlingskes retningslinier at henvise til Grundloven.

    Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift af deres vælgere.

  2. Af Gert Hansen

    -

    Kan man forlange at tredielands indvandrere til Danmark skal blive som etniske danskere?

    Mig bekendt har det aldrig været et krav ved immigration/asyl i Danmark, at vedkommende skulle integrere endsige assimilere sig i det danske samfund.

    Hvis nogle i den herskende elite har ment det, eller troet det, har de i alt fald ikke stillet det som en betingelse. Det dansk samfund kan naturligvis ikke nu med tilbagevirkende kraft, omend noget sådant ikke er et helt ukendt begreb i dansk retspraksis, stille krav herom. Mange indvandrede vil, ved et sådant krav (som naturligvis aldrig bliver fremsat), med rette kunne sige, at de er indvandret under falske forudsætninger.

    Man værgrer sig ved at tro, at den herskende elite har været så torske-dum at tro noget andet, så bordet fanger, og alle ved det godt. Den har derfor hele tiden vidst, hvor det bar hen, men nu begynder problemerne virkelig ikke længere at kunne negligeres. Derfor diskuterer man i ugevis istedet et helt harmløst og ubetydeligt forbud mod burka, da man har erkendt, at man alligevel ikke kan stille noget op der virkelig kunne lave om på situationen i fremtiden.

    De der er her allerede, kan man jo ikke sende ud igen. Spørgsmålet er om det danske samfund finder ud af med sig selv, at sende stærkt kriminelle ikke-danskere ud, og i det hele taget i fremtiden tager mere hensyn til det danske samfund end til udlændinge. Det begynder at haste.

  3. Af Jesper Lund

    -

    For at gøre Grundlovens §56 relevant for denne blog…

    Kasper Støvring skriver “Men vælgerne beslutter også, hvem de vil stemme på”. Det er korrekt, men det så først efter valget, at de valgte politikere beslutter sig for hvad, de vil gøre. Og det ikke altid det samme, som de lovede under valgkampen, hvilket kan give mange skuffelser uanset ens partifarve.

  4. Af jesper jensen

    -

    Hvornår går det op for danskerne at EU, FN og kommunisterne, feministerne og pladderhumanisterne har destabiliseret hele Vesteuropa, så de er ved at være som de lande der har en bævrende og gélé-agtig undergrund hvor store jordskælv kan bryde løs nårsomhelst. Når rabiate feminister og feminiserede mænd fører an, forvirres og svækkes vores samfund og ender som tag-selv borde for erobringslystne fremmede.

  5. Af Jan Petersen

    -

    Jesper Lund, jeg synes faktisk, at Torben Steno seneste blogoplæg var rigtig godt. Det roste jeg ham også for. Hvorfor din kommentar omkring Grundlovens §56 er høvlet ud, må guderne vide. Jeg mener også, jeg selv kommenterede dit indlæg med en henvisning til markedsføringsloven. Det indlæg er også væk.

    Bortset fra det, så er det da et stort problem – at politiske partier (i dag helt analog til privat virksomhed) kan sælge varen politik uden nogen form for ansvar. Skyldes formentlig at partier er et ukendt begreb i Grundloven, hvor der blot tales om – medlem at Folketinget.

  6. Af Martin Jørgensen

    -

    De politiske gøglere fører sig frem på mediemarkedspladsen , og lover uden at skamme sig, guld og grønne skove til alle.
    Det eneste det kræver for at opnå disse herligheder, er et lille kryds på et stykke papir, (så har man jo også gjort sin demokratiske pligt.)
    Men når stemmerne er talt op, og en ny regering træder frem, er alle løfterne om guldet og de grønneste skove glemt

  7. Af jan ulrik friis

    -

    …….tak Kasper, nu kom mit indlæg ud af filter af 20. oktober 2017 13:05……læs eller genlæs…..

  8. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt en glimrende B.dk artikel over emnet – “Vi bør lukke os om os selv”. I dette tilfælde den Radikale Venstre politiker – Københavns beskæftigelses- og integrationsborgmester Anna Mee Allerslev. Når det Radikale pigebarn har bryllups stjerner i øjnene, lukker hun sig inde i boksen (kommunalt selvstyre), hvilket betyder – personlig misbrug af magtposition. Læs artiklen, faktisk helt OK.

    “Anna Mee Allerslev og manglen på virkelighedssans”
    https://www.b.dk/berlingske-mener/anna-mee-allerslev-og-manglen-paa-virkelighedssans

  9. Af Kristoffer Hansen

    -

    Hvis verden vil undgå 3.verdenskrig, så er det på tide at kigge på nutidens tysker- luddere. Det er som om at historien er spejlvendt. Nazister er en ting, men dem der hjælper dem og åbner døre for dem er værre. Stop P3.verdenskrig, stop tysker-ludderne nu.

  10. Af Niels Larsen

    -

    Tydeligere kan det næppe siges; islam er en svøbe og politikerne har svigtet på nærmest kriminel vis:

    http://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE9966623/det-historiske-svigt-hvis-konsekvenser-er-uoprettelige/

  11. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Der er jo en del sandheder i, hvad Støvring skriver – også det indlæg han har haft i Kristeligt Dagblad og citerer noget af her .. FORDI det er menneskers behov at kunne føle nærvær, mærke nærheden både blandt sine venner og familie samt lokalt. Det lader os op.

    Med al den opmærksomhed invandringen indenbords hos os og med deres hjemlandes og disses kulturers indvirken på vores samfund i ikke kun Danmark – men i hele Europa, så mister vi fodfæste (og jeg tænker ikke på det kierkegaardske udsagn her) – og det dagligt, fordi vi konstant skal kere os om en indvandrng, der kører fuldstændig af sporet med også vold og kriminalitet, manglende vilje til at komme ind i vores samfund. Og det har en afsmitning i selv 3die generation af indvandring fra Mellemøsten, mennesker med islam som baggrund.

    Jeg lukker og slukker samtidig på min måde ved at kere mig om, hvad der i øvrigt sker i DK mellem danskerne, hvad de foretager sig. Og jeg ser dem med allehånde aktivitetet via TV og nyder det; men tænker samtidig, at det er godt, at de kan – og selv forsøger jeg og med held at abstrahere med alt muligt andet. Lukker ned – selv om jeg følger med; men jeg har altså helt andre behov og vil ikke lade mig dominere mere end højst nødvendigt af alt dette.

    Nok debatterer jeg som også mange andre gør – og seriøst er bekymret for ikke at sige godt gal i skralsen over, at der er sket for lidt, for langsomt og for berøringsangst fra politikerhold. Demokrati er svært – det er brdsomt; men vi er altså i sand til at sætte grænser fremfor decades af pladder, om vi nu kan f lov til at være her selv uden at blive chikaneret og udnyttet af alt for mange , der vejrer morgenlufte: Bare vi bliver mange nok, så behøver vi ikke at røre en fnger, altså de indvandrede, vi har hjulpet og så bare får fingeren: Fuck you – vi er lige så gode som I er.

