Anmeldte voldtægter og voldsforbrydelser er på det højeste niveau nogensinde

Af Kasper Støvring 301

 

 

I løbet af sommeren kom de nye tal for anmeldte voldtægter fra Danmarks Statistik. Det viser det højeste antal nogensinde målt af Dst:

 

Anmeldte voldtægter hele perioden til og med andet kvartal 2018

 

Forklaringer er der masser af: Nye registreringsmåder, større villighed til at anmelde osv. Men disse forklaringer forklarer hverken, hvorfor tallet bliver ved med at stige, eller hvor stor en andel, der ikke er reelle voldtægter, hvis man kan sige det. Forklaringerne ligner bortforklaringer. Så lad os i stedet dvæle ved nogle af sommerens voldtægts- og krænkelsessager, der efterhånden er så hyppige, at de ofte forvises til notitser i lokalaviser. Vi begrænser os til et udpluk alene for den seneste måned:

 

 

I Viborg er en 7-årig pige udsat for grov krænkelse i en svømmehal, i Kalundborg advarer politiet mod mænd, der kontaktede 13-årige piger med seksuelle spørgsmål, i Herning er fire mænd tiltalte for at bedøve og voldtage en teenager, på Djursland er to mænd anholdte for et uhyrligt overgreb på en ung kvinde, i Lystrup er en kun 6-årig pige seksuelt krænket, ved et fodboldstævne i Hjørring er en 14-årig og en 17-årig blevet voldtaget, i Ribe er en mand sigtet for en grov krænkelse af en 14-årig pige, i Aarhus er en mand sigtet for voldtægt, og i Nordsjælland er en 14-årig pige overfaldet af seks drenge.

 

Så orker jeg ikke at bringe flere sager frem. Det er så bestialsk, afstumpet og brutalt. Så mange liv er ødelagte. Og overgrebene gælder altså også purunge piger. Sagerne toppes af den igangværende proces i en række nordsjællandske byer, hvor der i en længere periode har fundet gruppevoldtægter sted af mindreårige piger. En skummel sag, der minder om Rotherham-sagen i England, hvor over 1000 unge piger blev massevoldtaget af pakistanske mænd.

 

Som man kan læse i de forskellige sager, er der stort set altid tale om gerningsmænd med udenlandsk baggrund. Og det bringer mig til den undersøgelse, som BT offentliggjorde på basis af deres egen optælling: 10 ud af 12 overfaldsvoldtægter begås af indvandrere eller efterkommere.

 

Her har kritikere anført, at det ikke drejer sig om ret mange sager. Det er korrekt. Men det handler ikke primært om antal, men om andel. Årsagen? Der er sandsynligvis et enormt mørketal. Voldtægter er notorisk vanskelige at bringe frem, efterforske og føre til dom. Så regn med et højere antal. Men præcist hvor mange er umuligt at sige noget om. Til gengæld kender vi nogenlunde præcist andelen af overgrebene, der begås af indvandrere og efterkommere.

 

Overgreb mod kvinder er ikke den eneste konsekvens af masseindvandringen. Vold og terror og almindelig polarisering og mistillid følger også med. Multikulturalisme er som acetone: Det opløser den lim, der holder samfund sammen. Det er desuden letantændeligt. Så eksperimentér ikke med det stads. Som den hollandske udenrigsminister kom til at udtale i sommeren: Etniske grupper formår ikke at leve fredeligt sammen.

 

Antallet af anmeldte voldsforbrydelser er faktisk også det højeste nogensinde målt (igen med tilgængelige tal fra Dst’s statistikbank):

 

Anmeldte voldsforbrydelser hele perioden til og med andet kvartal 2018

 

Vi var ikke mange dage inde i sommeren, før vi blev mindet om den nye virkelighed af importerede kriminalitetsformer. Alene på én dag i juni måned kunne man læse om grov chikane mod glade studenter, bilkapring og stenkast, nu ikke kun mod biler, men også mod tog. Og dagen inden kunne man læse om en 13-årig pige, der blev bestjålet i Slagelse, imens hun luftede sine hunde.

 

Jeg minder om, at der i de fleste af disse sager ikke er faldet dom endnu, og jeg opfordrer gerne til en diskussion af tallene, men jeg henstiller til, at der diskuteres på en ordentlig måde.

