Rent mel i posen?

Af Kasper Støvring 224

 

 

Alis bageri blev smadret, angiveligt fordi han nægtede at lade sig afpresse, hvorefter en konservativ politiker indsamlede næsten en halv million kroner fra almindelige danskere til støtte for den unge indvandrer, der kom fra Iran til Danmark for to år siden.

 

Nu viser det sig, at Ali vist ikke ligefrem har rent mel i posen, hvis man må sige det sådan. Beskyldninger og anklager imod ham rækker fra møgbeskidte lokaler i bageriet til svindel og brandstiftelse, og Ali risikerer at blive udvist fra Danmark.

 

Sagen overrasker mig ikke. Det er langt fra første gang, at en såkaldt rollemodel for indvandrere afsløres i at være omtrent lige det modsatte. Men det ændrer ikke ved, at støtten var legitim og udtryk for noget godt: Mennesker, der forsøger at skabe et hæderligt levebrød, men udsættes for afpresning, bør vi støtte. Også når det er indvandrere, der er ofrene. Danskerne er netop ikke racister. Så langt fra. Det viser også denne sag.

 

Jeg donerede selv et mindre beløb, hvilket jeg som regel gør, når enkeltpersoner samler ind til støtte for borgere, der på en eller anden måde er kommet i klemme. Det er jeg stolt af, ikke på egne vegne, men på fællesskabets: At vi lever i en nation, et stærkt civilt samfund, hvor den slags kan lade sig gøre, ja, endda er ret almindeligt. Danskerne er et tillidsfuldt folk, der hjælper og støtter hinanden, også, og måske især, personer med udlændingebaggrund, der prøver at begå sig i vores samfund.

 

Men! De utallige danskere, der hvert år udsættes for vold og trusler om vold begået af udlændinge, bør vi også støtte. I langt højere grad. Det er, som om indvandrere udgør særligt følsomme ofre, der er ekstra værdige til vores omsorg og støtte. Hvorfor igangsætter politikere sjældent støtte til danske ofre?

 

Endnu vigtigere: Politikerne vil gerne yde symbolsk støtte, men gør ikke det ene fornødne. De bør én gang for alle gøre op med indvandrerkriminaliteten, herunder de bander, der angiveligt står for en omfattende afpresnings- og voldkriminalitet. Og det vil sige udvisning fra Danmark efter første straffelovsovertrædelse, en massiv indsats mod banderne især i ghettoområderne og et stop for indvandring fra de lande, som vi har rigtig dårlige erfaringer med. Men politikere, herunder Mette Abildgaard, vælger den lette løsning, der ikke hjælper stort. Politikerne har svigtet.

 

Politikere og såmænd også rigtig mange danskere er naive. Den selvsamme samhørighed og tillid, der gør den gensidige støtte mulig, gør os også sårbare. Vi tror umiddelbart på det gode i de fleste mennesker. Omkostningen ved at leve i et højtillidssamfund som det danske er en sårbarhed over for dem, der vil snyde os. Det forklarer den ualmindeligt ringe, naive og skødesløse tilgang til den ikke-vestlige indvandring. Vi tror, de er eller vil blive som os: Tillidsfulde, pålidelige og ærlige. Det er de som hovedregel ikke og bliver det heller ikke i tilstrækkelig omfang.

 

Ikke-vestlige indvandrere, især fra muslimske lande, kommer som regel fra lavtillidssamfund uden stærke normer for ærlighed, pålidelighed og gensidighed ift. fremmede. Her er det loyaliteten over for klanen eller det religiøse fællesskab, der bestemmer. Det skaber mistillid over for fremmede. Man mangler den nationale loyalitet som man ser i de fleste vestlige lande. f.eks. Danmark. Derfor vil man også sikre sig selv og ofte bedrage andre og staten, når man kan komme til det. Udnyt de andre, inden de udnytter dig!

 

Hvad sker der, når mennesker, der kommer hertil, bedrager os? Så risikerer tilliden at falde, i hvert fald til disse personer. Det er faktisk også tilfældet, selv om mistænksomheden ikke i tilstrækkelig høj grad har påvirket vores udlændingepolitik. Men der er jo som bekendt en kløft mellem folk og magthavere på dette punkt.

 

En Cepos-undersøgelse fra 2009 om tillid viser, at etniske danskere har særdeles stor tillid til hinanden (90 %), imens tilliden falder markant ift. muslimer (55 %).

 

 

Interessant er også, at indvandrere og efterkommere har mere tillid til etniske danskere end til deres egen gruppe (hovedsageligt muslimer), men også, at deres tillid til andre stiger markant, når de indvandrer til et højtillidssamfund som det danske. F.eks. er det kun omkring 10 % tyrkere i Tyrkiet, der har tillid til andre, ifølge data fra de internationale værdiundersøgelser.

 

Ydermere giver Cepos-undersøgelsen også en forklaring på det fænomen, at tilliden i Danmark generelt er stigende i alle de år, vi har haft indvandring. En velkendt forklaring er, at stigningen er sket på trods af indvandringen (indvandringen er stadig så lille, at dens negative effekt på tillid ikke giver udslag på målinger, helt generelt). Men undersøgelsen fra Cepos viser også, at tilliden til muslimer er meget højere, end man tror (det gælder i øvrigt også omvendt: Muslimer har meget højere tillid til etniske danskere, end man tror).

 

Manglende tillid leder til adskillelse og omvendt: adskillelse leder til manglende tillid. Efterhånden kender vi rigtig mange vidnesbyrd om, at hele boligområder er ødelagt af indvandringen. Her er et eksempel fra Sønderborg.