    Det er der så alt for mange af disse, der ikke er – til vores samfund, hvor de gerne vil have deres eget indført, fordi de ikke kan og vil andet end at fastholde deres overbevisning om sig selv og os. Det er stagnation, det er dybgroet narcissisme – fordi frihed er forbudt for dem.

    Jeg er glad for, at Støvringe nævner og bruger ordet illiberal i sit oplæg, fordi han mest skælder ud over det liberale, der dog er en del forskelligt, også partimæssigt i DK, derfor også forskellige – og absolut ikke lige meget i orden, fordi der ikke skelnes og muligvis kan/evnes hvis man ikke kender dybere til, hvad sundhed er i forhold til det neurotiske.

    Det sidste forsøger vi kun tildels selv at klare og evne i vore dage i forhold til vores land og befolkning (det etnisk danske) – og sværere bliver det, når talen er om indvandringen og dens adfærd og ønsker.

    Jeg er som Støvring, da jeg læste om denne udmærkelse forleden, fortørnet over, at der uddeles en pris for at føre folk til Europa, der i forvejen er dybt belastet og tynget af en indvandring, fremfor at føre disse mennesker tilbage igen. Det er jo fint og godt at redde menneskeliv, hvor disse vildledte mennesker bare kører på fortsat med at udsætte sig selv og deres liv, fordi nok en del af dem hellere vll dø end leve, hvor de kommer fra.

    Og – det er dér, hvor de kommer fra, at vi skal tage fat – også i Europa, at folk får ordnede forhold i de forskellige landes fængsler; men spekuleres der om i sådant, så vi skal sidde med aben og en overanstrengelse yderligere for danskerne – og yderligere skelen skævt til de indvandrede, hvor vi ikke kender de enkelte i udvidet grad, hvor en stor del holder sig for sig selv – og hvor ligedan de tilpassede indvandrere også udsættes.

    Vi har ligedan indvandrede mennesker, som ikke vil os det godt – og der er for stor indblandning fra deres hjemlande imod os og forsøg på egtl kolonialisering, som jeg så udtrykket: kolonialisering, forleden dag på et indlæg her på b.dk. Jeg plejer at bruge udtrykket imperialisme fra visse staters side.

    Kolonialisering er et godt udtryk – og når jeg tænker på Tyrkiets Erdogan og hans valg nylig og så de mange tyrkiske flag på tv i Tyskland og fik oplyst, at vi har 30.000 tyrkere i Danmark såvel som, at den tyrkiske ambassade i vores land indhenter oplysninger og tyrkere med dansk statsborgerskab??? Folk har ligedan dobbelt pas – rejser frit på ferie i Tyrkiet, der dog ses at blive lykket land for de tyrkere her el andre der ikke er til Erdogans diktatur???

    Der skal desværre strammes gevaldigt og særligt op – og det NU.

    Jeg vil dog tilføje, at de gæstearbejere, tyrkere, vi har frivillligt ladet komme og evt. inviteret herop – dem skal vi behandle ordentligt, så længe de ikke generer os og er mod vores land. Det kan de nemt være .. forstået op den måde, at selv 3die generation af indvandrede – de lukker sig nemlig om sig selv og har skabt store problemer i flere lokalområder, fordi familie kørte et traditionelt liv,, de kom fra – og så helt uuddannede mennesker, som vi muligvis ikke forstod at hjælpe nik i begyndelsen for vel 30-40 år siden.

    De formåede ikke selv tilstrækkeligt at tage kulturen til sig, fordi de levede et ret tilbagestående liv i forh til vort lands præmisser i forh til udviklingen.

    Det eer også tilfældet i dag fra igen andre lande, at vi fr mennesker med ringe uddannelse el slet ingen – og tilbageståtende kulturer, hvor det ikke er nok at lade mødrene indgå i madlavningskurser iblandt hinanden og ikke ude i samfundet blandt de etniske danske for at komme videre med det danse sprog so første forudsætning for at forstå, hvor de er henne, og hvor deres efterkommere vel flest fortsat skal leve i og med.

    Indse det, det er alt for vanskeligt og ikke i orden for en del af de indvandrede, fordi de ikke kan ændre på deres adfærd, selv om de ikke er kriminelle – men de tærer på samfundet med deres uformåen – også i forh til deres efterkommere, som vi s også skal have på slæb – udover hvad vi selv skaber af uromagere inden for det/de etniske dnske unge. Her tænker jeg på bander, der burde forbydes – de egtl bander med rygmærker osv, der tror, at de har en fandens kultur, der er alt og alle overlegen. En dyb vildfarelse og til skade for dem selv i sidste ende.

    Folk, der er indvandret ser ikke, at det for de mange, der er flygtet, er deres egne kultur og disses magthavere, som er den egentig årsag, hvorfor vi skal tåle, at de opfatter kristne som vantro i forh til deres islam.

    Jeg ved ikke, hvad de bilder sig ind! Joh, det ved jeg godt, fordi de ikke har andet at ty til – ingen indsigt, ingen empati, ingen udvikling – islams religion/politik/ kultur står dem i vejen – og det mener ‘man’, at vi skal godtage!

    Det er en mental blokering hos disse mennesker, der endog vover at hyle op og tro, at de er verdensmestre på grund islam!

    De har ingen verdens forståelse for, hvad det drejer sig om for mennesker, inden indsigt i, hvad et menneske er og ‘består’ af. Det er også for meget for langt umiddelbart ; men der er dog visse indvandrede med islam som baggrund, der har lignende værdier som vores og klarer sig med diverse forskelle uden at hyle op om død og ødelæggelse for danskerne, europæerne og andre, der ikke er som de selv.

    Jeg forlanger ikke, at folk skal kunne blive kristne – men jeg forlanger eller ønsker kraftigt, at de toner sig selv ned og holder troen som en privat sag og forstår, at vi har vores kultur; men vi er ikke fanatisk bundet op på en tro. Vi lader mennesker langt mere frie i forh til tro og politisk ståsted, fordi vi er klar over, at mennesker er forskellige, og at vi derfor også kan berige hinanden, såvel som sige stop, hvor det går helt galt.

    – Og det gør det desværre i forhold til indvandring, hvor vi fx ikke anere, hvem der kommer – heller ikke af mennesker, der er flygtet at samme grund.

    – Det har altid været sagt, at mennesker, der formår at rykke sig, det er de stærkeste.
    Det er der også en vis sandhed i; men vi skal med denne størrelse af indvandrede fra Mellemøsten og tildels Afrika i langt højere grad kunne sige stop, fordi vi ikke kan klare en kolonisering af folk fra så mange forskellige kulturer, da de også indbyrdes er meget forskellige – og vi kan imødese endnu større uro, så Eruopa får indført via denne kolonialisering en størrelse, der udløser ikke-brugbare løsninger for nogen.