 

 

301 kommentarer RSS

  1. Af k vest

    -

    Hos Uriasposten er der en oversigt over hvad danskere mener er vigtigst og mest presserende.

  2. Af jan ulrik friis

    -

    Om ikke Hc. Hansen selv har noget svar, er du meget velkommen at bruge mit svar her ovenfor af: 20. august 15:23

    Ingen årsag!

    Du kan også finde rigtige svar på Uriasposten – Den Korte – Snaphanen, læs iøvrigt eller genlæs Støvrings alle tidligere indlæg, og bliv vis.

  3. Af k vest

    -

    Lider filter-robotten under en slags humør-svingninger?

  4. Af k vest

    -

    Opgiver at sætte rigtigt indlæg på i denne omgang. Men se jal ving og uhrskov hos jp, og black pigeons: merkels migrant krise/crisis.

  5. Af Flemmming Lau

    -

    HC Hansen.
    Det er jo en ren tilståelse sag fra din side: “KS er populist på højrefløjen…!

    Fantastisk observation! KS er ihvertfald ikke politisk korrekt som du. Og det er alt afgørende, for politisk korrekte har i alt for mange år fortiet og undladt at forholde sig til virkeligheden!

    KS har altid lagt tal ærligt frem og så har vi taget en debat om det. Din luskede tilgang til KS er usmagelig. Du kæmper ikke med åben pande. Hvem hylen er HC..? Hvad er dine erfaringer….larmende tavshed. Fra start kunne du have stemplet KS, i stedet for at luske rundt om, hvad du tror er den varme grød! Vi er ret imune for stemplinger og KS er ret tolerant hvad det angår, så du kan bare fyre løs!

    Så næste gang bør du nok melde rent ud, hvor du er uenig og så tager vi den derfra!

  6. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    K VEST
    Dit næste indlæg bør lukke bloggen for din adgang. Du kan ikke selv stoppe, derfor må andre gøre det.

  7. Af k vest

    -

    Hen ni ng sve nd sen = Li s be th Sø ren sen

  8. Af Bjørn Sørensen

    -

    @ MARIA DUE –
    “I store dele af Jylland går det glimrende med masser af private initiativer. Det største problem er manglen på kvalificeret arbejdskraft.”

    Det har jeg allerede skrevet om flere gange om hvordan man løser manglen på kvalificeret arbejdskraft. Man må reducere det offentlige for at frigøre boglig arbejdskraft, og fremme erhvervsegnede uddannelser.
    Den boglige halvdel af befolkningen skal satse på erhvervslivet, hvilket de begavede allerede gør, for det er der fremtiden ligger, den offentlige sektor vil formodentlig i årtier være underlagt besparelser, fordi man kan ikke blive enig hvad der skal nedlægges og den nødvendige prioritering.

    Med hensyn til fascisme, er det en ekstrem socialistisk ideologi, nært beslægtet med kommunisme.
    Efter 2. verdenskrig fik venstrefløjen travlt med at “rense” deres stærke tilslutning og sympati for fascismen, hvorfor man fandt på at kalde den højreorienteret fordi fascisterne havde samarbejdet med konservative for at komme til magten hvilket lykkedes, men derfor er fascisterne stadigvæk et ekstremt venstreorienteret bevægelse.

    Socialdemokraterne her afstod også, i sin tid fra at ville nationalisere erhvervslivet for at blive stuerene, så de kunne samarbejde med de borgerlige.

  9. Af Glenn Madsen

    -

    Det må være en erhvervsskade, at Lemche ustandselig skal give os sin udødelige vurdering af vor intelligens. Nu går heller ikke Kasper Støvring ram forbi. Han er intelligent, men dog ikke helt så intelligent som Lemche, selvfølgelig? Nok om det.

    Det er vanskeligt at se hvilken interesse Støvring skulle have i kun at foregive sin kritiske indstilling til indvandringen og den måde samfundet udvikler sig på i den forbindelse. Vi har brug for intellektuelle, der tør tale de politiske korrekte kultur- og folkeforrædere ret imod, og det vil jeg mene, han gør. Han leverer varen, kort sagt.
    Jeg tror ikke på, at disse multukulturalister er så gode, som de vil have os til at tro, når det kommer til stykket, og det vil det helst sikkert.

