Voldtægter i Sverige

Af Kasper Støvring 251

 

 

Tre kvinder er i de seneste uger blevet gruppevoldtaget i Malmø. I weekenden blev en 17-årig kvinde voldtaget på så grusom vis, at en politibetjent med 35 års erfaring udtaler, at han aldrig har set noget lignende. Endnu kendes gerningsmændenes baggrund ikke, og gerningsmændene kan jo i princippet have forskellige baggrunde. Så lad os holde os til det generelle. Hvad siger statistikken? Vi ved fra domsudskrifter, at over 95 procent af gerningsmændene bag overfaldsvoldtægter har udlændingebaggrund. Men myndighederne skjuler disse tal, og de vil sjældent give signalement på gerningsmændene. Det kunne jo stigmatisere gerningsmændene og fremkalde racisme, må vi forstå.

 

Man skal altså kunne aflæse koderne. Det svarer lidt til, når man herhjemme læser, at det er ”unge”, der begår overfald og kaster sten på biler fra broer. Man vil ikke rykke ud med et signalement. På den måde er nyheder i Danmark nogle gange også kodede og underkastet en form for selvcensur. Man kalder det etnisk filtrering, når den etniske baggrund ikke oplyses. Man kender det i stor stil fra Sverige, men også fra historien. Når man ser gamle Hollywood-film ved man, at der er koder, der skal tolkes, for at man kan forstå budskabet. Censuren nøder instruktørerne til at indlægge skjulte tegn på forbudte temaer i deres film. Hører man, at en kvinde er fra New Orleans, ved man f.eks., at hun er prostitueret. Bemærker en mand en anden mands parfume, er der tale om homoseksualitet. Og ryger en mand og kvinde sammen, ved man, at de lige har haft sex.

 

Og sex er, hvad det handler om. Man er i Sverige for længst gået fra voldtægter til gruppevoldtægter og nu også til torturvoldtægt. Situationen er så alvorlig, at myndighederne har anbefalet, at kvinder ikke færdes på gaderne alene efter mørkets frembrud. Samtidig kører en Metoo-kampagne for fuld udblæsning i landet, og den svenske regering vil fremsætte et lovforslag, der forbyder sex med en person, som ikke udtrykkeligt har sagt ja eller aktivt udtrykker ønsker om at deltage. Det vil naturligvis ikke forhindre voldtægt, men den politisk korrekthed, der gør seksualitet til en kontrakt, vil bidrage til at ødelægge relationerne mellem kønnene: Den spontane flirt, den dristige forførelse, den ”forbudte” fascination, den gådefulde tiltrækning og de sære lyster kriminaliseres.

 

Logikken er den velkendte: Fordi man i tide ikke har villet gøre det ene fornødne, står man med et samfundsproblem, der er så stort, at man ser sig nødsaget til at gribe til radikale midler, der skal håndtere problemet på en måde, der for det første ikke vil virke, og for det andet vil fremkalde utilsigtede negative konsekvenser på andre områder, så det, der faktisk virker, vil blive ødelagt.

 

Sverige er officielt en humanitær stormagt med en multikulturel identitet. Masseindvandringen fra Afrika og Mellemøsten har været og er stadig enorm. Ifølge PEW vil muslimer i Sverige i 2050 ud fra en forsigtig vurdering udgøre cirka 20 procent af befolkningen. Altså mere end det dobbelte af, hvad der i dag befinder sig i Frankrig; et land, der er i permanent undtagelsestilstand på grund af den islamiske trussel. Man burde, også i Sverige, have standset indvandringen, men har gjort det modsatte. Det har skabt alarmerende høje kriminalitetstal i det, man polemisk kan døbe voldtægtsstormagten. Og det har skabt en stat, der er gået amok i sære ideer.

 

251 kommentarer RSS

  1. Af jan ulrik friis

    -

    Der skal iværksættes en omgående hjemsendelse af alle islamister uden undtagelse, hvor vanskeligt kan det være at forstå: at islam ER en renlivet ONDSKAB!

    Det kan selv jeg forstå!!!

    Når islamisterne er fjernet, kan politiet igen kontrolerer situationen, for så er der slet ingen situation at kontrolerer, folk kan igen færdes frit også nattetid, sammen med islamisterne forsvinder nemlig også alt vold og terror til over 99%!

    Ja eller nej til islamisk vold vores egen elendighed, den afstemning fik og får vi aldrig!

    Problemet er lokaliseret, hvor vanskeligt kan det være, islamisterne er den store forskel at Danmark at Sverige nu går helt ned med flaget på grund af islam, engang verdens fredeligste lykkeligste eventyrlande, nu er vi henvist til daglig vold voldtægter massiv terror, udslettelsen af hele vores kultur og civilisation, vi er på den klare tydelige kurs imod borgerkrigen, ingen tvivel om at de nordiske folk skal ud i en regulær overlevelseskamp, hverken mere eller mindre!

    Victor Orbans tilbud står endnu fast, at Orban byder vestlige borgere velkommen til freden og friheden i Ungarn, huse endnu billige i Ungarn, men hvor længe, ja hvor længe?

    L økke & Löfven deres beundring hvordan de følger ligesom tåber efter Merkels mindste vink, en forsamling zombier på hovedløs vanvidskurs, uden at forstå at islam ER den renlivede ONDSKAB, fornægter de nu deres eget det nordiske folk, hylder islam og “berigelsen”, dette betyder vores undergang, den bebudede nationalstatens undergang, alt bliver derfor mange mange gange værre, volden vil accelererer, vi skal ud i den regulære ondskab!