    – Derfor – lad i langt højere grad hver kultur være sin egen på det sted, den er opstået. Det vil alle være bedst tjent med.

    – MEN – hvem har sagt, at flygtninge ikke kun skal kunne få husly i en periode – fremfor naturligt og siden, helst hurtigst muligt aht til dem selv, når jeg nu også tænker på størrelse i antal af disse, at vende tilbage.

    Uden at kende særligt til forhold i Tyrkiet, så vil jeg mene, at mange i Europa glimrende, hvor de endog støtter Erdogan, så glimrende kan vende hjem til denne diktator, de hylder.

    Jeg kørte for vel et lille års tid siden med en taxachauffør af tyrkisk herkomst, som udtrykte det således. Det har værer i orden med Erdogan i en 3-4 år og det økonomiske, han har udrettet, men så heller ikke længere.

    Og nu – forleden kunne jeg også erfare, at man i Holbæk og Ringsted har ønsker om ligefrem at opføre moskéer for fremmed kapital og endog med minareter. Sig mig – hvem kan tillade, at den slags sker! Vi er et mindre land og med 5.2 mill indbyggere – så der skal løbes stærkt blandt vore politikere og udøves et stort helikoptersyn på disse forhold i DK!?!

    Folk har råbt og skreget for at nå dem, så hold inde med et misforstået menneskesyn, at vi skal klare alt og alle. Det skal vi ikke – og slet, slet ikke i den størrelsesorden. Fordi vi danskere søges udraderet både med vilje og utilsigtet, fordi det da er fortåeligt, at mennesker gerne vil kunne kende noget, de går nd for – men grænsen er nået allerede, så FULD STOP for mig at se, hvis vi skal kunne kende os selv.

    Og – det er ikke at lukke sig inde. Det er selvsagt god tone, hvor tonen er en ganske anden, hvis det var os, der ville kolonialisere de indvandredes lande. Vor herre til hest – vi ville for det første slet ikke være i de lande, såvel som vi ikke ville få indpas af deres magthavere!

    Så – de klogere bliver de dumme, fordi folk kun vil, hvad de selv vil og ligefrem føler sig berettiget til i et fremmed land og en fremmed kultur som vores, at ville tilegne sig taktstokken! Uanset hvad – bare de får deres ført igennem.

    Det er derfor, vi siger både stop og ud mest muligt, fordi vi er til grin for egne midler og indsats, hvor nu en venlig mand melder i avisen, at han sidder med en nybygget bolig på sin egen grund til en indvandrerfamilie. Et smukt træk – men ikke som verden ser ud med millioner af flygtninge, vi ikke kan kapere flere af!

    Jeg forstår det nære, for sådan er vi danskere flest, vi vil gerne hjælpe og gør det med både land og ustandselig økonomi til diverse lande og hjælpeorganisationer og yderligere som Tyskland med jeg ved ikke hvor mange milliarder til Tyrkiet, vi ikke kan rumme flere af, da også lande med islam som baggrund må ses mere velegnet, hvor det kan lade sig gøre.

    Men med en tro som islam øverst over alt andet, så vend da venligst hjem fremfor t genere os yderligere. Og – få udviklet jeres egne lande, så I tåler dem, selv om det i mange viser os er, at I ikke ønsker andet.

    Og – det er naturligvis ikke foreneligt med vores land og kultur med så tilbagestående værdier, der mere end tangerer fascisme! Mvh BHL

  12. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Mit indlæg fra dd ved 11-tiden må være gået i filteret ? 🙂

  13. Af Flemming Lau

    -

    Niels Larsen.
    Ja N. Jægers fokus på det bizarre i at en bombe sprængning i Mellemøsten automatisk medfører en status fx i Danmark, er spot on! Opholds-arbejds-asyl-statsborgerskaber tilladelser en mass.

    Mange af vore politikere har prisgivet deres befolkninger til fordel for forældede konventioner, gennem skjulte suverænitets afvigelser. Hvem har givet dem lov til det..?
    Dansen om menneskerettighederne, er blevet til engang dancing macabre. Og hvorfor denne i bedste fald ligegyldighed, i værste fald foragt og had mod egen befolkning…? Frygter vore politikere virkeligt tiden efter Christiansborg så meget, at de uden blussel, ofre vort lille fædreland for en fremtidig international karriere…?

    Fogh gik til NATO, Smith gik til Red Barnet, en organisation som med deres skib Vos Hestia har været med til at fragte et utal af illegale immigranter til Europa! Kønt er det ikke, og ,”regningen” bliver af en grad som vi skal tilbage til krigen, for at finde tilsvarende, gange 100 altså, hvis det kan gøre det. “Tillykke” i skabsradikale politikkere!

  14. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Det er svært at finde noget dummere end lige netop påstanden om at lukke sig om sig selv. Det er alene nationalistens og nationalstatens behov, der agiteres for – desværre med succes. Værre er, at man forsøger at skræmme borgerne til opbakning med trusler om, at faren truer, hvis ikke der bakkes op om reden. I gamle dage var det “ulven kommer”. Luk døre og vinduer og gem jer.

    I vor moderne tid er nationalisternes mest anvendte skræmmeudtryk “Islam kommer”. Før det var kommunisterne eller noget andet værre, der kom og truede os på livet, hvis vi ikke hermetisk lukkede grænserne og bevæbnede os til tænderne. Forbløffende at vælgerne stadig hopper på den. Nato kan udslette resten af verden 10 gange, uden at nogen har mulighed for at modsætte sig overgrebet.

    Alligevel opruster Vesten yderligere. Jeg gad vide, hvad målet er. Er det, at vi kan øge udslettelseskapaciteten til 11, 12 eller 20 gange? Er det vor økonomiske vækst? Hvordan det er lykkedes for nationalisterne at gøre nogle fundamentalt fredelige fænomener som islamisme og kommunisme til uhyggelige frådende angrebsivrige monstre er mig en gåde, men det kan nationalismen. Det er jo dens eksistensbetingelse.

    Jeg håber, at europæerne er blevet klogere, men der er ikke mange lyspunkter. Det burde være en selvfølge at åbne os for hinanden. Vi bør fjerne alle grænser mellem europæere og bakke helhjertet op om EU. Det ville gøre Europa til en magtfuld faktor med styrke til at modsætte sig amerikansk militarisme, asiatisk ekspansion, arabisk infiltration og afrikansk migration – med europæiske metoder – dvs. uden krig.