 

Naiviteten består. Vi vil så gerne finde frem til succeshistorierne om indvandrere. Det gælder ikke blot politikere, men også medierne og virksomhederne, der gerne vil have billig arbejdskraft fra udlandet, men lader resten af samfundet undgælde for de negative konsekvenser af den ikke-vestlige indvandring.

 

En anden aktuel historie handlede om et syrisk flygtningepar, der tjente 800.000 om året på at slagte svin (ja, netop svin). Og det er jo fint, men det er undtagelsen. Afhængigheden af offentlig forsørgelse er massiv, især blandt syrere. Mange mener, at man kommer længst med at fortælle positive historier. Eller konstruktive nyheder, som det hedder med et afslørende, terapeutisk nysprog. Men det passer ikke. For der er rigtig megen benægtelse, fortielse, forstillelse, uvidenhed, naivitet og positivt spin. Og historien om bagermester Ali vidner nok engang om, at man også skal huske at tjekke hovedpersonens baggrund, inden man samler ind og nok også lige tænke sig om, inden man yder støtte. Det er også en huskekage fra virkelighedens bageri til mig selv.

 

Det gode ved historien om det syriske par er, at den viser de forskelle på grupper, der bør danne basis for vores flygtningepolitik, dvs. kvoteordninger, der gør det muligt for syriske kristne, som parret her (sandsynligvis), og yazidipiger, f.eks., at komme hertil, ikke enlige unge muslimske og afrikanske mænd, der er 15 gange så kriminelle som værtsbefolkningen, ifølge tyske tal, der i øvrigt også viser, at migrationen fra 2015-2016, der i runde tal har betydet en forøgelse af den tyske befolkning på 1 procent, har medført 10 procent mere alvorlig kriminalitet.

 

Indvandringen handler også om elementær statistik, både økonomisk og strafferetlig. Derfor giver det god mening, som bl.a. Dansk Samling har foreslået, at tilbyde hver enkelt udlænding (fra visse grupper) en million kroner for at rejse ud af landet. Det er et vanvittigt højt beløb, men stadig en god forretning, så at sige.

 

 

 

 

 

224 kommentarer RSS

  1. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    I sidste kvartal 2017 var der 32.852 tyrkere +ef i Danmark
    I sidste kvartal 2017 var der 35.262 syrere + ef i
    Danmark
    Tal i henhold til Danmarks statistik. Tallene omfatter, område, begge køn, alle aldre, herkomst og oprindelsesland.

  2. Af carl-erik Pedersen

    -

    For øjeblikket er Danmarks, og Sveriges største problem, med muslimsk kriminalitet, en underbemanning af politi og domstole!

    Nu hvor vi har fået et forsvarsforlig igennem i regeringen, er jeg spændt på, hvad man vil gøre med hensyn til politiet, og domstolene, samt fængselsvæsnet, som også er underbemandet!
    Mvh.

  3. Af J Nielsen

    -

    “I sidste kvartal 2017 var der 32.852 tyrkere +ef i Danmark
    I sidste kvartal 2017 var der 35.262 syrere + ef i
    Danmark”

    Jeg kan ikke se at antallet af personer i Danmark med tyrkisk herkomst skulle være så lavt. Det er såvidt jeg kan se snarere det dobbelte. Det er den største gruppe her i landet, hvilket ikke er så underligt. Denne indvandring blev sat i gang allerede under VKR- regeringen, 1968-71.

    Antallet af syrere er korrekt, og det er en del højere end jeg ville have troet. Til gengæld har de ikke været her så længe, og det er (endnu) ikke sikkert opholdet er permanent. Man er ikke kommet af lyst, men af nød.

  4. Af Benjamin Natihuen

    -

    “Nu viser det sig, at Ali vist ikke ligefrem har rent mel i posen, hvis man må sige det sådan. ”

    Ali og ligesindede havde hverken mel eller pose, da de trængte sig ind i Danmark. De kommer med ingenting, skaber ingenting og suger alting ud af Danmarks liv.
    I deres taberhjemlande anvendes en ubrugelig stenalderreligion til at tømme deres hjerner for al selvstændig tankevirksomhed, lige fra barnsben til voksen.
    Fem daglige gymnastiske øvelser er al deres tilmålte åndelige virke. De har ingen nutid eller fremtid; kun deres fortid er den eneste tilladte ‘realitet’ for dem.
    Det er sgu’ godt nok synd for dem; at være så ringe udrustet til den moderne verden.

  5. Af Flemmimg Lau

    -

    Der er og 62.707 tyrkere incl. efterkommere.

  6. Af jENs haNsen

    -

    AF KASPER STØVRING – 28. JANUAR 2018 15:06
    “Indlæg, der ikke handler om emnet, slettes.”

    Såfremt du havde været en hæderlig person Støvring.
    Så slettede du også dette syge indlæg.

    “AF ROSA HARALD NYHAVN – 28. JANUAR 2018 11:27”

    Og ikke svaret til det.

    Men igen det dobbelte bogholderi.
    Højrefløjen kan indsætte alt på din blog Støvring.
    Men det må ikke besvares.

  7. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Det undrer mig, at vi har partier, der uden at ryste på hånden opstiller en brigade på 4000 mand med tilhørende værnepligt, som kan indgå i en hypotetisk overlevelseskamp mod en imaginær fjende i fjerne lande og Rusland – et amerikansk fantasyprodukt, der forventes at få den amerikanske økonomi op i omdrejninger.