  10. Af Henning Svendsen

    -

    155er taget i lufthavnen og skal betale sociale ydelser tilbage?det må da vist være en vittighed og i strid med nogle menneskerettighers konventioner?har man lov at straffe kollektiv så de uskyldige børn nu ikke får så mange bolcher ?så kan det kan da undre at man ikke også straffer kollektiv ved gruppe voldtægt og overfald ?det må vi have en nærmere forklaring på hos Pape og kan den ene familie klare sig med mindre så kan den anden vel også og mon ikke arbejdsgiverforeningen sidder med et spørgende udtryk i ansigtet de bliver overbudt og må se arbejdskraften ligge og sole sig ved havneløb og boldværket i Nyhavn-Løokes højborg
    Ja denne Liberalist er en evig kilde til forundring

  11. Af Maria Due

    -

    Bjørn Sørensen.

    Det står dig frit for at kalde Franco venstreorienteret, men sagkundskaben vil nok alligevel fortsætte med at betragte ham som en konservativ fascistisk diktator. valgt af spaniere med behov for en far både i himlen og på jorden. Som dem, der i dag har Vorherre i den ene hånd og Trump i den anden. Et mærkeligt makkerpar.

    Vi er nu en gang født forskellige, og nogle har et stort tryghedsbehov, mens andre næsten ikke kan vente med at finde ud af, hvad der gemmer sig bag den næste bakke. Det er sidst nævnte, der skaber den udvikling, vi skal overleve på, og de er ikke offentligt ansatte, hvis de kan blive fri.

    Hvad fynboerne angår er de meget hjemkære. Jeg tror, at de fleste jyder har det sådan, at vi synes, at vi i nogle år skal til København og udlandet og siden hjem igen, hvilket tog mig 20 år. Men hvor København vrimler med jyder, er der langt mellem fynboerne, selv om der er mange af dem. De forbliver helst på deres dejlige ø.

  12. Af Jens haNSEn

    -

    AF HC HANS EN – 21. AUGUST 2018 8:30
    “Jeg begår ikke karaktermord på KS. Jeg fortæller bare, hvem han virkelig er – en populist på højrefløjen.”

    Ja. Det vrimler med populister, demagoger og hadprædikanter i Berlingske og Jyllands Posten.
    Privat virker Støvring som en fornuftig person.
    Mærkeligt at han vil ødelægge sit renomme ved at gøre den yderste højrefløjs beskidte arbejde.

  13. Af HC Hansen

    -

    Niels Larsen

    Jo, det har jeg svaret på, men her er svaret så igen:

    Jeg anerkender fuldt ud, at islam kan udgøre en trussel ikke kun mod demokratiet men også vores fundamentale værdier. Det skal vi naturligvis bekæmpe. Når jeg siger “kan udgøre”, så er det af den enkle grund, at islam jo har mange ansigter – ikke kun det jihad-fanatiske eller sharia-maniske ansigt. Det gælder både ude og hjemme. Der er store muslimske lande derude med demokrati, selvom jeg erkender at det arabiske forår var en kæmpe skuffelse set med vores øjne.

    Nuvel, islam er problematisk, men der er andre trusler mod vores demokrati og grundlæggende værdier om individets frihed. Den trussel kommer fra de såkaldte “illiberale” demokrater – Orban, den polske tvilling, Salvini, AfD i Tyskland, Le Pen i Frankrig for ikke at glemme Putin, den forbryder, og Onkel Trump. Der er nok at tage af. De foregiver at repræsentere et demokratisk alternativ til vores liberale demokrati – men det er de ikke. De misbruger demokratiet til at underminere det, når de får magten. Og lad nu være med at sige, at der ikke er eksempler på det – der er så mange at man ikke ved, hvor man skal begynde.

    Igen, der ligger ikke et politisk ståsted i det her. Havde sagt det samme om en socialdemokrat” – det gør ingen forskel. I øvrigt kan jeg indlemme Rumæniens leder i den skønne gruppe af korrupte, autoritære illiberale strong men – og han er jo i princippet socialdemokrat.

    De mennesker udgør en særdeles presserende trussel mod vores grundværdier, som de hver dag bekræfter, at de er fuldstændigt hensynsløst ligeglade med – alt kan forklares og retfærdiggøres ud fra “den fælles fjende”: EU (som vi gladeligt tager milliarder fra), muslimer, “eliten” eller whatever. Det er kyniske Putin-fans.