  15. Af Flemming Lau

    -

    Gatestone har en forrygende artikel om censur loven der trådte i kraft 1 oktober 2017,
    I Tyskland. En tysk journalist er lige blevet straffet 6 måneder for på Facebook at have offentligjort et billede af den arabiske gran mufti der trykker hånd med en nazi official. Et godt råd, tag ikke Bludnikovs bog “Halvmåne og Hagekors med til Tyskland, omslaget med billedet af Gran Muftien og Adolf straffes altså, selvom billedet er historisk fakta!

    https://www.gatestoneinstitute.org/11205/germany-official-censorship

  16. Af Gert Hansen

    -

    Jørgen Villy Madsen:

    ‘Vi bør fjerne alle grænser mellem europæere…’

    Det har EU faktisk prøvet. EU ‘glemte’ blot at sikre EU’s grænser udadtil. Så det væltede ind med asiater og afrikanere, og det var vist alligevel ikke så godt. Det har jeg læst i nyhederne. Men jeg forstår på dit indlæg, at det er en gang ‘fake news’ som slet ikke passer, og at et blot er noget ‘nationalisterne’ har fundet på.

  17. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    D, 19 oktober viste DR.2 TV. en udsendelse om hvorledes Frankrig gør for, at beskytte sig mod yderligere terror aktioner fra muslimsk hold!

    Udsendelsen siger, at den Franske militære underrettelse tjeneste (2.eme Bureau) har sendt et hold agenter til Syrien/Irak, med navnelister på de beregnede ca. 1600 franske muslimer der har engageret i “IS”, og agenternes opgave er, at sikre sig, at de aldrig returnerer til Frankrig, da de betraktes som landsforræddere, og farlige for Frankrig!

    Så vidt som jeg har kunnet forstå, så regner denDanske militære efterretningstjeneste med, at ca. 136 Danske muslimer har engageret i “IS”, og selvfølgelig må betraktes som en sikkerheds risiko hvis de returnerer til Danmark!

    Derfor syntes jeg, at Danmark burde udføre samme beskyttelse foranstaltninger som Frankrig har gjort, da det jo i sidste drejer sig om Danmark, og Danske borgeres sikkerhed!
    Mvh.

  18. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Der skrives meget negativt om Jøder og Israel på bloggene; men jeg vil gerne slå fast, at Jøder i Danmark har været en berigelse for det Danske samfund, modsat muslimer som ikke har været det!

    Yderligere har jeg også stor sympati for Israel, som er omringet af en flok blodtørstige muslimske fjender, som gang på gang prøver, at udrydde dem, og som Jøderne i Israel har givet en fantastisk heltemodig modstand!

    Så mine bedste ønsker for Jøder og Israel, med håbet om det bedste for fremtiden!
    Mvh.

  19. Af Kasper Støvring

    -

    Rikke, Jesper Lund og andre: Der findes gode nationalkonservative begrundelser for den grønne dagsorden. Jeg interviewede Roger Scruton om emnet, og hans synspunkter ligger tæt op ad mine: https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultur/%C3%B8kologi-og-naturbevaring-er-en-konservativ-m%C3%A6rkesag

  20. Af Allan Hansen

    -

    “Islam er her TO KILL YOU,,

    Nogle mennesker har den evne, at sige tingene lige ud
    af posen!
    Fra ex muslimer får vi altid sandheden om islam!

    https://youtu.be/58w884vRrl0

  21. Af Allan Hansen

    -

    @ Lau.

    Har du læst “Halvmåne og hagekors?

  22. Af Flemming Lau

    -

    Carl-Erik Pedersen, enig i begge dele!

  23. Af Allan Hansen

    -

    9/11 var kun begyndelsen !!!

    https://youtu.be/dIWroJZhKjQ

  24. Af Maria Due

    -

    Ja, jøder har været en berigelse for Danmark, det er jeg enig i.

    På denne blog kan læses meget mærkeligt om, hvem der er de gode og de onde, og som ofte før ender jeg blandt de onde. I ved, dem der er tilbageholdende med at være god for ANDRES penge. At de penge kan være surt tjent, gør ingen forskel, ond er og vedbliver man med at være. Som min bordherre sagde i aftes, når de har lukket sig om sig selv, gør alle med lidt penge i madrassen klogt i at søge udenlands, for statskassen bliver hurtigt tømt, og derefter går de umættelige fugleunger efter at nationalisere privat ejendom. Den vil også blive opbrugt, og så er vi tilbage i stenalderen og vil få at vide, at det var fordi vi ikke var gode nok.

    Historikeren Henrik Jensen skriver lidt apatisk i dag om 1980’erne, at “også i de år var venstrefløjen på sit evige vildspor, ikke mindst i Danmark. Man mindes Svend Aukens (S) håbløse fodnotepolitik…Og i Danmark fik vi en ny og globaliseringsvenlig udlændingelov, der viste, at i Folketinget havde ikke mange andre end Erik Ninn-Hansen (K) en anelse om, hvor verden var på vej hen”.

    Stakkels Ninn-Hansen, som jeg kun har set en gang, på Grand Hotel i Odense, hvor han og to andre fra partitoppen drak sig meget muntre gennem flere timer, hvor vi sad overfor hinanden, og min mand og jeg deltog i et forretningsmøde og havde svært ved ikke at le. Der var vist ingen, der løftede en finger for at rehabilitere Ninn-Hansen i dennes alderdom.

    Enhver, der har læst “Halvmåne og Hagekors” ved, at den ikke er skrevet af Blüdnikov men af de tyske historikere Klaus-Michael Mallmann og Martin Cüppers, hvilket jo netop gør bogen ekstra interessant.

  25. Af georg christensen

    -

    Desværre har netop “det” problemet for hele det nuværende EU system , vist sig ,som værdiløst “magtbegær”, i den “globale” selvforståelse og enerets fornemmelser, som bygges på udelukkelse og udnyttelse af alle andre.

    Et totalt nyt EU bør “defineres” , og med folkeafstemning overalt , med ,overvældende flertal etableres. Det nuværende EU`s handels illusioner ,bør tages op til ny overvejelse, eller bare destruere sig selv i sin egen “værdiløshed”.

    Netop her , bør det nuværende EU system ,sørge for : At handel, med LIVET og det´s arbejdsydelse ikke forvandles til : Ensidig og særinteresse kontrol, styret udefra af “geopolitisk” magtbegær.

    NB: Et totalt nyt EU, Fuldstændig uden geo politiske indflydelse udefra. Et nyt EU, hvor “alle” som vil være med, også for muligheden. Et nyt EU, som lukker alle udefrakommende indflydelser ude, et nyt EU som lukker sig selv inde for ALLE, som ikke ønsker at være med i “magtbegæret´s ludomani”. Et nyt “EU”,for EU folket i sin helhed og ikke længere styret af “illusionens ,guldklumpens” VÆRDILØSHED.

    NB. Et nyt “EU” for “ALLE”, vil være mit Ønske for et kommende “EU”. Første trin: Grundstenen lægges. En “grundlov” for os alle, som ønsker at være med.
    Ikke længere “grundlove”, som bare bygges på “illusionisternes” illusions beskrivelser.