  2. Af Flemmiing Lau

    -

    Kasper Støvring tak for præciseringen! Jeg var på vej til at få en ualmindelig dårlig dag og ret skal være ret. Men bare tanken om at ens døtre faldt i klørene på en af disse, med intentionen at begå overgreb, fylder mig med vrede.

    PS. Køln’s overborgmester Henriette Reker har lige udvirket at potentielle kvindelige voldtægts ofre kan erhverve sig et såkaldt “Respekt armbånd” så de kan få lov til at gå i fred, ikke mindst Nytårs aften…! Man ved ikke om man skal lede eller græde..!

  3. Af Allan Hansen

    -

    Sorry, men du bor i Eurabia,,,,,,,,,,,,,

    https://www.gatestoneinstitute.org/11570/europe-arab-street

  4. Af Flemming Lau

    -

    Koks i filteret!

  5. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    I stedet for at yde svenskerne den respekt, som de har fortjent for de ofre, de yder, når det gælder humanitært arbejde, har vor småtbegavede højrefløj opdyrket et had til Sverige helt ude af proportioner til støtte for sverigesdemokraterne og DF. Man fornemmer tydeligt formålet og bliver forstemt.

    Det mere end antydes, at skrækscenariet er på vej til Danmark, hvis vi ikke omgående indhegner fædrelandet og tømmer det for indvandrere, hårdt og brutalt. Hetzen mod Sverige har kun indirekte med voldtægterne at gøre. Den skal ramme svenskerne – det er deres skyld. Vi får fortalt, at svenskerne har skylden for alt det onde, de fremmede gør i Sverige. Muslimer er voldtægtsmænd af natur, hævdes det.

    Det er rent sludder, men det er ligegyldigt for dansk folkeparti og støtterne. For dansk folkeparti er det ikke nok at hade muslimerne. De hader også svenskerne, fordi de ikke tydeligt nok viser, at de hader muslimer. Formålet med hetzen er at få danskerne til at afstå fra normal menneskelighed og stemme på et fremmedhaderparti. Det ser ud, som om de har heldet med sig – her.

    Lad os få et valg og få renset luften – for det herskende, hetzende fremmedhad.

  6. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Desværre er det nu tydeligt, at den beskyttelse, mod muslimer og muslimsk indvandring, som Danmark, og den Danske befolkning, er i behov af, er uopnåelig med den nuværende statsminister, der ikke under nogen omstændigheder vil bryde med konventionerne, der forhindrer os i, at tage vare på Danmark og befolkningen!

    Yderligere følger vor statsminister blindt den Tyske indvandre politik, som har vist sig, at være så skadeligt for Tyskland, hvor bland andet den Tyske sikkerhedstjeneste vurdere, at der ved sidste indvandre bølge befandt sig 10 til 11 tusinde islamister fra IS!

    Så, det Danmark har brug for, er en ny regering og statsminister der vil forsvare Danmark og Danskerne! Og det kan kun gå for landsomt!
    Mvh.

  7. Af Mitte Just

    -

    CARL-ERIK PEDERSEN; “Yderligere følger vor statsminister blindt den Tyske indvandre politik”

    I går kunne man læse i aviserne, at vi i det mindste er nået dertil, at vi er hårdere end australierne, når det gælder indvandring, og deres lovgivning stod indtil for kort tid siden som den mest attraktive og uopnåelige at spejle sig i.

    Hånden på hjertet, tror du, at dette er undgået vores statsministers opmærksomhed, og at nogen har fiflet de stramninger uden om hans indflydelse?

    Det skulle også være ganske vist, at statsministeren hælder mod øst. Ikke så langt som Jørgen Villy Madsen men alligevel. Mod rebellerne, og rebellerne er imod Tysklands indvandrerpolitik. Hvis manden fortjener et klap på skuldrene, så giv ham det dog! Alene af den grund, at vi ikke har nogen, der kan tænkes at gøre det bedre.

  8. Af niels peter lemche

    -

    For at få sammenligningen på plads, så er der i Danmark 5,7 millioner mennesker, i sverige 9,9 millioner. Dvs, den svenske befolkning er næsten det dobbelte af den danske. Derfra kan vi begynde at kalibrere tallene.

    Så er der lovgivningen, hvor meget af det, svenskerne betragter som sexuel ufredande, i Danmark ikke opfattes som andet end legen mellem kønnene. Man kan sige det på den måde, at man i Sverige dårligt kan tillade sig at sende et fingerkys til en pige uden, at hun anmelder det som “voldtægt”. Givetvis er antallet for stort i Sverige, men også i Danmark, og givetvis har unge indvandrere — ikke altid så unge endda — en væsentlig andel i de store tal. Det er slet ikke her, jeg vil være uenig med Kasper Støvring, men lidt af denne polemik ligner det, Paulus kritiserer, at man nok ser pinden i den andens øje, men ikke bjælken i sit eget.

    Lad den rene kaste den første sten! som en ikke ukendt person skal have sagt.

  9. Af Flemming Lau

    -

    “Yd svenskerne respekt!”

    Ja respekt for det svenske folk, da ikke de politikere der er ligeglade med folkets lidelser….!???

    Så kender vi de usympatiske totalitære kommunister igen,” en kulturrevolution er ikke et Te-selskab…!” RØD FRONT!