    Det undrer mig endnu mere, at vi ikke har et parti, der vil opstille en politistyrke, der kan indgå i den ikke-hypotetiske kamp mod den ikke-imaginære bandekriminalitet. Med 4000 mand ville det være muligt at mandsopdække hvert eneste bandemedlem, indtil han er isoleret eller flygtet.

    Hvorfor ikke “Denmark First” – til lidt afveksling?

  8. Af Mehmet Sami Gür

    -

    AF ROSA HARALD KRISTIANSEN – 28. JANUAR 2018 15:21:

    AF J NIELSEN – 28. JANUAR 2018 15:45:

    AF FLEMMIMG LAU – 28. JANUAR 2018 15:59:

    Der bor 332.874 borgere fra ikke vestlige lande, og heraf bor der 32.606 borgere med oprindelse i Tyrkiet, hvilket er det tredje største mindretal i Danmark efter Polen og Syrien (Indvandrere i Danmark 2017, s. 13).

  9. Af Flemming Lau

    -

    Hvis vi tror på Danmarks Statestik og om de har rent mel i posen: 62707 tyrkere i DK.

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/de-tyrkiske-indvandrere-er-danmark-aldrig-blevet-det-eventyr-de-haabede

  10. Af jeNs haNsen

    -

    AF FLEMMING LAU – 28. JANUAR 2018 17:44
    “Hvis vi tror på Danmarks Statestik og om de har rent mel i posen: 62707 tyrkere i DK.”

    Den slags kommer og går.
    Utallige danskere opholder sig i udlandet i håb om hurtige gevinster.
    De har langt fra alle rent mel i posen.

  11. Af Gert Hansen

    -

    Flemming Lau:

    Det er klar at det ikke er ligegyldigt, om man også, som KD’s tal, regner ‘efterkommere’ med, hvilket Gurs tal ikke indeholder. Gür nævner også selv ‘kun’ et tal på dem der har oprindelse i Tyrkiet, hvilket er misvisende i denne forbindelse.

    I og med at tyrkiske ‘efterkommere’ regner sig som tyrkere, spørg dem selv hvilken nationalitet de tilhører, så er det højeste tal det man bør regne med.

    Hvad prøver Gür at skjule, og hvorfor?

  12. Af jeNS. haNSEN

    -

    AF FL EMM ING LAU – 28. JANUAR 2018 17:44
    “Hvis vi tror på Danmarks Statestik og om de har rent mel i posen: 62707 tyrkere i DK.”

    Den slags kommer og går.
    Utallige danskere opholder sig i udlandet i håb om hurtige gevindster.
    De har langt fra alle rent mel i posen.
    Sådan er virkeligheden.
    Har mødt et par stykker af dem.

  13. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Benjamin Nathue

    “Det er sgu’ godt nok synd for dem; at være så ringe udrustet til den moderne verden.”

    Der er intet i dit indlæg, der indikerer, at du selv skulle være særligt veludrustet.

  14. Af Flemming Lau

    -

    Gert Hansen.
    Ja det er da besynderligt. Bortset fra at Erdogan har udtalt at tyrkerne er EU’s fremtid og derudover har 79% denne gruppe fået tiltusket sig statsborgerskab. Gad vide hvad Tyrkiets reaktion blev, hvis samme% sats af EU’s borgere slog sig ned i Tyrkiet. Der er ca 250 000 katolikker og 5000 protestanter pt. I landet Hvis vi skulle immigrere i ligeså stort antal som 5 mio EU borgere til landet med 65 mio tyrkere og 15 mio kurdere så ville vi nok få samme behandling som armenerne, grækerne og kurderne.

  15. Af Jesper Lund

    -

    Jakob Schmidt Rasmussen
    Jeg henviser udelukkende til hvad Danmarks Statistiks rapport ‘Indvandrere i Danmark 2017′ skriver om udviklingen af kriminaliteten over en årrække. Den viser at generelt bliver årgangene mindre og mindre kriminelle, også for ikke-vestlige indvandrere og deres efterkommere.

    Denne konklusion er du åbenbart indforstået med, siden du bliver nødt skifte fokus over på Sverige i stedet for holde diskussionen til Danmark.

    Det er beklageligt at Sverige ikke laver de samme statistikker om kriminalitet som Danmark, hvor kriminalitetsniveauet indenfor forskellige etniske grupper oplyses.

  16. Af Flemmimg Lau

    -

    Gert Hansen. Ja besynderligt!

  17. Af Benjamin natihuen

    -

    @NIELS JUUL HANSEN – 28. JANUAR 2018 19:16

    Hvilken del af indlægget indikerer at forfatteren ikke er særligt veludrustet?
    Hvilken del af indlægget er ikke baseret på de faktiske kendsgerninger?
    Til oplysning: Senest min IQ blev målt for 5 år siden, endte den på 146 (Mensa starter ved 130).

  18. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    Jeg tog ikke “tyrkere” med dansk statsborgerskab med tidligere. De må siges at være danske.
    32.852 tyrkere (ikke danske statsborgere) +
    30.321 tyrkere (danske statsborgere af tyrkisk afstamning)
    63.173 tyrkere total 4. kvartal 2017.
    59.920 tyrkere total 4. kvartal 2010
    Tilvækst på 7 år 3.253

    35.262 syrere (ikke stasborgerskab)+
    5.215 syrere (danske statsborgere af syrisk afstamning). 4. kvartal 2017.
    40.477 syrere total 4.kvartal 2017

  19. Af jENS haNSEn.

    -

    AF BENJAMIN NATHUEN – 28. JANUAR 2018 19:27
    “Til oplysning: Senest min IQ blev målt for 5 år siden, endte den på 146.”