    GRUNDLOVE ,som folkene i fællesskab accepterer og ikke styret af værdiløse “tomheders magtbegærlige snakkesaligheder”..

  26. Af georg christensen

    -

    Af og til, er det en god “ide”, at lukke sig selv ude, og betragte “helheden” på en ny måde.

    Lære at forstå, at vi danskerne som såkaldte europærer ikke er alene, men at vi kommer også dem til hjælp som er uden for vores egen “selforforherligheder”.

    NB: Det nuværende EU bør totalt forændres inden jeg ønsker at være med.

    Til hele det såkaldte nuværende “Europa folk”, har jeg kun en “bøn”, luk øjnene op, og sig nej tak til alle “finans mafiaer”. Mafiaer, som destruerer “arbejdsydelser” til “illusions beskrivelser”. i illusionen om “illusions værdibeskrivelse”, Guldklumpen, et såkaldt kunstværk, eller bare et “sandkorn”, opfattes som illusions beskrivelse af sin egen “værdiløshed” overfor LIVET.

  27. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Den Russiske ambassedør i Danmark, har i en meget lang artikel opremset alle de fordele der vil være hvis, vi samarbejder med Rusland om, at tillade den Russiske gasrørledning “Nord stream 2” gå over dansk søterritorium ved Bornholm, og følge den allerede eksisterende “Nordstream 1”!

    Mod dette kan der siges en hel del: Rusland har tidligere brugt gasleverancer som politisk våben!
    Ruslands neglierende af internationale aftaler, med okupering af Krim, og østra Ukranie!
    Ruslands simulerede angreb mod Polen, de Baltiske land, Finland, Norge, Sverige, og Danmark!
    Ruslands cyber angreb mod Danske instutitioner som bla. a. Forsvarsministeriet, og Statsministeeriet!
    Ruslands handelsembargo mod EU!
    Ruslands opstilling af raketbatterier i Kaliningrad, der kan bære atomsprænghoveder, som trussel mod det meste af Skandinavien!
    Og især Rusland gentagne trusler om, at atombombe København!

    Så Danmark har ikke nogen som helst grund til, at samarbejde med Rusland, tværtimod så bør vi lægge dem alle de hindringer i vejen vi kan!

    Vi kan, hvis vi ikke allerede har gjort det, minere “Golf stream 1” , og true med at sprænge den ved yderligere agressioner fra Russisk side!

    Yderligere kan vi arbejde for etablering af en gasrørledning, fra Norge til Belgien eller Holland gennem Nordsøen, da Norge har mindst lige så meget gas som Rusland!

    Sidst, og ikke mindst, så skal Europa ikke i noget som helst afhængighedsforhold til Rusland, da deres agerende giver indtryk af, at de er vore fjender!
    Mvh.

  28. Af Flemming Lau

    -

    Maria Due.
    Ja det er rigtigt med bogen, “halvmåne og hagekors”. Bludnikov skrev “Terror i København!” Begge bøger er arkiveret i fjernlageret. Førstnævnte fordi den fejlagtigt angiver at de af Himlers og Muftiens 3 oprettede divisioner specielt “Handshar” var med til at indfange og deportere Bosniens jøder! Men de var først operative i ’44 og da var de 10 000 af Bosniens 12 000 jøder allerede sendt til Auschwitz. I ’43 vinkede Himler og Muftien nemlig farvel til flere sendinger fra Zagreb. Tilgengæld var der flere fra Handshar divisionen der overgik til de frivillige “Hunters parties” Ustastias ligende og det gik ud over byen Zvornik. De jøder der blev partisaner, har selvfølgelig mødt Handshar div. De var aktive i Bosniens nord østlige hjørne. Og 500 af dem mødte jøderne igen i Israels uafhængighedskrig i ’48 bla omkring Latrun og Jaffa.

    Sidstnævnte ” Terror i København” fordi den angav at armenerne og kurdere i højere grad end PLFP havde gang i den i relation til tyrkiske interesser. Dog beskriver den, det planlagte attentat mod Ben Gurion under hans besøg i DK. Og det senere bombeangrebet at mod El Al i ’85.

    Ninn Hansens “frie lejde” til en palæstinensisk gruppe, berøres også flygtigt. Araberne blev taget i Spanien med flere millioner fra Danmark, og Ninn lod dem gå mod at de aldrig kom tilbage! En “God” konservativ som ikke skulle nyde noget af gidselsaktioner! Sådan er der så meget!

  29. Af Maria Due

    -

    Ja, ja, der er mange syndere, som andre kan opkaste sig til dommere over. Du hører jo til de gode og er i din debatjargon frelst, hvad det så end betyder. (Jeg er helst fri for en forklaring, da jeg i forvejen har svært ved at kapere det falske).

  30. Af Flemming Lau

    -

    Maria Due.
    Jeg er bare flasket op med at ” den godes apati, sikrer den ondes sejr!” Og Ninn gjorde ikke som stolen bød ham at gøre…!

    Jeg fandt ikke Kansler Bruno Kreitsky særlig god, da han lod Sjakalen og PLFP undslippe, ved OPEC ’73. For så at blive arg Israel kritikker i årene efter. For ikke at tale om Kurt Waldheims skandaløse 10 år som FN’s generalsekretær. Og for lige at blive i sporet, jeg finder også Damaskus erklæringen af ’74 for en skandale. Hvorfor foretage et knæfald for de rige oliesheiker, der lige havde brugt olievåbnet imod os..?

  31. Af Jesper Lund

    -

    Kasper Støvring
    Selvfølgelig er centraliserede reguleringer den eneste måde, verden kan løse problemet med udpining af naturressourcerne, herunder vores atmosfære, som bestemmer klimaet. Det er godt med lokale initiativer, men hvilke lokale initiativer skulle det lille ø-rige Tuvalu i Stillehavet starte for at forhindre at være forsvundet i havet om få årtier?

    Konsekvenserne af udpining af en naturressource er grænseoverskridende. Derfor hjælper lokale initiativer ikke meget. Der kan også være snævre lokale økonomiske interesser i at fortsætte med at udpine en naturressource. Det er ikke uden grund at amerikanske kulminearbejdere hjuplede over Trumps valgsejr. De tænker mere på at få et levebrød end på klimaforandringerne.

  32. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Carl-Erik Pedersen – 16:06

    Jeg hørte vores statsminister i går på tv give udtryk for, at denne rørledning på tale nu vil give Rusland et våben i hænderne, vi ikke ønsker., og hvor også nylig har fået remset truslerne fra den side op nu, og hvor de ikke har overholdt internationale ftaler fra lige efter WWII – og det handler om deres annektering eller tibagetagning af Krim-øen.

    Jeg ved ikke, om vi skal le eller græde – fodi så har de da noget vand, hvor vores have er misundelsesværdige.

