Nedlægges de ydre grænser, opstår der indre grænser

Af Kasper Støvring 229

 

 

Statsministerens nytårstale handlede om grænser. Lars Løkke annoncerede et opgør med parallelsamfund. Det er næsten en ordret gengivelse af hans åbningstale i 2010. Også dengang, og endnu tidligere, faktisk i rigtig mange år, har man udtrykt bekymring over områder, hvor f.eks. nødhjælpen overfaldes. Det kan være for at slukke ildebrande. Igen i år blev brandfolk adskillige steder i landet bombarderet med nytårskrudt. Når det sker i hverdagene får den slags ofte kun en notits i lokalaviserne. Så almindelige er de blevet.

 

En ”løsning”, der varsles af Lars Løkke, er at rive betonen ned, fjerne ghettoerne og genbosætte indvandrerne og deres efterkommere andre steder. Men imens man kan tage de uintegrerede indvandrere ud af betonen, kan man ikke tage betonen ud af indvandrerne, som sarkastiske hoveder har skrevet. Eller sagt anderledes: Parallelsamfund er ikke et spørgsmål om beton, men om kultur, i visse tilfælde også om religion, dvs. islam – altså om alt det, statsministeren ikke ville tale om. Derfor løser man ingen problemer ved at flytte uintegrerede udlændinge til andre områder. Tværtimod skaber man bare nye problemer på steder, der hidtil har været forskånet for dem. Nissen, grænserne, flytter med.

 

Nu glæder man sig over, at der ikke igen i år var massive overgreb på kvinder nytårsaften rundt om i Europa, bl.a. takket være tusindvis af udkommanderede politibetjente. Men ser man på billeder af nytårsfejringen i fx Frankfurt, ses der næsten kun mænd, hovedsageligt unge, arabiske og afrikanske mænd på gaden. Man tager sine forholdsregler. Kulturabet er en realitet. Eller tag Berlin, hvor der var særlige ”sikkerhedszoner” for kvinder på de åbne pladser. Som en myndighedsperson udtalte: Det er forfærdeligt, for det signalerer enden på vestlige værdier som frihed, autonomi og ligestilling.

 

Det er udtryk for Merkelregimets logik: Nedlægges de ydre grænser, etableres der indre grænser i stedet. Det gælder både sikkerhedszoner for kvinder, og det gælder parallelsamfund. Det hele handler selvfølgelig om kultur og identitet, om grænsen, nemlig mellem dem og os.

 

I stedet for nyttesløse og milliarddyre tiltag som dem, statsministeren nævner, burde man sætte ind lige netop dér, hvor hunden ligger begravet. Man bør bryde med de internationale konventioner, der i flere tilfælde forhindrer nationalstaten og politikerne i at føre en politik i overensstemmelse med befolkningsflertallet: Effektiv grænsekontrol, udvisning af kriminelle udlændinge, asylstop, frivillig hjemrejse efter modtagelse af et større beløb og krav om selvforsørgelse. Der er, med familiesammenføringer, kommet mindst 40.000 personer fra Afrika og Mellemøsten til Danmark siden 2015. Det er rigtig mange nye ghettoer og parallelsamfund. Nye Borgerliges Peter Seier Christensen skrev om den tilstrømning af ikke-vestlige indvandrere siden 1983 med baggrund i disse tal fra Danmarks Statistik:

 

 

Befolkningsflertallet er tilhængere af konventionsbrud eller af tiltag, der forudsætter et sådant brud eller omskrivning, skrev jeg. Men kan jeg være sikker på det? Politikerne ønsker et opgør med parallelsamfund, med segregeringen, men lukker tusindvis af mennesker ind, der vil forværre problemerne. Men hvad med vælgerne? I Hovedstaden stemte vælgerne ved kommunalvalget i overvældende grad venstrefløjen, herunder Enhedslisten og Alternativet, til magten. Det gjorde de i en tid, hvor bandekrigen var på sit højeste.

 

Det er i sådanne tilfælde, man tænker, at ødelæggelsen af vores civilisation nærmest er skæbnebestemt eller styret af højere kræfter. Vi mærker i os marionetspillets tråde, der forbinder os med en ond dukkefører. Der er tegn i sol, måne og stjerner på, at indvandringen medfører enorme, irreversible ændringer, men alligevel fortsætter vælgerne med at stemme på de partier, der ikke blot har åbnet op for den store Babylon, men tillader, og arbejder for, at det hele fortsætter. Den onde dukkefører styrer os igennem skuespillets forskellige akter. Og vi befinder os endnu kun i spillets indledende fase. Det bliver let værre endnu.