  10. Af Niels Peter lemche

    -

    JØRGEN VILLY MADSEN, i hvert fald ville adskillige af fremmedhaderne have fået et føl på tværs, hvis de havde set et interview i aftes med sociologen Aydin Soei og skolelederen Marco Damgaard fra Tingbjergskolen,

    Undersøgelsen finder du her: https://www.kk.dk/nyheder/ny-rapport-afsloerer-misforstaaelser-om-unge-i-tingbjerg.

  11. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Hvad der er brug for er en statsminister der vil opsige de dele af menneskeretskonventionerne, der forhindre os i at afvise muslimske asylsøgende, og hjemsendelse af muslimske kriminelle!

    Simpelt hen give domstolene muligheder for, at udvise kriminelle indvandrer!
    Og føre en politik som Polen, Ungarn, og Tchekien, hvor man nægter muslimer indrejse!
    Det er hvad vi har brug for under nuværende omstændigheder!

    Og jeg er tilbøjelig til at tro, at Mette Fredriksen vil agere på denne måde!
    Mvh.

  12. Af Mitte Just

    -

    Det er for længst sivet fra herboende svenskere og svenske bloggere, at der er et stort mørketal gemt under de anmeldte voldtægter i Sverige. Fordi kvinderne og deres familier frygter for muslimske repressalier, og fordi politiet foretager sig så lidt, at det i realiteten er gratis at voldtage svenske kvinder.

    Helt så galt er det ikke i Danmark, men også her er politiet overbebyrdet, og det er helt almindeligt, at kvinder får at vide, at de må imødese repressalier, hvis de foretager en anmeldelse af en voldtægt begået af en person med afrikansk og mellemøstligt udseende.. At se igennem fingre med sådanne forhold er ikke så lidt kynisk.

    Tager man af et ærligt og ikke mindst kristent hjerte afstand fra en sådan kynisme og alle disse ulykker, der ødelægger menneskeliv, synes jeg, at man må glæde sig over det lille monument, der er dukket op ved Brandenburger Tor over ofre for islamisk terror. Jeg har især lagt mærke til det dominerende symbol, det gyldne kors. Det må jo glæde mange mennesker, at det endeligt, endeligt er blevet fundet værdigt og frem fra pulterkammeret som symbol for den menneskelighed, der har så trange kår i sammenstødet med islam.

    Det er ikke tilfældigt, at jeg ikke skriver islamismen, for selv om jeg ved, at der er forskel på muslimers religiøse nidkærhed, har jeg fortsat meget svært ved at se forskel mellem islam, Koranens og Hadiths indhold, og IS-ideologien og har ikke svært ved at forstå, at unge ubefæstede sjæle mener, at IS er den ægte vare. Det er jeg også mest tilbøjelig til.

    Professor Thomas Hoffmanns vævende forklaringer og ordkløveri forleden i Deadline om sharia gjorde mig ikke klogere, og al den snak om de vildførte unge knægte og mænd i LTF og andre bander har jeg også svært ved at kapere. De eksemplarer, jeg har set i virkeligheden og på billeder, var næsten alle grandvoksne mænd og nogle af dem omkring de 40 år, hvor de burde være på arbejde.

  13. Af M Christiansen

    -

    LEMCHE.
    Du burde vide, at for at undersøgelse skal tages alvorligt, så skal det det fremstå, hvorledes den er kommet til veje, hvem der betalt osv. osv.
    Når man læser hvilke personer, der står bag denne undersøgelse, så er alt sagt.
    At undersøgelsen er guf for DR; Politiken og det venstreradikale segment er en selvfølge.
    Du burde nok være lidt mere kritisk med dine kildeanvisninger.
    J.V. MADSEN.
    Da makkerparret Sørensen & Hansen tilsyneladende har forladt skuden for tid, har du erobret lidt plads, men dine argumenter er lige så tågede.
    Hvor ved du fra, at “Højrefløjen er småt begavet”?
    Er det fordi, at du er uenig med argumenterne? I så fald skal nok du sætte fluebenet ved dig selv.
    Hvis du følger med i pressen og læser andre aviser end Politiken og Information, så vil du opdage, at der en særdeles god grund til dette had.
    Hvis du ikke kan læse eller forstå. Så få en voksen til at hjælpe dig.

  14. Af Gert Hansen

    -

    Når man i Europa tager imod millioner af unge muslimske mænd, der har et ‘anstrengt’, unaturligt og uopfyldt forhold til sex, og er i den mest tetesteron struttende alder, kan det næppe undre nogen, inklusive politikere og ordensmagten, at antallet af sex-forbrydelser vil stige.

    Det kan man åbenbart ikke gøre så meget ved, det må man tage med, og betragte som en kulturel ‘berigelse’.

    Der kan højst blive tale om fra de lovgivende og udøvende magter at stramme lovgivningen, og bevillige de nødvendige midler til flere ansatte i ordensmagten, og til udbygning af de nødvendige fængsler. Ikke at dette har nogen særlig præventiv virkning. Den eneste straf der virkelig er respekt for, er udvisning af landet, og noget sådant ville med garanti få en del til at styre sig og sine lyster, men så langt vil ‘man’ næppe gå. Konventioner, ikke sandt? Næh, så hellere i et stille kalkulere med nogle flere voldtagne unge kvinder. På et tidspunkt skal de nok iklædes sæk og aske, og formenes udgang uden mandlig ledsager.

    Så kan man jo altid i mellemtiden vride hænder og jamre istedet. Og det gør vi så. Og vil blive ved med.