    Ja naturligvis.
    Det plejer den slags jo at påstå.

  20. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    “Denne konklusion er du åbenbart indforstået med, siden du bliver nødt skifte fokus over på Sverige i stedet for holde diskussionen til Danmark.”

    Ja, det er jeg faktisk – sådan omtrent da. Det kunne være gået langt værre, end det foreløbigt er gået; det illustrerer udviklingen i Sverige med al, sørgelig tydelighed.

    Men når jeg nævner, hvor galt, det er gået i Sverige, så er det selvfølgelig ikke, fordi “jeg er nødt til at skifte fokus”.

    Når jeg nævner udviklingen i Sverige, så er det selvfølgelig fordi, det ville være gået nøjagtigt lige så galt i Danmark, hvis de danske politikere havde ført den samme, nærmest forbryderisk naive flygtningepolitik i Danmark, som de svenske politikere har påtvunget den svenske befolkning.

    De svenske politkere har overhørt alle advarsler og har derfor alt for sent indset, at “antallet (i dén grad) betyder noget” for, hvor god integrationen af ikkevestlige indvandrere kan blive, og dermed, hvor belastende migrationen fra “ikkevestlige lande” bliver.

  21. Af Jesper Lund

    -

    Cepos undersøgelse fra 2009 om tillid er da interessant, men det ville være mere interessant at lave en tillidsudnyttelsesundersøgelse med spørgsmål som: “Hvor mange gange er din tillid til en dansker/muslim blevet udnyttet?” Dette ville vise om den (mis)tillid, man har på forhånd harmonerer med virkeligheden.

  22. Af peter kocsis

    -

    niels Larsen

    “De danske kvinder er vor egen æt.” derfor er de alligevel en gruppe stor nassere på systemet idfølge Støvringds statistik. og burde derfor alle udvises så de ikke belaster de offentlige kasser,
    evt. kunne man anbringe de danske kvinder på en øde ø.

  23. Af Mehmet Sami Gür

    -

    AF ROSA HARALD KRISTIANSEN – 28. JANUAR 2018 19:55:

    Hvad er kilden til tallene…?

    Det bliver kun en påstand mod påstand, så længe du ikke henviser til en ‘pålidelig’ kilde.

    Jeg har f.eks. kommet med en henvisning til kilden fra bogen ‘indvandrere i Danmark 2017’, som må siges at være pålidelig og saglig, da bogen er udgivet af ‘Danmarks Statistik’, hvilket er en ’statslig’ institution.

    Og sådan kan du altså ikke kategorisere / generalisere folk. Hvis man har et dansk statsborgerskab, så er man per automatik en ‘dansker’. På samme måde er man per automatik en ‘amerikaner’, når man skifter fra det danske statsborgerskab til det amerikanske statsborgerskab, som f.eks. blev tilfældet for den ældste søn af den forhenværende danske statsminister Anders Fogh Rasmussen. Alt andet er et stort tomt snak uden mål, betydning og mening.

  24. Af Jakob S. Rasmussen

    -

    Kocsis: ““De danske kvinder er vor egen æt.” derfor er de alligevel en gruppe stor nassere på systemet idfølge Støvringds statistik. og burde derfor alle udvises så de ikke belaster de offentlige kasser,”

    Godt forsøgt, but no cigar…

    Det er sandt, at kvinder i Danmark samlet set modtager velfærdsydelser, der koster mere, end den sum, som de bidrager med i form af skatter og afgifter, udgør.

    Etnisk danske kvinder har vistnok verdens højeste erhvervsfrekvens for kvinder – det er “kvinder fra ikkevestlige samfund”, der samlet set gør kvinderne i Danmark til “nassere”.

  25. Af Gert Hansen

    -

    S.M. Gür,

    Hvis Danmark spiller fodbold mod Tyrkiet, hvem holder de ca. 63.000 tyrkere med dansk pas så med, og hvilket flag tager de med i Parken, det tyrkiske eller det danske?

  26. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Benjamin Nathue

    “Til oplysning: Senest min IQ blev målt for 5 år siden, endte den på 146 (Mensa starter ved 130).”

    Ja, og Trump påstår, at hans IK ligger på 156. Da han er en patologisk løgner, er der ingen, der tror på dette tal.

    Det er også sjældent, at folk med en høj IK har så voldsomt store problemer med at udtrykke sig verbalt, som Donald Trump. Han kan kun tale normalt engelsk, når hans øjne er klistret til hans teleprompter, og hans stab beder til Vorherre om, at han vil undlade tale udenfor den forberedte tekst.

    Han gentager sig selv hele tiden og bruger superlativer (specielt om sig selv) som ville få enhver jyde til at krumme tæer.

    Da dine kommentarer udelukkende drejer sig om at svine andre folk til, så har jeg ingen mulighed for at vurdere, hvor intelligent du er.

    Jeg respekterer normalt ikke mennesker, der har behov for at fortælle andre, hvor kloge de synes, de selv er.

  27. Af Niels Larsen

    -

    PETER KOCSIS – 28. JANUAR 2018 21:11

    Danske statsborgere kan ganske enkelt ikke udvises af Danmark, ligesom danskere født som danske statsborgere ikke kan fratages statsborgerskabet – i modsætning til bevilgede statsborgerskaber.

    Simple as that.