 

Den amerikanske politolog Albert Hirschman lancerede engang tre teser om den konservative kritik af den progressive reformtankes negative konsekvenser, der kan være nyttige at gense i dagens debat om, hvordan man vil ”løse” parallelsamfundene, herunder den grove kriminalitet i vores byer.

 

“The Futility Thesis” siger, at progressive reformer ikke hjælper. I Danmark har vi siden slutningen af 90’erne haft 21 nationale integrationsprojekter. Lige lidt har det hjulpet. Parallelsamfundene er blevet flere og større. “The Perversity Thesis” siger, at progressive reformer ligefrem forværrer problemerne. Det sker, når man støtter multikulturelle tiltag og bifalder sammenblandingen af bander, moskeer, imamer og civile aktører uden for retsstatens jurisdiktion. “The Jeopardy Thesis” siger, at progressive reformer ødelægger det, der i forvejen virker. Det sker f.eks., når man spreder uintegrerede indvandrere til andre områder, så ellers velfungerende lokalsamfund rammes af kriminalitet.

 

Hirschman var ikke selv erklæret konservativ; men en anden tænker, Edward Banfield, var tæt på en konservativ position, da han i 70’erne skrev to bøger om The Unheavenly City i USA. Storbyerne var, også dengang, ramt af hård kriminalitet, som myndighederne ikke formåede at løse. For som Banfield skrev:

 

Det, der lader sig gennemføre, er som regel ikke acceptabelt, og det, der er acceptabelt, lader sig som regel ikke gennemføre.

 

Jeg har skrevet om alt dette i denne artikel tilbage i midten af nullerne og vil her afslutte med et citat af Banfield. Banfield skrev, at hans forskning for det første søger at vise, ”that the range of feasible measures for dealing with the serious problems of the cities is much narrower than one might think, and, second, that within this range hardly any of the feasible measures are acceptable. If what is feasible is not, in general, acceptable, the reverse is also true: what is acceptable is not, in general, feasible. Moreover, government seems to have a perverse tendency to adopt measures which […] are the very opposite of those that one would recommend. The reasons for this perversity are to be found in the nature of American political institutions and, especially, in the influence on public opinion of the upper-class cultural ideal of ‘service’ and ‘responsibility to the community’.”

 

 

 

229 kommentarer RSS

  1. Af Flemming Lau

    -

    Rosa du kæmper virkeligt for sagen på alle fronter. Og verbalt passer måske bedre end oralt. Bare klem på.

  2. Af Gert Hansen

    -

    J. Hansen påstår som bekendt at Danmark er skyldig i strømme af flygtninge. Her er nogle eksempler på, at der er flygtningestrømme som Danmark ikke er involveret i. Fra den inter-muslimske krig mellem Saudi Arabien/UAE og Yemen. Fra Burmas slåen ned på rohingyaer i Burma, som angives at have sendt 650.000 muslimer på flugt. Og fra Boko Harams flerårige krig mod ikke-muslimer i Nigeria.

    http://www.aljazeera.com/indepth/features/sleepless-yemen-living-fear-saudi-air-strikes-180101091927567.html

    http://www.aljazeera.com/indepth/features/myanmar-stateless-chin-endure-refugee-life-india-171222084544373.html

    http://sylhetmirror.com/?p=53971

    http://www.thenigerianinsidernews.com/terror-alert-boko-haram-terrorists-bomb-maiduguri

    Det vil føre alt for vidt her at nævne alle de andre tilfælde rundt om i verden, hvor muslimer er involveret i uroligheder og flygtningestrømme.

    Måske J.Hansen vil forklare hvordan Danmark er involveret, og hvorfor der er muslimer involveret i disse tilfælde fra Nigeria, Burma og Yemen, og stort set fra alle de andre områder også? (Egentlig et retorisk spørgsmål, vi kender godt J. Hansens svar på forhånd).

  3. Af Flemming Lau

    -

    Allan, de 2 sidste indlæg fra snaphanen, sammenfatter fint situationen i Danmark og Sverige. Jeg er dog mest bekymret for Sverige og for den sags skyld Tyskland. Vi skal nok på et tidspunkt klare ærterne på vores måde, imodsætning til de 2 andre nationer. En ting er sikkert, Danmark kommer ikke til at tage teten. Det kommer Østrig, Ungarn,Tjekkiet og Polen derimod til og så må vi se når støvet har lagt sig.