    Der ligger den umiddelbare trussel. Ig KS ved det jo godt – han puster til ilden, fordi han hører til samme klan

  14. Af k vest

    -

    Hundredvis af skoler er gået op i røg og flammer. Påsatte brande forvandlede skolerne til aske og sortsvedne stumper. Det foregik naturligvis i Sverige. Og antallet af brande stiger stadig. Se snap hanen.

  15. Af Bjørn Sørensen

    -

    @ Maria Due
    “Det står dig frit for at kalde Franco venstreorienteret, men sagkundskaben vil nok alligevel fortsætte med at betragte ham som en konservativ fascistisk diktator.”

    Franco var var borgerlig, kongetro, katolik og nationalist, som gik til kamp mod venstrefløjen som ville gøre Spanien til en socialistisk republik.
    At han måtte indføre et militærdiktatur var nødvendigt for at redde landet fra anarkiet.
    Han genskabte kongedømmet og demokratiet, hvilket socialisterne aldrig ville have gjort.

  16. Af Niels Larsen

    -

    Maria Due

    Nazisterne var da oprindeligt socialister, men endte godt nok i den anden grøft.

    Men som høj intelligens kan kamme over i sindssyge, så er det da bemærkelsesværdigt, at eksempelvis Stalins og Hitlers metoder var ganske sammenfaldende, ikke sandt? 🙂

    Og hvordan vil du forklare Perons Argentina? Eva Peron gjorde da meget for de skjorteløse og Peron kom da tilbage via sin popularitet. Men højreorienteret var han da.

  17. Af k vest

    -

    Trist og udemokratisk at mange oplysende indlæg sluges af filtret. Har Trump ret i at medierne er en folkefjende/ demokratifjende?

  18. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Bjørn Sørensen

    Du minder til forveksling om Trump og hans inderkreds – der er nødt til at genopfinde George Orwell og hans ‘newspeak’ med deres ‘alternative facts’ og ‘der findes ikke sandhed’!’

    “men derfor er fascisterne stadigvæk et ekstremt venstreorienteret bevægelse…”.
    Hmm, det var måske grunden til at Hitlers største modstandere var kommunister og socialdemokrater?”

    “Man må reducere det offentlige for at frigøre boglig arbejdskraft, og fremme erhvervsegnede uddannelser”.

    Der har ikke været noget som helst til hinder for at erhvervslivet fremmer erhvervsegnede uddannelser. De har lovet mange arbejdspladser til de interesserede unge, men er temmelig langt bagud m.h.t. at opfylde disse løfter.

    Du kan da også bare privatisere hele uddannelsessystemet og sundhedsystemet – så er der flere privatansatte og færre offentligt ansatte, men hvordan løser det dit problem?

    Du skal stadig betale – enten ved private midler eller dyre forsikringer.

    Det private amerikanske hospitalsvæsen er betydeligt dyrere end det offentlige danske!

    Danmark er trods ‘fejl og mangler’ et af de bedste lande at leve i. Gud (hvis han eksisterer) forbyde, at vi nogensinde bevæger os hen imod Trump og hans sociopatiske og patologisk løgnagtige verden!

    Det eneste han har opnået til dato af sine valgløfter er skattelettelserne til de allerrigeste og han har dermed opfyldt republikanernes vådeste drøm – selv om den har betydet et kæmperunderskud på statsfinancerne. Det må ‘den almindelige’ amerikaner bringe i orden.

    Af en eller anden grund finder Trumps holdninger genklang blandt de mest ekstreme, protestantiske nationalister og racister herhjemme. Den samme type, som bakker ham op i USA.

    Trump har brugt mexicanere som skræmmebillede.

    Kasper Støvring bruger muslimer.

    Hensigten er den samme………

  19. Af Maria Due

    -

    Er du den gamle, Niels Larsen?

    Hitler endte ikke i en konservativ grøft, han havde behov for et vist samarbejde med konservative men forblev sit eget forfærdelige nationalsocialistiske jeg. Den modstand, Hitler løb ind i, kom fra konservativ side og højt placerede i samfundet. Det var ikke venstresiden, der gjorde oprør mod Hitler, den døde for ham og fædrelandet.

    Jeg synes, at Stalin og Hitler var meget forskellige omend begge komplet hensynsløse og uforudsigelige. Der var vel få, der savnede Hitler efter 1945, men mange af de tryghedssøgende betragtede Stalin som deres kære far, og sådan havde den lille mand på gaden det med Hitler, indtil Tyskland lå i ruiner.