  28. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    G hvis du går ind i Danmarks Statistik, Statistikbanken på Internettet vil du finde disse tal. De er opsat efter forskellige kategorier. Du går ind i Befolkning og valg, øverst. Nummer to står der indvandrere og efterkommere. Den går du ind i og herfra kan du hente diverse oplysninger. Information har et talt fra 2012 hvor de skriver, at der er ca. 60.000 tyrkere og afkommere i Danmark. Det passer meget godt med de tal jeg skrev. Det er op til den enkelte udlænding/afkom, om han/hun føler sig dansk eller ikke dansk. Det bestemmer hverken du eller jeg. MVH R

  29. Af Niels Larsen

    -

    Kocsis

    Danske kvinder er indfødte danskere og kan derfor naturligvis hverken udvises eller fratages statsborgerskabet.

    I modsætning til udlændinge, som har erhvervet statsborgerskab. Det kan annulleres og de kan blive udvist.

    Sådan foregår tingene i et civiliseret samfund.

  30. Af j nielsen

    -

    “Bortset fra at Erdogan har udtalt at tyrkerne er EU’s fremtid og derudover har 79% denne gruppe fået tiltusket sig statsborgerskab.”

    De har vel søgt om og fået tilkendt dansk statsborgerskab på samme måde som alle andre der får tilkendt dansk statsborgerskab har gjort det. Hvis der er hold i ovenstående påstand om at det ikke er foregået på normale vilkår, men under skumle forhold, er det en nyhed til forsiderne. Det skal ikke gemmes væk på en perifær blog som denne.

    Hvis der ikke er hold i det, er det skitprat.

    Taldiskussionen med bund i dst.dk begyndte sådan her:

    “I sidste kvartal 2017 var der 32.852 tyrkere +ef i Danmark”

    Jeg gætter på at “+ef” er det der senere betegnes som “afkommere”. Og så er det forkert.

    Sidst jeg hørte efter i dansktimen hed det i øvrigt efterkommere. Men det andet lyder selvfølgelig pænere.

    “Jeg respekterer normalt ikke mennesker, der har behov for at fortælle andre, hvor kloge de synes, de selv er.”

    Med én undtagelse: Shel Silverstein. “I am twice as great as I think i am”. Fremført på dansk af ingen ringere end …. ……., som fyldte firs forleden.

  31. Af carl-erik Pedersen

    -

    Hvis man mener, at have behov af, at have papir på, man ikke er idiot, så är man idiot!
    Mvh.

  32. Af Ulf Timmermann

    -

    Håber russerne får taget sig sammen til at komme og smide Jer i havet – igen. Selv på lang afstand fra Danmark er det bare så pinligt at følge, hvad der forstås ved “at debattere”, “diskutere”, i Danmark. Kollektivt plimmelim.

  33. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    Ulf Timmermann
    Jeg har været partner i et svensk/dansk/finsk firma i mange år. Jeg kender svenskerne ud og ind, også jeres manglende hæderlighed i forretninger. Jeg har en bror, der har måttet føle på jeres uhæderlighed. Svenskerne er akkurat lige så racistiske som danskerne og faktisk mere. I skjuler det bare. I kalder indvandrere “svartskallar” og meget andet. I er så dobbeltmoralske. Selv er jeg ikke dansker, men indvandrer. Pak din dobbeltmoral ned. Selv går jeg ikke ind for den tone, som er her på bloggen, angående indvandrere, eller andre steder. Indvandertonen er akkurt lige så dårlig i Sverige. I har taget alt for mange ind, det vil blive et problem i mange år frem over, men I må ikke diskutere det, derfor vil racistiske Sverige vinde valg næste gang, på grund af denne manglende diskussion udadtil.

    Sverige solgte jernmalm til tyskerne under krigen, transporterede den gennem Sverige og støttede nazisterne. Der er stadig masser af nazister i Sverige. Det har I aldrig gjort op med. Alle jeres handlinger er et aflad for denne handling. Jeg synes du skulle lægge din dobbeltmoral i en boks og så lukke Bofors, som sælger våben til hele verden. Jeg har haft et hav af svenske studerende, der kom for at få uddannelse Danmark. Jeg kender svenskere ud og ind. I skal til Danmark for at rase ud.

  34. Af Ulf Timmermann

    -

    Hvad, jeg er sønderjyde!?

  35. Af Rosa Harald Kristiansen

    -

    Om forladelse, hvis du ikke er svensker. Jeg er så træt af svensk dobbeltmoral.

  36. Af Benjamin Natihuen

    -

    @NIELS JUUL HANSEN – 28. JANUAR 2018 22:24
    “Da dine kommentarer udelukkende drejer sig om at svine andre folk til, så har jeg ingen mulighed for at vurdere, hvor intelligent du er”

    Interessant nok har NJH præsteret en gigantisk sviner mod den amerikanske præsident i sit indlæg 22:24 – men det mener NJH åbenbart er helt fint?
    Yderligere fortsætter NJH med sine ‘ad hominem’ angreb mod alt og alle, hvis meninger han ikke bryder sig om. Intet forhindrer NJH i, at svare på debatdeltageres spørgsmål til ham på en logisk sammenhængende måde.
    Antageligvis er NJH medlem af Alternativet eller det radikale venstre, hvis sjælelige sarthed og ømskindethed i spørgsmål om islamisk masseinvasion til Danmark er et alment kendt faktum – beklager hvis den antagelse sårede dine finere følelser.

  37. Af Jesper Lund

    -

    I hvor mange situationer afhænger dit forehavende udelukkende af at din tillid til en anden person bliver indfriet?

    Hvis du køber en vare af en sælger, som har overbevist dig om at den løser et af dine behov, har du vist ham tillid. Hvis det viser sig at varen alligevel ikke løser dit behov, så har du købeloven, som giver dig mulighed for at returnere varen.