  4. Af niels peter lemche

    -

    JØRGEN VILLY MADSEN, hvornår opdager du, at din verden ikke eksisterer længere? Jeg mener Sovjetunionen, og at efterfølgerstaten er ved at udvikle sig til et panslavistisk diktatur byggende på den ortodokse russiske kirke — og så en lille mand med zar-drømme?

    Og så skulle du lige have en bemærkning om F-35 med. Tja, mange fly kan gøre det samme, men ikke over de afstande, og for Danmark hedder det Nordatlanten, Grønland og ressourcerne deroppe. Hvorfor tror du også, at man har bygget de fem store skibe til flåden? Næppe for at de skal skvulpe rundt i Østersøen, hvor de ikke overlever længe, men for at gøre godt med dem i Nordatlanten. Frigatterne er noget af det bedste, der findes og de nye russiske overlegne.

  5. Af Jens Hansen

    -

    Kære Kasper Støring

    Vil du venligst indsætte mine indlæg.

  6. Af jan ulrik friis

    -

    “nytårsfejringen i fx Frankfurt, ses der næsten kun mænd, hovedsageligt unge, arabiske og afrikanske mænd på gaden. Man tager sine forholdsregler. Kulturabet er en realitet. Eller tag Berlin, hvor der var særlige ”sikkerhedszoner” for kvinder på de åbne pladser. Som en myndighedsperson udtalte: Det er forfærdeligt, for det signalerer enden på vestlige værdier som frihed, autonomi og ligestilling.”

    Vesteuropa vil gennemleve islamisk kvindeundertrykkelse af de europæiske kvinder, med rå magtanvendelse – bastialskt brutalitet, vold- voldtægter – angst- tvang – omskæring – drab og æresdrab, alt jævelskab for at begrænse kvinders udfoldelsesmulighed!

    Nytårsaften helt synligt i Tyskland: Tyskland er en no go zone, ” næsten kun mænd, hovedsageligt unge, arabiske og afrikanske mænd på gaden” tyske kvinder ikke længre trygge udenfor eller indenfor i disse “sikkerhedszoner”, der er ikke mere politi i “sikkerhedszonen”, men mere ond godhedsindustriens folk er på plads i “sikkerhedszonen”, overgreb på kvinder må nemlig ikke nå ud til almenheden, hvad også MSM gør alt for at forhindre!

    Tyske kvinder der ikke kan styre deres destruktive begær, falsk tryghed når kvinder omringes og voldtages af arabiske mænd og søge trøst hos den onde godhedsindustri der er på plads i “sikkerhedszonen”, som når Rødhætte trøstes af ulven, misbruger godhedsindustrien nu deres autoritet til at undertrykke kvinder for at bevare deres egne privilegier og status og fremme islams onde ideologie, godhedsindustrien står også bag denne islamiske magtovertagelse, destruktionen af EU’s nationalstater, godhedsindustri og islamisterne M erkels lakajer går hånd i hånd, dette er en etnisk udrensning af folket, en dag vil også godhedsindustrien og venligboerne hver og en blive nedslagtet af islamisterne, for heller ikke islamisterne bryder sig om landsforrædere, de er her endnu kun på tålt ophold!

  7. Af Kasper Støvring

    -

    Jens Hansen, find andre ord om “sygelig” om dine meddebattører her, eller begrund i det mindste hvorfor, samt begrund også hvorfor andres indlæg er injurierende. Men allerhelst hold dig til sagen. Det gælder også andre læsere, hvis indlæg, jeg har slettet.

  8. Af Allan Hansen

    -

    @ Lau

    Sverige har kapituleret for længe siden – manglende modstandskraft !!!

  9. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt en total grotesk sag fra det virkelige asyl-cirkus i Danmark. Sagen går helt tilbage til 2001. Tænk hvad vi bruger af ressourcer og millioner af kr på én enkelt kriminel klaphat. Det er så langt ude i hegnet, man tror, det er løgn 🙁

    “Herboende iraker overholdt ikke sin meldepligt 1183 gange: Nu har Højesteret afsagt dom”
    https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10174378/herboende-iraker-overholdt-ikke-sin-meldepligt-1183-gange-nu-har-hoejesteret-afsagt-dom/

  10. Af jens hansen

    -

    AF KASPER STØVRING – 5. JANUAR 2018 15:19

    Kære Kasper Støvring.
    Når denne Rosa Harald K. forlanger, at andre skal redegøre hvad de bruger pengene til.
    Så er det sygt.
    Jeg har tidlige sendt en mail til Berlingske, hvor jeg foreslår, at I overgiver RHK`s vanvittige beskyldninger imod Berlingske og andre til politiet.
    Det må være i alles interesse.