    Disse faderkomplekser er ikke til at spøge med men sikkert heller ikke til at udrydde. Mange mennesker søger uafladeligt tryghed, og retter vi blikket mod vores egne forhold, synes mere statsbetalt tryghed hele tiden at avle behov for endnu mere. Eller også er det politikerne, som er for fantasiforladte til at spille på andre parametere.

  20. Af HC Hansen

    -

    Hvor er mit seneste indlæg fra i dag med mit svar til Niels Larsen?

  21. Af Flemming Lau

    -

    Boston Globes stunt med 300 medier på verdensplan, mod Trump, afslørede dem som det de er Fake News Media! Skinhellige partiske og adeles utroværdige.

    Det hæderkronede Washington Post advarede dem imod, som den 4 statsmagt, at blive en del af konflikten. Et objektivt nyhedsmedie, skal skelne sandt fra falsk og ikke være smagsdommere over ondt og godt, passende og upassende. De fleste røg i den selvretfærdige fælde. Tid til selvransagelse som information giver udtryk for!

    Da Washington post havde afdækket Watergate, troppede Robert Redford op for at lave “Præsidentens mænd”. Han røg ud på røv og albuer. Ingen skulle beklikke bladets integritet. Det er det socialister aldrig har forstået, misbrug af ytringsfriheden er ødelæggende for troværdigheden…!

  22. Af Jens Hansen

    -

    AF HC HA NSEN – 21. AUGUST 2018 8:30
    “Jeg begår ikke karaktermord på KS. Jeg fortæller bare, hvem han virkelig er – en populist på højrefløjen.”

    Ja. Det vrimler med populister, demagoger og hadprædikanter i Berlingske og Jyllands Posten.
    Privat virker Støvring som en fornuftig person.
    Mærkeligt at han vil ødelægge sit renomme ved at gøre den yderste højrefløjs beskidte arbejde.
    Før Anden Verdenskrig var det jøderne som blev stigmatiseret, spottet og forhånet i de borgerlige aviser. I dag er det så muslimerne.
    Højrefløjen skal åbenbart have fjendebilleder.
    Alt det som højrefløjen skriver om muslimer, det har de tidligere skrevet om jøder.

  23. Af Bjørn Sørensen

    -

    @Niels Juul Hansen

    Som sædvanligt har du svært ved at fatte realiteterne.

    Et lille tip, gå ind på youtube og søg efter “The Big Lie” af Dinesh D’Souza og lyt til hans foredrag hvor han forklarer den store løgn som blev skabt for rense de Progressives(den amerikanske venstrefløj) stærke fascistiske sympatier i 20erne og 30erne. efter krigen.
    Roosevelt var også med på vognen.

    Det private erhvervsliv mangler kvalificeret arbejdskraft, fordi det offentlige aftager for mange. Det offentlige skal reduceres med 300000 til at begynde med hvis vi have en sund økonomi fremover og ikke som nu finansierer velfærden ved at belåne fremtidige generationer.

  24. Af Maria Due

    -

    Hvor er mit seneste indlæg med svar til Niels Larsen?

    Niels Juul Hansen, Kasper Støvring bruger ikke muslimer som skræmmebillede, det klarer de fint uden hans hjælp.

    Støvringhar taget et reelt problem op, som i forvejen er et udbredt taleemne især blandt forældre med pigebørn.

  25. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Maria Due

    “Niels Juul Hansen, Kasper Støvring bruger ikke muslimer som skræmmebillede, det klarer de fint uden hans hjælp.” Touché. Jeg genkender formuleringen. 🙂

    Jeg betragter Støvrings blog som et ekkorum og varmestue for antimuslimer. Støvrings holder bare ‘gryden i kog’.

  26. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Bjørn Sørensen

    Kan du ikke give et par eksempler på lande, der har et erhvervsfordeling, der minder om det danske, men med en betydelig stor forskel m.h.t. private contra offentlige ansættelser.

  27. Af j mogensen

    -

    Hver gang medierne indskrænker ytringsfriheden, eller skjuler magtmisbrug og skandaler, mindskes deres troværdighed. Hvorfor indstilles filtret til at blokere talrige informationer?

  28. Af Flemming Lau

    -

    Ja, at være en politisk korrekt og racistisk antikristen er heller ikke at foragte…!