    Min pointe er, at det let at vise andre tillid i et samfund, hvor dets lovgivning sikre mod eller straffer tillidsbrud.

    Hvis du bestiller en taxa til at hente dig om morgenen for at køre dig til lufthavnen, så du kan nå et fly, er du så ikke ligeglad med hvilken etnicitet, chaufføren har?

  38. Af Bjørn Sørensen

    -

    @Niels Juul Hansen.

    “Så længe han nedgør andre religioner og kulturer, så kan man godt acceptere, at han er narcissist, en patologisk løgner og sexist, der mener, at man kan behandle kvinder efter forgodtbefindende.”

    Atter engang skal man høre de sædvanlige løgne om Trump, som er fabrikeret af smudspressen, der viser at Trump haderne kolporterer hvad der er kreeret af de venstreorienterede og underlødige smudsjournalister, som hader Trump fordi han er den første politiker som har mod til et opgør til med deres magtbase og deres demokratiske ståsted hvor de står for globalisation og uhæmmet immigration. Men Trumps vælgere er dem som betaler prisen for den førte politik.
    25 mill. fra middelklasse har mistet deres sociale status. Mange overlever med deltidsjobs. Fattigdommen er udbredt.
    Trump er den første der taler til arbejderklassen og vil gøre noget for dem og de ser allerede resultaterne.

    Hvis du vil vide noget om Trump og hans reformer så gå ind på youtube.com og se den serie af foredrag af Newt Gingrich i Heritage Foundation, “Understanding Trump and Trumpism.”

    Så glem ikke at Trump er anti left, anti politisk correctness, anti stupidity og pro America hvis du vil forstå ham.

  39. Af Gert Hansen

    -

    R.H. Kristiansen:

    ‘Sverige solgte jernmalm til tyskerne under krigen, transporterede den gennem Sverige og støttede nazisterne. ‘

    Jeg er helt enig i at svenskerne er dobbeltmoralske.

    Men glem ikke, at en del af den af dig nævnte svenske jernmalm til Nazityskland, blev sejlet på danske skibe. M.a.o. en aktiv dansk indsats for Nazitysklands krigsførelse. De danske rederier følte sig måske under tvang, men faktum er, at de ikke nægtede og tog følgerne.

    Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvorvidt denne danske indsats, eller den svenske, var berettiget, endsige fornuftig, set ud fra den tids situation – de første godt tre år kunne Tyskland jo have vundet, ikke sandt – men den er i alt fald ikke anderledes end den svenske i dette tilfælde.

  40. Af Jesper Lund

    -

    Jakob Schmidt Rasmussen
    Jeg har ikke indsigt i indvandrersituationen i Sverige, andet end hvad man lige læser af diverse nyheder desangående. Og det er bekymrende nyheder. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan helt almindelige borgere i Sverige oplever situationen især dem, som bor i de udsatte områder.

    Danske Tingbjerg bliver jo også fremstillet i medierne som en rædselsfuld bydel med høj utryghed. Kronikken ‘Tingbjerg er meget andet end bander og ballade – jeg har boet her i 22 år, og jeg elsker bydelen’ af Anja Brinch i denne avis giver så et helt andet indtryk.

  41. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Bjørn Sørensen/Benjamin Nathue

    Interessante holdninger her på Kasper Støvrings blog.

    Nogle forsvarer Erdogan med næb og klør, andre Putin og aller andre Donald Trump.

    De har alle tre det tilfælles, at de er nationalister.

    At kritisere dem er for nogle debattører nærmest helligbrøde.

    I Danmark har vi et meget tæt forhold til USA – og har haft det længe. Personligt er jeg selv meget påvirket af amerikansk kultur (kunst, litteratur, film, teater og ikke mindst musik), selv om ikke alt er min kop te. Vi har et tæt samarbejde i Nato, selv om vi ikke behøver at være USA’s skødehund.

    Når man er så tæt på en nation, som vi er til USA, så kan man godt tillade sig at fremføre kritik, når man oplever, at landets præsident ikke lever op til ens forventninger. Det samme gælder USA befolkning, hvor Donald Trump har de dårligste meningmålinger for nogen amerikansk præsident – nogensinde.

    Når en person lyver så meget som Donald Trump, så er det berettiget at kalde ham en patologisk løgner.

    Når en person konstant har et behov for at fremhæve sig selv (“I know words!”) og selv tager æren for en hvilken som helst positiv udvikling, så er man per definition narcissist.

    Når en person mener, at man kan tage enhver kvinde i skridt, hvis bare man er rig og kendt nok, så er man sexist (eller ‘a sick fart’ som de kalder ham i USA).

  42. Af Niels Juul Hansen

    -

    og atter andre….sorry!

  43. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Trump er en slags kamæleon – en vendekåbe, hvorfor det er svært for andre i Vesten, også i forh til det økonomiske, at hitte rede i noget som helst. For mon han twitter lige det modsatte få timer efter?

    Men – lad os da håbe, at det lykkes ham at få løftet de mange millioner ud af fattigdommen.

    Det går ud over den vestlige middelklasse, at andre fodres med vore jobs. Vi får på den måde en større underklasse med tiden, størrre forskel på rig og fattig, hvor andre igen profitterer på vores bekostning. Vesten har været for grådig i en del år, hvor andre så overtager denne i en også visse steder uhæmmet materialisme.

    Slagsmålene vil fortsætte udenlands, indenlands – ingen forskel, så: Mamma Mia!