  11. Af Jens Hansen

    -

    Og i øvrigt Kasper Støvring.
    Så er mine svar til dine rygklappere noget pænere end deres indlæg.
    Men du fører tydeligvis et dobbeltbogholderi.
    Dine rygklappere kan tillade sig alt.
    Men deres beskidte indælg må ikke besvares.

  12. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    Flemming Lau
    Jeg beskriver arkitekter, der kun snakker og ikke laver noget andet end at snakke, som orale arkitekter. Det orale er munden. Det anale er den anden ende forneden. Det ville jeg ikke drømme om at kalde nogen, uanset hvad de måtte have bedrevet. Min søns ven kendte i øvrigt en dreng, hvis forældre lod ham døbe Anus. Jeg må nok sige, formålet må have været at hærde drengen. Det er nok helt sikkert, at han er blandt meget få drenge med dette navn.

  13. Af Jan Petersen

    -

    Hvor ville det bare være herligt, hvis visse lirekasser bare kunne debattere – sådan mere generelt – som pendant til altid at knytte bestemte navne til en kommentar 🙂

  14. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemmming Lau

    “Hvor er det dog infamt at høre på den stigende anti-semittisme i takt med at der bliver flere og flere muslimer i Danmark og færre jøder.”

    Arabere er også semitter – så jeg tror, at du fejlagtigt blander antisemitisme og antizionisme sammen.

    Zionisme er en form for jødisk nationalisme, som hævder, at det jødiske folk udgør en etnisk/national gruppe med ret til hele eller dele af det historiske Palæstina med hovedvægt på Jerusalem. De mener at deres land er givet til dem af deres gud.

    Hvis du går ned på tingslysningskontoret og fortæller, at du har krav på Langeland, fordi Odin eller en anden gud har lovet dine forfædre det for mange år siden, så vil de nok ryste på hovedet.

    Der er mange jøder, som er modstandere at den ekstremistiske, nationalistiske zionisme, der støtter apartheid og ulovlige bosiddelser – og den bliver da også fordømt af alle civiliserede stater, men ikke af USA.

  15. Af Niels Juul Hansen

    -

    bosættelser lyder mere rigtigt.

  16. Af Jan Petersen

    -

    Google i øvrigt lidt om hvad apartheid betyder. Kan ikke rigtig bruges omkring Israel, Palæstina. Muligvis dækker ordet segregation – men ikke apartheid.

  17. Af Flemming Lau

    -

    Rosa Harald Kristiansen.
    OK, så forstår jeg bedre, et er et søkort at læse, et andet et skib at føre! Dem støder man desværre oftere på, nutidags. Store ord og fedt flæsk og når teoretikeren så skal udmønte sine teorier i praksis, går det skråt op. I mit gebet har jeg set billedkunst lærere have teorien på plads, men de tegnede selv som seksårige.

    Mht drengen, så får han et hårdt liv, med mindre han er en oratorisk begravelse. Men forældrene har sikkert været hos numerolog! Hvad folk ikke hopper på.

  18. Af niels peter lemche

    -

    NIELS JUUL HANSEN, genetisk er der ikke noget, der hedder semitter. Ordet stammer fra en tysk præst, der for trehundrede år siden forlæste sig på folketavlen i 1 Mosebog 10.

    Men der er semitiske sprog, hebraisk, arabisk, akkadisk, syrisk m.fl., så derfor refererer man til dem, som taler disse sprog (eller talte dem), som semitisk talende befolkninger.

    Derfor er dit argument faktisk forkert. Man kan ikkeeller gør det ikke kalde nogen for antisemit, fordi vedkommende ikke kan lide arabere; men ordet antisemit har en ganske klar klang pga. den tradition, der findes for anvendelsen af ordet.

    Om zionisme behøver vi ikke være ret uenige. Konteksten, hvori begrebet opstod, var den, som også skabte de europæiske nationalismer. Da alle andre ville være nationale enheder som f.eks. tyskerne, der aldrig havde været det, så mente Herzl og hans kreds, at jøderne også måtte have denne nationale identitet. Det næste skridt var så følgerigtigt, at man ikke kan have en nation uden et land: Blut und Boden, og så var gækken løs.

  19. Af Svend Jensen

    -

    “Det er udtryk for Merkelregimets logik: Nedlægges de ydre grænser, etableres der indre grænser i stedet. Det gælder både sikkerhedszoner for kvinder, og det gælder parallelsamfund. Det hele handler selvfølgelig om kultur og identitet, om grænsen, nemlig mellem dem og os.”