    Så – når de så samtidig ruster op ved grænserne til Baltikum og meddeler, at de har ret til at sikre russere, hvorend de befiner sig, så .. uagtet at mange af disse russere tidligere ganske enkelt var plantet i disse lande for at russificere disse! Ligedan med trusler om vistnok A-våben i det område,, såvel som Putin et par gange på tv, vi fik formidlet, meddeler om brug af A-våben.

    Det hører ingen steder hjemme, vi truer ikke med sådant.

    Undtagen denne nye Tweeter-oræsident, der får fortalt turslen mod også USA med A-våben fra Nordkorea.

    Verden er virkelig af lave og rigtigt sagt af Ulle Ellemann på TV med Lippert “langt farligere” end under den kolde krig.

    Om jøderne i vort land, så er det bekymrende, at de tror, at vi heroppe mod nord kan finde ud af det med muslimerne, hvorfor jeg ikke ved, hvorvidt vi kan regne med dem – og hvorfor jeg finder, at der køres Mellem-østen politik henover hovederne på os, som jeg nylig gav luft for amdetsteds.

    De er også som indvandrerfamiliers børn i dag, mennesker med to bagtæpper, og havde vi samme antal af jøder tidligere som vi har muslimer i dag, så er jeg ikke sikker på, at vi ikke kunne mærke lidt af det samme, fordi folk naturligt ønsker at få indrettet efter deres eget hovede, selv om det ikke i et så lille land kan lade sig gøre i større mængder, da vi så bare ville stå til rådighed for alle andre kulturer end vores egen og dermed udslette os selv.

    Jeg har altid sagt, at jøderne i Danmark skal ingen krumme et hår på hovedet af, og det mener jeg stadig; men erfarer jeg, at de er imod os, så vil jeg være lige så obs på det som overfor muslimer eller en hvilken som helst anden indvandrergruppe, såvel som iblandt os selv. Omkring lige det med jøder, så har jeg observeret det vel en 4-5 gange i nyere tid. Og i et enkelt forhold tidligere igen været ret eftertænkende overfor en enkelt person.

    De danske jøder har klogt tilpasset sig forholdene og kunnet udnytte den positivt – også for landet; men det har – kan jeg se nu – ligget smule i mit baghoved på grund af indvandringen med muslimer, OM vi kan regne med alle, der har 2 bagtæpper at se til og ligefrem pleje!?

    De fleste indvandrergrupper har på forskellig vis deres egne klubber, så vi er ikke egentlig samlet nok måske, til gavn for landet og til det fælles gavn, vi danskere imellem !?

    Forfærdelig trist, hvis vi ikke kan.

  33. Af Maria Due

    -

    Birgit Hviid Lajer, måske ved du allerede, at den danske islamdebat fra begyndelsen mere eller mindre åbenlyst har haft stærke jødiske islæt af forskellig art. Vi har således – på trods af at der kun bor relativt få jøder i Danmark – hele tiden haft de mellemøstlige problematikker med forskellige “bagtæpper”, som du kalder dem, på skødet. Du skulle læse Simen Sætres bog “Fjordman”, som kan lånes på danske biblioteker, den vil bl.a. interessere dig rent fagligt. Det er almindelig kendt, at meget af det propaganda-materiale vedr. islam og amerikanske valg, der fylder bestemte blogge finansieres og fremstilles af jødiske fonde og organisationer, og at det har stærk slagside. Forsvaret for Israel udkæmpes jo på mange planer.

  34. Af Allan Hansen

    -

    @ Due
    Usalig vrøvl fra dig dig – du burde skamme dig!

  35. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Maria Due – 21:06

    Denne “Fjordman’ mener jeg, du har nævnt i forbindelse med Breivuk, at det er en konkreet person og med andet navn … ?

    Men jeg ved ikke, om du har tommelfingeren oppe eller nede i forh til, hvad du i øvrigt meldeer ud i forh til jødiske foreninger og organisationer, der er involveret – og hvor, hvilke blogge.

    Er Berlingske og Politiken og evt. andre medier stadig ’styret’ af disse, som det hed i min barndom omkring i hv f nogle aviser. Ikke nødvendigvis imod os .. men for os ?

    Jeg er heldigvis ikke involveret i noger privat af sådant. Møder jeg folk barealmindeligvis, så er jeg oftestvel rent intuitivt klar over, om jeg er i selskab med en af jødisk slægt. Det undrer migselv – men noget med et væsens træk, jeg ikke kan sætte navn på, definere, og i hv f ikke her, selv om det ikke nødvendigvis er negativt; men bare enkelte træk. 🙂

    Men – underligt for mig var i mange år, at folk lagde vægt på eller fremhævede, at Sigmund Freud var jøde. Det har aldrig betydet det ringeste for mig , så da jeg for en del år siden nu hørte det igen, så havde det ingen betydning for mig – heller ikke i dag, og jeg ved ikke, hvorfor det fremjæves – selv om han måtte udenlands under krigen. Det har ingen indvirkning på mig el indflydelse i den retning. Jeg kunne i dag stadig sige eller tænke, som jeg dengang altid har gjort: Og .. ? Altså – hvorfor skal det påpeges .. det er da ligegyldigt. Det væsentlige er, hvad manden har brugbart har præsteret til os.

    De er fremmede for os, tildels – som vi er fremmede for dem, som jeg engang skrev i en kronik i Beringske, så det er måske efter den kronik, at jeg ikke egtl fik mere i avisen.? Det har jeg naturligvis tænkt over siden!

    Ak ja, det er ikke sådan med den verden, og jeg læste for ikke længe siden, at Freud har udtrykt: ” Mennesker er noget pak! ” Og – jeg tillader mig at forstå det på den måde, at det var hvad han så sine klienter have væet udsat for og måske videreført på samme vis. Altså dårlig opdragelse ville vi sige sådan over én kam. Svigt, bedrag, manglende empati etc. – men ikke svært at forstå med opdragelserne inden for mere autoritære systemer i de mange lande, han også modtog klienter fra.

  36. Af Maria Due

    -

    Birgit Hviid Lajer, et af de mennesker, der har betydet meget for mig, var en elskværdig ældre herre, der hørte til de mest foretagsomme, som arrangerede jødernes flugt til Sverige, og han blev aldrig træt af at tale om, at en sådan situation aldrig måtte gentage sig. Det havde jeg i baghovedet, da jeg tidligere skrev mange debatindlæg på norske blogge, hvor antisemitismen kørte 24 timer i døgnet. Jeg har aldrig set lignende og håber, at det ikke var etniske nordmænd, der skrev. I dag er der også mange antisemitiske indlæg på danske blogge, og det havde jeg heller ikke troet muligt. Som jeg plejer at skrive, har jeg gået i skole med jøder, været spejder sammen med dem, gået til dans med dem og arbejdet sammen med dem og også haft private jødiske venner, og for mig har de danske jøder altid været danskere. I USA boede min søn i et år hos en jødisk familie, som jeg også besøgte. Det var bekendte af en af hans fars venner. Det har alt sammen været tilfældigt og er faldet helt naturligt og haft noget med uddannelse og videnskabeligt arbejde at gøre.