  15. Af Kasper Støvring

    -

    Lemche, god pointe, for det er kritisabelt, at man i Sverige gør for meget til en krænkelse, der skal lovgives imod. Men:

    At læse ud fra domsudskrifter er cirka 8 procent af de lidt over 800 domme årligt for seksualforbrydelser i Sverige overfaldsvoldtægter, altså den grove, ikke milde kategori. Det er cirka fire gange så mange som i Danmark, men da den svenske befolkning er næsten dobbelt så stor, står vi altså tilbage med et tal, der er dobbelt så stort som i Danmark. På den baggrund kan man ikke ligefrem sige, at Sverige ikke er så forskellig fra Danmark. Der begås med andre ord 100 procent flere af de grove voldtægter i Sverige. Dertil kommer andre overgreb i den hårde kategori. Dette var blot et eksempel på en sammenligning.

  16. Af jan ulrik friis

    -

    Det er da klart at i det øjeblik muslimerne er begyndt at voldtage de svenske kvinder, har muslimerne overskredet deres velkomst!

  17. Af jEns hAnsen

    -

    AF KASPER STØVRING – 20. DECEMBER 2017 16:30
    “Der begås med andre ord 100 procent flere af de grove voldtægter i Sverige.”

    Man må formode, at Støvring omtaler forbrydelser begået af flygtninge og indvandrere.
    Mennesker som ofte tilhører fattige og udsatte grupper.
    Det er jo det som hans rygklappere er interesseret i,
    De er jo ikke interesseret i de forbrydelser som begåes af overklassen i Stockholm.
    Den humanitære stormagt Sverige har modtaget langt flere flygtninge og indvandrere end Danmark.
    Uagtet at Danmark har deltaget i ødelæggelserne af de lande, hvor flygtningene .kommer fra.
    Eller rejser igennem. Som Libyen.
    Danmark er således løbet fra ethvert ansvar for sine gerninger.
    Så hvis Støvrings blog drejer sig om forbrydelser begået af muslimer, hvad hans blogs jo plejer at gøre, så hænger hans argumentation ikke sammen.
    Eftersom der er langt flere flygtninge i Sverige end i Danmark.
    Og hvor mange muslimer i Sverige og Danmark har begået kriminalitet.
    En procent måske.
    Men det er åbenbart højrefløjens argument for at stigmatisere de øvrige 99 procent.

  18. Af Flemming Lau

    -

    Ja, vi er heldigvis på mange planer forskellig fra Sverige. Relativisterne med deres whataboutism, spegede tal og “Fred i vor tid” søvndyssende vuggeviser, får det stadigt mere svært med at skjule fakta. Man kan ikke lyve for hele folket, hele tiden. Den brutale virkelighed er for alvor ved at gå op for for rigtigt mange i vesten.

    Islam skal spille en rolle i vesten, og folkene skal bare holde kæft…!

  19. Af niels peter lemche

    -

    Kære Kasper Støvring, som jeg skrev, var jeg ikke ude på at vaske Sverige ren i forhold til Danmark, men at kalibrere tallene i statistikken.

    Der er naturligvis en række andre parametre at tænke på: Hvis vi alene holder os til de grove forbrydelser, hvor stor er andelen af indvandrere (og vi kan roligt sige til og med 3. generation), der er repræsenteret i de to lande? Og hvordan ser det ud, hvis man i tallene indarbejder procentdelen af indvandrere i Danmark og Sverige. Det kunne være en spændende analyse, for et af problemerne i Sverige er, at nogle af de mest brutale forbrydelser — inklusive mord — er begået af baltiske “gæstearbejdere”. I det hele taget er problemerne med kriminalitet i Sverige, når man kommer uden for byerne, ikke så meget indvandrere fra muslimske lande, men balterne i samarbejde med lokale svenske banditter.

    Men det ville heller ikke forundre mig, hvis vi kom ud med et slutresultat, der meget ligner det, du skitserer i dit sidste svar.

  20. Af Jakob Schmidt Rasmussen

    -

    “Man må formode, at Støvring omtaler forbrydelser begået af flygtninge og indvandrere.”

    Hovedproblemet er, at det er meget svært, at skelne de relle flygninge fra de tvivlsomme, hel, eller halvkriminelle lykkeriddere, der lyver om deres alder og om, hvilket land de kommer fra.

    En del af disse migranter er ikke demokrater, der er flygtet til demokratiske lande, fordi de vil søge beskyttelse mod en diktator.

    En del migranter er selv imod demokrati, og bekæmper helt centrale menneskerettigheder med terror – og begår terror mod andre, religiøse mindretal, som de hader af religiøse grunde, andre er desperate, principløse lykkeriddere, der lyver for myndighederne om f.eks. alder og oprindelsesland fra starten, og som begår grove, kyniske forbrydelser – herunder voldtægt.

    Hvis alle flygninge var rigtige, politiske flygtninge, der rejste til demokratiske lande, fordi de selv er politisk forfulgte demokrater, så ville integrationen være langt nemmere, og kun handle om, at få migranterne i arbejde, eller uddannelse.

    Men det er desværre ikke virkeligheden.