    Merkel har da vist nok meldt ud, at de ydre grænser skal reetableres, men hun er er ikke særlig specifik om, hvorledes dette skal iværksættes. I dag kan ingen EU førerhund tilsyneladende svare på, om Schengen og Dublin stadigvæk er gældende aftaler?
    Holdningen er, at Nogen skal gøre Noget, sålænge Nogen ikke er Ingen.
    Generelt må man konstatere at EU er totalt handlingslammet i spørgsmålet om masseinvasioner fra udviklingslandene, herunder mellemøstens dysfunktionelle teokratier.
    Europas lande ligner mere og mere en hoben nokkefår, hvor flokkens ‘væddere’ mest opfører sig som ‘beder’.
    En sådan flok tamdyr tiltrækker altid hyæner, sjakaler, ulve og ræve, som af eget instinkt først går efter de svageste dyr i flokkens udkant – i EU’s tilfælde Italien, Grækenland, Spanien og Sverige.
    Findes der fåreflokke foruden EU, som har kvoteordninger til at fordele angribende rovdyr mellem sig? Næppe.

  20. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    Du skriver “Så er det sygt.”. Jeg spurgte bare, om du støttede flygtninge økonomisk. Jeg giver ofte penge til Læger uden Grænser, børn i Afrika og Dansk Flygtningehjælp. Undersøgelser viser, at Læger uden Grænser er de bedste at støtte, her bliver pengene benyttet bedst muligt, de steder hvor der er behov.

    Det orale er munddele og det, der kommer ud af munden, tale og ord. Der er ikke spor frækt.

    Jeg har ikke skrevet, at du eller Berlingske har været inde på min telefon. Jeg skrev, at min telefon blev hacket, mens jeg var inde på Berlingskes blogs. Det er sket to gange. Sidste gang kunne jeg ikke komme ind på Internettet i tre dage, indtil jeg fik en til at kigge på telefonen.

    Jeg læser det du skriver om mig (det er ikke altid kønt) og andre, også når du bruger ordet køter om dine medmennesker. Jeg gemmer dine, L S’s og M S G’s tekster, de er suverænt de mest grænseoverskridende tekster af alle. Tekster er utrolig spændende, de fortæller meget om mennesker. Jeg skriver ikke særlig godt, men jeg øver mig. Jeg kan godt lide gode tekster og læser meget. Blogforfatteren skriver godt, jeg er selvfølgelig ikke altid enig med ham, derfor kan man godt have en dialog og respektere hinandens meninger. Det kniber det lidt med fra din side, somme tider.
    Må du have en god weekend.

  21. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt er en simpel forklaring på mis(brug) af mange smarte fremmedord vel diverse mediers anvendelse af de ord i – salgsbare korte overskrifter – uden at fortælle . . . hvad de ord egentlig betyder. Og langt de fleste nyhedsbrugere er for dovne til selv at Google lidt brugbar information om ordenes oprindelse og betydning 🙁

  22. Af Flemming Lau

    -

    Niels Juul Hansen.
    Godt forsøgt! Men den holder bare ikke. Den populære tyske hof præst Stoeker opfandt begrebet i 1878, Liga des anti-semittismus og i ‘ 79 kom Marr til. De peger begge entydigt på jøden og ikke araberen.

    Derudover står Zion’isme blot for hjemland, ikke underligt eftersom europæerne har jaget, pint og plaget dem i over 1000 år. Jøden er kommet hjem efter 2000 år i exil og ingen skal forsøge på at besætte eller stjæle landet igen, viser erfaringen!

    Den tyrkiske Talayn Can forsøgte at forsvare sig i en tysk ret mod anklager om anti-semittisme. Domstolen fejede alle hans tirader og forblommede forklaringer om legitime antizionistiske udsagn til side og han blev dømt med piber og trommer for antisemittisme i 2017.

    Men sæ’føli ville det være bekvemt for nogle, at definere det værste uforsonlige afskum på jord, til også at være semitter.

  23. Af Gert Hansen

    -

    Apartheid’ groft oversat fra afrikaans betyder ‘hver for sig’. Det var det der oprindeligt lå bag Sydafrikas brug af ordet, nemlig at hvide sydafrikanere og ‘de andre’ skulle bo og leve hver for sig. Dette førte så med sig, at der blev lavet en del love der så at sige udbyggede begrebet, og som var medvirkende til, at give begrebet en aldeles negativt ladet almen forståelse.