  29. Af Jørn Strand Nielsen

    -

    Marie Due, vores folkestyre har faktisk været re-designet flere gange siden grundloven i 1848, såvel centralt som regionalt og lokalt, ligesom grundloven jo ikke er en uforanderlig størrelse faldet ned fra himlen, men blot en lov, som kræver et større kvalificeret flertal end andre, almindelige love. D.v.s. at grundloven jo i sig selv forudser og muliggør reformering af vores samfundsstyre. F.eks. har kvinderne fået valgret, valgretsalderen er sat ned, Landstinget afskaffet, overførsel af suverænitet til internationale fælleskaber muliggjort og udnyttet, de regionale og lokale styrer centraliseret ved reformer i både 1970 og 2007, ligesom Grønland og Færøerne gradvist har opnået større autonomi. Og nu drøftes så en nedlæggelse af det regionalstyrer, som blev indført i 2007. Det må dog være rimeligt fortsat på demokratisk vis at debattere hensigtsmæssigheden af de til enhver tid designs af vores “liberale demokrati” uden at blive personligt beklikket som værende illiberal eller det, som er værre. Personligt finder jeg et social-konservativt regime som den p.t. mest farbare vej fremad for vores samfund, hvorfor jeg også tidligere her har argumenteret for et styrket korporativt islæt i vores styreform. Socialdemokraterne er tilsyneladende rede, men desværre kender De Konservative ikke deres besøgelsestid – endnu. De korporative styringskomponenter, som allerede har (“den danske model”, Det Økonomisk Råd, og en række nævn) har jo vist sig rimeligt effektive, så vel rationelt at overveje en indbygning af flere sådanne komponenter i vores styreform. Vel også rimeligt at overveje, om rekrutteringen til vores såkaldt repræsentative demokrati faktisk siden 1970’erne har udviklet sig til et “agentstyre”, hvor professionelle politikere sammen med et uforholdsmæssigt stort bureaukrati – centralt, regionalt og lokalt – forholder sig til deres medborgere som “klienter” og ikke som “borgere”, og om det er hensigtsmæssigt at lade denne udvikling fortsætte. En forvaltningsdomstol som f.eks. i Tyskland end sige domstole med retten til selv af undersøge og rejse sager som i Frankrig har vi heller ikke, hvilket jo er klare afvigelser fra et “idealtypisk liberalt demokrati”. Det er jo den udøvende magt som beslutter hvornår og mod hvem, der rejses sag, hvilket historisk har medført en social skæv retshåndhævelse(mest udpræget ved retsopgøret efter besættelsen). Vores nuværende design ER ikke så styringseffektivt og demokratisk, som det kunne være, hvorfor jeg på insistere på med henvisning til hele tanken i vores grundlov at kunne rejse en debat om designet af vores nuværende liberale-demokratiske tyreform styreform. Det er jo dig og dine (f.eks. Uffe Ellermann) som reelt forsvarer et elitært liberalt demokrati, d.v.s. et demokrati for de få, men ikke for de mange, og det er da om noget en il-liberal tankegang.

  30. Af niels peter lemche

    -

    BJØRN SØRENSEN, den reduktion, som også kommer til at ske i det private, kommer. Anvendelsen af robitter og computerteknologi gør mange overflødige i fremtiden. Du kan starte med DJØFerne. Du kan sikkert allerede aflæse det i ansættelsesforholdene i bankerne. Det er klart, at grupper som DJØFerne vil trænere udviklingen; men det bliver kun for en tid. Derimod har jeg mine tvivl om, at erhverslivet kan bruge den overtallige del af arbejdsstyrken til ret meget. Det bliver måske fremtidens største problem, nemlig at der ikke er ret mange, der simpelthen er begavede nok til at klare den teknologi, der kommer. Hvad skal man f.eks. bruge chauffører til i en verden med selvstyrende og -kørende biler og lastbiler?

    Men jeg tvivler på, at der bliver plads til ret mange af nye borgerliges få vælgere. Dertil flyver ånderne for lavt hos dem.

    Min gruppe, de topuddannede, skal nok klare sig. De skifter bare erhverv og tilegner sig hurtigt de nye færdigheder. Så sorteper kommer til at ende der, hvor den altid ender.

    Og så inden jeg får de afrikanske velfærdsindvanrere revet i næsen: Der bliver også plads til ganske mange til at tage sig af jobs, som etniske danskere vil holde sig på lang afstand af. Jeg tror ikke, at man vil se etniske danskere som gadefejere, hvilket var normalt i min barndom.