  21. Af Kim. Ols en

    -

    Hansen
    Overrepræsentationen af kriminelle blandt indvandrere og efterkommere er veldokumenteret.
    Whataboitism: Hvad med overklassen i Stockholm?
    Tillad mig endvidere at inddrage lidt fakta om din humanitære stormagt Sverige:
    Sverige deltog i Operation Oddesy Dawn (Libyen) med flere fly end Danmark.
    Sverige deltog i ISAF – Afghanistan.
    Sverige bidrager med op til 160 mand i Operationerne i Mali.
    Læg dertil alle de våben, som Sverige har solgt til de krigsførende lande.
    Enten er du faktaresistent eller også er du bevidst selektiv i din argumentation.
    Jeg tror på det sidste idet du har en lang historie for løgnagtige, manipulerende og afstumpede indlæg.

  22. Af Kim O lsen

    -

    Den humanitære stormagt Sverige deltog i ISAF Afghanistan.
    Den humanitære stormagt deltog i Libyen operationerne.
    Den humanitære stormagt deltager i operationer i Mali.
    Blot til din information Hansen.

  23. Af J Nielsen

    -

    “Der begås med andre ord 100 procent flere af de grove voldtægter i Sverige.”

    Her har jeg, af ren nysgerrighed, et spørgsmål iht. opgørelse. Tæller man ofre eller forbrydere i de to lande, i tilfælde hvor der en gruppe af overfalds…personer. (For rigtige mænd, det er de sgu ikke).

    Hvis man ikke opgør på samme måde, men tæller ofre det ene sted og forbrydere det andet sted, så kan man have den situation i relation til gruppevoldtægt, at man i Danmark fx har 100 ofre, mens man i Sverige fx har 50 ofre – men 200 grove voldtægter. Idet jeg antager at der i gennemsnit skal fire af disse tøsedrenge til med sikkerhed at overmande en kvinde. Halvt så mange ofre, dobbelt så mange forbrydelser – på grund af opgørelsesmetode.

    Tallene i dette eksempel naturligvis greven ud af luften. Der gemmer sig ingen virkelige skæbner bag. Så det er bare for at få det på det rene.

    Hvor mange indbrud har vi i Danmark. Tæller det som fire indbrud, hvis de var fire om det?

  24. Af Mitte Just

    -

    Nielsen har en pointe.

    Jens Hansen, jeg spekulerer på, om Danmark efter din mening nogensinde kan blive fri for den skyld, du skriver om, og som får Sørine Godtfredsens reflektioner over ondskab til at tage sig helt idylliske ud?

    Er der efter din mening tale om en arvesynd, der giver muslimer carte blanche til at voldtage alle danske kvinder i alle kommende generationer?

  25. Af Niels Larsen

    -

    JENS HANSEN

    Er det bedre at holde hånden over forbryderne fra muslimske og afrikanske lande, som du så ofte forsøge at gøre – med ringe resultat?

  26. Af jEns hAnsen

    -

    AF NIELS LARSEN – 20. DECEMBER 2017 18:18
    “Er det bedre at holde hånden over forbryderne fra muslimske og afrikanske lande, som du så ofte forsøge at gøre – med ringe resultat?”

    Niels Larsen.
    Problemet er at din slags ikke skelner imellem kriminelle og ikke-kriminelle muslimer.
    I stigmatiserer alle.
    I er sådan set godt tilfredse med, at nogle få flygtninge begår kriminalitet.
    Det bekræfter jeres fordomme.

  27. Af peter kocsis

    -

    jAN:”jeg har lidt på fornemmelsen, at “man” kun har læst overskriften, men ikke hele artiklen”.jeg læser ikke den korte avis, som er skrevet for idioter.

    “Bortset fra det, så findes der kun én Peter Korcis i hele Danmark. Er det dig?”Der findes ingen Peter Korcis i DK.

  28. Af Niels Larsen

    -

    JENS HANSEN

    Jeg skelner ikke af mindst 2 grunde

    1) Jeg kan ikke umiddelbart se forskel på en velafrettet muslim og en kriminel ditto
    og
    2) Jeg kan ikke på nogen måde se, at islam tilfører mit samfund andet end dårligdom – og andet kan heller ikke som gennemsnitsbetragtning påvises.

    Derfor er jeg tilhænger af at smide samtlige ikke-naturaliserede muslimer ud af landet. Dem, vore politikere i anfald af akut vanvid har givet statsborgerskab, hænger vi desværre på.

  29. Af Orla Guude

    -

    @JENS HANSEN – 20. DECEMBER 2017 18:23
    “I er sådan set godt tilfredse med, at nogle få flygtninge begår kriminalitet.”

    Fra Danmarks Statistik: indvandrere i Danmark 2016 —>

    Ikke-vestlige indvandrere og efterkommere er yngre end personer med dansk oprindelse. Det er et forhold, der bør tages højde for, når man sammenligner dem med personer med dansk oprindelse. Et indeks, der standardiserer for alder viser, at kriminaliteten i 2016 er 35 pct. højere blandt mandlige indvandrere og 145 pct. højere blandt mandlige efterkommere med ikke-vestlig baggrund end blandt hele den mandlige befolkning.

    Mandlige libanesiske efterkommere, hvoraf en del er efterkommere af statsløse palæstinensere, har med 397 det højeste kriminalitetsindeks blandt de undersøgte lande, når der er standardiseret for alder. Mandlige efterkommere med oprindelse i Somalia, Marokko og Syrien har alle indeks, der ligger omkring 300. Den laveste kriminalitet har mandlige indvandrere med oprindelse i Indien, Kina og USA. Deres indeks ligger ca. 60 pct. under gennemsnittet for alle mænd.