    Det er helt forkert at anvende begrebet apartheid på situationen i Israel/Palæstina. At jøder og muslimer sjældent ‘mixer’ i Israel/Palæstina er en anden sag. Ummahen i Danmark ‘mixer’ normalt heller ikke med etniske danskere, og hvis en etnisk dansker skal giftes med en muslim, kræver det at danskeren konverterer til islam. Hvis noget sådant er ‘apartheid’, så er det temmelig udbredt over hele verden.

  24. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Niels Peter Lemche

    Jeg går ud fra at du har ret – det er din spidskompetence, ikke min, og det er længe siden, jeg gik i skole.

    Jeg slog det bare op i Gyldendals Store Ordbog:

    “semitter, 1. fællesbetegnelse for de racemæssigt forskellige folk, der taler el. har talt semitiske sprog: assyrere, babyloniere, jøder, fønikere, arabere og etiopere”.

  25. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Gert Hansen

    “Det er helt forkert at anvende begrebet apartheid på situationen i Israel/Palæstina. “.

    Foreslår at du læser FN’s rapport fra 2017 om emnet. Kan helt sikkert googles.

  26. Af Gert Hansen

    -

    Niels Juul Hansen:

    Jeg har været i Sydafrika under apartheid, og jeg har sidenhen været i Israel og i Palæstina. Det er ud fra det jeg dømmer, og ikke ud fra en tvivlsom FN rapport.

  27. Af Jan Petersen

    -

    Af Niels Juul Hansen – 5. januar 2018 18:22, i øvrigt lidt apropos til din kommentar om emnet der kan Googles. Her er resultatet fra BBC.com/news 🙁

    “UN’s Rima Khalaf quits over report accusing Israel of apartheid”
    http://www.bbc.com/news/world-middle-east-39310154

  28. Af Jesper Lund

    -

    Rosa Harald Kristiansen
    Jeg støtter også hjælpeorganisationer. Fast månedligt til Red Barnet og flaskepant til Læger uden Grænser.

    Men…kan vi ikke blive enige om, at vi hver bidrager med så lille et beløb, at vi ikke ligefrem “ofre” os for sagen. Medmindre du f.eks. er flyttet til en mindre bolig for at kunne bidrage med det besparede til hjælpeorganisationer.

    Man behøver ikke at være indstillet på at have en flygtninge boende i sin lejlighed, fordi man mener at Danmark skal hjælpe flygtninge.

  29. Af Gert Hansen

    -

    Niels Juul Hansen:

    Prøv eksempelvis at se på hvilke lande der for tiden er medlemmer af UNHCR. Prøv så at tælle hvor mange af dem der overholder FN’s menneskerettigheder. Hvis det ikke var så sørgeligt, var det til at dø af grin over.

    Hvis du tager alvorligt hvad der kommer ud af det foretagende (FN), så er du kun i selskab med et begrænset antal af nordiske politikere og NGO’er. (Hvis de da tror på det, man tvivler ærlig talt). Alle resten vil blæse det en hatfuld. Hvilket selvfølgelig forklarer FN’s impotens. (Det er sørgeligt, for den teoretiske idé er god nok, men det lader sig desværre ikke udføre i praksis. Dertil stritter landenes interesser i alle mulige og umulige retninger).

  30. Af jens hansen

    -

    AF ROSA HARALD KRISTIAN SEN – 5. JANUAR 2018 17:33

    Jeg har foreslået Berlingske, at de overgiver dine vanvittige beskyldninger til politiet. Indsat i Støvrings sidste blog.
    Så må de finde ud af, hvad der foregår. Hvis de gider.
    Jeg har i øvrigt aldig henvendt mig til dig i første omgang.
    Heller ikke på denne blog.
    Og kommer aldrig til det.

  31. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Gert Hansen

    “Prøv eksempelvis at se på hvilke lande der for tiden er medlemmer af UNHCR. Prøv så at tælle hvor mange af dem der overholder FN’s menneskerettigheder. Hvis det ikke var så sørgeligt, var det til at dø af grin over.”

    Helt enig.

    Men i forbindelse med Israel er der i alle de europæiske, demokratiske lande fuld enighed om at fordømme den poliik, som Israel fører overfor palæstinenserne.

  32. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    Jesper Lund vi er ikke uenige. Vi bidrager stadigvæk via skat til forskellig bistand.