  31. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Flemming Lau

    Hvis det at mene, at enhver er salig i sin tro, betyder at man er politisk korrekt, så har jeg det helt fint med at være politisk korrekt.

    Jeg betragter ikke mig selv som en fjende af Jesus eller kristendommen. Mange som kalder sig kristne, kunne rent faktisk lære en hel del af Jesus, selv om det godt kan være svært at leve op til hans idealer.

  32. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Niels Peter Lemche

    Tak for at bøje det i neon – og skære det ud i pap!

  33. Af svend jensen

    -

    @BJØRN SØRENSEN – 21. AUGUST 2018 12:58
    “Det private erhvervsliv mangler kvalificeret arbejdskraft, fordi det offentlige aftager for mange. Det offentlige skal reduceres med 300000 til at begynde med hvis vi have en sund økonomi fremover og ikke som nu finansierer velfærden ved at belåne fremtidige generationer.”

    Der er så skrigende mangel på højtuddannet arbejdskraft, at Danmark er nødt til at invitere analfabetiske hjernekirurger og atomfysikere fra Syrien for at få løntrykkere nok.
    Når arbejdsgiverne skriger på den måde, er det fordi de ikke mere får 300 ansøgninger til hver stilling, men kun 30!

  34. Af Niels Larsen

    -

    Niels Juul Hansen: “Det private amerikanske hospitalsvæsen er betydeligt dyrere end det offentlige danske!”

    Til gengæld er det også langt bedre. Både mht. behandlinger og ventetider.

    “Danmark er trods ‘fejl og mangler’ et af de bedste lande at leve i.”

    Depends. Jeg har da bitterligt fortrudt, at jeg ikke blev i Australien, som på væsentlige punkter er et langt bedre og mere frit samfund end det danske.

    “Trump har brugt mexicanere som skræmmebillede. Kasper Støvring bruger muslimer.”

    Begge parter – mexicanere og muslimer – trækker skam også samfundene i den gale retning. Mindre personlig frihed, mere overvågning, grovere kriminalitet eksempelvis.

  35. Af Bjørn Sørensen

    -

    @ niels peter Lemche

    Jeg er stort set enig med dit indlæg, bortset fra at vi ikke fremover kan finansiere de mange ledige etniske danskere som ikke gider at udføre disse jobs.
    Men det kommer de til for hvis de vil have et rimeligt liv bliver de nødt til at arbejde, for de fremtidige sociale ydelser vil ikke være så rundhåndede som de har været hidindtil, for det bliver vores børnebørn som kommer til at betale regningen. Så de vil begrænse fråseriet.

  36. Af k vester

    -

    Hvis politiske systemers ondskab og vanvid dækkes med tykke lag af sminke, løg n og propaganda, og der suppleres med hetz , hykleri, ce n s ur og hjernevaskende kampagner , så kan man tilsyneladende få enhver befolkning til hvadsomhelst. Vi har set det demonstreret i Tyskland, Sovjet, Kina osv. og nu også i landet tæt på Kbhvn. Hvor borgerne længe har været uvidende om hvad der egentlig foregik i deres eget samfund. Derovre har medierne virkelig været en folkets fje nde.

  37. Af niels peter lemche

    -

    NIELS JUUL HANSEN idealerne er utopiske, og det er netop meningen, for det viser mennesket i al sin ynkelighed. Menneskesynet i Bibelen er ikke særlig positivt, og det var brodermorderen Kains efterkommere, der grundlagde civilisationen.

    Og er man i tvivl, skal man nærlæse bjergprædiken.

  38. Af Flemming Lau

    -

    Niels Juul Hansen.
    Holdningen “enhver er salig i egen tro” gør ingen politisk korrekt. Men den begrænsning mestre de antikristne sjældent. Derimod er man ofte meget effen i ord og handling til at lokke folk til fald. Og politisk korrekte går heller ikke af vejen for uberettiget at krimminalisere dem man er uenige med. Nuancer er ikke en politisk korrekts spidskompetance!

  39. Af Niels Larsen

    -

    Niels Juul Hansen: “Det private amerikanske hospitalsvæsen er betydeligt dyrere end det offentlige danske!”

    Til gengæld er det også langt bedre. Både mht. behandlinger og ventetider.