    Fjordman hedder Peder Nøstvold Jensen og findes omtalt på Wikipedia på forskellige sprog. Han var FN observatør i Hebron og studerede arabisk i Cairo, og det er nærliggende at tro, at han blev hvervet til at propagandere, men derom ved vi intet. Han er Breiviks yndlingsideolog, og når jeg skriver om ham, er det fordi han er blevet opfattet som en helt i visse kredse. Det omtales i den engelske Wikipedia udgave. At nærlæse hans mange, mange skrifter på nettet er at få smidt bl.a. kvindehad og -foragt i ansigtet. Han mener selv, at han er et geni eller noget i den retning, men bortset fra at være en højst tvivlsom propagandist, hvis tekster nemt kan pilles fra hinanden som utroværdige, hvilket da også tit er gjort, har han vist aldrig haft et civilt job, der rangerede over at være nattevagt på et plejehjem for autister, hvilket næppe var et tilfældigt valg. Jeg tror faktisk ikke, at han har mange beundrere mere i Danmark, hvortil han flygtede efter Breivik men aldrig markerede sig med foredrag eller lignende og heller aldrig mig bekendt fik en af de priser, som man ellers ynder hyppigt at uddele i visse kredse til hinanden. Han har årevis tigget på nettet. Det var først efter Brevik, jeg tog mig sammen til at læse nogle af hans skrifter, hvis eneste styrke ligger i, at de er så lange og kedelige, at man næsten ikke kan tæske sig igennem dem og opgiver.. Jeg blev ret oprørt over, hvordan der manipuleres i dem. En af dem, der har truffet ham og samarbejdet lidt med ham vurderer, at han ikke selv kan have skrevet det hele, og det siger jo sig selv, at man ikke kan være ekspert på alle de emner, han har beskæftiget sig med. Men google er jo leveringsdygtig, og nogle har ladet sig forblænde. Selv om jeg har skændtes meget med ham på nettet, fordi jeg fandt hans artikler skadelige, lå der også det i det, at jeg mente, at han behøvede hjælp og bedst kunne få den hjemme. Simen Sætre omtaler det i bogen. En velgørende norsk institution gav ham penge til hjælp til en bogudgivelse, der ikke blev nogen succes, og som han, hvis jeg har forstået det ret, måtte have meget dansk hjælp til. Mig bekendt er han ikke jøde men er ofte blevet omtalt som sådan.

  37. Af Maria Due

    -

    Nej, jeg skammer mig ikke den mindste smule, Allan Hansen, og jeg skriver endda under eget navn og ville også gøre det, hvis det var jødisk. Er ikke i nærheden af at være så dum og enfoldig, som nogen tror, og du kan ikke forlange, at jeg skal sluge Fjordmans vrøvl. Der har hele tiden været mange jøder i netdebatten, og somme tider har de været meget uenige, så alt har i så henseende været, som det plejer. Er enig med Blüdnikov om, at det sidste afsnit af danmarkshistorien var helt elendigt, men det var de foregående også, en stor del af den danske befolkning var jo skrevet ud. Ikke at det undrer mig det mindste.

  38. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Maria Due – 23:27

    Tak for dit lange svar. Det vil nok være begrænset, hvor meget jeg vil kunne få tid til ‘Fjordman’, såvel som det tidligere med Breivik lød til at være omfattende, så vist dine indlæg flere steder kort. JP – eller var det også Trykkefriselskabet, du skrev på. Jeg slog i hv f nogle ting efter – men for omfattende for mig, også det norske samfund. Og – alt det med Breivik ? For mig er han en syg mand, der ‘blot’ på forskellig vis har projiceret sine helt tidlige forhold som barn i forh til både moren, faren og søsteren ud i samfundet via sine ugerninger. Lige det, tror jeg ikke, at de norske myndigheder i sagen har evnet at kunne se på/igennem. Det kræver jo også materiale fra Breivik selv, og det sker nok aldrig. Og – slet ikke med psykiatrien, vil jeg mene, selv om jeg heller ikke kender den norske.

    Så – det vil forud, mener jeg, kræve et meget indgående kendskab til problemerne og vilkårene i Israel. Det har nok de færreste – udover en mening, jeg heller ikke. Men selv Pundik reflekterer jo siden over, om det har været det hele værd.

    Men for rigtig mange år siden nu, så interesserede jeg mig for disse forhold med jøderne p gr a WWII og tiden efter. Det her jo ligget som et ‘bagtæppe’ i også den danske historieskrivning – men de fleste har nok ladet det ligge, og jeg har det som du: gået i skole med piger fra jødisk herkomst i en eller anden grad, vores rektor var ligedan af jødisk slægt, fik jeg at vide længe efter min skoletid, jeg har også været ansat, hvor den øverste chef var jøde (En søn af Poul Reumert), mødt enkelte – såvel som min mor var adopteret af min kristne morfar fra Balle v/Silkeborg, der som ung og med hans første kone, der døde tidligt, adopterede den kvinde, der blev min mor, da jeg selv blev adopteret. Så – jeg er ikke jøde, min mor var ligedan kristent opdraget og elskede sin far udover alle grænser, så .. et kristent hjem med også den kvinde, der blev min mormor, hvis familie kom fra Næstved-egnen, såvel som hans første hustru kom fra Vejle. Det var så min mors jødiske far, der meldte sig ud af det mosaiske samfund, der formidlede dette skift for hende – og til en kristen familie. Hun havde et navn, beholdt fornavnene – men fik familiens efternavn og beholdt så ikke det jødiske.

    Min morfar fik jeg efter hendes død i 1980 fortalt af noget familie på hans side, at han havde måttet skjule hende i nogle drivhuse (han var handelsgartner, berejst i sin ungdom sm med familjens gudfar (egtl min mors). Jeg havde heldigvis kort efter hendes død i de efterladte papiret set hendes bevilling, hvor hendes oprindelige efternavn stod, så jeg måtte gå ud fra, at hun opr var af jødisk slægt. Og det eneste jeg da tænkte var: Det kunne hun godt have fortalt mig. Jeg tror ikke, at hun selv var uvidende om dette, hun vidste i hv f, at hun var adopteret, og at den historie for min morfar var ‘en lukket bog’, som hun udtrykte det for mig – men ikke omtalte hvem hendes slægt var, kun en bror, min morfar ikke var glad for nonge kontakt med. Nok aht til min mor – at hun ikke blev splittet, da også min mormor blev hendes mor nr. 2 i den familie.

    Jeg har da også haft en dreng som legekammerat i adskillige somre i min barndom, haft en penneven fra Tel Aviv – og en af mine skoleveninder, jeg kom sammen med var af jødisk slægt – men så kommer vi til disse decimaler, som en Hitler med hans grundighed kunne bruge i forh til at finde flest mulige af disse.