    Jeg ville hellere kalde de store betonbyggerier og kransporsarkitektur, betonslum frem for ghettoer. Boligmangel i de store byer, grundet tilflytning til byerne og storbyernes tætte bykerner var grunden til at disse betonbyggerier kom op at stå i 60-70erne. Smarte entreprenører og rådgivere så sit snit til at få opført disse byggerier. Hele betonelementfabrikker støbte dag og nat. Byggerierne var billig kransporsarkitektur, dårligt isoleret og ofte ringe arkitektur. De fleste af disse ørkesløse områder, hvor fantasiløse rugbrød blev placerede i endeløse rækker på billige grunde udenfor de større byer, uden ordentlig infrastruktur og kontakt til alle kulturelle centre, er fuldstændig uden kvaliteter. Lejlighederne var dybe, fordi det var det mest økonomiske, men der var velfungerende toiletter, hvilket lejlighederne i de gamle byer ikke havde. Det er ikke korrekt, at disse byggerier straks blev beboet af narkomaner og sociale klienter. Det var først senere, at kommunerne begyndte at anviste mindre bemidlede til disse områder. Endnu senere kom så indvandrene. Tyrkerne kom først.
    De tætte bykerner blev senere sanerede, ikke alle med held, så som byggeriet omkring Blågårds plads, som er af dårlig kvalitet, foruden at være en elendig arkitektur, som Mjølnerparken også er. Kommunerne er selv ansvarlige for, at disse parallellsamfund er opstået. Store dele af de store byggerier er blevet energirenoverede, det er spild af penge, disse foranstaltninger vil holde i 30-40 år og byggerierne et stadigvæk ringe. Riv skidtet ned så småt og byg nogle menneskeværdige områder hvor indvandrere og danskere kan bo side om side, hvor børnene kan lære hinanden at kende og få fælles referencer.

  33. Af Gert Hansen

    -

    Niels Juul Hansen:

    ‘Men i forbindelse med Israel er der i alle de europæiske, demokratiske lande fuld enighed om at fordømme den poliik, som Israel fører overfor palæstinenserne.’

    Det er en helt anden sag hvis noget fordømmes, men det retfærdiggør ikke at bruge betegnelsen ‘apartheid’ i forbindelse med Israel, i den alment accepterede forståelse af begrebet.

    Men desværre oplever vi i disse år, at udtryk anvendes forkert idet betydningen devalueres, som her ‘apartheid’, og et andet eksempel er ‘racisme’ der, eksempelvis i Sverige, bruges i tilfælde hvor det intet har med racer at gøre, men eksempelvis når nogen ikke er enige i elitens (herunder regeringens) indvandrerpolitik. Så er vedkommende ‘racist’, hvilket selvfølgelig er noget vrøvl. Egentlig utroligt at mennesker, der skulle gå for at være nogenlunde intelligente, kan slippe afsted med det. Men det kan de, og det betyder, at vi efterhånden ikke kan kommunikere med hinanden.

    Det gøres selvfølgelig af (mis-)brugerne, fordi sådanne udtryk er negativt ladede, og dermed egnede til at stigmatisere politiske modstandere, når man nu ikke kan argumentere fornuftigt for sin sag.

  34. Af Jan Petersen

    -

    Gentager i øvrigt gerne mit link fra tidligere, hvis ellers nogen gider læse det 🙂

    “UN’s Rima Khalaf quits over report accusing Israel of apartheid”
    http://www.bbc.com/news/world-middle-east-39310154

    Så er den israelske apartheid ged barberet 🙁

  35. Af niels peter lemche

    -

    GERT HANSEN, hørte om et par sydafrikanere, der havde besøgt Israel (efter 1992): Det er jo apartheid, det her!

  36. Af Jan Petersen

    -

    Bortset fra det – så er ortodokse jøder ikke en kæft anderledes end rettroende muslimer . . . begge parter – helt ude i hegnet . . . . efter min mening 🙁

  37. Af niels peter lemche

    -

    JAN PETERSEN, hvad så med de ultrafundamentalistiske kristne især amerikanske protestanter? De kredse, der også er backdrop for klukkerne?

  38. Af Jan Petersen

    -

    Lemche, alt hvad der er fundamentalistisk – uanset hvilken fiktion de tilbeder – er vel lige afskyelige . . . . efter min mening !

  39. Af Flemming Lau

    -

    Der er vel forskel på fundamentalisme afhængigt af hvad den pågældende tekst foreskriver pt.
    Eks:
    Sharia lov: Utro kvinder skal stenes!
    NT: Lad den der er syndsfri blandt jer, kaste den første sten!

    Men nu kan jeg forstå at folk i kirken der siger trosbekendelsen, som de fundamentalister de er, også automatisk støtter ku Klux klan, Alt Right bevægelsen og deres bedste forældre var nok også vagter i Treblinka kz-lejren, “For det er jo ganske vist!”