    ‘Ingen problemer’ – jorden skal nok en dag ‘gå under’ – byrden bliver for stor!

    Så – her står vi alle lige en dag, fordi ingen el meget få vil overleve, hvis vi da ikke gør andet: Udrydder hinanden langsomt.

    Nok ikke anbefalelsesværdigt, så nogen skal tage sig sammen og indstille grådigheden – og det verden over. Alle vil gerne opnå samme materialisme og rigdom alle efterligner Vesten mere eller mindre, til egen og vores undergang en skønne dag. – En fornuftig balance ses ikke lige i horisonten. – Ingen vil give sig. – Det handler også om rå magt – og ikke mindst st kunne beholde den.

    Al korruption er med til at gøre det endnu værre for de fattigste i flere lande at opnå en anstændig levefod med ordentligt tag over hovedet, tørre fødder, job til en alm levefod, sikkerhed for skolegang og udd for sine børn.

    Sådan ser horisonten ud – ad Helvede til, fordi den står i en vis forstand i luer.

  44. Af Flemming Lau

    -

    Niels Juli Hansen.
    Hør nu her, hvis der ikke var kritiske holdninger på bloggen, var det jo ikke værd at kommentere og så gad man jo ikke følge med overhovedet. Hvem gider at give sit besyv med i et ekko kammer..? Jeg gad ikke!

    Det har fx altid været fint med mig at vi udvikler et mangfoldigt og multietnisk samfund. Personligt ønsker jeg bare ikke et multi kulturelt samfund, da jeg mener vi skal værne om en dominerende dansk kultur, som tov holder som omverdenen kan spejle sig i. Det får vi ikke hvis vi ender i en reelt beset duo kultur, Islam og sekulært dansk. Det vil ende med at Islam tager over, og vel at mærke den rettroende en af slagsen, hvor der ikke er plads til andre. Jeg har set det så mange gange i undervisnings sammenhæng, hvor andre trosretninger bliver skubbet ud, så de tilsidst forlader uddannelsen.

    Det er et overset kæmpe problem, for hvem taler kultur muslimernes, kultur jøders og kultur hinduernes etc sag…? Ingen! Det kan vi se med Sara Omar. Og det finder jeg beskæmmende!

    Og hvad angår Præsidents Trump, så er han ikke en svigermors drøm, måske. Men han spiller en rolle. Den kan man være uenig i men hvad der er pralet med under fortrolige rammer, rager ingen. Når man har oplevet omklædnings rum efter fodbold, i millitæret eller har oplevet sygeplejerske studerende i fælles flok imens håndværkere har været igang med et eller andet arbejde i fællesrummet, tager man næppe Trump’s udtalelser for andet end hvad det er, hørm.! Og der er ikke forskel på mandens eller kvindens form, for den sags skyld.

  45. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemming Lau

    “Hør nu her, hvis der ikke var kritiske holdninger på bloggen, var det jo ikke værd at kommentere og så gad man jo ikke følge med overhovedet.”

    100% enig – og jeg har aldrig haft problemer med at svare på kritikken. 🙂

  46. Af jEnS hAnSen

    -

    AF ROSA HARALD NYHAVN – 28. JANUAR 2018 11:27

    Spar mig for dit rablende nonsens og fantasier.
    Og undlad venligst at blande mig ind i det syge vrøvl, som du har kørende med andre debattører.
    Jeg vil ikke røre dig med en ildtang, hvis jeg kan blive fri.
    Og henvender mig aldrig til dig i første omgang.
    Føler du dig ramt af mine generelle betragtninger, så er det dit problem.
    Og igen.
    Henvend dig til politiet hvis du føler dig forfulgt.

  47. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Uddrag fra “Svensk nationaløkonom: »Det er bedre med hyklere, der ændrer holdning, end fanatikere der ikke gør” af Emil Arenholt Mosekjær, Politiken 28. jan. 2018:

    “»Vi er endda kommet til det punkt, hvor statsministeren ikke vil udelukke at sætte hæren ind imod bandekriminaliteten.

    Det ville være opsigtsvækkende i Colombia, og så endnu mere her i det humanistiske Sverige«, siger Tino Sanandaji.”

    “…selv om indvandringen har haft positive effekter, så har den også bidraget til skabelsen af voldelige parallelsamfund med øget fattigdom, mindre lighed imellem kønnene og en stigende kriminalitet.

    Konklusionerne synes underbygget af virkeligheden i landets udsatte boligområder, som plages af omfattende kriminalitet og voldelige bandekonflikter.

    Aftonbladet offentliggjorde for nylig en gennemgang af samtlige banderelaterede skudepisoder siden 2011. Den viste, at der alene i Stockholm, Malmø og Göteborg har været 1.500 skyderier, der har resulteret i 520 sårede og 131 dræbte.

    I løbet af 2017 blev 43 personer dræbt af skud i hele landet. Og en undersøgelse fra september samme år konstaterede, at der målt på befolkningen blev udført lige så mange angreb med håndgranater i Sverige som i Mexico, hvor en blodig narkokrig længe har hærget.

    Og de kriminelle bander er i stigende grad begyndt at rette skytset imod det svenske politi, specielt i Malmø. Senest 17. januar, hvor en politistation blev angrebet med en bombe. Det tredje bombeanslag imod politiet på få måneder.

    »Vi har studier helt tilbage fra 1990′ erne, der viser, at øget immigration medfører mere voldelig kriminalitet i områderne, hvor det er koncentreret. Og tallene for kriminalitet med skydevåben i Sverige viser da også, at der er en klar overrepræsentation af folk med udenlandsk baggrund«, fortsætter han.”