    Blandt mænd født i 1987 var der 11 pct., der havde fået én eller flere domme for overtrædelse af straffeloven ved alderen 18 år. Andelen var højest for indvandrere fra ikke-vestlige lande, hvor 28 pct. var dømt ved alderen 18 år. For efterkommere fra ikke-vestlige lande var andelen på 24 pct. og for mænd med dansk oprindelse på 10 pct.

  30. Af jan ulrik friis

    -

    Kocsis: Den Korte Avis er ikke som du skriver “skrevet for idioter “, men den er idiotsikret, det er forskellen, at om du henviser til Den Korte Avis ved vi allesammen at du henviser til en troværdig en vægtig en sandfærdig information!
    Du kan også henvise til Støvring eller eksempelvis Preben 1 Jensen, istedet henviser du her til Jan Petersen, det var også klogt, for også Jan P formidler troværdig information.

  31. Af Flemming Lau

    -

    Kendsgerninger er ikke fordomme. Tyvagtige Arnold har siddet inde 5 gange for tyveri. Nu skal i udslusning som kasser i Smørum Ovre’s boldklub. Det er ikke en fordom at kalde bette Arnold for tyvagtig.

    Tegnerne om at illustrere Bent Bludnikovs bog i 2005 ? Nej vi vil ikke tegne Muhammed, det vil bare tirre sensible muslimske sjæle…! Kendsgerning eller fordom…?
    Kendsgerning! Jf Koranens 7 kapitel, Sjirk. Sunni fortolkning er det Haram og forbudt at afbilde Muhammed.
    Fordom i Shiitisk kontekst er det Halal og tilladt at afbilde Muhammed. Iranerne har plakater med afbildning. Tv 2 journalist købte flere i 2006.

    Kendsgerning eller fordom at Peter Plys’s Grisling er forbudt i Tyrkiet…? Kendsgerning.! 18 juni 2006 fjernede Tyrkisk TV TRT Plys og hans venner fra skærmen.

    Man kan måske spørge om det formålstjenlige i at vise tegningerne igen. Men nu bor vi altså i Danmark, hvor det ikke er forbudt. Hvorom alting er fik vi afsløret, at der blandt bosiddende muslimske flygtninge er nogle klar til at dræbe danskere, hvis de føler deres såkaldte ære, herunder deres profets ære krænket! Da 75% af muslimerne kun har foragt for grundloven kan man med rette spørge om der er den fornødne tillid denne gruppe generelt set, til at vi kan leve fredeligt side om side i Danmark i fremtiden…?

    Kendsgerningerne siger nej, hvad angår de rettroende Sharia muslimer! De må afskrive sig Sharialoven, men da de ikke vil miste deres “Efterliv” kommer det nok ikke til ske. Spørgsmålet er så, om ikke det er for “Farligt” for dem at bo i vesten.

    Det kunne være at vi i Danmark skulle stille dem overfor valget mellem at slappe lidt af og blive kulturmuslimer eller forlade Danmark! Den nuværende situation er ikke bæredygtig for de næstekærlige og generøse danskere!

  32. Af jEns hanSen

    -

    AF KIM. OLS EN – 20. DECEMBER 2017 17:40
    “Jeg tror på det sidste idet du har en lang historie for løgnagtige, manipulerende og afstumpede indlæg.”

    Så er Kim Olse n igen på banen med løgn, stråmænd, manipulering, personangreb og racisme.
    Den afstumpede person morer sig over holocaust og forsvarer nazistiske forbrydelser.
    Manden har i utallige kommentarer udstillet sin racisme og sit had til muslimer, jøder og kvinder.

  33. Af jEns hAnsen

    -

    Kære Kasper Støvring.
    Jeg ser, at du har slettet et svar til et af Kim Olsens syge og afstumpede indlæg.
    Har den yderste højrefløj særlige rettigheder til at svine andre til på din blog?

  34. Af jEns hAnsen

    -

    AF MITTE JUST – 20. DECEMBER 2017 18:05
    “Jens Hansen, jeg spekulerer på, om Danmark efter din mening nogensinde kan blive fri for den skyld, du skriver om”

    Som et udgangspunkt kunne Vesten jo sende sine krigsforbrydere til Haag.
    Men det mener du måske, at kun små Balkan lande bør gøre.

  35. Af M.S. Carstens

    -

    jan ulrik friis :

    Tak for din vederholdenhed og dine læseværdige/eftertænksomme kommentarer,
    som f.eks.
    jan ulrik friis – 20. december 2017 13:23 , som mange her burde genlæse!

  36. Af Flemming Lau

    -

    Det eneste vesten er skyld i, er at søge at befri diverse muslimske lande fra deres tyranner. Så er det op til de nye styrer at sikre befolkningens trivsel.
    Vesten overholder i vid udstrækning krigens love. Og de fx enkelte US og Brittiske soldater som har forløbet sig, er blevet dømt og straffet.

    Om de såkaldte krigsforbrydere på Balkan, kun skulle omfatte serbere, kan man med rette være i stærkt tvivl om. Det at kroatiske arvtagere fra Ustasia tiden, har formået at unddrage sig dom og straf, er hæsligt og det gælder iøvrigt også for de muslimske Kosovo albanere. Gad vide at denne slagside endnu engang viser samme katolske hang til magtmisbrug, som vi er vidne til i EU..?

  37. Af Kasper Støvring

    -

    Jens Hansen, ja, jeg har slettet indlæg fra flere sider. Drop nu det personfnidder, det gælder alle.