  40. Af Jesper Lund

    -

    Rosa Harald Kristiansen
    Betonslum og parallelsamfund er ikke min spidskompetance, men din holdning dertil og konklusion lyder fornuftig.

  41. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt så alle debatterer ud fra samme grundlag – dette er formlen på:

    “Fundamentalisme er en generel betegnelse for en form for religiøsitet, hvis udøvere læser deres hellige skrift(er) meget bogstaveligt. Ofte bruges betegnelsen fundamentalisme om en ekstrem gruppe tilhængere af en given religion i modsætning til en moderat gruppe.”

  42. Af Niels Larsen

    -

    GERT HANSEN – 5. JANUAR 2018 18:37 vedr. dit svar til Niels Juul Hansen.

    Jeg har også været i Sydafrika under Apartheit.

    Og er helt enig med dig i, at det kan på ingen måde sammenlignes med tilstandene i Israel.

    Det er ganske enkelt en sjofelhed uden lige at sammenligne de to samfund.

  43. Af Carl-Erik Pedersen

    -

    Nu er fakta, at Israel er blevet truet og og forsøgt, at blive totalt elemineret af Palestinesere, Iranere, og yderligere Arabiske naboer, så jeg mener, at alle tiltag Israel gør mod disse trusler, er berettiget, og vil være det, indenfor en hver vestlig domstol!

    Yderligere glæder det mig, at Donald Trump sløjfer alt bistand fra U.S.A. til Palistinesere, hvilket er meget logisk, da de nu har levet på international bistand i 75 år, hvor de har været primus motor i international terrorisme!

    Så kære bloggere, giver jeg min fulde støtte til Israel!
    Mvh.

  44. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt kan staten Israel vel – ret beset – ene og alene takke Hitler Tyskland for statens oprettelse. Uden 2. verdenskrig havde området stadig heddet Palæstina. Men det er så en helt anden historie 🙂

  45. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemming Lau

    “NT: Lad den der er syndsfri blandt jer, kaste den første sten!”

    Da jeg gik i skole for over 50 år siden lærte vi at Biblen indeholdt både NT og GT (ikke gin og tonic). Både jøder, muslimer og kristne refererer ofte til GT.

    GT indeholder godt nok mange uhyrligheder og skrøner. Var det ikke god ide at skrotte GT og nøjes med NT. Eller er det umuligt, fordi det er den samme Gud du tilbeder i begge testamenter?

  46. Af Flemming Lau

    -

    https://www.religion.dk/leksikon/fundamentalisme

  47. Af Flemming Lau

    -

    Niels Juul Hansen.
    GT giver loven de 10 bud. Ved den skulle enhver ærlig jøde og proselyt erkende at de ikke kunne overholde den.
    GT peger derfor hen på Messias der skulle komme. Esajas!

    NT skærer indtil benet og siger at du skal elske Herren din Gud og din næste som dig selv! Ved det dobbelte kærlighedsbud er loven kogt ned. Jesus siger at ikke en tøddel af loven skal forgå! Hvorfor? Fordi loven er tugtemester til synds erkendelse, bekendelse og modtagelsen af syndernes forladelse, ved Kristi kors blod og opstandelse.

    GT viser meget klart syndigheden, ikke mindst hos kongerne, men også hos folket. Og hvis ret skal være ret så har tiden under NT og Kristi opstandelse været ligeså tvivlsom som i tiden under GT, i Europa, men den viser bare en vej hjem.

    Sådan meget kortfattet.

  48. Af jan ulrik friis

    -

    Niels Juul Hansen:
    “Var det ikke god ide at skrotte GT og nøjes med NT. Eller er det umuligt, fordi det er den samme Gud du tilbeder i begge testamenter?”

    Det er umuligt !

    “Himmel og jord skal forsvinde, men mine ord skal aldrig forsvinde.”Mt 24:35

  49. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemming Lau

    Så de 10 bud er ufravigelige for en kristen?

    Eller er der frit valg på alle hylder?

    Jeg har ikke set kristne demonstranter ude foran Netto eller Superbrugsen om søndagen.

  50. Af Per Torbensen

    -

    “Jeg har ikke set kristne demonstranter ude foran Netto eller Superbrugsen om Søndagen ”

    Nej det har undertegnet heller ikke,fordi kristne mennesker går stille med Deres religion og holder den inden for husets fire vægge,modsat en anden religion som vender hovedet mod Mekka og røven i vejret i snart sagt alle byer i Europa.

Kommentarer er lukket.