  48. Af Jakob Schmidt Rasmussen

    -

    Svenske kvinder er blevet langt mere utrygge, siden antallet af seksualforbrydelser eksploderede, efter massemigrationen for et par år siden.

    Uddrag fra “Svenske kvinder kan ikke gå frit: Hver tredje er bange for at gå ud” af Thomas Harder, EB 10. jan. 2017:

    “Hver fjerde fortæller nu, at deres livskvalitet er blevet påvirket af utryghed – næsten en fordobling i forhold til året før.”

    “- Blandt kvinderne er der 31 procent, der fortæller, at de føler sig noget eller meget utrygge eller at de på grund af utryghed lader være med at gå ud.”

    “Sådan står der i en pressemeddelelse fra det svenske kriminalpræventive råd, Brottsförebyggande rådet (Brå), der i dag kan offentliggøre den nationale tryghedsundersøgesel for året 2016.”

    “- Andelen af folk, der er bange for at blive overfaldet eller mishandlet er steget blandt både mænd og kvinder…”

    ” Cirka hver tredje (34 %) fortæller, at de på mindst et tidspunkt i løbet af året har valgt at gå en anden vej eller valgt et andet transportmiddel.

    – 12 procent fortæller, at de er blevet hjemme fra en aktivitet, fordi de er utrygge.

    – 23 procent mener, at deres livskvalitet er blevet påvirket af denne utryghed – det er næsten en fordobling i forhold til året før.

    I København er der 6 procent der er utrygge
    I juni måned offentligjorde Københavns Kommune ‘Tryghedsundersøgelse 2016’, der viser, at langt de fleste københavnere føler sig trygge, når de færdes i deres nabolag. Kun 6 % af københavnerne fortæller, at de er utrygge i deres nabolag, ligesom færre københavnere har været udsat for kriminalitet.”

  49. Af J. S. Rasmussen

    -

    “Danske Tingbjerg bliver jo også fremstillet i medierne som en rædselsfuld bydel med høj utryghed. ”

    Jeg er heller ikke bange for at færdes i Tingbjerg, som, jeg endda synes, er et hyggeligt kvarter.

    Men man kan heldigvis ikke sammenligne situationen i Tingbjerg, med situationen i svenske ghettoer, og det skyldes netop, at svenskerne ikke har respekteret det banale faktum, at “antallet betyder noget” for, hvor god integrationen kan blive.

    Pointen er netop, at der er kommet alt for mange ikkevestlige indvandrere til Sverige på al for kort tid, hvilket har medført en eksplosion i den grove kriminalitet, begået af flygtninge og deres efterkommere.

    Almindelige svenskere er blevet gidsler i deres egne hjem; en tredjedel af de svenske kvinder er blevet bange for, at gå udenfor, fordi indvandrerbander i praksis har overtaget voldsmonopolet fra politiet og myndighederne.

    Sverige socialdemokratiske statsminister foreslog for et par uger siden, at sætte den svenske hær ind mod de kriminelle indvandrerbander, der truer betjente på livet, og som gør det umuligt at opretholde lov og orden i ghettoområder, hvor antallet af uopklarede mord, voldtægtforbrydelser og voldsforbrydelser er eksploderet – som en direkte følge af massemigrationen af “ikkevestlige” migranter.

  50. Af Arne Lago von Kappelgaard

    -

    Mehmet Sami Gür skriver 28.01. kl.15.21 følgende: ” Der bor 332.874 borgere fra ikke vestlige lande… “.
    Det er ikke korrekt, for nu ikke at bruge et grovere ord. Pr 1. januar i år, kan Danmarks Statistik oplyse, at de har
    registreret 476.727 personer af ikke-vestlig herkomst (muslimer),
    indvandrere + efterkommere.
    Deri er ikke regnet dem der har fået dansk statsborskab, ej heller dem hvor en af forældrene er “dansker”. Altså er tallet langt langt højere. Det er især bekrymrende for velfærdssamfundet, for alt viser jo med al ønskelig tydelighed, at er man muslim, så gifter man sig med en muslim, meget ofte hentet herop fra oprindelseslandet.

    Siden 1990 er antallet af ikke vestlige indvandrere og efterkommere steget fra 113.000 til 477.000, og man skønner, at i år 2060 vil ikke vestlig indvandrere udgøre ca.13% af en skønnet befolkning på 6,5 millioner, altså 845.000! (Weekendavisen ”Samfund-Fodnotepolitik” nr.43/27.oktober 2017 s.02).
    Det er en ”sandhed” som ikke forholder sig til virkeligheden, men som man kun kan gætte sig til. For dem der altid har sagt og siger, at antallet ikke betyder noget, gør sig alskens anstrengelser for at bagatellisere skadevirkningen af muslimsk indvandring, og nedtone hvis ikke ligefrem forfalske ikke vestliges andel af befolkningen. Den ukendte faktor som ingen ønsker at oplyse om, er de muslimer som er født i Danmark. Som Danmarks Statistik beskriver en dansker:
    “Når en eller begge forældre, der er født i Danmark, opnår dansk statsborgerskab, vil deres børn ikke blive klassificeret som efterkommere, men som personer med dansk oprindelse.” Disse personer bliver ikke regnet med, selvom de for 98-99% gifter sig med muslimer!

    En Wilke undersøgelse for JP i 2015 viste, at 77.2 pct. af danske muslimer mener, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud, (se Kasper Støvring i JP ”Debat” 25.09.2017).

Kommentarer er lukket.