    Så – vi er flasket op med dette, og jeg som du opfatter jøderne i Danmark over en bred kam som danskere; men jeg er ikke så glad for det, at folk har mere end et ‘bagtæppe’ – hvem og hvordan kan vi regne med- Jeg har lige her til morgen slettet et ’sjovt’ maleri af Storm P, hvor han fortæller om kaos og nærmest anarki .. det kan ses på Johannes Larsen Museet, der sendte dette på min FB; men jeg slettede det, da jeg gør alle obs på, at min side er uden religiøse og politiske diskussioner – kun lidt lokalt evt. fo rmig. så i respekt for deltagerne, der er fra mange lande verden over, så måtte jeg jo selv overholde denne regel. 🙂 Lidt ærgerligt – det er morsomt. Og jeg kendte det ikke i forvejen.

    Men vedr. satiretegninger, så faldt jeg tidligere, da jeg interesserede mig for det jødiske spørgsmål (jeg var vel i 20’erne, først 30’erne), så fandt jeg en bog med satiretegninger på biblioteket, samlet af en norsk kvinde. Jeg så nogle få sider, så smækkede jeg bogen i, det var mere end stgt, så jeg havde set nok – og hvordan den arabiske verden på den måde lagde jøder for had. De har faktisk intet at kunne eller burde komme med i forhold til denne Muhamedtegning med bomben, som nok nærmesst er den eneste, jeg egtl har set, og som er morsom – ikke undskabsfuld; men det kan jo være hårdt på den måde at få smidt sandheden i hovedet, at der med terror bombes iblandt de vantro!

    Jeg har mødt andre jøder .. ikke mange, jeg har mødt muslimer, der var særdeles hjælpsomme overfor mig, jeg har mødt etniske danskere, der var uhørt primitive osv.

    Vi mennesker ligner jo hinanden, så det er politisk og i den store verden et spørgsmål om, hvad side folk har valgt at forholde sig til eller at være på- og så ser ‘man’ alt det onde’ i en modsatte side – og ikke i de grusomheder, den side, man har valgt, evt. selv og oftest har begået, hvorfor USA er den store stygge ulv, fordi man behøver et fjendebillede, såvel som Israel, som jo sidder ganske grusomt i saksen, hvor det kan være svært at bedømme, da de er omringet af fjender, men ikke at fordømme, at vi og de selv skal se til sådanne forhold og grusomheder.

    Vi skal holde os mest muligt uden for .. med mindst mulig indvandring yderligere, fordi der altid og i årtusinder har været disse blodige og barbariske forhold, som så kan ses udvidet til Europa, hvorfor det også har været vigtigt at holde krigen i Syrien dér, hvor problemenre retteligt er – og ikke hos os med Europa som et udvidet mellemøstligt territorium, der bare kan indtages bid efter bid og så kan man få endnu mere space til at slås – indtil nogen udløser en a-bombe et el andet sted i verden, måske flere!

    Nå, lidt tidlige at skrive — men jeg skal andet resten af dagen. Mit

    God Søndag. 🙂

  39. Af jan ulrik friis

    -

    Læste lidt om den islamiske invation af Andalusien dengang i år 711, skræmmende læsning og hvor nutidigt, helt samme fremgangsmåde som islamisterne følger den dag idag, hvad kommer sig af at helt samme koran der ligger til grund, om i år 711 eller om år 2017 er et fedt samme fremgangsmåde for islamisterne, de arbejder ud fra en og samme ondskabens ideologie.

    De overlevende kristne blev også dengang år 711 udsat for et kvælende skattetryk i den nye islamiske stat, først og fremmest en kopskat altså skat på retten til overhovedet at eksistere. Dertil en særskat på landbrug, som følge deraf overtog muslimerne de fleste landbrug.

    I det bjergrige Spanien kunne nogle kristne være heldige at skjule sig i bjergene, om vi danske idag alle skjuler os på Himmelbjerget, vil nok ikke være nogen stor succes i længden.

    Alle love og bestemmelser tilsigtede at de vantro førte en nedværdigende tilværelse, for ifølge muslimerne således nåede de frem til en erkendelse af deres fejl og tilskyndelse til omvendelse.

    Vi danske lever idag også under verdens højeste skattetryk, betaler den muslimske invation kvit og frit og muslimerne tildeles særrettigheder i forhold til danske der som oftest ydmyges, det danske folk degraderet til 3-4 rangs borgere i eget land, venter på at dø, har man kendt magen til ydmygelse!?!

    Muslimerne skulle år 711 behandles som overordnede, den kristne havde pligt til at rejse sig, når en muslim trådte ind, og måtte ikke ride på hest i muslimernes nærværelse.
    En kristens hus blev revet delvist ned, hvis det var højere end den muslimske nabo.

    Hvert trossamfund havde sine egne myndigheder, men når en strid involverede begge samfund, talte muslimernes lov, og en kristen vidneforklaring havde ingen værdi for denne lov.

    Så nu ved vi danske hvad vi har i vente, bemærk at det danske folk år 2017 bliver end ikke længere spurgt til råds, men pålægges nu et langskægget mandssamfund en middelalderlig ond undertrykkende ideologie.

    Muslimske mænd år 711 kunne gifte sig med kristne kvinder, mens kristne mænd betalte med livet for at gøre kur til en muslimsk kvinde.

    Om år 711 eller 2017 samme koran, et fedt.

    Muslimerne dengang førte en tålmodig og langsigtet politik over generationer om undergravning af den kristne befolkningsgruppe, og mens den langsomt men sikkert svant ind, kontroleredes den med hjælp af tilpasningsivrige grever og biskopper, som muslimerne havde overtaget fra den gamle samfundsstruktur…..ligesom venligboerne og godhedsindustrien og de godtroende naive politikere idag er kollaboratører for islam, i historiens lys ser vi hvor dødsensfarlig godhedsindustrien er for vores civilation.

    Ligesom Danmark 2017 nedluset i landsforrædderi, manglede der aldrig i Sydspanien år 711 kollaboratører i det undertrykte kristne folk, en af de mest skruppelløse var Malagas biskop Hostegesis, hvis embedsførelse udløste en ny bølge af kristne flygtninge omkring år 860, Malaga blev derfor forvandlet til en næsten rent islamisk by, med en lille gruppe underdanige kristne.

    År 711 var Sydspanien måske nok mest analfabeter og uforberedt hvilken ondskab fra islam, men Danmark idag år 2017 kan vi ikke henvise til vores uvidenhed, selv om den råber til himmelen, vil vi virkelig gennemleve fortids dårskab den totale ondskab og ydmygelse vold og etnisk udrensning om igen, vi danske står nu til at miste alt på grund af vores egne folkevalge deres passivitet og naive dårskab.

Kommentarer er lukket.