    “Danmark er trods ‘fejl og mangler’ et af de bedste lande at leve i.”

    Depends. Jeg har da bitterligt fortrudt, at jeg ikke blev i Australien, som på væsentlige punkter er et langt bedre og mere frit samfund end det danske.

    “Trump har brugt mexicanere som skræmmebillede. Kasper Støvring bruger muslimer.”

    Begge parter – mexicanere og muslimer – trækker skam også samfundene i den gale retning. Mindre personlig frihed, mere overvågning, grovere kriminalitet eksempelvis.

    Maria Due – 21. august 2018 13:00

    Enig. Men det får du næppe Niels Juul Hansen til at vedgå. Han er forblændet af islam via konen.

  40. Af niels peter lemche

    -

    FLEMMING LAU enige på dette punkt?

    Politisk korrekthed er noget, fanden har skabt!

  41. Af k vest

    -

    Skin-debatter passer til skin-demokratier. Men de røde og radikale er vel glade for det “dygtige” fil ter. Opgiver indtil videre.

  42. Af Torben Amrum

    -

    @Bjørn Sørensen – 21. august 2018 14:21
    “…hvis de vil have et rimeligt liv bliver de nødt til at arbejde, for de fremtidige sociale ydelser vil ikke være så rundhåndede som de har været hidindtil…”

    Selvklart, når danskerne skal hive udenlandske dovenlarser op på dansk niveau i forbrug og socialbistand. De udefra kommende parasitter fra nabokontinenterne koster årligt danske lønmodtagere omkring 100 milliarder. Det er ikke lønmodtagernes skyld, der de velbjergedes altruisme på underklassens regning.

  43. Af Flemming Lau

    -

    Niels Lemche.
    Hvis det skal stå til troende, hvorfor bliver ens erfaringer så ofte ureflekteret fejet af brædtet…? Nuancerne bliver sjældent vendt før der fældes dom!

    Nu skal der snart være valg i Sverige, og jeg formoder at du også skal stemme. Spørgsmålet er om det virkeligt forholder sig sådan at svenske stemmelister, er adskilt for hvert parti til offentlige beskuelse og at det kun er stemmeafgivelsen indenfor det respektive parti der er hemmeligt..?

  44. Af Flemming Lau

    -

    Niels Larsen.
    Tack so mycket! Jeg er mundlam! Jeg troede faktisk at den korte, havde dummet sig for en gangs skyld….øh næ! Jeg tror lige jeg skal have noget at drikke…! Puha!

  45. Af Flemming Lau

    -

    Niels Larsen.
    Jeg kvittere lige med lidt politisk ukorrekthed!
    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE10816912/refugees-welcome-flager-falsk/

  46. Af niels peter lemche

    -

    Lau, ja, systemet har været genstand for min undren hver gang. Det var jo ikke så problematsk dengang, alle stemte på sosserne. Nå der er internationalt opsyn med valget denne gang.

    Men partiernes valgsedler ligger i adskilte bunker ved indgangen til valglokalet. Man kan så selvfølgelig tage en fire fem forskellige, men alligevel.

  47. Af niels peter lemche

    -

    TORBEN AMRUM, tja som en svensk avis skrev idag, så koster skattesnydet langt mere end indvandrerne. Mon ikke det er det samme i Danmark.

  48. Af Kim Olsen

    -

    Sowhatabout…. NPL.
    Man kan åbenbart ikke forholde sig til udgifterne som er direkte påført af indvandrere så længe skattesnyd finder sted.
    #Goddagmandøkseskaft

  49. Af Flemming Lau

    -

    Niels Lemche.
    Ja det siger en svensk valgfmd. “Bare tag 5 forskellige, just in case!” Vil de valg tilforordnede, blot skønne det som udtryk for at her har vi en forvirret “radikal” eller vil de få en bestyrket mistanke om at her er der nok tale om en slemmer fyr…?

    Når men som du siger, der kommer observatører på! Når jeg er til valg har jeg et spil kørerne, hvor jeg konsekvent proklamere “Nul…! Jeg stemmer stadig på Pia personligt! Så siger de igen igen, “Jamen hun er jo slet ikke opstillet her…!” Så morer vi os lidt over det, afgiver min stemme og smutter. Rigtigt sjovt er det til kommunevalg. Nye forordnede måber, de gamle griner smøret.

Kommentarer er lukket.