  38. Af Mitte Just

    -

    JENS HANSEN – 20. DECEMBER 2017 21:26

    Når man læser, hvad du skriver, får man det indtryk, at det er os allesammen og alle andre i Vesteuropa og USA plus alle vore efterkommere, du pålægger ansvar. Altså hvis vi har den forkerte hudfarve. Det var derfor, jeg spurgte.

  39. Af Hans Hansen

    -

    Faktisk fantastisk skrevet Kasper.. Her gik jeg og troede alle var ligeglade eller ikke bemærkede tingene du beskriver, mange tak for dit mod., for det er det jo når man udtaler noget der går imod strømmen .

    Hvert er ord er rigtigt og tingene er præcis så uhyggelige som du beskriver og sikkert meget værre, for mange fortier masser ang. De her ting.

    Intet er ændret fra for 500 år siden hvor islams mørke og ondskab også var ved opsluge vest og nord Europa og vi blev mødt til at gå i krig gennem de store kors tog kongerne heroppe blev nød til at iværksætte for at undgå ondskaben…
    Det er som om alle folk ikke mere tror der findes ondskab, hvilket ikke et menneske betvivlede for 500 år siden..nu er det ikke muligt at forstå for langt de fleste mennesker, fordi vi alle har glemt alt fra dengang og ingen heller ikke kirkerne advarer mod det mere som dengang….
    Er det os der hader…er det os kristne der ikke forstår og vil NEJ selvfølgelig ikke vi har vendt den anden l kind til i årtier og alle selv de mest blinde af os burde kunne se at islam er det mørke og ondskab det altid har været og intet vil forandre.men derimod opsluge alt andet

    Det eneste rigtige er at sende alle tilbage hvor de er født og lade dem ødelægge, bekrige og dræbe hinanden i århundreder endnu til de en dag selv indser de selv er skyld i deres lidelser og ikke alle andre.

    Befri Europa for islam nu tak, vi har aldrig bedt om at have dem i vores lande, men politikere har presset det ned over os.

    Godt der kommer valg inden så længe

    Hilsen en der ikke er bange for at sige jeg elsker gud og den kærlighed han er ophav til

  40. Af jEns hanSen

    -

    AF KASPER STØVRING – 20. DECEMBER 2017 22:23
    “Jens Hansen, ja, jeg har slettet indlæg fra flere sider. Drop nu det personfnidder, det gælder alle.”

    Det eneste som jeg beder om.
    Det er at du behandler alle ens.
    Og ikke giver højrefløjen særrettigheder. Til personangreb.
    Du plejer jo at have styr på din blog.

  41. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt synes jeg, at Kasper Støvring forsøger at køre en ret fornuftig blog, og blander sig i kommentarsporet af og til. Ikke mange Berlingske bloggere kan ligefrem prale af det. Men – desværre – vil der altid være umodne debatører, der skal retledes lidt. Det klarer Kasper også til “ug med kryds os slange”. Så – alt i alt – en OK blog 🙂

  42. Af jEns hAnsen

    -

    AF MITTE JUST – 20. DECEMBER 2017 22:26
    “JENS HANSEN – 20. DECEMBER 2017 21:26”

    Jeg formoder, at de henvendelser som du retter til mig i virkeligheden er stilet til dem, som du plejer at skændes med.

  43. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt vil der stadig altid være en eller anden “lirekasse”, der ikke forstår et simpelt vink med en vognstang 🙁 men sådan er det bare 🙂

  44. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Det må for visse ret primitive segmenter af borgerskabet være en grænseoverskridende kendsgerning, at Europa ikke har problemer med indvandrerne. Tværtimod har det været en saltvandsindsprøjtning for skrantende økonomier – især i Danmark.

    Ingen har i virkeligheden nogen anelse om, hvor mange milliarder, det har øget omsætningen i Danmark og dermed indtjeningen for dansk erhvervsliv, der har taget sig særdeles godt betalt for serviceringen med hensyn til bolig, fødevarer, beklædning, lys og varme mv.

    Faktisk har de mellem 33 og 100 milliarder som det ivrigt postuleres, at indvandrerne koster Danmark, betyder en øget indtjening for en lang række virksomheder, der har undgået konkursen. De fleste af pengene er gået direkte i lommerne på glade danskere, der alle betaler skat, hvis de ikke kan undgå det.

    Milliarderne er for længst vendt tilbage til de offentlige kasser – som de kom – fra med renter og renters renter. Takket være indvandrerne er Danmark blevet et rigere land, end det var – omkostningerne og arbejdsløsheden er faldet – indtjeningen er øget – fremtiden er lysere end nogen sinde – takket være indvandrerne.

  45. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Angående Willy Madsens indlæg:

    Ja, man skal “hore” meget før ørene falder af!!!
    Mvh.

  46. Af Kim Olsen

    -

    JWM
    Tak for et godt indlæg, som sætter tingene i relief.
    Der er godtnok ikke belæg for dine påstande i den virkelige verden, men skidt med det når bare historien er god.
    PS. Kan du ikke også skrive et indlæg om hvordan indvandrere og efterkommere af indvandrere har den højeste erhvervsfrekvens og laveste kriminalitetsrate nogensinde set i Danmark.
    Tak for god underholdning.

  47. Af Erik Skifter

    -

    Hvad er årsagen til, at Sverige er det land som har flest voldtægter og gruppevoldtægter her i Europa – og næst flest i hele verden, kun overgået af Sydafrika ?
    Et vestligt retssamfund med demokrati og ikke en bananstat som så mange andre lande i verden.
    Hvorfor har Ungarn, Tjekktiet, Slovakiet og Polen eksempelvis ikke så mange voldtægter og gruppevoldtægter som Sverige pr. indbygger ?
    Svaret er – ganske klart og tydeligt, at Sverige har tilladt en uhæmmet og ukontrolleret´indvandring af muslimske borgere fra Mellemøsten og Nordafrika.

    Det utrolige er, at der stadig findes politikere, mediefolk og andre indflydelsesrige mennesker som tror og mener at muslimsk indvandring er en berigelse for de vestlige samfund. Det samme, at de mener vi ikke kan gøre noget ved det, fordi globaliseringen forhindrer os i at gøre noget ved det. De mener at de ikke selv kan gøre noget.
    De selv samme mennesker kan ikke forstå at højredrejningen i de europæiske lande opstår. De mener, at denne højredrejning er kommet ud af sig selv og ved at der er nogle som modarbejder dem og deres politiske projekt. Deres projekt som er det rigtige projekt, fordi det er humant og indeholder gode og for velgørende formål.
    Her hjemme taler venstrefløjen om (De Radikale Venstre er forbavsende tavse) at vi ikke skal følge Sveriges eksempel, fordi der går det jo ikke særligt godt. Kun Socialdemokratiet på venstrefløjet er ved at vågne rigtig op og handler nu derefter. Henriks Sass Larsen har været redningsmanden for dette parti, fordi han fik partitoppen til at tro på at en 180 graders vending i udlændingepolitikken var nødvendig.
    Men det bliver kun politiske partier som tør gennemføre opsigelser af diverse konventioner, stoppe al indvandring af borgere fra muslimske lande (også familiesammenføringer m.v), påbegynde hjemsendelser af flygtninge og muslimske indvandrere som kan ændre udlændingepolitikken her i Danmark, således at vort samfund kan reddes for en total forandring og en udskiftning af den etniske befolkning.
    Der er kun Dansk Folkeparti som vil, men ikke kan og ikke har de politiske evner til at gøre noget ved det. Nye Borgerlige vil det, men er endnu ikke i Folketinget.
    Det ser sort ud for vort land, rigtigt sort. Alle kan se det foran sig, men ingen kan eller vil gøre noget ved det. Jeg begriber ikke, at et demokratisk land kan blive så handlingslammet.
    I Singapore kan man godt begribe det, ligesom i mange andre asiatiske lande, herunder især Kina. De mener det vestlige demokrati er meget sympatisk, men uhyre ineffektivt – især i krisesituationer. Derfor vælger de ikke det vestlige demokrati, som vi kender det her hos os. De ønsker at beskytte det samfund som de selv har opbygget og det gøres efter deres opfattelse ikke med et vestligt demokrati. Tværtimod. De sidder og hygger sig over den udvikling som sker hos vores naboer i Sverige. De ser i Sverige et vestligt demokrati blive forvandlet til et samfund i kaos og opløsning. Det samme gør de i Visegradlandene. De ønsker ikke at blive som Sverige. Sverige er blevet et skrækscenarie hos mange lande i Østeuropa. Polen kæmper i øjeblikket en kamp for at undgå en bevaring af det samfund de selv ønsker og ikke et samfund som EU ønsker.

  48. Af jEns hAnsen

    -

    AF ERIK SKIFTER – 21. DECEMBER 2017 10:30
    “De selv samme mennesker kan ikke forstå at højredrejningen i de europæiske lande opstår. ”

    I Danmark kom højredrejningen i 2001.
    Da Fogh og Pia Kjærsgaard lagde deres sorte skumle skygge over Danmark.
    Krigene som skabte store flygtningestrømme og terror til Europa startede først i 2003.
    I Danmark stemte kun de tre højrefløjspartier V, K og DF for Iraq krigen.
    Den krig, inc. krigene imod Libyen og Syrien, som startede alle flygtningeproblemer fra de muslimske lande.
    Flygtninge og indvandrer problemerne har naturligvis forstærket højredrejningen.

  49. Af Kim Olsen

    -

    Hansen.
    Med fare for at gøre dig vred og såret, vil jeg lige igen blande lidt fakta ind i debatten.
    Langt langt de fleste migranter kommer fra lande hvor Danmark ikke har begået de uhyrligheder du ofte omtaler.
    Så er der nogle flygtninge fra Afghanistan og Irak. For Afghanistans vedkommende drejer det sig om unge mænd, som burde være med til at genopbygge landet og sørge for sikkerhed efter at Vesten fik lukket Taliban ned.
    For Iraks vedkommende skyldes flygtningestrømmen interne slagterier imellem muslimske trosretninger – heller ikke her har Danmark noget ansvar.
    Dit indlæg er ligeså kontrafaktisk som ham den anden kommunists (JWM).

  50. Af jEns hAnsen

    -

    AF ERIK SKIFTER – 21. DECEMBER 2017 10:30
    “Polen kæmper i øjeblikket en kamp for at undgå en bevaring af det samfund de selv ønsker og ikke et samfund som EU ønsker.”

    Nu skal man ikke gøre det værre end det er.
    Polen og Ungarn modtager da yderst velvilligt bistandshjælp fra EU.
    De accepterede da også, at EU hjalp med til at opbygge landene til det som de er idag.

Kommentarer er lukket.